[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:33

hey ferro je haar dans.....gave foto,hij springt zowat uit mijn scherm vd pc.
bicci heeft rustdag bij biancailona,gezellig hoor
en verder is iedereen van zijn paardje aan het genieten,gelukkig niet zo warm vandaag
nog mensen weggespoeld door de regen? (hoorde dat mijn collega zijn tent is uitgedreven in weert!) :=
hier te weinig water gevallen,wei en groentetuin hebben best nog wel dorst :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:03

HT: hier is de afgelopen dagen ook behoorlijk wat gevallen. Maar ben er erg blij mee, alles was zo droog.

Ben zoooooooo supertrots op zoonlief, Amerigo en Thabor. Vandaag een buitenrit gemaakt met 6 voor mij bekende en onbekende ruiters. Rit van ruim 2,5 uur en nog een pauze onderweg. Wij reden achteraan, omdat we voornamelijk gingen stappen en ik niet al die grote paarden met de pony wilde ophouden. We hebben een paar keer gedraafd. Daarbij ging het paard voor zoonlief steeds heel gek huppelen en galoperen, maar Amerigo bleef keurig luisteren naar zijn baasje. Zo super om te zien. Voor Thabor was het al heel lang geleden dat hij een echte buitenrit had gemaakt, dus dit leek me voor hem mooi om dan mee te gaan. Hij had erg veel last van de dazen en daardoor soms wel onrustig maar verder super gehoorzaam. En trok zich ook niets aan van de andere gekke paarden. Maar had bij enge dingen (groep jonge stieren, wat kijkerige dingen zoals vlaggen) wel weer steun aan de groep.

Amerigo en Thabor hadden ook kleine zadeltasjes aan de voorkant hangen. Amerigo had ik daarmee geoefend, maar Thabor niet. Hij had een bak met rammelende wortels in de draf, maar dat interesseerde hem helemaal niet <3

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:57

Wat leuk Tine, zo maak je grote sprongen met hem in een korte tijd (sprongen in vertrouwen dan he hihi)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:19

Ipsilonka schreef:
Wat leuk Tine, zo maak je grote sprongen met hem in een korte tijd (sprongen in vertrouwen dan he hihi)

Ja, gaat ineens heel snel zo. Erg leuk.
Trouwens fijn te lezen dat jouw Pablo ook veel zweet ondanks goede conditie. Ging echt twijfelen of ik mijn paard verkeerd inschat. :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:36

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:11

Zag het tine... super beeld om te zien... hopelijk rijd / men ik ook zo over een aantal jaren..

vandaag een oefenmarathon gereden... met als doel ontspannen rijden, tempocontrole en de waterbak.
Alle zaken zijn goed gelukt. We krijgen al steeds meer vaart in de hindernissen, af en toe ging het ontzettend hard voor ons gevoel.. moet de tijden nog even vergelijken met de anderen. H3, H4, H5, H6 volledig in gallop gedaan, alwyn begint het spelletje te snappen. Helaas op de waterbak een herstelde parcoursfout omdat alwyn te ver naar rechts sprong en ik dit niet meer kon corrigeren. Daarna nog een extra volte gedraaid omdat hij er weer niet in wilde, uiteindelijk er toch in gegaan. Tussentijds veel gestapt, kon in Leek nog niet, nu wel. Heb dus het idee dat het voer wel werkt voor snuit

Bicci zag de update... super dat jullie dit weer doen.
Leuke foto van maisie
Ht die meer regen wil... voor het land wel goed, maar vannacht is het hier echt te keer gegaan.

Zal even gezellig doen, ouders zijn hier nog

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:03

Fijn dat het stappen nu lukte Tallechie, krijg je wat rust en ontspanning, zal voor bloedbeeld van Snuit ook stuk helpen.

Wat heerlijk Tine dat je dat met je zoon kunt doen, onze zoon gaat graag mee met wagen als groom maar erop is nooit succes geworden, zelfs niet met Ollie die echt heel lief is.

Geweldige foto Maisie <3

Hier vandaag pony weer opgehaald. Las op nieuws dat in Arnhem ponys waren omgekomen bij blikseminslag.... Ollie stond dus gisteravond op Laag Soeren in de bliksen en regen, boeide haar gelukkig niet veel ze kauwde rustig op haar hooi. Maar heb gisteren wel veel aan haar gedacht, het zal je maar overkomen. Maar goed, poown weer thuis. Ze racede de wei op helemaal blij haar maatjes weer te zien en weer het grote land op te mogen met grasjes :Y) vanavond tevreden poown binnen gezet. Wat hebben we toch een geluk met dit haar, heerlijk dier.

