[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:58

Heerlijk gereden. Mist tot en met. Mooie laag sneeuw in het bos. Remmen daar had ik natuurlijk weinig aan, dan sta je dwars achter je pony's. Gelukkig vonden ze zelf ook wel dat ze het niet al te bont moesten maken. Nickey galoppeerde netjes op zijn plaats maar naaide er niet tussen uit. ze waren zo maar niet op het land geweest, succes voor mafkezen dus

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:51

Idd erg mooie kleur!

Napie weer lekker kunnen rijden :).. ik ga nu naar stal en wil dan even 2span mennen op een landje. Heb geen zin om mijn kar om te bouwen :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:00

:wave:

Net paardjes binnen gehaald, bak uitgemest en bak weer netjes gesleept met traktor. Moet gek gaan, wil ik morgen niet kunnen mennen met beide knollies. :P :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:43

Tallechie, jouw man/vriend heeft helemaal gelijk, dat is schrikken zeg :(:) Napie wat fijn dat je lekker hebt gemend...Rest ook bijgelezen jullie hebben vandaag flink zitten beppen zeg...maar ik heb zulk enorm nieuws...

....de kogel is na 3 jaar paardloos te zijn geweest door de kerk... ik heb weer een paard... :o
Waarschijnlijk hebben jullie deze dame wel zien staan bij te koop aangeboden, het is Rizanta / Roos van een bokker Patricia. V Jetset D, VM Zeoliet. Flinke merrie van 12 jaar en maar liefst 1.73 :wow: Ik had haar al de 1e keer dat ze te koop stond gespot, vond haar zo ongelovelijk mooi en zoveel op een van mijn vorige paarden (Nebraska) lijken, eng gewoon. Wel 100x die foto's bekeken....Toen kwam ze nog een 2e keer voorbij. En toen vorige week een 3e keer. Ze heeft punten gehad voor M dressuur en ... ze heeft ook voor de wagen gestaan....toen werd het wel heel moeilijk := Vandaag wezen kijken. Kom bij de stal, staat ze daar zo lief met haar mooie blesje naar me te kijken, zo van, hallo, wie ben jij :) Zo'n compleet open paard <3 heerlijk. Voelde direct goed. Vond het wel spannend op te stappen maar ze is vreselijk braaf.
Let niet op mijn houding, ik heb Patricia even wat plaatjes laten knippen terwijl ik probeerde te voelen hoe dit paard is...
Zowel ik als Rizanta denken... hoe moet dat ook alweer :+ even rechtsom stappen
Afbeelding
en dan ook linksom... voelde goed...zat druk na te denken of ik wel durfde te draven :o
Afbeelding
zowaar... een drafje :D Patricia had gezegd dat ze heel voorwaarts was en heel gevoelig, dus ik deed heel voorzichtig, het viel vreselijk mee :+ ze was superbraaf :D
Afbeelding
en hier een wat wazige foto maar we hadden stukjes dat we al wat op elkaar ingespeeld raakten, ik dus wat meer durfde te gaan zitten en 't peerd wat meer durfde 'op te draven'...
Afbeelding
Mijn rechterbeen is dus mijn slechte been... je ziet het hier ook lekker wapperen }> maar goed... daar moet dus aan gewerkt worden.

Hoe de combi zal gaan, qua tijd en gevoel, met de pony's, ik heb geen idee. Weet alleen dat ik afgelopen jaren continue iets heb gemist... met de pony's mennen geeft me een heel fijn gevoel, maar het gevoel van op zo'n paard te zitten... ik wil het nog niet kwijt.
We zetten Rizanta voorlopig bij Peter de Koning bij Breda, een hele goede pensionstal waar ze dus echt ingericht zijn op mennen. De bedoeling is zelf deze winter weer wat vertrouwen te krijgen in het rijden, zodat ik weer lekker kan galopperen en we door het bos kunnen sjouwen. En daarbij wil ik een keer per week met haar gaan mennen....en met de pony's tweespanles gaan doen (ja ja).

Wie weet gaan we er ook nog een keer een veulen bij fokken, ze heeft een keer een veulen gehad, vandaag ook gezien.

