Vrijdag was onze kat weg. Mijn moeder had haar buiten gelaten en meestal komt ze met een half uur wel weer terug en staat ze voor de deur te zeuren van laat me naar binnen ik heb het koud. Ik heb een paar keer gekeken maar geen kat. Ik denk het is lekker weer, dus die gaat de buurt eens even goed verkennen. Na een paar uur nog steeds niet terug. Alleen maar giga trekkers met injecteer machines langs zien komen. NIet te veel aan denken. Ze zal vast wel geen honger hebben. 's Avonds nog steeds niks. Zaterdag mijn vader buiten een rondje gelopen om te kijken of hij misschien iets zag. Ik 's middags met mijn vriend aan de andere kant van de weg kijken, maar ook niks. 's Avonds langs de weg gelopen om te kijken of er niks langs de weg lag. Misschien dat nog liever dan helemaal niet weten waar ze is. Maandag zouden we gaan bellen naar het dierenasiel, ambulance e.d. Heeft mijn moeder toch maar zondag gedaan omdat ze er ook niet goed van werd. Eindelijk wordt ze teruggebeld blijkt dat ze toch is aangereden en dat gelukkig iemand haar bij de dierenarts heeft gebracht. Chipnummer en eigenaar is gecontroleerd en ja tuurlijk geen telefoonnummer ingevuld, dus ook geen telefoontje van de kat is hier.
Ze is 13 en we hebben haar uit het asiel en ze is nou nog geen jaar bij ons. We hebben speciaal haar gekozen omdat niemand anders een oude kat wil. Doordat ze nu is aangereden heeft ze haar middenrif gescheurd en is 1 achterpootje zo erg beschadigd dat deze waarschijnlijk geamputeerd moet gaan worden. Hoopje ellende lag daar in een kooitje. Maar je nog wel herkennen dat was heel fijn. Vandaag wordt er overlegd wat er allemaal gaat gebeuren en dan wordt ze dinsdag geopereerd. €1000 is de schatting van de hele operatie... En dan is het ongeluk waarschijnlijk ook nog es voor de deur gebeurd want er is vrijdag een dierenambulance langs gereden en even later stond het verkeer aardig stil...Als je alles nou eens van te voren zou weten...
Moest het even kwijt