[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:35

@ bianca veel wedstrijden valt mee we rijden 6 marathons we hebben dit weekend marathon en dan pas gaan we weer naar leek op 9 en 10 julli. en reserve paarden hebben we wel maar ons dressuurpaard heeft een veulen en kan dus nog niet mee en het jonge paard is pas 4 dus die neemt H nog niet mee

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:48

Goedemorgen allemaal.

@ Lanouska: nou, vind ik eigenlijk best veel, 6 marathons, want jullie gaan toch ook nog naar gewone dressuur/vh wedstrijden? Maar maakt niet uit, als de paarden het aankunnen en leuk vinden natuurlijk

@ Jenkins: dat klinkt heel gaaf, een menvakantie

@ VHU: we duimen

@ Avaluna: heb er de energie ook eigenlijk niet voor. Maar denk dat de man die Thabor gaat beleren ervan uit gaat, dat ik erbij ben. Aan de ene kant natuurlijk super leerzaam, maar aan de andere kant wordt het wel erg veel. Tja, en zoonlief moet nu even doorzetten met ponyrijden. Kost even tijd, maar je krijgt er wat voor terug, zullen we maar denken. Maar het wordt me wel wat veel hoor!!

Nou, ik ga voorbereidingen treffen om zoon naar school te krijgen.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:54

goeiemorgen allemaal.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:56

moggel muppet!

Zo ik heb het gevoel alsof ik gewoon níet geslapen heb.. zo van de wereld geweest :') Internet hier nog altijd stuk, werkt alleen op kabeltje en kabeltje vasthouden ^)
Ga de afwas erdoor rammen :)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:16

ja hoor geen problemen, maar ben ff te druk om het hier echt goed te volgen, dus heb niet zoveel zinnigs toe te voegen op het moment, vandaar... komt wel weer...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:47

Hier ook druk. Heb woensdag hondentraining en donderdag les. En dan vrijdag inpakken
en op naar vrouwenpolder voor de SGMW daar. Is altijd wel heel leuk.

@ jenskins kan je hem niet wat anders voeren dat ie wat voorwaartser wordt. Dan kan je er ook beter aanrijden. Was je nu officieel gestart of niet?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:51

lanouska schreef:
@ bianca veel wedstrijden valt mee we rijden 6 marathons we hebben dit weekend marathon en dan pas gaan we weer naar leek op 9 en 10 julli. en reserve paarden hebben we wel maar ons dressuurpaard heeft een veulen en kan dus nog niet mee en het jonge paard is pas 4 dus die neemt H nog niet mee

ha, ik bedoelde het niet aanvallend hoor, maar ben benieuwd hoe jullie een probleempje met een van de paarden op zouden kunnen lossen, lijkt me lastig met een 4 span om er zo maar een ander tussen te zetten, vooral als ze echt een team beginnen te worden.

Jenkins, idd met voer zou je misschien wat kunnen doen ??? balen dat hij niet voorwaarts is...

Maisie is druk !!!

Naaltje....zooo, dat ken ik .... wakker worden en dan voelen van........ochtend ?? heb ik geslapen dan ???? sterkte vandaag !! ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:53

Zo eerst hond uitlaten, dan auto naar garage brengen voor APK...ben zeer benieuwd...
Dan aan het werk...tussendoor naar paard & poowns, als ik tijd heb even flinke rit doen met Snuit en dan weer terug.
Enorm veel was gedaan voor manlief die nu dus al weer weg is (gezellig :+ )

Ik denk op zich dat paarden niet zo snel genoeg hebben van wedstrijden hoor. Bij de meesten is het eerder andersom. Ligt er ook maar net aan hoe zwaar ze tussendoor getraint worden. Als ze goed tot rust kunnen komen en verstandig management (ook op de wedstrijd, goed voeren, goed drinken etc) dus, kunnen ze veel aan hoor. Dat hele jonge spul daargelaten (4, 5 jarigen, soms ook nog 6 jarigen).

Sleept zich uit stoel...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:02

Goedemorgen, allemaal!
Nieuwe week, nieuwe kansen, zelfde prijzen... :D

@Jenkins: wat leuk, op menvakantie!