Sorry voor het enorme verhaal :o maar moest 't ff kwijt :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:09

*komt weer even binnenvallen*

VHU, wat gaaf joh!
gefeliciteerd!
het is echt een prachtige merrie!
en wat leuk dat ze ook al aangespannen kan lopen!

De stal bij Peter de Koning hoor ik wel goede dingen over, is nog heel nieuw toch?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:16

Dank je Nouvel... het is een prachtig paard, helemaal 'mijn' type. Ze is wat lang, echte merrie, maar ik vind dat dus prettiger rijden dan die compacte types. Ze laat zich best wel in elkaar rijden denk ik, zo voelde ze wel in ieder geval.
De stal van Peter de Koning zijn ze dit voorjaar begonnen. Ben er langsgeweest omdat ik graag tweespan les wil hebben met de pony's, en dat gaan we dus ook doen. Maar toen ik het daar zag begon het helemaal te kriebelen. Wat een prachtige accommodatie, wat kun je daar heerlijk rijden & mennen.
Het is voor mij 3 kwartier rijden met de auto en dan heb je wel zoiets beschikbaar, dat heb je hier in de buurt echt niet (maar wel minstens dezelfde pensionprijs := Ik heb zeker in het begin echt begeleiding nodig met mennen natuurlijk helemaal maar ook met rijden onder de man hoor, ben echt geen dressuuramazone meer. En wil gewoon zo graag weer met zo'n lekker los swingend paard rijden <3

Mocht ik toch weer enorm last krijgen van mijn benen kan ze dus voor de wagen en we kunnen er eventueel nog een aardig veulen uitfokken. Ze komt uit een erg goede stam. Ben echt superblij met haar. Het voelt nog heel onwerkelijk. Ga donderdag weer even rijden. Als het meezit komt ze de 18e december naar stal.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 22:16

Gefeliciteer vhu veel plezier met haar. Gaat vast goed komen.

En qua tijd gaat het vast wel goed komen, een dagje extra vrij is vaak ook niet erg. Heb je alle dagen wat te doen.

Staleigenaar belde net. Als alles wel goed ging, want hij had mij voor het laatst dinsdag gezien. Ik ben ook nog niet weer geweest. Echt slecht, maar het wil gewoon niet

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:21

tallechie, het is er op 't moment ook niet 't lekkerste weer voor...

vhu, lijkt me heerlijk zo'n stal!
dat mis ik wel eens, een gelegenheid om gewoon fijn te kunnen trainen!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 22:29

VHU dan staat ze wel een eindje weg. Zet je daar de pony's ook neer dan?

Nouvel klopt en daarom ga ik ook niet heen. Eerder nam ik het risico wel met rijden met het sneeuw, maar van vriendlief en paps mag ik dus niet. Gelukkig weet ik dat hij daar goed staat en goed verzorgd wordt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:31

Wat lief van de staleigenaar Tallechie. Je moet je niet schuldig voelen hoor, jouw grootste zorg / belang is jouw baby in je buik. Dat snapt Veale ook wel (echt, daar ben ik van overtuigd).

Bij de stal waar Rizanta komt te staan gaan ze elke dag naar buiten en eventueel kan ik haar in de stapmolen laten zetten, of ze kunnen haar longeren / rijden / mennen, 't is een echte trainingsstal. Daarom kies ik hun ook maar voorlopig (wie weet ga ik er nooit meer weg, maar dan moet ik wel werk in Breda houden :+ ), kunnen we lekker met haar aan de slag. Het is wel ver weg Breda, hemelsbreed, maar in reistijd is het soms dichterbij dan Zoetermeer bijv omdat ik niet in de file sta naar Breda. Is wel erg, maar zo is het in de Randstad... En ik ben toch al zo'n 2x per week in Breda, dus op en neer moet ik toch. Als ik dan moet werken, ga ik ook naar 't peerd. De 3e keer dat ik heen en weer ga wil ik dan 1x per week de pony's meenemen, is een beetje het idee. Kan ik tweespannen en lekker rijden. En als het dan lekker weer is ga ik nog een 4e keer. Meer dan 4x per week zie ik niet zitten, maar dan wordt ze wel beziggehouden. Wat je zegt, dagje rust doet vaak wonderen :+

En je hebt helemaal gelijk, kan ik lekker elke dag wat doen. Dat doe ik toch niet met mijn pony's, ga echt niet elke dag mennen, longeren (schaam, schaam) doe ik eigenlijk nooit, vind ik echt niets aan en erop rijden gaat niet :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 22:41

Precies. En dan weet je in ieder geval dat ze wel beweging krijgt.

