Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.. ik ga nu naar stal en wil dan even 2span mennen op een landje. Heb geen zin om mijn kar om te bouwen
Napie wat fijn dat je lekker hebt gemend...Rest ook bijgelezen jullie hebben vandaag flink zitten beppen zeg...maar ik heb zulk enorm nieuws...
Ik had haar al de 1e keer dat ze te koop stond gespot, vond haar zo ongelovelijk mooi en zoveel op een van mijn vorige paarden (Nebraska) lijken, eng gewoon. Wel 100x die foto's bekeken....Toen kwam ze nog een 2e keer voorbij. En toen vorige week een 3e keer. Ze heeft punten gehad voor M dressuur en ... ze heeft ook voor de wagen gestaan....toen werd het wel heel moeilijk
Vandaag wezen kijken. Kom bij de stal, staat ze daar zo lief met haar mooie blesje naar me te kijken, zo van, hallo, wie ben jij
Zo'n compleet open paard
heerlijk. Voelde direct goed. Vond het wel spannend op te stappen maar ze is vreselijk braaf.
even rechtsom stappen

Patricia had gezegd dat ze heel voorwaarts was en heel gevoelig, dus ik deed heel voorzichtig, het viel vreselijk mee
ze was superbraaf

maar goed... daar moet dus aan gewerkt worden.
maar moest 't ff kwijt
Ik heb zeker in het begin echt begeleiding nodig met mennen natuurlijk helemaal maar ook met rijden onder de man hoor, ben echt geen dressuuramazone meer. En wil gewoon zo graag weer met zo'n lekker los swingend paard rijden
), kunnen we lekker met haar aan de slag. Het is wel ver weg Breda, hemelsbreed, maar in reistijd is het soms dichterbij dan Zoetermeer bijv omdat ik niet in de file sta naar Breda. Is wel erg, maar zo is het in de Randstad... En ik ben toch al zo'n 2x per week in Breda, dus op en neer moet ik toch. Als ik dan moet werken, ga ik ook naar 't peerd. De 3e keer dat ik heen en weer ga wil ik dan 1x per week de pony's meenemen, is een beetje het idee. Kan ik tweespannen en lekker rijden. En als het dan lekker weer is ga ik nog een 4e keer. Meer dan 4x per week zie ik niet zitten, maar dan wordt ze wel beziggehouden. Wat je zegt, dagje rust doet vaak wonderen
.
Tweespan helemaal, vind ik echt kicken.
Ik mis het lekker lichamelijk moe zijn, word er heel onrustig van.
(moet ze ook L dressuur mennen worden maar wie weet....)
Want ik neem aan dat je met Freddy straks ook nog aan de slag gaat? Hoe doe je dat met je tijd? (wil graag tips, heb altijd te weinig uren in een dag en te weinig dagen in een week)
staat er nu gewoon een bekendboktmennerspaard in Breda?
(je kunt hier ook leuk buitenrijden
)
en geheel terecht dat je even aan jezelf denkt he 
je kunt bij jullie echt super buiten rijden...sterkte met de scan
Daarbij heb ik geleerd (ahum...dat lukt dus niet altijd
) dat niet alles perfect hoeft. Naar de pony's combineer ik met boodschappen doen / of als Han naar de judo/hockey/muziekles is ga ik in de tijd dat hij aan het trainen is even voeren / mesten (andere ouders hangen in de kantine, ik dus niet
). De hond neem ik altijd mee, dan is die ook direct uitgelaten. Soms als het een dag niet anders kan sta ik voor dag en dauw op, doe alles wat ik moet doen en ben dan om 7.30 weer thuis, waarna de 'gewone' dag begint...de pensionstal in Breda combineren met de dagen dat ik werk bijv is zoiets en dan daar ook tweespan gaan oefenen...
. En dan het grootste voordeel: mijn werk kan ik heel goed inplannen.
VanHuisUit schreef:Freddy wordt nu 3....hij wandelt nu af en toe mee op het pad en ik doe wat gehoorzaamheidsoefeningetjes met hem (halthouden, op plaats blijven staan e.d.). Of hij nu echt voor het wagentje gaat, ik weet het nog niet. Vind hem erg licht en hij loopt heel langzaam
. Maar voor de wagen is ze juist lekker fris en fijn te rijden
.
heb er ook twee 
erg mooi paard