[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:00

@ tine volgens mij is dat wel een fijne wagen ik vind hem er wel leuk uit zien verder geen
ervaring.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:52

:wave: Sandrina

Ben er eens wezen kijken bij Kool toen ik wagen voor Bente zocht. Vind het prachtige solide wagens en niet onbelangrijk, vind ze erg aardig en service gericht.
Maar goed, ik ben geen SGMW rijder laat staan klasse III :+

Nou Mies houdt het tot nu toe droog dus wie weet zit er inderdaad verbetering in ... gisteren en eergisteren had ze paar keer alles laten lopen :r zo vies & zielig (want ze is dus heel schoon van zichzelf).

Wat vervelend van al die dazen Tine >;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:03

@sandrina hallo :wave:

@tine hier ook geen ervaren marathonrijder, dus geen tips van deze kant

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:09

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: zoo..ben ik eventjes snel.
janouk geweldige foto.
lanouska indrukwekkend 4 span blijft het toch..
dat publiek zo dichtbij...doodeng..er zal er maar 1 over zo'n hekje springen..tja..heb ik meegemaakt, dus ik zou daar niet durven staan...angsthaas..haha..
bicci op pad met het team, goed bezig meid.
vhu op vakantie geweest !
tine op zoek naar nieuwe wagen..stoer kool heeft degelijke wagens ! verder geen ervaring mee, ik had een wijkmans..superwagen ! zou ik zo weer doen !
Aks...springende did's las ik op fb...
sandrina..welkom, mooie haf ook !
vhu..ik duim voor mies..

verder even zwaaien naar ieder ander in dit topic ! :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:31

@ Sandrina welkom!
@ Biancacoo :wave:
@ Tine geen ervaring met die wagens. Extra werken zal wel even moeten, er is niemand anders. Maar het is voornamelijk 'aanwezig zijn' en nu met de vakantie is het een stuk rustiger op de zaak.
@ VHU lijkt dus voorzichtig de goede kant op te gaan met Mies!

Ik ga even wandelen met Beer!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:04

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:09

Zal zo je topic even kijken Janouk.

De startlijsten voor zaterdag zijn bekend. Om 10 uur, om 15 uur en om 17 uur. Prijsuitreiking om 2030.
Dat betekent dus om 7 uur weg en rond 22 uur weer terug

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:13

Mogge,

Even snel een berichtje vanaf ons vakantie-adres.
De mannen zijn vandaag een daagje naar een pretpark dus mams blijft lekker een daagje bij de hond en de paardjes. _/-\o_

@Sandrina, welkom
@Tine, geen ervaring met Kool wagens maar mijn beeld is wel degelijke wagens
@VHU, ook weer thuis....mijn pony's staan hier ook in de wei met daaraan vast een mooie ruime loopstalletje. En die nacht met onweer dacht ik....'ik hoop maar dat ze binnen zijn gaan staan' :j
@Biancacoo, :wave:
@Tallechie, dat wordt inderdaad een lange dag zaterdag :oo
@Janouk, leuke foto's *-:)

Verders ben ik het even kwijt :o . Het is hier zo lekker relaxed en de bospadden zijn hier echt een paradijs voor de menners...Heerlijk breed en hard :j . Ook hier nog geen daas gezien vanaf zaterdag _/-\o_ Ik GEB 2 dagen met een vliegendeken gereden en gisteren zonder en weer geen daas gezien!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:24

Dank voor jullie welkomstwoorden.
Ollie waar ben je nu op vakantie? en zijn zulke heerlijke paden?
Biancacoo: ben ook reuze trots op haf; Fralla

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:26

:Y) toch zielig dat jij met je kar over die padden heen rijd Ollie....
Sorry, kon het niet laten....
:+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:39

:D , leuke taalversprekingen :')
Deze vond ik ook leuk, moest ff 2 x lezen :))
tallechie schreef:
.... Daan blijft bij zijn vrouw, die let dan op hem, gaat met hem spelen.
.....

Welkom Sandrina!

Hier weinig te melden, ben aan het varen, bijna op de eindbestemming. Vervolgreis is al aangenomen, eindelijk eens een echt lekker goedbetaalde reis :$ .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:42

Fijn, Gem, dat de handel weer aantrekt. Centjes verdienen!

Ollie fijne vakantie! Het ziet er top uit.

Tallechie, wat een lange wedstrijddag. :z

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:21

Inderdaad....het heeft al heel veel paddenlevens gekost mijn menritjes :7

Ik zal beter op mijn automatische spellingscontrole letten...want dit valt nog mee....maar soms maakt hij woorden voor mij...die echt niet door mij getypt zijn :=

@Sandrina, ik zit in Epe

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:34

Mies lijkt echt op te knappen. Ze huppelt weer mee aan de lijn ipv dat we haar mee moeten sleuren (was laatste weken zo maar dacht dat het aan de temperatuur lag :o ). Dus ik heb het idee dat we het juiste te pakken hebben en last but nog least we houden het droog :)

Jeetje Tallechie tja ik ben in het stadium gekomen dat ik daar dus echt geen puf meer in zou hebben zo'n lange dag ... vind het voor degenen die met me mee moeten ook een erg grote belasting -O-

@Biancocoo ben eigenlijk ook weer op zoek naar een Wijkmans, dan ponymaat. Heb er twee gezien maar die vond ik niet mooi (een heel oud, ander lelijk). Ze zijn natuurlijk al jaren niet meer in productie dus een beetje nette vinden is best last, helemaal in de pony maat. Maar vond het voor recreatief/lichter wedstrijdgebruik ideale wagens. En super stabiel met buitenrijden (wat toch mijn grootste hobby is).