Als ik straks niets meer kan gaan 2 stalgenoten van mij veale doen. Eentje die er nu al op rijdt blijft 2 x in de week rijden en de ander gaat hem 2 of 3 keer longeren. Dat regelen ze onderling

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:42

Twijfeld over een bijrijd paard, komt met een eigen paard thuis ;).
Gefeliciteerd hoor!!!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:47

vhu, gefeliciteerd met rizanta! Lijkt me een leuk paard!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:20

He Dennis gefeliciteerd!! Ja, ik weet het, erg he. Komt ook doordat ik niet meer wil uitmesten....kreeg alleen reacties van mensen die ook willen dat ik uitmest / heb afgelopen half jaar alleen aanbiedingen gezien waarbij ook uitgemest moet worden of als het dan een leuk paard is, staat het op zo'n plek dat ik regelmatig in de file moet staan, ben je lekker ontspannen na je paardrijden, kom je daarna weer in de stress. Bij de stalhouderij hoefde ik niet uit te mesten, maar was het maar afwachten welk paard ik kon rijden en dat snap ik, vind ik logisch, alleen kon er niet goed mee omgaan :o

Thanks IT.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:00

VHU gefeliciteerd!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 01:21

leuk vhu klopt het dat je minder lol in en met de pony's hebt of haal ik dit verkeerd uit jij verhaal een erg leuke merrie

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 01:30

Klopt niet, vind mijn pony's nog steeds even leuk hoor :)) Tweespan helemaal, vind ik echt kicken.
Maar kan er niet op rijden :+ Ik mis het lekker lichamelijk moe zijn, word er heel onrustig van.
Ik moet natuurlijk ervaren hoe het gaat, met het paard erbij, maar weet dat zonder paard ik er toch steeds weer over nadenk, hopeloos.
Rizanta wordt vooral voor het rijden, het mennen zal bijzaak zijn. Ik wil wel dat ze het weer goed leert, omdat ik echt niet weet hoe mijn benen / mijn lijf zich houdt, met 3x per week rijden. 2x per week gaat, dat weet ik. 3x per week weet ik dus niet.
En ik heb nog stiekem een droom dat ik meninstructeur wil worden, kan niet met A pony's, moet je minimaal D voor hebben. Nou... ze is 1.73, haha, aan die stokmaat eis voldoet ze dus wel :+ (moet ze ook L dressuur mennen worden maar wie weet....)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 08:41

@VHU: gefeliciteerd. Klinkt heel goed. Super dat ze ook voor de kar kan lopen.
Ik vind het alleen wel heel knap dat je dat qua tijd allemaal gaat redden. Drie pony's op ene stal en paard op andere (een eind weg hoor 3 kwartier). Ik heb hier met 2 al enorme tijdsdruk en die staan aan huis. :o Want ik neem aan dat je met Freddy straks ook nog aan de slag gaat? Hoe doe je dat met je tijd? (wil graag tips, heb altijd te weinig uren in een dag en te weinig dagen in een week)

@Tallechie: fijn dat er goed gezorgd wordt voor je paard, dan kun je je toch met goed gevoel nu helemaal richten op jezelf en je baby. Ook fijn dat je alles al geregeld hebt voor als je zelf niet meer kunt. Geeft vast een rustig gevoel. Voel je je al weer wat beter?