@Tine: ik wil het hier ook altijd weer oppakken, maar red het veelal niet (moet ook wat minder vaak op bokt kijken als ik op kantoor ben :o ).
Ben ook druk bezig met kindlief, die zit een beetje in een dip, van d'r eigen pony gevallen en laatst van de voltigehaf, beide keren goed afgelopen, maar ze is al best voorzichtig, dus ze durft nou veel niet meer. Bij haar moet je ook wel een beetje streng zijn, verder wilt ze eind juli mee op voltigekamp dus moet ze echt even doorzetten.
Bah, wat klinkt dat hard, maar het gaat me niet om het voltigeren/rijden, maar dat ze leert door te zetten, ook als het tegen zit, dan kun je met recht trots op jezelf zijn.

Dadelijk ook proberen om mijn eigen paard vanochtend nog eens gereden te krijgen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 09:08

Goeiemorgen!

Klinkt als een druk dagje, VHU.

Ik heb voor de verandering weer examens. :O

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:15

Tine dank je wel :-)
Daan heeft volgens mij heel erg last van als wij weg zijn geweest. Hij kwam vannacht om 2 uur, om 5 uur en om 8 uur. Zijn nachten bij waar hij ook 4 a 5 uur slaapt en soms 6 dus denk dat het daar wel mee te maken heeft. Ik ga deze week niet weg met hem en zaterdag blijft hij ook thuis. Kijken als het beter gaat.

Drinken gaat ondertussen wel beter. Heb een andere fles met andere speen gekocht.

vhu daan is als ik gewoon thuis ben een heerlijk kind, waar ik geen last van heb. Niet huilen of wat dan ook
Als ik weg ben geweest begint s avonds het gejammer en gehuil, dus denk inderdaad te veel prikkels.
Nu dus een week even zo aan kijken, dan weet ik het zeker.

ik heb zaterdags dressuur en zondags marathon. jij kwam vrijdags aan toch? Misschien dat ik dan nog wel even langs kom. Mijn ouders wonen in doldersum, dat is vlakbij

Tine fijn dat je in het land kan oefenen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:22

Ik zou vanochtend op visite gaan, maar de ander is ziek.
Dus vanochtend het huishouden en administratie maar even doen.
Vanmiddag leren of lekker niks. Kijken hoe fit ik nog ben;

Heb de laatste tijd veel hoofdpijn, blijkt dat mijn ogen beter zijn geworden.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:41

@bianco, we hebben vrijdag gewoon dressuurles. Ik rijdt van kwart voor 7 tot half 8. Leuk als je even komt kijken

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:52

Maisie, nee ik rijd nog hobbyklasse :) Om nog lekker te oefenen.
Ik ben hem al granenmix gaan bijvoeren en nou merk ik opzich wel dat hij wat energieker is, maar met zo'n wedstrijd kakt hij in. En had hem nog wel extra gevoerd voor de wedstrijd.
Wel leuk hondentraining! Succes alvast met je SGMW!

Poeltje succes met je examens!

Pff ik heb heel zwaar geslapen en zit nu nog steeds heel duf op de bank :P Moet zo maar eens gaan douche want heb nog genoeg te doen vandaag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:15

Allemaal duffe hoofden vandaag. Zou het door het klamme weer komen?

@ Tallechie: mooi dat je ogen beter zijn geworden! Heb antwoord over kampioenschappen. Je moet 3 proeven (liefst gereden op verschillende wedstrijden) minimaal 60% hebben. Dus als ik nu zaterdag even goed scoor, mag ik gelukkig toch mee doen. Ik weet niet hoe jij uitkomt, weet je punten niet meer :o

@ Poeltje: succes!

@ Avaluna: wat klinkt dat van je dochter herkenbaar (en niet hard, ze moeten echt leren dat je moet doorzetten om dingen te bereiken. Als ze later groot zijn, moeten ze daar ook mee overweg kunnen). Hier ook zo'n niet-doorzetter. Daarom moet hij er vanmiddag toch gewoon weer op. Zaterdag was pony weer superbraaf (aldoor eigenlijk), maar toch weer piepen. Gisteren had ik echt geen puf meer, maar vandaag moet het toch maar weer.
Heb daarom wel besloten vanmorgen niet meer met Rembrand te mennen. Die moet dan vanavond maar mee naar les. Thabor gaat dan de volgende keer maar weer mee. Die heeft trouwens vanmorgen met boerentuig om buiten gemend (man liep erachter). Ging heel goed, behalve met gemeentegrasmaaier, die was wel eng. Geen sleep er meer achter gehad, man vond het genoeg voor Thabor geweest. Morgen wellicht.