Had bij het topicje van Gem, over wedstrijdrijders zo mooi ingevuld wat ik allemaal van plan zou zijn volgend jaar, maar eigenlijk bedacht ik me daarna, (toch grappig zo'n topic ga je er weer eens bewust over nadenken) dat ik daar misschien allemaal gewoon helemaal geen zin meer in heb. Geniet erg van het recreatieve mennen, denk dat ik het wel leuk zou vinden af en toe wat ritten te doen (wil eigenlijk dit najaar bijv de Hubertus rit gaan doen, lijkt me zo mooi), maar als ik aan wedstrijden denk denk ik als ik eerlijk ben momenteel alleen maar aan enorm veel geregel en gedoe, ben er dus blijkbaar nog niet aan toe. Besef me ook dat ik alleen een mooiere / 4-wielige wagen nodig zou hebben als ik weer echte wedstrijden wil rijden, want zo met de ritten die ik nu doe kan ik prima vooruit met mijn tweewieler.
Dus ik ben er nog niet uit wat ik nu wil .... of misschien een mooiere tweewieler waarmee ik ook goed kan verschijnen op dressuurwedstrijdjes.
**denk denk denk**

@Ollie wat heerlijk he die paden. Bij Boszicht waren de paden soms wel behoorlijk mul maar zeg maar 70% echt super fijn te rijden. Kom zelf helemaal tot rust met zo'n rit. Wat fijn dat de dazen zich niet veel laten zien!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:46

Vhu heb ook één mail gestuurd. Ze hadden me extra vroeg gezet zodat alwyn voldoende rust kreeg. van 1000 tot 17 is ruim voldoende. Maar ze gaan het aanpassen. Het vervelende is ook dat mijn ouders niet mee zijn, die kunnen niet. Gaat dus.één ander meisje mee

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:10

Haha.....die automatische spelling is soms zo logisch.
Verwachtte ook niet dat jij dat zelf bedacht had ollie, heerlijk dat je zo'n fijne vakantie hebt.
Ik heb mijn wijkmans nog goed verkocht.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:20

Ik heb toen mijn beide Wijkmansen (had er een van Rizanta, die meer recratiemodel en een van Bente, die meer marathon achtige) voor nog 100,- Euro meer verkocht dan waar ik ze voor had gekocht :7 en ze waren ook zo weg.

@Tallechie zag dat je met beide pony's enkelspan doet D/V en dan ook nog met tweespan, dan snap ik beter dat je zo'n lange dag hebt, als je met een zou rijden was je veel eerder klaar natuurlijk. Nog wonder dat dat allemaal wel kan met genoeg tijd ertussen voor omspannen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:21

@VHU, wat fijn dat Mies opknapt van de medicatie...je kunt je zo'n zorgen maken om je diertjes als ze wat mankeren...dan draaien onze hersencellen overuren met wat nu te doen....hopelijk knapt ze snel weer op zodat ze nog van een waardige oude dag kan genieten :j
@Biancacoo, gelukkig _/-\o_ , ik wil al liposuctie op mijn vingers toe laten passen want die lettertjes worden steeds kleiner om in te tikken en dan nog met die automatische spellingscontrole is het helemaal bal :+

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:49

Tijd om weer eens te reageren (heb wel meegelezen). De afgelopen dagen druk gehad met trainen. We hebben tegenwoordig een camcorder erbij. Dus nu kan ik zien hoe alles er vanaf de zijkant uitziet als ik zelf rijd. :) Verder heb ik zelf vrijdag mijn hamstrings verrekt oid, dus ik loop al een paar dagen wat minder soepel (en dat is zachtjes uitgedrukt). Ben blij dat ik in ieder geval niet boven op een paard hoef te zitten als ik wil trainen ;)

