[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:53

Maisie gefeliciteerd

Jenkins succes met de wedstrijd. Groeten moet met zweep voor je en niet knikken. Groeten bij vaardigheid is
hetzelfde als bij de dressuur

VHU de kampioenschappen hier zijn 20 augustus en jij gaat 27 augustus naar wateren.
Ik ga namelijk dat weekend 27/28 naar noordwolde wat daar vlakbij ligt
Een generale mendurance gereden. super hoor.

rhine leuke foto's

vhu balen dat rizanta onder de bulten zit.

happytime gefeliciteerd

Tine jammer dat het niet zo ging, maar toch weer een winstpunt. En altijd leuk zulk commentaar

Ik heb een weekend met weinig paarden gehad.
Gisterochtend veale even gelongeerd, daarna op verjaardag. Daan was gisteravond/nacht helemaal van slag dus
was om half 3 nog wakker. Ik zou vanochtend rijden, maar voelde me niet goed.
Vanmiddag weer op verjaardag geweest en net weer thuis.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:00

ipsilonka: yep dat was ik,jij heb ook een onwijs leuk dier zeg :j
jammer dat ik jenking niet heb zien rijden,maar ze had het goed gedaan,zag ik bij de prijsuitreiking :j

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:19

hooi!

Oow zo erg nog steeds niet kunnen bijlezen.. sorry! Dacht deel even mijn punten!
Had 183 en 177 punten, in de eerste proef een 2de plek :)
Vond het zelf ontzettend bagger gaan, al het commentaar op mn protocol kwam dan ook op hetzelfde neer: meer voorwaarts.. mja hoe? Sil had er dus echt geen zin in! We waren ook wel erg nat geregend jammer genoeg :P

Vaardigheid werd ik afgebeld :P Bleek dat poortje 8 een slalom was... wist ik veel! haha.. Sil en ik hebben iig 8 poortjes lang lol gehad en toch nog een leuke afsluiter na die 2 vervelende dressuur proeven.

Happytime, gefeliciteerd met je prijs:D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:22

hallo allemaal, indien niemand bezwaar heeft, meld ik mij ook graag voor dit topic! Ik ken Vanhuisuit (hallo :wave:) van stal (nou ja, kennen is een groot woord... dat komt wellicht nog :D ) en vandaag is mijn pony door de stalhouders voor het eerst voor de kar gezet... Superspannend natuurlijk, maar het ging hartstikke goed. Nu willen mijn vriend en ik ook menlessen gaan nemen daar en om er een beetje 'in' te komen, kom ik graag hier meelezen... ik ben nog erg blanco... weet nog niks van optuiging/karren/techniek... maar wil dat graag allemaal leren :-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:24

jenkins, gefeliciteerd met je winstpunt en prijs!

prinsje, welkom, leuk dat jullie ook gaan mennen!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:31

jenkins gefeliciteerd

prinsje welkom

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:36

:evaw: PrinsjeH heeft een super leuk paardje die sinds kort bij ons op stal staat (een leuke bonte soort tinkertje/ stevig stoer type) en ze gaan nu ook mennen! Altijd goed zulke stalgenoten!

Bedacht me net dat als Rizanta zaterdag niet mee kan ik dan gewoon Snuit meeneem voor weekendje Zelhem hoor. Vind-ie vast wel leuk. Heb geen startkaart met hem en weet ook niet of we mendurance zouden kunnen / willen starten maar we zien dan wel wat we gaan doen. Kan in ieder geval mooie ritten met hem gaan maken vrijdag en zaterdag.

Maar hoop natuurlijk dat Rizanta's bulten gewoon verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Net nog ongelovelijk saai stuk nagekeken :list: moet nu echt wel een glas wijn nemen want dit was weer te erg.

:evaw:

Rhine_

Prinsje welkom :)

mirror666

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:40

ik moet zaterdag al om 10.10 starten, daarvoor vaardigheid verkennen, uur van te voren aanwezig en een uur rijden. Wordt vroeg opstaan.

naaltje nee daan is helemaal van slag, omdat we 2 dagen weg zijn geweest

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:41

@ Nouvel: gewoon gezellig blijven komen hier hoor. We blijven idd graag op de hoogte (hoezo nieuwsgierig :D )
@Prinsje: welkom. Spannend voor het eerst voor de kar. En super dat het zo goed ging
@ Jenkins: netjes hoor!! Jammer van je vh, maar die fout maak je nooit meer ;)
@ Happytime: was helemaal vergeten je te feliciteren, dus bij dezen nog
@ Tallechie: wat vervelend dat het met Daan nog steeds niet lekker gaat. Duurt al best wel een paar dagen geloof ik. Hopelijk gaat het nu snel weer beter. Nog gefeliciteerd met je moeder, was ik gister helemaal vergeten :o

