[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:54

Zooo daar ben ik ook weer, weinig tijd voor bokt ivm school. Zal nu even terug lezen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:57

Mijn nieuwe menpaard in wording :D. Vandaag voor het eerst wat mee gestuurd met haar.
Lotje mag straks met haar mama in het span, heb er nu al zin in.
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:00

Leuk! Ze wordt groooot :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:05

ziet er braaf uit die van mij zitten meestal gedraaid in de lijnen omdat ze naar je willen kijken.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:32

Heey hallo Iedereen!

Ik ben vandaag terug gekomen uit Oostenrijk! Echt onwijs naar mn zin gehad! Veel gefeest en 's morgens toch meestal wel weer fris op de skies!

Ben nu echt weer van plan de shetten weer helemaal op te gaan pakken! En weer wat wedstrijdjes te gaan rijden! Heb er weer helemaal zin in!

Ben blij dat al het sneeuw hier weg is! heb wel weer genoeg sneeuw gezien voor een heel jaar!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:35

leuk dennis, veel succes ermee!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:47

Mijn troetelbaby is geen baby meer :D. Lotje is nog makkelijker en liever dan haar moeder. Als ik zou willen heb ik die voor volgend weekeind braaf voor de wagen lopen, maar we doen rustig aan.

Nog maar pas geleden was ze echt mijn baby:
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:11

aaahhh wat een sgatje, zo als klein veulentje. Vind haar nu ook erg leuk :)

Het gaat morgen weer sneeuwen zeiden ze op het nieuws :(..

Ik ben vergeten een foto te maken van de wagen. Dit bedacht ik toen ik de sulky en die kar eindelijk in de trailer samen had en toen liet ik ze liever zo maar staan hihi.. Even nog iets op bedenken.

Nouvel, ja het was opzich wel wat, wij gingen alleen later waardoor er denk ik al veel weg was. Toen ik de kar gekocht had, waren we na 20 minuutjes ook al weer weg, maar de sfeer was gezellig :)

Ik had vandaag ook nog mijn 1na laatste les, het ging super goed :D Ik mocht vandaag met een grote maat shetlander lessen. Mijn eigen pony had maar vrij, ik ben bekaf na deze dag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:24

ach, wat een lieverdje zo als veulentje zeg!

rivaldo,
ik wil geen sneeuw... :(
fijn dat je les goed ging!

ik ben ook moe, ook best lange en drukke dag gehad alles bij elkaar, zo lekker bakkie thee drinken en op tijd naar bed...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:29

Citaat:
Ik had vandaag ook nog mijn 1na laatste les, het ging super goed

Jeetje, alweer je 1 na laatste les van je koetsiersbewijs? Ik heb er nog drie, tot 27 maart, de examendatum. Wanneer heb jij examen? Vind het zo grappig dat jij met die kleinere pony's ment en ik met die kastelen van paarden :+ Ben benieuwd wat we morgen weer voor de wagen krijgen :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:47

zoo mensen ik meld me ook maar weer even, heb een druk weekend achter de rug.

vandaag onze laatste indoor gereden, lekker enkelspan.
misty voor het eerst met oogkleppen gereden op wedstrijd en dat beviel me zeer goed! het eerste rondje deed ik het echt slecht, ik was veel te voorzichtig, waardoor misty ging twijfelen.

2e manche ging ik er goed aan rijden en pakte misty super aan, daarom ook een paar keer lekker een wat langere lijn meegepakt, ik was de 2e manche 15 seconden sneller!
ik heb echt fijn gereden toen en ik ben ook echt met een fijn gevoel weer naar huis gegaan, want misty deed goed haar best, nu is het afwachten op de foto's :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:21

Oeps VHU stuurde je een pb ipv het hier te typen

We mennen met verschillende paardjes, maar ik heb enkel met 2 welshjes en een shet gemend. De andere ook en met eentje van 1,70. We krijgen ook pas een dag van te voren te horen waar we mee ons examen moeten doen, dat vind ik best spannend. Ik hoop de shet!

Ja het gaat ook echt snel, ik heb dan wel elke dag deze week les gehad, waardoor we zo snel al klaar zijn. Was best vermoeiend elke dag lessen hoor en dan ook elke dag een grote buitenrit met rivaldo gemend. 14 maart heb ik mijn examen, nog een weekje en dan.... best spannend.

Marianne: klinkt allemaal erg goed, fijn dat je zo tevreden naar huis ging!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:01

Ben ik ook weer. Zag leuke foto's en een mooi wedstrijdresultaat.

