[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:15

Laura: mooi wagentje hoor :)

Sandra: Oeeei das niet handig van Wieneke, hoop echt dat het meevalt :(:)

Ben net naar de regelement bespreking van het KNHS geweest. Over de regelementswijzigingen in het onderdeel Mennen. Heb de regelementen 2010 gekregen :D
Was erg interessant aan de ene kans, maar aan de andere kant :\ pfffffffffffffff wat konden die mannen zeuren zeg.... pietlutten :+

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:23

@ laura, wat een leuk wagentje heb je!

@ evelli heel interresant lijkt me dat, al heb ik inderdaad ook al vaker gehoord dat die avonden verschrikkelijk saai kunnen zijn :+

vandaag hebben misty en magic samen lekker gespeeld, moby heb ik even aan de lange lijnen gehad, en weetje ze is al niet meer zo lelijk als toen we haar kochten :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:27

Ach ja, saai....... hoop nutteloos gezwam met daartussen wat interessante opmerkingen :D Maar vind het wel fijn om de veranderingen in het regelement eens uitgelegd te horen. Was mijn eerste keer trouwens.
Anders had ik het regelement via knhs webshop moeten bestellen, nu heb ik hem gekregen :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:29

het is inderdaad heel handig om de veranderingen in het regelement allemaal even op een rijtje te krijgen, met de nodige uitleg erbij! en het regelement krijgen is altijd leuk, weer eens wat anders dan een avondje op de bank hangen;) haha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:30

marrianne schreef:
het is inderdaad heel handig om de veranderingen in het regelement allemaal even op een rijtje te krijgen, met de nodige uitleg erbij! en het regelement krijgen is altijd leuk, weer eens wat anders dan een avondje op de bank hangen;) haha

Yup, nu in een kantine hangen met een hele groep menners :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 08:05

@Napie, thanks voor de toelichting. Wat heerlijk dat je in een omgeving woont waar je die verschillende ondergronden zeg maar dus bij de hand hegt zonder dat je ervoor op reis hoeft. Je hebt altijd een groom op de wagen (ook voor gewicht?) of doe je twee grooms? En heb je dan nog iemand die groomt onderweg (ivm water / koelen)? Of neem je water mee?
Het is wel duidelijk dat je een strak schema en zeer gerichte training hebt. Vind het altijd knap als je dat dan ook echt doet zeg maar. Ik vraag je het allemaal maar even in dit topic en niet via PB omdat ik denk dat anderen er misschien ook wat aan hebben :o

@Laura: leuke wagen. Alleen kan hij dus niet onderdoor draaien moet je goed aanleren hoever je kunt. Maar lekker licht en waarschijnlijk comfortabeler dan jouw sulky. En heb je tweespan-plannen? Ivm je opmerking over de langboom?
Ben wel heel benieuwd naar die computer van je ouders :P

@Evelli, ik heb jaren in het bestuur van een rijvereniging gezeten :Z werkelijk, die vergaderingen :Z

@Marianne: ik vind Moby op de foto's niet lelijk hoor, ze was wat beknopt maar zal bij haar nek ook wel vet zijn geweest, als ze getraint wordt verandert haar bouw natuurlijk niet maar ze worden wel strakker.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 08:29

@Jouke: :(:) heel veel sterkte met de poes!

@Sonjim: een heel dikke knuffel en sterkte :(:)

@Rivaldo: mooi! Super!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 08:30

O ja, ik heb het super-, superdruk, maar lees wel altijd bij en probeer kort te reageren :o

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:20

@VHU, ja bij der nek is het inderdaad ook flink vet, als je zo op het eerste gezicht naar haar kijkt, is het net of ze een onwijze hengstennek heeft :P

ze is al een flink eind afgevallen, ze was namelijk echt heel erg dik. daar gaat gewoon heel veel tijd in zitten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:27

@VHU ik rij trainingen nooit met een groom. Met de wedstrijden heb ik dus wel 65 kg extra op de kar maar daar merk ik weinig van. Eerst zat daar ook nog een liter of 30 water bij in flessen, tegenwoordig heb ik een 5 ltr vernevelaar (zo'n hogedruk onkruidspuit) die geweldig koelt. Even bijvullen op de PA en vetgate en we kunnen de hele wedstrijd vooruit. Onderweg drinken doen ze toch niet over het bit heen. In de vetgate en na de finish tegenwoordig wel met wat HorseQuencer door het water heen (kruidenmix uit Amerika waardoor het water erg aantrekkelijk wordt voor paarden, het werkt echt)
Mijn groom schop ik bij het stappen trouwens wel altijd van de wagen. Geen groomteam onderweg.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:39

zo'n spuit lijkt mij super handig! voor in de zomer als ik ook op wedstrijd ga met de pony's lijkt me dit heel handig! waar kan je er zo 1 krijgen?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:42

bij je tuincentrum of Welkoop. Zal even een voorbeeldfoto zoeken

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:44

Afbeelding
Hier staat hij op de zijkant van mijn wagen. Tijdens het rijden kunnen we spuiten. Je kan dat ding zo instellen voor een harde straal of vernevelen. Vanaf de bok kan ik goed de nekken koelen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:49

aha, zo'n ding ken ik inderdaad wel, trouwens wat zien je pony's er goed uit.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:52

lekker kontje he

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:55

ziet er lekker strak uit hoor, mooi afgetrained!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:59