Is hier weer spekglad met dikke mist. Niet leuk.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 08:43

VHU! :oo staat er nu gewoon een bekendboktmennerspaard in Breda? :) (je kunt hier ook leuk buitenrijden O:) )

@tallechie; lief van je stalhouder! :) en geheel terecht dat je even aan jezelf denkt he :)
ik mag/moet zo naar de CT scan, stiekem best spannend..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 08:49

Naaltje: succes!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 09:11

Naaltje succes.

Ik ben er al weer uit. Bouwvakkers komen zo weer. Gaat redelijk met me. Alles doet me zeer, heup, rug en bekken. Mijn buik voelt al wel weer wat beter aan, maar als ik zit heb ik wel aardig last. Moet dus verplicht hangen, maar dan krijg ik weer last van mijn rug

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:02

@Tallechie....ai....
@Naaltje :D je kunt bij jullie echt super buiten rijden...sterkte met de scan :(:)
@Tine...volgens mijn man ben ik een professor in de kunst van het combineren en juiste timing :o Daarbij heb ik geleerd (ahum...dat lukt dus niet altijd O:) ) dat niet alles perfect hoeft. Naar de pony's combineer ik met boodschappen doen / of als Han naar de judo/hockey/muziekles is ga ik in de tijd dat hij aan het trainen is even voeren / mesten (andere ouders hangen in de kantine, ik dus niet ;) ). De hond neem ik altijd mee, dan is die ook direct uitgelaten. Soms als het een dag niet anders kan sta ik voor dag en dauw op, doe alles wat ik moet doen en ben dan om 7.30 weer thuis, waarna de 'gewone' dag begint...de pensionstal in Breda combineren met de dagen dat ik werk bijv is zoiets en dan daar ook tweespan gaan oefenen...

Ik heb wel een week / twee weken waarin het soms ongelovelijk druk is, dan laat ik de boel de boel (niet alles hoeft perfect), het huis wordt een zooi, was stapelt zich op :o . En dan het grootste voordeel: mijn werk kan ik heel goed inplannen.

Freddy wordt nu 3....hij wandelt nu af en toe mee op het pad en ik doe wat gehoorzaamheidsoefeningetjes met hem (halthouden, op plaats blijven staan e.d.). Of hij nu echt voor het wagentje gaat, ik weet het nog niet. Vind hem erg licht en hij loopt heel langzaam }:0

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:11

VanHuisUit schreef:
Freddy wordt nu 3....hij wandelt nu af en toe mee op het pad en ik doe wat gehoorzaamheidsoefeningetjes met hem (halthouden, op plaats blijven staan e.d.). Of hij nu echt voor het wagentje gaat, ik weet het nog niet. Vind hem erg licht en hij loopt heel langzaam }:0

Mijn Lotje is aan de hand niet vooruit te branden, ze loopt mee alsof je haar naar de slager breng. Als je zeg dat ze 30 is ipv 3 zou je het ook geloven :+. Maar voor de wagen is ze juist lekker fris en fijn te rijden :).
Roos trouwens net zo, al is die voor de wagen nog wat minder voorwaards.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:03

Ja, daar hebben meer ponys last van :+ heb er ook twee :+

VHU: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :) erg mooi paard :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:22

Zit even binnen om op te warmen. Net 2 mannetjes voor de kar gehad en ze gingen beide heel fijn. althans dat denk ik, mijn instructrice zou het wellicht anders zien :D

Ik combineer me ook suf. Straks als zoontje naar zwemles is (3 kwartier), ga ik als een razende naar supermarkt, scheur met wagentje langs alle schappen (haal 1x per week boodschappen, dus is wel volle kar) en ben tot nu toe net op tijd weer terug bij zwemles. Muziekles duurt ook 3 kwartier, in die tijd haal ik nog wat losse boodschappen bij diverse winkels in winkelcentrum.

Honden laat ik niet eens uit, die lopen hier los op erf. Zeker nu paarden in de bak staan (bak ligt in hoek van tuin), geven paarden en honden elkaar genoeg beweging. :D

Morgen komt hier iemand langs die een kleinkind heeft van Rembrand. Ben benieuwd wat ze van opa vindt. Klinkt wel heel oud he, hij is pas 12 ;)