Net weer heerlijk gegeten met man- en zoonlief hier in de wijk, het is hier nu echt zomervakantie, heerlijk!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:40

Hier staan de paarden ook gewoon in de wei. Onweer wordt zo vaak voorspeld en zo vaak komt het niet of nauwelijks. Gisteravond was het voor hier niet voorspeld (tenminste niet smiddags toen ik er naar keek). Maar ben nu door enkele mensen voor dierenmishandelaar uitgemaakt en ik zou geen dieren waard zijn. Tja, buiten laten is een risico. Maar binnen halen ook. De paarden zijn zelf niet bang voor onweer, staan altijd gewoon rustig in de wei. Als ze in paniek ervan raken, vind ik het een ander verhaal. Ze moeten niet gaan uitbreken of iets.

Maar om me dan gelijk zo te beschuldigen -:(- Mensen denken tegenwoordig dat ze gelijk maar over alles en iedereen een mening moeten hebben. Ik zeg toch ook niet dat het stom is om je paard op stal te zetten? Ok, ik doe het niet, maar ik snap wel dat mensen dat willen. Zo ging er op facebook ook al een foto rond over 2 honden die achter gelaten zouden zijn. Eigenaar was bij wijze van spreken al haast opgehangen, terwijl er niets aan de hand is. Ik vind dit toch wel wat gevaarlijk worden, al die mensen die zo snel hun mening geven.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:27

Tine-er al die paarden en koeien enz die op een open veld bv langs de snelweg staan? Zijn die dan niet zielig?
Kennis zijn dochter woont in australie,paarden lopen daar zomer/winter buiten,ook de sportpaarden,ze kunnen schuilen in een soort binnenbak maar....ze staan er nooit,niet met regen,onweer,hitte enz en ze mankeren nooit wat....
Ik kreeg na les toen ik aangespannen naar huis reed....paardenpletter naar mijn hoofd geslingerd,tssss jongens hadden een nieuw woordje geleerd duh :')

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:56

Tja die van mij stonden ook gewoon met zn allen buiten hoor in de onweer. Heel soms halen we ze
wel binnen maar dit weekend waren mijn ouders er ook niet en hebben ze gewoon lekker
buiten gestaan. Die van mij zijn ook echt niet in paniek ofzo.

Snap wel dat binnenzetten een veiliger gevoel geeft maar of dat ook echt zo is? Het is gewoon
enorme pech als ze geraakt worden. Gelukkig hier in de buurt veel plekken met hogere bomen en
hoogspanningsmasten hoewel het ook al een keer is ingeslagen in de varkensstal toen er nog
varkens in stonden. Gelukkig toen geen gewonden ofzo alleen waren er wel een aantal
varkens bang van hun stalen voerbak die hadden wel een opdonder gehad.

VHU heerlijk vakantie gehad!
Tine gaaf zo'n buitenrit.

Ik ga slapen tot morgen allemaal.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:59

Lol ht jij met jouw lijf hihi echt een ponypletter...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:44

Bij ons staan ze ook gewoon met onweer op het land.
Op stal kan het toch ook inslaan denk ik dan...

Vanochtend al even gerede... Was om 845 al op stal. Eerst koffie gedaan, wat ben ik toch superblij met deze stal, staleigenaar heeft me geholpen met inspannen en uitspannen, geeft tips, ideaal. Daan blijft bij zijn vrouw, die let dan op hem, gaat met hem spelen.

Snuit ging super, niet lang gereden, 20 min, veel gestapt. Fysio en voer werken zijn vruchten af.... mooi nageeflijk, geen gevlieg, had helemaal niets in handen. Super
Alwyn ging wat minder, had toch wat spierpijn van gisteren, ook veel gestapt en ontspannen gedraaft, na 15 min gestopt. Ook nog galop geprobeerd, rechter gaat goed, linker nog niet.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:05

goedemorgen..

gister heerlijk uitgeslapen bijna klokje rond.

ondertussen ook nog wat foto's gevonden van driezum.
vaardigheid... 30 sec sneller als nr 2 in onze rubriek..
Afbeelding
Afbeelding
H7
Afbeelding
H9 een cadeautje voor het publiek..
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:10

Fijn Tallechie, wat voor voer krijgt Snuit nu?
HT als ponypletter, jij kunt niet eens pony pletteren ook al zou je willen hahaha.
Tine als dierenmishandelaar nou jij bent eerder het tegenovergestelde :? idioten heb je toch.
Zaterdag was gewoon extreem weer, komt zo af en toe voor, en ook dat er doden bij vallen (zowel mens als dier) kun je niet op koersen denk ik dan.
Heb wel gehoord bij de camping dat er een trailer onder stroom stond, raakte trailer aan tijdens het onweer en kreeg een giga klap te verwerken, die heeft dus geluk gehad.
Jeetje Maisie, varkens klap van de voerbak da's wel sneu :Y)

Hier vanmiddag met onze Mies (onze oudere hond) naar DA, ze piest zichzelf steeds onder (en alles eromheen dus ook) :n echt opeens laat ze het dan lopen (enorme plas) dus het is geen blaasontsteking. Is echt wel probleem want ze stinkt... en het stinkt natuurlijk in huis.... Wassen is niet handig ivm vacht en ze is als de dood voor water, ze is nog nooit gewassen tot nu dan, ze is altijd heel schoon op zichzelf (met loops zijn merk je bijna niet dat ze loops is bijv). En niet werkbaar..... hoop dat DA nog iets weet anders vrees ik het ergste....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:42

Geweldig; al dat rondspattende zand op het publiek. Rare plek voor het publiek trouwens?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:47

@VHU: sterkte :(:) , hopelijk mag het nog mee vallen :(:) .

