Citaat:
We krijgen ook pas een dag van te voren te horen waar we mee ons examen moeten doen, dat vind ik best spannend.
Wij een halfuurtje van tevoren...weet je bij wie je in het groepje komt en welk paard... Wel een heel verschil een pony van zeg maar een meter of een peerd van 1.70!
Vergeleken met die grote paarden zijn Simba en vooral Alwyn echt super gevoelig. Vind het wel prettig. Alleen vind het ook wel heel mooi als zo'n groot paard lekker voor de koets loopt, geeft goed gevoel
Vandaag het nut van de hulpkoetsier leren kennen...grote paniek vanwege een losse vuilniszak naast een kliko, met links de grote vaart... paard op de achterste benen ... boel half geschaard... maar keren ging eigenlijk niet en is dan ook geen optie. Dus ik moest eraf (was hulp) en peerd erlangs (met het nodige gedoe, 1.70 is dan wel hoog) en weer verder. Men je met zulke ervaren paarden heb je dat toch ook nog. Op de terugweg had ik zoiets van dat overkomt me dus niet dus zweep aan zijkant, leidsels goed vast en voorwaarts met die handel. Ging goed
Maar het was ook zo ontzettend koud!
Wat je zegt Tine, het is pas in 2013, alleen als je nu een wagen koopt is het wel handig met die spoorbreedte rekening te houden. Verbreden schijnt ook te kunnen.
MIjn pony's kunnen ook ontzettend beledigd doen. Dan kijken ze je gewoon niet meer aan of Alwyn kan je ook echt ontzettend boos aankijken, echt niet normaal. Maar ik houd daar dus wel van, van zo'n karakter. Alwyn is trouwens geen stresskip, hij is eigenlijk heel cool. Alleen luistert hij naar hele kleine aanwijzingen of stemhulpen en hij let enorm goed op. Sim is ook af en toe met zichzelf bezig, begint hij luid te brullen, wil opeens stukjes galopperen of denkt hij zomaar de andere kant op te kunnen e.d., denk toch dat dat komt doordat hij nog hengst is (dat gebrul zeker).
@Royaltjuh, dat gedoe met punten is ook niet echt mijn ding hoor. Vandaag dat ik endurance op een gegeven moment erg leuk vond, ook om de prachtige ritten natuurlijk, maar ook omdat de punten die je krijgt heel objectief zijn. Je hebt een goede hartslag of niet, je rijdt een bepaald tempo of niet. Of ze al dan niet rad lopen kun je soms van mening verschillen, alhoewel ik dat nooit heb meegemaakt. Wel dat ik dacht het is goed, dus een A, en ik kreeg een B. Maar ook wel eens andersom, dat ik dacht wat te zien en dat ze me een vette A gaven.