[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:46

Ik moet even mijn verhaal kwijt.

Vrijdag was onze kat weg. Mijn moeder had haar buiten gelaten en meestal komt ze met een half uur wel weer terug en staat ze voor de deur te zeuren van laat me naar binnen ik heb het koud. Ik heb een paar keer gekeken maar geen kat. Ik denk het is lekker weer, dus die gaat de buurt eens even goed verkennen. Na een paar uur nog steeds niet terug. Alleen maar giga trekkers met injecteer machines langs zien komen. NIet te veel aan denken. Ze zal vast wel geen honger hebben. 's Avonds nog steeds niks. Zaterdag mijn vader buiten een rondje gelopen om te kijken of hij misschien iets zag. Ik 's middags met mijn vriend aan de andere kant van de weg kijken, maar ook niks. 's Avonds langs de weg gelopen om te kijken of er niks langs de weg lag. Misschien dat nog liever dan helemaal niet weten waar ze is. Maandag zouden we gaan bellen naar het dierenasiel, ambulance e.d. Heeft mijn moeder toch maar zondag gedaan omdat ze er ook niet goed van werd. Eindelijk wordt ze teruggebeld blijkt dat ze toch is aangereden en dat gelukkig iemand haar bij de dierenarts heeft gebracht. Chipnummer en eigenaar is gecontroleerd en ja tuurlijk geen telefoonnummer ingevuld, dus ook geen telefoontje van de kat is hier.
Ze is 13 en we hebben haar uit het asiel en ze is nou nog geen jaar bij ons. We hebben speciaal haar gekozen omdat niemand anders een oude kat wil. Doordat ze nu is aangereden heeft ze haar middenrif gescheurd en is 1 achterpootje zo erg beschadigd dat deze waarschijnlijk geamputeerd moet gaan worden. Hoopje ellende lag daar in een kooitje. Maar je nog wel herkennen dat was heel fijn. Vandaag wordt er overlegd wat er allemaal gaat gebeuren en dan wordt ze dinsdag geopereerd. €1000 is de schatting van de hele operatie... En dan is het ongeluk waarschijnlijk ook nog es voor de deur gebeurd want er is vrijdag een dierenambulance langs gereden en even later stond het verkeer aardig stil...Als je alles nou eens van te voren zou weten...

Moest het even kwijt :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:47

Leuk he die jonkies.
Ik wist niet dat dat met mennen net zo werkte als onder het zadel. Wel logisch natuurlijk, maar omdat ik altijd dacht dat je veel minder contact had dacht ik ook dat je eigen karakter minder doorwerkte op de pony / paard. Maar blijkbaar is dat toch anders. Het stuk dat je daadwerkelijk de boel hebt ingespannen en aan het werk bent is natuurlijk ook maar een stuk van de hele africhting / het omgaan met.
Nou ik moet nu echt onder de douche!

Jouke, je postte net gelijk met mij, sorry anders had ik direct op jouw post gereageert. Wat ontzettend naar... arme poes.
Is de poes nu dan nog bij de dierenarts begrijp ik? Was ze niet in shock?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 08-03-10 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:51

Heheh maakt niet uit ;)

Ja daar is ze nu nog. En daar zal ze ook nog wel even blijven. Ben benieuwd of een operatie nog genoeg uit zal halen. Middenrif lijkt me namelijk niet echt ideaal.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:05

ahh jouke wat sneu, hopelijk komt het poezekind erweer helemaal bovenop!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:26

Katten zijn wel verbazingwekkend sterke dieren. En als de DA er wel heil in ziet?
Een van onze vorige katten (is nu wel in de kattenhemel) is een keer enorm geschept door een auto. Had halve hoofd ontvelt, gebroken kaak, oor half gescheurd en rechterpoot helemaal slap en kon niet meer lopen. Toen heeft de DA zijn gezicht weer ' aan elkaar genaaid' , rechterpoot eerst in een soort spalk en het advies hem gewoon de komende week met rust te laten. Hij heeft toen in totaal bijna 3 weken liggen slapen, echt zo vreemd. De eerste dagen gaven we hem alleen vocht, later wat vaster voer dat likte hij dan op. Eerst sliep hij alleen maar en na een weekje werd alleen echt wakker als hij zijn behoefte moest doen, daar hielpen we hem dan mee door hem wat vast te houden. Hij had blijkbaar geen pijn en kreeg steeds meer functies terug. Hij heeft uiteindelijk na dat ongeluk nog 7 jaar geleefd (is 15 geworden).