Gisteren wilde ik buitenrit maken met Rembrand, maar hij had er een ijzer afgelopen, dus dat ging niet door (vooral over asfalt hier, bovendien bevroren bodem, dus kon ook niet in berm).
Met pony naar menclinic, hij ging niet zo heel fijn, maar ja, 3 dagen vrij gehad door omstandigheden. Was even niet anders, wel jammer.

Heb het nog over die spoorbreedte gehad. Ik hoef geen nieuwe wagen te kopen. Je kan de spoorbreedte vergroten door asverlengers te gebruiken. Hoe dat precies gaat weet ik niet, vind het ook wel beetje eng, weer een extra onderdeel ertussen, gaat dat wel goed? Maar goed, dat hoef ik pas in 2013 echt te hebben, dus ga eerst eens kijken wat ervaringen van andere mensen zijn.

Vanmorgen hier thuis gemend met pony. Ging al weer stukje beter dan gisteren. Vanavond met Rembrand naar verenigingsles ohz.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:02

@L_rivaldo dat gaat snel joh! met pony's mennen is toch fijner denk omdat wij dat gewend zijn :)

zo heb gisteravond een mailtje naar petrie gemaild, de laklaag van mijn laarzen is namelijk flink gescheurd, heb nu een mailtje terug gekregen dat ik foto's ervan op moet sturen en meteen mijn maten erbij moet zetten. ik ben benieuwd wat ze ervan zeggen!

AnneloesFJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:16

Zo, ben dr ook weer...
Weekendje wedstrijden gereden met Viva, had per ongeluk 2 opgegeven :+
Zaterdag was ze 1 bonk spanning door verschrikkelijk slecht kunnen losrijden, ben meer aan het ontwijken geweest. De proef gebruikt omspanning af te laten vloeien, 3 grote fouten erin en 178 punten.
Gisteren lekker losgereden, fijne (wel wat brave) proef zonder grote fouten en 174!
Ik ben ff weer genezen van de wedstrijden, bah! Stomme jurysport...
Nog 1 wedstrijd, dan duik ik friesland in. En daarna gaan we een half jaar boscrossen en mag ze een veulentje krijgen, ben dr flauw van :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:17

Ja dat is zeker een voordeel hoor, maar die welshjes zijn toch wel erg gevoelig, dat ben ik ook en merk dat dat toch moeilijk samen is. Ik moet mij gewoon rustiger gedragen. Ik leer daar wel van :D

Denk dat ik vandaag even de bandjes op ga pompen van me nieuwe kar, en als het lukt rivaldo ervoor te zetten. Dan maak ik even foto's (let niet op de lelijke kleur hihi, wordt van de zomer geverft )

Royal Wat jammer van je punten, net geen winstpunt, maar je zit er niet ver vanaf!

Tine: jammer dat je menclinic niet zo lekker ging. Wat een weer is het weer he, wilde gisteren het vriendje van rivaldo ook buiten zetten (die is hoefbevangen) en dan is het wel lekker in nat zand lopen, maar het was nu echt bevroren :(..

AnneloesFJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:31

Ben heel benieuwd naar je karretje :D
En indd, welshjes zijn over het algemeen wel aardig gevoelig, maar zo hebben wij er ook 1 die zich absoluut niet druk maakt en zeker niet sensibel is... :+ Ze zijn er in elk ras :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:34

ja dat is waar, ik denk dat als ik een 2de neem ik graag een kruising shet x welsh wil zoals rivaldo. Toch veel pit, maar ook rustig in situaties (die van mij dan)

AnneloesFJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:56

Achja, maar zo zitten er bij de shetten ook sensibele pony's tussen... En wij hebben dus 3 voor de kar waarvan Charmer de hittepetit is, Alex die de gulden middenweg kiest en een 3e pony die de sloomheid zelf is... Die is liever lui dan moe en gaat zelfs op een buitenritje niet harder dan nodig... Die hebben we dus ook alleen nog in de kinderlesjes lopen waar hij rustig moet, daar is geen lol aan :P

Geef mij maar een als Charmer. Superbraaf, staat er altijd voor je als je zn vertrouwen hebt maar beledig em niet want dan kan je wel uitspannen/afstappen... Hij kan ontzettend baldadig zijn in de les, en een dag later op concours loopt ie alsof ie nooit anders doet... Aapie ist :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:19

nou mijn welshjes zijn absoluut niet heet of sensibel.