@ VHU: je hebt helemaal gelijk hoor. Ben ook heel blij dat Rembrand gewoon weer goed loopt. Maar het was gewoon heel raar proef rijden, niets drong tot me door. Las mijn man tussen F en A aanspringen. Bij A nog niet in galop, hij vragen waarom ga je niet in galop. Ja ....euh... En zo nog een paar keer. Echt zo wazig. Ik merkte wel dat het niet goed ging, maar kon het niet oplossen. Heel gek. Tweede proef ging beter, omdat man het lezen iets aanpaste, hoefde ik minder te onthouden. Rembrand loopt pas weer een week voor de kar, tuurlijk is hij de oefeningen niet vergeten, maar net die puntjes op de i ontbreken dan nog. Ik vond het zelf gewoon super slordig. Ik probeer er altijd op te letten dat mijn figuren en overgangen gewoon helemaal correct zijn en dat lukte nu dus niet. Maar goed, volgend weekend herkansing.

We hebben in de winterwei vanmiddag een stuk gemaaid, zodat ik daar kan oefenen. Want in mijn minibakje kan ik de basisdingen wel oefenen, maar ligt het tempo waarschijnlijk toch wat te laag (kan ook niet anders natuurlijk). Dat heb ik dan op wedstrijd ook. Bovendien heeft R erg ruime gangen, waardoor het er ook snel wat sloom uitziet, terwijl hij wel gewoon goed loopt. Om hem meer te laten showen, ga ik dus nu maar even op het land rijden. Wordt wel flink sturen, want er zijn veel kuilen.

Nu moet ik dringend naar bed. Morgen weer superdruk. Prive menles met pown, beleerles met Thabor, mennen met Rembrand(als daar nog tijd en energie voor is) Na school pony weer met zoon in de bak laten lopen en 's avonds nog naar verenigingsles met een van de grote mannen. Liefst Thabor, is goed voor hem en voor mij, omdat ik het eng vind, maar als ik geen tijd of puf meer heb voor R, dan gaat hij mee.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:43

VanHuisUit schreef:
:evaw: PrinsjeH heeft een super leuk paardje die sinds kort bij ons op stal staat (een leuke bonte soort tinkertje/ stevig stoer type) en ze gaan nu ook mennen! Altijd goed zulke stalgenoten!

Bedacht me net dat als Rizanta zaterdag niet mee kan ik dan gewoon Snuit meeneem voor weekendje Zelhem hoor. Vind-ie vast wel leuk. Heb geen startkaart met hem en weet ook niet of we mendurance zouden kunnen / willen starten maar we zien dan wel wat we gaan doen. Kan in ieder geval mooie ritten met hem gaan maken vrijdag en zaterdag.

Maar hoop natuurlijk dat Rizanta's bulten gewoon verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Net nog ongelovelijk saai stuk nagekeken :list: moet nu echt wel een glas wijn nemen want dit was weer te erg.

:evaw:

aaahhh... wat lief, tsja, wat zou er allemaal door zitten in dat beestje he??? In elk geval is de uitkomst van voorvaderen (en -moederen hihi) een stevig gevlekt sterk paardje... en 't is dat hij niet roze of lichtblauw is, want anders was hij met die lange manen een echte 'my little pony'... :D

O ja, ik zag de bultjes bij Rizanta ja ! Was flink geprikt in hals en achter de voorbenen op buik, zielig !!! :(:) :(:) Maar dat is na paar dagen hopelijk toch wel weg??? Mijn wijntje is al op +:)+ (haha, lukt ook zonder saai stuk :P )

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:43

wij hebben ook onze starttijd voor zaterdag in hellendoorn. moesten we in diepenheim vroeg ( 11 uur ) nou moeten we weer extreem laat: 16.50 uur.
maar nu kunnen we dus iets later van huis en eerst de tent opbouwen, hindernissen lopen, vaardigheid verkennen en daarna pas dressuur rijden

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:46

@ allen: dank voor 't warme welkom... het is hier een actief topic, lukt me vanavond niet meer om alles te beantwoorden, wij gaan lekker nog even de tv aanzetten en een rondje 'zinloos zappen' :o :o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:51

@ prinsjeh voel je vooral niet schuldig er zijn meerdere mensen die het niet redden om het bij te houden

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:53

we willen nu natuurlijk wel foto's zien van dat knappe paard :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:54

@PrinsjeH het is ook redelijk onbegonnen werk hier alles bij te houden, gewoon niet proberen maar lekker meekletsen :+ En inderdaad *-:)

Ik heb de bulten zelf niet gezien, was ge-sms-d/t?? Bij plek singel is het lastigste natuurlijk. Zal het morgen eens goed bekijken B-)
Ik wil niet met een paard een mendurance starten (is behoorlijke inspanning) die de hele week niet heeft gewerkt, dat is echt niet goed voor de spieren. Dus ze moet dinsdag echt weer goed zijn, zodat we kunnen longeren, uiterlijk woensdag dat ik nog ritje kan maken, anders gaan we niet. Ze doet nooit meer dan een dag geen werk, dus in voorbereiding naar wedstrijd zeker niet. Helaas pindakaas maar neem geen risico's op spierbevangenheid of zoiets.