Ik hoop dat je goed advies krijgt van de DA. Duizend Euro voor een operatie vind ik erg veel... bij Tarzan kostte het uit mijn hoofd toen iets van 260 Euro. En hij is toen ook nog 3 dagen bij de DA geweest, want hij was in shock en kon niet direct worden geopereerd. Fantastische mensen trouwens van de dierenambulance, want die hadden Tarzan toen ook gevonden en naar de DA gebracht. Zijn halsbandje had toen een kokertje met ons adres, ze belden ons direct en hebben mij zelfs opgehaald zodat ik snel naar de DA kon (ik was toen zelf weer eens geblesseerd waardoor ik niet kon autorijden) en daarna weer naar huis gebracht.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:52

Nou ik schrok me ook kapot toen ik het hoorde dat het zoveel zou zijn. Ik was al weer weg maar dat is wat mijn ouders meegekregen hebben. Ik weet niet wat daar allemaal onder gaat vallen. Ze zal ook nog minstens een week daar moeten blijven en daar zullen medicijnen e.d. die meegegeven worden ook nog wel onder vallen. Ze was ook verbazinwekkend helder. Begin er ook bijna in te geloven dat ze echt 9 levens hebben!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:52

Jouke wat een ellende. Hopelijk komt het nog goed.
Dat is ook de reden dat ik de kat eigenlijk niet naar buiten wilde hebben, maar kon die van ons niet binnen houden. Nu wonen wij aan een rustige weg en hij is heel voorzichtig.
Sterkte met het herstel.

Ik heb ook een k.l.o.t.e. weekend achter de rug. Ivm meelezers kan ik het hier niet in detail treden.
Ben zondag lekker lang naar stal geweest, proefje geoefend, maar hij liep niet fijn.

vanavond menles. Hopelijk gaat hij dan beter.

Ondertussen al 4 x met de hond gelopen, 3 wassen gedraaid, 2 opgevouwen, huis opgeruimd.
Zal zo even tanken, boodschappen doen, auto inpakken en misschien nog wel even stofzuigen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:11

jouke, he wat naar zeg, hopelijk komt het allemaal goed!

Tallechie, sterkte, al weet ik nie wat er aan de hand is.

Ga mij nu maar even omkleden en naar rivaldo, hopelijk kan ik nog een ritje maken met mijn nieuwe kar. Morgen zal het er niet van komen, omdat ik dan 12 uur lang moet werken ofzo,, vanwege engelse moederdag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:34

jouke en tallechie sterkte... :(:)

ingrid, wat zonde voor je zeg... :(:)

soms is het rasafhankelijk hoe fel of druk/rustig paarden of pony's zijn, maar binnen rassen zijn ook heel veel verschillen...
vaak is het ook een kwestie van geluk hebben, of soms hangt het ook af van afstamming of de situatie waarin ze zijn opgegroeid...

nou mijn werkdagje zit er weer op, ik ga gauw naar huis eten koken en dan richting stal!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:05

Hallo allemaal! Daar ben ik weereens!
Sorry, nog altijd druk met de verbouwing (tja, dat schiet ook niet op als je er niks aan doet he...:\ )

Och, arm poezenbeest ;(
Tallechie, vervelend zeg, sterkte maar.
Verder lees ik nog over tegenvallende puntjes, hete paardjes (of juist niet) spanning voor het koetsiersbewijs (succes!!) en een nieuwe kar (2-span concourswagen? hoop dat er gauw een foto komt, kan me er zo gauw even geen voorstelling van maken. Is zo'n wagen niet veel te licht voor een 2span?) en verder zal ik vast nog wel een hoop vergeten zijn, heb het even met de franse slag bijgelezen.