@Tine: vreemde dingen krijg jij naar je hoofd geslingerd 8)7 , hier kunnen ze zelf naar buiten of naar binnen en het is idd maar de vraag of het óp stal veiliger is...
Wat leuk dat de rit goed ging, toch spannend in zo'n groep. Kan hier ook echt genieten van een ritje samen met dochter <3 .

@Tallechie: wat superfijn dat ze zelfs nog op Daan letten!

Zag verder nog stoere foto's van ritjes en hahaha stofbad voor het publiek :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:04

hoi hoi, wilde melden, ik wel stil mee lees, maar te druk ben om te reageren. Vooral met thuisteam zijn voor Het Trail Team van bicci. Mochten jullie beetje willen volgen ik heb pica's zie link site

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:23

Deze vind ik zo lief. 2 zulke oplettende honden en een paard die er niet bij lijkt te willen horen. :D

(ze toont hier ook zo groot: ze is maar 1.46m

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:30

Nou hond aan de AB, geen suiker, buik voelt goed, waarschijnlijk luchtweg en urineweg infectie.... week AB en dan hopen dat het beter wordt :\ wel apart van die luchtweginfectie want we hadden zelf wel gezien dat haar neus er afgelopen week af en toe wat bruin uitzag (vies & nattig), we dachten dan dat ze in het zand had zitten neuzen. Maar toen DA neus schoonmaakte liepen er zo twee stralen vocht uit :oo
Mies pieste hele behandelkamer onder van de stress dus DA kon goed zien wat mijn probleem was :o

Nou ben er hele dag & afgelopen nacht van slag van geweest want zat me al voor te bereiden op dat het einde oefening zou worden, maar we hopen dan maar dat dit zo aanslaat.

Bijzondere plaats voor publiek inderdaad, wel erg dicht op de hindernis zeg (veilig?)
Janouk in standje 'kijk mij' 8-)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:32

@vhu duim duim dat de antibiotica snel aanslaat voor Mies

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:46

geweldige foto janouk.

Vhu hopelijk slaat het aan

Snuit krijgt müsli met extase elektrolyten, vitamine e en magnesium.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:31

:wave:

Lanouska mooie actiefoto's. Was mij niet eens opgevallen dat het publiek er zo dicht op stond!
Tallechie fijn dat je het naar je zin hebt op de nieuwe stal en super dat ze daar op Daan oppassen!
VHU lijkt mee te vallen met Mies! Hopelijk helpt de kuur.
Janouk mooie foto!
Tine lekkere buitenrit gemaakt met Thabor en zoon! En belachelijk dat men zo spastisch doet over paarden die buiten staan in het onweer, typisch bokt om zo kort door de bocht te zijn.

Terwijl de hele familie van de vakantie geniet, moeten manlief en ik de komende weken extra werken. Ben nu dus op de zaak. Vanochtend had ik nog wel vrij, heb Bieb gelongeerd, die liep lekker te marcheren, alleen wel veel last van dazen dus weinig gestapt en was met 20 minuutjes weer klaar.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:17

Publiek staat inderdaad dicht bij. Maar dat is 1 van de charmes van deze wedstrijd.
Er is ook veel meer publiek dan bij een reguliere wedstrijd.. bij sommige hindernissen drukken de voorpaarden het publiek gewoon opzij.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:40

Goedenavond mag ik ook meepraten? Ik ken er een aantal van jullie, maar niet allemaal. Dit zijn wij:
Afbeelding
Bijrijder op bok; ik ernaast.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:19

Sandrina: welkom
Frensie: niet alleen op bokt doen ze spastisch hoor. En druk met extra werken. Lukt je dat nog wel?
VHU: fijn dat het behandelbaar lijkt te zijn. De duimen draaien
Lanouska: gave foto's maar vraag me af of het veilig is voor het publiek
Janouk: paard baalt gewoon van al die "vervuiling"van de foto. Er hoeft er toch maar 1 op? ;)
Avaluna: ik zat ook echt de hele rit zo trots te zijn op zoonlief en pony. haha
Tallechie: fijn dat het zo goed gaat en heerlijke stal zeg.

Net weer opgevreten door dazen in de wei. Heb dus niet alles uitgemest, want ben gevlucht.

Nog een vraagje. Zijn er hier mensen bekend met de menwagen (Speed) van Kool (uit Elspeet)?