@tine10 fijn dat het zo lekker gaat met Thabor, nu dat gevoel uitbouwen de komende tijd :) gave foto's trouwens van de buitenrit. Heb verder geen ervaring met de wagen die je zoekt.
@ips je moet inderdaad net de instructeur vinden die bij je past! Bij meerdere instructeurs gewoon uitkiezen wat van welk systeem bij jou past :)
@Maisie leuke foto!
@happytime hier gelukkig nauwelijks onweer gehad. Ook niet eens zoveel regen eigenlijk. Onweer is inderdaad altijd even spannend (of ze nu binnen staan of buiten).
@lanouska stoere foto's zeg! Mooie resultaten ook trouwens bij je wedstrijd.
@VHU Goed om te horen dat Mies weer opknapt!
Snap trouwens dat je twijfelt over wedstrijden rijden. Zoiets wil je ook niet half doen, want dan is het ook niet leuk. Gewoon nog even nadenken en dan aankijken waar jij nu het meest van geniet. Daar gaat het uiteindelijk om :)
@biancailona leuk om al die foto's op je site te zien :)
@janouk stoere foto! Ze toont inderdaad groot.
@Frensie succes op de zaak. Er zijn werkpaarden en er zijn luxepaarden ;)
@Sandrina welkom!
@Biancacoo zwaai terug! ;) :wave:
@Ollie1 fijne vakantie!
@Tallechie wow wat een lange dag! Wel knap dat je daar de energie voor kan opbrengen (en het geduld) om zo lang op pad te zijn.

Volgens mij ben ik bij. Als ik iemand toevallig gemist heb, het was niet zo bedoeld!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:26

Districtskampioenschap rijd ik ook met 2 pony's moet dan zelfs al op vrijdag weg.
Caravan mee trailer mee hond mee. Nou ja hele volksverhuizing. Wel lekker dat je dan
alles bij de hand hebt op zo'n wedstrijd.

Maar zo vaak omspannen als tallechie moet ik gelukkig niet zo vaak en dan moet zij
ook nog haar kar (en tuig?) ombouwen naar 2-span. Je bent wel helemaal op na
zo'n dag.

Morgen komt de osteo/fysio voor Robin ben heel benieuwd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:13

Vanmorgen om kwart over 6 opgestaan, zodat we om half 8 met de trailer op pad konden naar het bos in Gasselte (boswachterij Gieten) om daar een picknickrit te gaan maken. We zijn 3 uur onderweg geweest, waarvan ongeveer een half uur pauze. Dit was voor de paarden nieuw, om zo aan een touwtje te staan. Vroeger toen ik op trektocht ging, deed ik het ook zo (dan ging ook zadel en hoofdstel eraf, maar ik wilde het nu eerst maar even zo proberen. Je weet maar nooit tenslotte). Nou de paarden deden het voortreffelijk, alsof ze al jaren zo op pad gaan. Echt super.

Terug bij de trailer de paarden goed verzorgd en toen op de trailer gezet en samen met zoonlief nog even naar de recreatievijver die bij de parkeerplaats ligt geweest om een verfrissende duik te nemen.

Klaar voor vertrek
Afbeelding

Afbeelding

Genieten
Afbeelding

stukje heide
Afbeelding

pauze
Afbeelding

brave paarden
Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:38

Ollie: Epe heeft inderdaad mooie paden, minder mul als op de Veluwezoom. Kost stukken minder moeite om de kar omhoog te krijgen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:21

Vhu daar kies ik zelf voor maar om nu van 1000 tot 15 te moeten wachten. Die van 10 uur is voor de competitie en dat start door elkaar dus zou daar in theorie later mee kunnen starten. Vind het sneu dat de pony,s zo lang op de trailer moeten staan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:25

:wave: Sandrina
*\o/* as zaterdag ook naar Epe, zin an. Gezellig Ollie opzoeken.

Ik heb een pest humeur. Gisteren naar lunteren geweest om Irola op de foto en film te zetten maar daar had ze mooi geen zin in.
Denk dat ze nog moe was van Tolbert. Is ook wel veel voor een veulen van krap 1 1/2 maand. Maar goed dus ondanks dat ze definitief geselecteerd was voor de veiling ( wat is definitief denk ik nu) wordt ze er naar allerwaarschijnlijkheid uitgeknikkert. Dus ik baal zeg maar. Het is zo een mooi chique veulen maar ja aanhouden dat betekend weer 4 jaar mond vullen en er staan er al een paar zeg maar. pppfff moeilijk. Maar het lost zich vast vanzelf wel weer op.

Ook goed nieuws gelukkig vandaag Nenny ( de moeder van Ikke) is eindelijk drachtig. Het wilde maar niet lukken. En we willen zzzooo graag nog een merrie veulen van haar. Ze is ook al 18 jaar duss je weet maar nooit. Maar gelukkig nu drachtig. Dat is nummer 4 van de 5.

Vrijdag wordt het zeer warm en dan moeten wij natuurlijk weer met 2 veulens naar de CK in Norg. Gelukkig moet Ikke al om 9 uur en Iantha om 10 uur. Dus dan maar niet een gezellig dagje CK maar op tijd naar huis. Je kan die paarden niet met die temp de hele dag op de trailer laten staan. Neem maar wel veel water mee.

Verder lees ik wel mee maar als ik tik weet ben ik alles weer vergeten. Stom he. Zag nog wel een foto van rembrandt en Amerigo in het bos. Zielig hoor gewoon aan een boom geknopt :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:42

Citaat:
Zielig hoor gewoon aan een boom geknopt :j

O sh.., straks een heel topic hier of op facebook met naam en toenaam dat ik inderdaad dierenbeul ben. Ben mijn leven niet meer zeker hahaha