Mijn sunnebol is weer aardig verwend. Was al een tijdje aan het kijken voor een 0grams regendekentje, maar nog niet echt iets geschikts gevonden in een redelijke prijsklasse. En nu zaterdag was ik bij iemand die ik grondwerkles geef, en zij had nog een regendekentje liggen van haar shetten. Ze heeft geen shetten meer, dus het dekentje lag maar te liggen, en ik mocht het zo meenemen. Paste als gegoten, dus ik ben helemaal :D

Afgelopen zaterdag nog wat geoefend met hem. Hij wil de laatste tijd mn rechterleidsel niet zo lekker aannemen, dus nu al mn figuren op het buitenleidsel gereden. rechtsom ging dat prima, maar linksom kostte het in het begin wel heel veel moeite, zweephulpen en stemaanmoedigingen erbij. Maar later begon hij toch ook het rechterleidsel aan te nemen, en toen ging het veel beter. Zelfs voltes 10 meter kunnen rijden op alleen het buitenleidsel, dus was wel heel trots op hem.

Vandaag een stukje aan de lange lijnen gedaan, en dan volgens hetzelfde idee. Dat gaat wel een heel stuk gemakkelijker. Zal wel zijn omdat je dan natuurlijk ook je lichaamshouding als hulp kunt inzetten :)

Zo, zijn jullie weer een beetje op de hoogte, haha!

Groetjes, lacuna

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:11

ahhh jouke, wat sneu zeg.......
ik hoop voor je dat ze weer helemaal opknapt !!! Sterkte !

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:15

Van een stalgenoot mogen ontvangen :D Mijn überluiwammes :D

Citaat:
In rust.. :=
Afbeelding
Of ik even NIET wilde storen! :+
Afbeelding

Een heel ander paard vanaf de andere kant! :=
Afbeelding
En de laatste van onze opperbonte.. :)
Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:42

Jouke: ik hoop niet dat al die 9 levens zo duur zijn. Ik heb ook 4 katten maar ik weet niet of ik wel zoveel tegen een operatie aan zou gooien. Ze zijn me veel waard hoor maar het is ook heel veel geld....

Rivaldo: ik ben heel benieuwd naar je wagen. Lekker gereden vandaag?

Evelii: leuk he van die foto's als je er niet bent. Paarden gedragen zich dan vaak anders

Vandaag gebabbeld met de boswachter over de endurance en mendurance. Route is rond. Vanmiddag gaan rijden. Het was zonnig maar wel fris. 26 km gemaakt met een tempo van 11 km/u. Hero had de hartslagmeter om. Had nog wel even tijd nodig om te herstellen. Na uitspannen zat hij wel vlot onder de 60.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:46

Ja dat zeker :) als ik er ben staat ze meestal buiten en/of worden ze net binnengehaald :) dus dan heeft ze nooit de rust om te liggen. Ze snurkt wel altijd heel hard.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:38

Wat een prachtige lange manen heeft ze!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:59

@Evelli: ze kijkt ook een beetje betrapt, zo van dat mag mijn baasje thuis niet weten hoor ;) Ze ziet er erg tevreden uit :z
@Napie: ik vind je een bikkel hoor! Hoe train je nou in die laatste twee weken? En wanneer scheer je ze? Hoeveel combinaties doen er eigenlijk mee, is er al een startlijst?
Sorry, ben niet nieuwsgierig :o
Zit een beetje te dubben of we Alwyn morgen flink aan de lange ljinen zetten en stuk de wijk in gaan of dat ik hem toch ga inspannen. Was vandaag zo ontzettend koud geworden daar heb ik morgen eigenlijk niet nog een keer zin in. Als je zelf wandelt blijf je wel redelijk warm. Wil pas met hem de wijk in plus aangespannen als ik mijn koetsiersbewijs ook echt heb. Zijn we in ieder geval verzekerd (je weet maar nooit := ).

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:34

Ik heb foto's gemaakt van mijn karretje en ben er ook lang mee bezig geweest 1 band is echt lek en de andere heeft een frans ventiel die ik even moet veranderen voor een andere of gewoon even gelijk een nieuwe binnenband erin. Helaas kon ik hem er niet voorzetten vanwege de banden en dat ik de verkeerde sleutels mee had om het lamoen te bevestigen.

Paardje stond ondertussen aan de longeerlijn aan een boom om lekker te grazen. Daarna nog 2 uur buiten gestaan en met een vriendje laten rennen (helaas niet zijn vriendje want hij valt hem aan en heeft hem flink gebeten, zo ken ik mijn pony helemaal niet). Ritje met de kar zat er niet in omdat ik zoveel tijd verloor aan klussen en me karren in de trailer te zetten. (dat was niet echt makkelijk)

Morgen denk ik niet dat ik tijd heb om te mennen, maar hoop ut wel!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:36

Jouke, sterkte met de kat, die heeft inderdaad dure levens.
De rest zo te lezen allemaal lekker aan de slag geweest op een na met een ziek kind ook beterschap daarvoor.
Lotje is cool lekker slapen.

