Valkkleur. Maar wel een donkere versie. Ik ben eigenlijk niet zo van die modekleuren. Maar dit vind ik toch wel heel mooi (en practisch voor wedstrijden hihi)
Ik ben fan van palomino en valkkleur. Mijn hele leven al dus voor mij is het geen mode kleur.
Biancacoo
Geplaatst: 04-05-18 06:58
Tine.. rocky's kleur is schitterend, mooie bijkomstigheid, hoop dat jullie lang samen veel geluk met hem hebben. Pipskadilly, ik ben al veel beter qua lijf..die rug is peanuts, ga straks weer rondje "hardlopen" proberen. Ik verdiep me in wat andere rassen, heb nu nog 4 husky's.. lopen wedstrijden in winter..maar worden ouder..dus langzaamaan aan het verdiepen in verschillende bloedlijnen, van greysters, eurohounds, german shorthaired pointers ...duurt nog paar jaar voor het zover is... maar uitzoeken welke het beste bij ons passen gaat niet in een dag.
Pips, ik kan wel mennen, maar deze heeft nog niet veel gedaan en ik zit erg laag in mijn energie. Vrienden boden aan om haar door te beleren zodat we straks zelf weer lekker aan de gang kunnen.
Heerlijk voor Patrick, Tine. Wat zal hij genieten.
Biancacoo, leuk, kijken wat past. Wil je dan ook weer werkhonden? Wat wil jeer mee gaan doen?
tine10
Geplaatst: 04-05-18 08:52
Belker, heerlijk zulke vrienden. En als ze niet tever weg wonen, kan je af en toe lekker mee. Bianca, vroeg ik me ook gelijk af, zoek je weer werkhonden? Janouk, hihi, ja maar die kleur komt nu ineens ook bij allerlei andere rassen voor, dan is het wel een modekleur.
Vanmorgen alweer 30 minuten gewandeld, hij begint zich nu lekker te ontspannen, hals wat lager. Ik wil vanmiddag wat spullen in de bak leggen, om het wandelen wat afwisselender te maken. Hij heeft ook nog even 20 minuten op de wei gelopen.
Nou, ik ga maar eens aan de slag met een enorme kluslijst
Biancacoo
Geplaatst: 04-05-18 17:30
Ja .. werk/slede/gezelschapshonden.. daar zal ik niet zo snel meer afscheid van nemen
tine10
Geplaatst: 05-05-18 11:59
Hoofdstel van Fabels is te klein, dus nieuwe gekocht.
tine10
Geplaatst: 05-05-18 16:56
Rocky heeft nog wat moeite om als fotomodel te fungeren. Dus het is nog niet helemaal gelukt om vast te leggen hoe mooi hij is met de zon op zijn vacht, maar hier toch alvast een voorproefje. Hij geniet in ieder geval van het buiten lopen.
Vanmorgen vroeg eerst nog een half uur met hem in de bak gewandeld. Ik had daar allerlei freestyle elementen klaar gezet, om het wandelen wat afwisselender te maken. Ook bezig geweest met halt als ik stil sta en achterwaarts. Hij doet dit allemaal heel goed. Heeft ook veel minder gehinnikt en liep grotendeels met hals laag ontspannen. Daarna geprobeerd in het voorste deel van de paddock, dit ging heel goed, dus hem even naar binnen gehaald. Rembrand en Amerigo naar achterste deel van de wei gebracht en daarna Rocky weer in voorste deel van de paddock en zo staan ze al de hele dag heerlijk allemaal buiten.
Hij wandelt veel rond, snuffelt eindeloos, maar geen gebrom/gebrul of wat dan ook. Hij is alleen niet zo blij met de hooinetten, dat vindt hij maar veel werk voor wat sprietjes hihi. Nou, is wel goed voor hem, want hij is nogal op gewicht. De zwelling lijkt ook niet erger te worden, dus het gaat wel lekker zeg maar. Morgen kan hij weer zo grootste deel op de wei, daarna hebben we aangepast schema, want ik ga hem niet gelijktijdig met Sam buiten zetten, maar zoals ik het heb bedacht, kan hij toch ca 5 uur per dag buiten staan.
Piskadilly genoten van Bangkok en had handen vol aan Pip, ja ze vinden het niet leuk als hun maatje een paar dagen op vakantie gaat. En ook de plantjes naar buiten zetten.
Ht lekker aan het (moes)tuinen.
Biancacoo Lastig rugproblemen voorzichtig ermee. En zich aan het verdiepen in hondenrassen voor de toekomst.
Belker wat fijn dat jou vrienden Sav willen door rijden in een mooie omgeving.
Tine Mooie Rocky houd je lekker bezig, hij heeft inderdaad een praktische kleur je zal er niet veel op zien. Patrick heeft mooi weer op crosskamp. En kluslijsten hebben de nare gewoonte alleen maar langer te worden 1 klus eraf 2 erbij.