Gisteren nog een mooi voorbeeld. Welsh cob kon niet gemeten worden omdat ie als de dood was voor die stok. Ferro keek er even naar en Robijn heeft volgens mij die hele stok niet eens gezien.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:19

Citaat:
We krijgen ook pas een dag van te voren te horen waar we mee ons examen moeten doen, dat vind ik best spannend.
Wij een halfuurtje van tevoren...weet je bij wie je in het groepje komt en welk paard... Wel een heel verschil een pony van zeg maar een meter of een peerd van 1.70!
Vergeleken met die grote paarden zijn Simba en vooral Alwyn echt super gevoelig. Vind het wel prettig. Alleen vind het ook wel heel mooi als zo'n groot paard lekker voor de koets loopt, geeft goed gevoel :D
Vandaag het nut van de hulpkoetsier leren kennen...grote paniek vanwege een losse vuilniszak naast een kliko, met links de grote vaart... paard op de achterste benen ... boel half geschaard... maar keren ging eigenlijk niet en is dan ook geen optie. Dus ik moest eraf (was hulp) en peerd erlangs (met het nodige gedoe, 1.70 is dan wel hoog) en weer verder. Men je met zulke ervaren paarden heb je dat toch ook nog. Op de terugweg had ik zoiets van dat overkomt me dus niet dus zweep aan zijkant, leidsels goed vast en voorwaarts met die handel. Ging goed :D Maar het was ook zo ontzettend koud!

Wat je zegt Tine, het is pas in 2013, alleen als je nu een wagen koopt is het wel handig met die spoorbreedte rekening te houden. Verbreden schijnt ook te kunnen.

MIjn pony's kunnen ook ontzettend beledigd doen. Dan kijken ze je gewoon niet meer aan of Alwyn kan je ook echt ontzettend boos aankijken, echt niet normaal. Maar ik houd daar dus wel van, van zo'n karakter. Alwyn is trouwens geen stresskip, hij is eigenlijk heel cool. Alleen luistert hij naar hele kleine aanwijzingen of stemhulpen en hij let enorm goed op. Sim is ook af en toe met zichzelf bezig, begint hij luid te brullen, wil opeens stukjes galopperen of denkt hij zomaar de andere kant op te kunnen e.d., denk toch dat dat komt doordat hij nog hengst is (dat gebrul zeker).

@Royaltjuh, dat gedoe met punten is ook niet echt mijn ding hoor. Vandaag dat ik endurance op een gegeven moment erg leuk vond, ook om de prachtige ritten natuurlijk, maar ook omdat de punten die je krijgt heel objectief zijn. Je hebt een goede hartslag of niet, je rijdt een bepaald tempo of niet. Of ze al dan niet rad lopen kun je soms van mening verschillen, alhoewel ik dat nooit heb meegemaakt. Wel dat ik dacht het is goed, dus een A, en ik kreeg een B. Maar ook wel eens andersom, dat ik dacht wat te zien en dat ze me een vette A gaven.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:07

even heel ego...........

ik ben verdrietig.........ik was zo blij met Yaya om daarmee aan de slag te gaan maar het kan helaas om prive-redenen niet doorgaan. Baal ervan !!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:24

ohjee wat jammer ingrid!!! altijd vervelend als je je ergens op verheugd en eht gaat niet door.

ikzelf heb 2 shetxwelsh die zijn ontzettend sensibel

ik heb natuurlijk ook dat jonge ding, geen idee of het helemaal shet is, denk het niet, maar dat is echt een heel brave rustige pony.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:33

Wie weet Ingrid, straks als het weer wat voorjaar wordt dat het allemaal weer wat mee gaat zitten, hoop het voor je.
Citaat:
maar dat is echt een heel brave rustige pony
ben benieuwd of ze zo blijft. Soms als ze conditie gaan krijgen of het spelletje doorkrijgen worden ze veel pittiger en enthousiaster. Ben na al die paarden en pony's die wij hebben gehad / meegemaakt bij mij tot de conclusie gekomen dat ook al zijn ze superbraaf en rustig, ze bij mij altijd in het werk sensibel en pittig worden. In omgang zijn ze bij mij altijd heel braaf, maar als ze aan het werk moeten / gaan dan zijn het allemaal van die hittepetitten :wow: :):) :D . Word soms ook wel eens moe van mezelf, daar zal het ook aan liggen :+

Zo zeg ik heb het nog steeds koud! Straks wordt het vriendje van Han dat hier altijd maandagmiddag is opgehaald en dan ga ik uitgebreid onder de douche...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:41

als ik dat jonge ding aan de lange lijnen of dubbele longe heb, kan ik haar zo heet maken als ik zelf wil.
en inderdaad nu ze wat meer conditie gaat krijgen krijgt ze soms wel praatjes, maar wordt ze ook wat voorwaartser :)