Spuit in gebruik
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:15

@Sonjim: wat erg voor Wieneke. Als het trouwens allemaal gekneusd en verrekt is zal het vandaag dus nog niet beter gaan... traumeelkorreltjes / ArnicaD6 korreltjes kun je krijgen bij de drogist (voor mensen) en dan dosis aanpassen aan gewicht van je paard helpen ook bij paarden / pony's erg goed bij af laten zwakken van de zwelling / kneuzing. En traumeel aan de buitenkant op alles wat aangetast is (maar niet open), traumeel kun je bestellen bij de paardendrogist, www.paardendrogist.nl heb je het morgen binnen. Die cortico's zijn gevaarlijk (kans op hoefbevangenheid) bij vooral de wat sobere pony's, zou ik wel even melden bij je DA (zal hij je wel erg eigenwijs vinden maar goed soms behandelen ze pony's als grote paarden en dat is bij zoiets dus niet handig). We hebben een keer een pony gehad die zich helemaal had vastgelegd in een hooinet, haalden we er spierbevangen uit. Was ook vreselijk om te zien. Sterkte ermee...

@Napie: wat een ge-wel-di-ge vinding zeg die spuit _O- ik zal tegen Tamara en Ingrid zeggen dat ze zich maar moeten gaan voorbereiden op lange wandelingen als we ooit gaan mendurancen :=

Vandaag heerlijke ponydag gehad. Het heeft ook zo z'n voordelen als een opdracht niet doorgaat :D Met Alwyn lange lijnen door woonwijk gegaan, en hij was super braaf. Keurig voorwaarts, een keer half omgedraaid maar doordat Tamara er vlug bij was konden we dat snel herstellen. Hij was helemaal niet bang of terughoudend, lekker doorstappen. Hij twijfelt ook nooit bij weggaan van de stal, heerlijk.
Daarna met Sim gemend. Ook wat oefeningen gedaan, mooie rondjes gedraaid, netjes afwenden, stilstaan, goed voorwaarts. Hij brulde maar 2x naar zijn maatjes :o

Ik had thee meegenomen naar stal, kon ik tussendoor even opwarmen :9k maar het was vandaag ook een stuk minder koud, in de luwte zelfs heerlijk!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:27

Een lichtpuntje naast al die ergernissen die ik had vandaag over brommers! Kan er niet tegen dat sommigen zoo hard langs je racen op het fietspad. De operatie van onze kat is geslaagd!!! Middenrif en pootje zijn allebei erg goed gegaan! Donderdag mag ze naar huis omdat ze denken dat ze dat fijner vindt dan daar bij de dierenarts in een kooitje. Moet ze wel elke dag voor controle. Ben zo blij dat dit goed is gegaan!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:50

Wat een goed nieuws!! Heel fijn om te lezen.
Napie, wat een mooi plaatje zo!!!! Ponys zien er heel goed uit.

Hier heeft alles weer een vrije dag. Ben ziek. BAHBAHBAH. Had vandaag priveles willen hebben met Rembrand, oefenen voor de M. Maar dat moet nog maar even wachten is neit anders. Gelukkig is het eindelijk eens mooi weer, dus paarden staan heel tevreden in de wei.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:59

Beterschap tine!

Jouke fijn dat het allemaal goed gegaan is!

Napie: je paardjes zien er erg goed afgetraint uit.

VHU: Wat goed van alwyn hij gaat de goede kant op!
Ik wil wel heel graag later 2 span rijden, maar er ontbreekt een 2 span tuig en extra pony.

Zo ga me nu maar omkleden en naar stal, hoop nog in de bak te mennen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:14

Napie wat een handig koel systeem.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:15

goeieavond iedereen :)

@L_rivaldo, is de bak bij jullie goed dan?

@jouke, wat fijn dat de operatie geslaagd is!

@VHU wat leuk dat kleine alwyn het goed deed, wel lekker dat jij in een woonwijk kan oefenen aan de lange lijnen, ik moet straks de oude leede op met mijn 4 jarige...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:18

Mijn tuig vandaag even naar de tuigmaker gebracht, er wordt even aan gesleutelt. Vond de stopriem en halsriem te dicht op elkaar zitten en daardoor niet zo mooi vallen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:32

Napie handig koelsysteem.

iedereen bedankt voor het medeleven. Dat van de cortico is bij mij bekend dus uit voorzorg gisteren geen krachtvoer en vandaag aangepast. Vanmorgen kreeg ik van mijn moeke het bericht dat ze rende door de wei, aangezien mijn moeder erachteraan rende om haar te vangen voor de meds, verder niet duidelijk hoe ze rende, vanavond eigenlijk hetzelfde als gisteren (da had voorspeld dat ze vandaag slechter zou lopen dus wellicht ondanks geen verandering toch positief). Ik gan vanaf morgen 2 maal daags zelf voeren en kijken dan hou ik meer zicht op hoe ze loopt.

Vandaag verder een maf telefoontje of ik gratis een bonte shet erbij wil hebben, en een gaaf dier (ben stiekum gaan kijken). wel een hengst van 3 jaar dus ben thuis is overleg. Ik weet het ik ben gek.