@Lanouska wat leuk dat je in Hellendoorn start, daar komt Snuit vandaan!

**edit**
Bedenk me nu dat er gisteren wel twee dazen/dikke beesten heel lang aan haar nek vast hebben gezeten, die bleven daar maar zitten, heel lang, viel dus gewoon op. En ze heeft een paar keer gehapt naar haar buik. Misschien dus toch wat Maisie zei dat dat net teveel is geweest. Volgende keer met ritjes dus toch maar men-anti-vliegendeken op, dit is wel een beetje sneu natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-06-11 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:59

hellendoorn is ook een super mooie goed georganiseerde wedstrijd er doen dit jaar 105 deelnemers mee en er staan er nog 45 op de wachtlijst dus het is een super populere (schrijf je dat zo) wedstrijd. en heeft altijd leuke hindernissen die dicht op mekaar staan zodat het voor het publiek ook goed te volgen is.

ik zal kijken of ik klaas (onze catering groom) een fototoestel in de handen kan drukken en dat ie foto's of filmpjes maakt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:03

Ik houd het hier ook meestal niet bij :o

@Tine: pffff, ongelooflijk, waar haal je de energie vandaan? Ik vind het mega-knap dat het je lukt om met drie paarden zo fanatiek bezig te zijn!

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:10

ik zit ook even tijdelijk in de meeleeshoek! sorry..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:34

@Eefielover alles goed?
Citaat:
VHU de kampioenschappen hier zijn 20 augustus en jij gaat 27 augustus naar wateren.
Ik ga namelijk dat weekend 27/28 naar noordwolde wat daar vlakbij ligt

Heb de Alberthoeve gereserveerd van 26 t/m 28 augustus dus met een beetje geluk zouden we wellicht even kunnen langskomen in Noordwolde. Beloof nog niets, maar wie weet.

Vwb Daan, onze Han was een makkelijke baby en is nog steeds wat men noemt een makkelijk kind maar als we er een paar dagen mee op stap waren was vaak toch te veel prikkels, kunnen ze erg onrustig van worden.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:40

Ik ga 18 juli naar alberthoeve VHU :D

Rhine die kar staat beeldig bij je pony :D Ziet er stoer uit hoor!

VHU hopelijk zijn de bulten snel weg en kan je gewoon mee doen met rizanta! Al lijkt het mij voor Snuit ook wel te gek! :D

Prinsje welkom! Meer menners wat een feest! Wel weer meer om bij te lezen en heb t al zo moeilijk!

Tine vind het knap hoor! Je hebt het zo druk! Maar ben ook wel beetje jaloers, al die paarden(men)lessen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:51

Wat leuk Jenkins wat ga je daar doen?
Kan je helaas niet helpen met je 'voorwaarts' probleem, bij ons is het eigenlijk altijd andersom, te voorwaarts / moet eigenlijk altijd wel inhouden / weinig aan te moedigen :+
Willen jullie even duimen? Heb leuk bod gekregen op mijn tweewieler maar dat is al een paar keer gebeurd en steeds komen mensen dan hun afspraak weer niet na _-:(

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:17

Ja bij sil is het soms ook te voorwaarts behalve nu dus met wedstrijd.... :P

Ik ga daar een weekje op menvakantie met Sil :D En een vriendin van mij met haar 2 shetlanders! Heb er echt heeeeeel erg veel zin in :D

Ik duim voor je dat je tweewieler nu eindelijk eens echt verkocht gaat worden!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:18

Goedemorgen !!
vhu ik duim voor je dat je tweewieler snel verkocht word !!
prinsjeh.... welkom, enne idd fototje van je paard ??

lekker een menweekeinde met vrienden,.. leuk !

wedstrijd in hellendoorn, ook een mooie wedstrijd idd.
Lanouska, jullie rijden wel veel wedstrijden he ?! nooit het idee dat je een paardje hebt die dat allemaal te veel word, ik kan me zo voorstellen dat net als bij andere mensen er eens eentje bij zit die niet helemaal super loopt, helemaal omdat jullie er altijd 4 voor hebben staan, hebben jullie dan nog een reserve paardje ofzo ?

Bettepet; wat voor les hebben jullie vrijdag a.s ? dressuur of wat anders ??
zit er aan te denken om vrijdag a.s. nog te komen kijken bij de les bij jullie, lijkt me wel leerzaam.