Nou, ik ga proberen een paar uur te slapen. :z

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:21

@tine, dat is goed om te horen. Ben ik erg blij mee, ik kom waarschijnlijk niet aan mijn 3 wedstrijden toe, maar heb al wel 2 punten gereden afgelopen donderdag in Leek, dan hoef ik dus in Roden 3 juli nog maar 1 punt te rijden en dan mag ik al mee doen.
Want het hoeft dus niet perse op verschillende wedstrijden te zijn toch?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:24

@Tine: helaas woon je aan de andere kant van het land, anders konden we elkaar afwisselen m.b.t. het strafkamp voor onze kids ;) .

Hier niet gereden, want mijn bestelde lading prikpaaltjes kwam binnen *\o/* , meteen een nieuw stuk voor de paarden afgezet, nu ff uitpuffen en me dan weer op de hier zo geliefde huishoudelijke taken storten :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:28

Verschillende wedstrijden: liever wel, maar hoeft niet. Maar ik weet nu niet hoe dat dan voor jou is als je maar 2 wedstrijden kunt rijden. Want op de site staat minimaal 3 wedstrijden (alleen dacht ik dus 6 proeven met 60%, en het is 3 proeven)
Ik zou er maar een mail aan wagen, dan heb je duidelijkheid (en krijgen ze misschien eindelijk ook eens door dat het erg onduidelijk is ;) )

Maar ik blijf het gek vinden dat ze dat niet duidelijk maken op de site. Stond in de agenda voor de vergadering in februari. Tja...... Dit hoort gewoon bij kampioenschap op de site te staan. Bovendien: waar zijn de notulen dan?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:30

avaluna schreef:
@Tine: helaas woon je aan de andere kant van het land, anders konden we elkaar afwisselen m.b.t. het strafkamp voor onze kids ;) .

hahah, was goed idee geweest, want het kost mams zo wel vreselijk veel tijd iedere dag (en moeite, want pony laat zich niet zomaar vangen, en dat 2x per dag) Maar het gekke is, dat als hij erop zit en het wel goed voelt, hij zo enorm straalt.

En nu moet ik echt naar bed. :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:48

zoooo er kwam toch ff een bak water uit de hemel....jippie, jammer dat nu weer de zon schijnt..verdampt de boel weer :(
ik heb dat ook met sun,dat ze in stap ineens inkakt....tik haar aan gaat ze dribbelen
denk maar weer eens een lange staprit gaan maken...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:54

Zoooo :( |o }:) :x 8)7 :? %) -:(- >;) zo'n ochtend blijk ik te hebben !!
pinpas is afgelopen zaterdag gescimd...heet dat zoo ?
al onze zuurverdiende centjes zijn weg !!!
iemand ervaring mee ??? alles is geblokkeerd......errug fijn !!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:04

Bianca dat is rot! Sorry ik heb geen ervaring, maar iig veel succes met het terug halen van je centen!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:08

Biancooo heb je ook enig idee waar je geskimd bent? komt steeds vaker voor ze pakken nu ook al de chipknip opladers om die te skimmen.

Hier nog steeds regen en donker. Hoop vanavond droog dan kan ik nog even gaan rijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:22

Tine ik heb in Onstwedde 1 winstpunt en ik heb Blijham en Roden nog.
Maar ik heb besloten om niet naar de kampioenschappen te gaan. Is een lange dag omdat de prijsuitreiking aan het einde is en heeft voor mij geen zin, omdat ik toch niet naar de hippiade kan.

Ik doe nu een extra marathon.

Super van Thabor. Kom snel een keer bij de grote vent kijken.

Bianca dat meen je. Wat vervelend zeg. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Is wel een reden voor ons om nooit zo veel geld op de rekening te zetten. We boeken liever over

Hier is het droog. Heb net een rondje met Daan en Dribbel gelopen. daan ligt nu weer te slapen.

Ga nu de was nog even doen en aan de studie

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:04

@Biancao: :(:) :(:)