Ik heb gisteren heerlijk gemend met Wieneke mijn toppertje en ons pleegkindje erbij op de bok.
Vanochtend helaas amper op het werk een minder bericht. Wieneke heeft vannacht geprobeerd te elastieken met de stroomdraad met als gevolg dat ze vanochtend op 3 benen liep (nou ja lopen). Mijn moeder heeft haar op stal gezet (inloopstal dicht gemaakt) en mij en de da gebeld. Ivm een crisis in een van de door mijn begeleidde gezinnen ging ik rond 2 uur richting stal. Toen was de da al geweest, na het gebeuren rondom Sonja en Jimmy zat de paniek hoog bij mij. Hij dacht/ denkt dat het alleen een kneuzing is. Maar de hele schouder en elleboog zijn opgezet, de hals aan de rechterkant als ook het eerste stuk borstkas, ook tilde ze vanmiddag haar been niet op maar sleepte hem mee (rechtervoorbeen). Vanavond leek ze iets beter, dus nu maar duimen, binnen 4 dagen moet er herstel te zien zijn anders ga ik naar de kliniek.
Vandaag heeft ze een cortisonpreparaat gehad en vanaf morgen equipalizone. Ik ben zo geschrokken niet normaal. Mijn toppertje moet gewoon goedkomen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:41

heel veel sterkte sonjim!!

Ga proberen of ik het erop kan zetten maar zit nu op de comp van mijn ouders (is beeldscherm en computer in een :P) dus weet niet waar dat gat zit :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:47

Dankjewel. Ik heb echt maf op mijn werk gezeten en ben zowaar nog productief geweest hoewel ik me op weg naar huis en daarna weer naar mijn werk wel 7 keer verreden heb.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:52

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:53

Beeldscherm en computer in 1, is dat niet een laptop?

VHU: je mag nieuwsgierig zijn, ik babbel er graag over. Momenteel rij ik minimaal 40 km per week (2 of 3 ritten, afhankelijk van het weer en de tijd die ik over hou naast een fulltime baan en 2 opleidingen) gezien ik train voor de 40 km. Ik heb eerst de snelheid wat opgevoerd. Begin februari ben ik begonnen met de training: 10 km over de weg met 9 km/u. Daarna 15 km over de weg 10 km/u. Vervolgens 15 km door het bos 10 km/u en toen eerst met 10 km/u de afstand opgehoogd naar 20 en nu dus de afstand op 'wedstrijdsnelheid' Meer galop erin, minder stappen. Wel oefenen op het uitstappen. Sinds 3 weken de hartslagmeter eraan om te zien hoe snel ze herstellen. De laatste 2 weken zoek ik ook de zwaarste routes op: mul zand, heuveltjes, vals plat. Echt flink aanpoten voor ze. Deze week rij ik waarschijnlijk woensdag nog een korte rit, zaterdag worden ze half geschoren (want ik wil geen deken op dus halve hals, buik en tussen de achterbenen) en dan rij ik de laatste lange rit. Maandag nog een rustig ritje en dan mijn kar uit de modder halen. Pony's gaan vlak voor de wedstrijd in de vlecht, scheeld echt enorm aan warmte. Laatste dagen voor de wedstrijd alleen wandelen en wat longeren. Schemaatje maken in de week als het weerbericht en mijn starttijd bekent is.
Er is nog geen startlijst, die staat er volgend weekend op (www.deronline.nl)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:54

Die is wel super Rivaldo (stiekum beetje jaloers)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:59

val even binnen... 8-)

leuk wagentje rivaldo!
veel plezier ermee!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:04

Dankje, ik vind hem zelf ook erg leuk, alleen ik moet echt wat op verzinnen want als het zo moeilijk gaat met op en af rijden in de trailer en alles in elkaar en uit elkaar te halen is de lol er voor mij af, ook zie ik het niet zitten om extra stallingsgeld te gaan betalen (12,50 p.m.) Dus moet even kijken hoe we dit gaan doen. Komt neer op 25 euro in de maand voor mijn menwagens.

nee het is geen laptop, gewoon een platte beeldscherm die rechtop staat.