Janouk duidelijk al jaren verliefd op haflinger(s) kleuren.
Hier genieten van het mooie weer en buiten aan de gang, klusjes, stap rondje rijden op haf. en voor het eerst rechts afgestegen ivm het niet over de rug krijgen van rechter been (rug gerelateerde klachten) moet hier nog even mee oefenen, opstijgen via blok rechts is geen probleem. Naja vanavond maar weer met een paracetamolletje te bed dan kan ik in ieder geval slapen.
Vanochtend vroeg op pad en rondje Veluwe van 19 km gedaan met tweespan. Die meneer Anton was me een partij fanatiek vandaag. In maanden niet zo gevoeld. Hij bleef stuiteren en springen voor de wagen. Janouk liet hem het werk doen en zette alleen aan heuvel op. Haha Barbie heeft de hele winter Meneer Anton op sleeptouw gehad. Nu was het haar beurt. We beginnen nu steeds meer vertrouwen te krijgen dat Anton hersteld is van wat hem de hele winter dwars heeft gezeten. Alleen weten we niet wat. Anton had hartslagmeter om, niet boven de 155 hartslag geweest. Dus echt heel inspannend was het niet zeker
tine10
Geplaatst: 06-05-18 15:44
Wat een superfijn bericht Janouk. Ook al weet je dan niet wat het is geweest (dat is altijd jammer), het gaat nu in ieder geval goed.
Gefeliciteerd Ips! Heerlijk zonnig weer om jarig te zijn.
Tine is verliefd. Pips is getemd Janouk is met het tiroler duo op pad geweest. Belker heeft toch ook een echte menpony. Bianca is op zoek naar een misschien nieuwe hond. Marga is lekker druk met alle dieren om huis. Klinkt als een fijn ritje. Happytime is... ook druk aan het mennen? Lanouska heb ik vandaag naar gezwaaid toen ze langskwam in de waterbak. Vhu.... kom je nog terug?
Mijn eigen paard heb ik eigenlijk niet gezien vandaag. Wel heel veel andere paarden door de waterbak zien knallen in Bronneger. Heerlijk weer, mooie plek in de schaduw en perfecte catering. Prima dagje. Dus nu met de pootjes in de lucht op de bank.
Dank jullie wel! Vandaag 12 km voor het eerst gereden met Det. Groot kado voor mij hihi.
bettepet
Geplaatst: 06-05-18 20:39
Ik kom mij ook maar weer eens melden. Een aantal jaren geleden wel gepost in dit topic maar nu al tijden niet meer. Bij tijd en wijle wel meegelezen. Maar nooit weer wat gepost.
Ik heb jarenlang met mijn shetlanders gemend. Mijn bonte vriendje Melvin: M dressuur en M vaardigheid. Mijn alleskunner Oot van stal Thuredrecht: Z dressuur en Z vaardigheid. Vele oefenmarathons en mini - marathons gewonnen. Nu met wedstrijd pensioen omdat Melvin maar 96 cm is en Oot 1.06m en ik dus niet meer mee mocht doen met de oefenmarathons en mini marathons ivm de grens van 1.10m. Dus er moest een grotere komen, want onder het zadel er bij trainen is wel erg makkelijk. Er kwam een mooie schimmel connemara van 1.51m. Zelf beleerd onder het zadel en voor de wagen, nou dat is wel even wat anders dan zo'n racemuis. Helaas vond Glencovitt Aisling het onder het zadel leuker dan voor de wagen, en is het geen plezier als je iedere pas bij moet drijven. Op dat moment nu een jaar geleden kwam ook mijn droompony te koop. Een prachtige new forest valk ruin van de vader van een vriendin van mij. Eikhof Boyito. Toen heb ik een erg moeilijke keus gemaakt maar toch besloten de schimmelmerrie te gaan verkopen en verder te gaan met Boy. We zijn nu inmiddels een jaar onderweg. Hij is qua karakter precies hetzelfde als mijn racemuis Oot. We zijn nu dan dus ook vooral gefocused op dressuur rijden, want marathons rijden is wel erg leuk. Maar toch vind ik dressuur de belangrijkste basis.
Dit was het dan eerst weer over mij, ik zal proberen regelmatig wat te blijven posten. Boy Oot
janouk
Geplaatst: 06-05-18 21:05
Belker schreef:
Wat fijn Janouk. Klinkt als een fijne rit. Waar hebben jullie gemend?
Bij 't Harde de trailer geparkeerd en daar richting Epe Vaassen bijna 19 km gereden.
Hartslagmeting Meneer Anton: draftempo ca. 16 km per uur, staptempo ca. 6,5 km per uur
bettepet
Geplaatst: 06-05-18 21:07
Meneer Anton is zo gaaf Janouk. Rijd je hem ook onder het zadel?
happytime
Geplaatst: 06-05-18 21:38
Hai bettepet,leuk je weer terug te zien,leuk paardje