[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:36

Hij lijkt wel enorm groot zo naast Amerigo, fijn dat het goed gaat. Wel wijs om ze met zulk verwacht weer binnen te zetten.
Hier geen onweer, maar wat een water. vanmorgen weer flink geultjes aan het scheppen geweest thuis. Nu op het werk, lange dag, vanavond BHV. Geen zin in haha.
Tine, lief dat je het vraagt. Det gaat goed, weer aan het opbouwen. Rij nu 3 kwartier ongeveer buiten meestal op de harde weg. Jonge paard is rustig aan het wennen. Longeren gaat al wat beter, met mennen is ze braaf. Alleen gister een jaap op haar hoofd erbij en vanmorgen een ijzer eraf, leuk hoor jong spul hihi. Catey staat er ook nog en mijn shet gaat ook nooit meer weg.
Marga, Det heeft een hekel aan de naalden, maar de fysieke behandeling erna vind ze prima. Ze stond er goed bij en ik mag doorgaan met opbouwen. Over 2 of 3 maanden weer een keer, net wanneer ze in de buurt is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:37

Hier was het ook heel erg heftig. Ik was dan ook heel blij dat ik alle paarden bij voorbaat al op stal had gezet. De honden lagen klem tegen de voordeur om 2 uur vannacht, dus 2 verzopen beesten in huis gehaald. Gelukkig regende het niet in in de stal, dus ik hoefde niet naar buiten. Maar man, wat een enorme, langdurige hoosbui en wat een onweer.
De paarden stonden gelukkig wel heel relaxed op stal. Rocky liep heel makkelijk de trailer op en op de kliniek ook heel rustig. Ik blijf het wel heel spannend vinden, maar las hij nu al zo braaf is, moet het wel goed gaan komen. Hij is ook gewend om zonder zadel gereden te worden, dus als hij zover is, kunnen we in ieder geval al een beetje gaan freubelen. De zadelpasser komt eind mei.

Nou, omdat ik al vele prutnachten gehad heb, zometeen maar weer naar bed, en dan maar zien wat daarna nog van mijn planning gaat lukken. En anders schuiven we de boel gewoon een dagje op

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:18

Heel wijs, pak je rust, je hebt het hard nodig in dat vaak enorm volle rooster van je.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:19

Tine is braaf gaan slapen, en Rocky zal dat ook op de kliniek, toch spannend.

Ips fijn dat het de goed kant uitgaat.

Het had hier afgelopen nacht ook flink geregend, ik had een waterig uitzicht toen ik de gordijnen open deed vanochtend, zoveel in een keer konden de greppels ook niet aan ( het is al gezakt). Ook in het bos stonden er paden blank, lekker laarzen spoelen met teckel ( die liep de kantjes eraf). Nu regent het weer dus maar H.H. klusjes doen en voorbereidingen voor de logees over een week.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:32

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:54

haha Janouk...heeft lift-offs in de weide.... happy horses !! *\o/* <3

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:34

wind in haar kont...julia had ook al zo'n haast vandaag aan de longe

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:15

Heerlijk vrolijk Janouk.

HT ook al een vrolijke snelle dame.

Fijn dat het opbouwen goed gaat Ips. Is het al duidelijk wat het was?

Wij hebben vandaag Sav naar een 5 sterren resort gebracht. Vrienden gaan haar aangespannen voor me oppakken. Ze stond tevreden op stal toen we weggingen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:58

Operatie is goed gegaan. Morgen kunnen we Rocky ophalen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 06:50

Belker, heerlijk vooruitzicht, lekker mennen met Sav over een poosje !
Tine..pff gelukkig, hoop dat hij snel gezond en wel thuis is. :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:05

Afbeelding
vandaag dagje keukenhof gehad,vond er een mooi koetsje,moest natuurlijk ff op de kiek

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:11

Ha hij is idd leuk HT !

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:27

Leuk HT, dagje Keukenhof. Zo een koetsje wil je wel in je voortuin.

Fijn Tine. Nu hopen dat er geen ontstekingen komen.

Sav stond er vandaag ook weer te reden bij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:04

Geweldige foto HT, wil ook wel zo'n koetsje hihi
Hier een enorm chaotische dag. Zoonlief werd smorgens opgehaald en is met een vriendje, zijn zusje en moeder een dagje naar Hellendoorn geweest. Ik had allerlei plannen, maar groot deel is mislukt.
Gisteren is er een nieuwe droger bezorgd. Vandaag maakte hij een heel raar geluid, dus morgen komen ze hem omruilen. Super service natuurlijk, maar kost weer tijd. Gisteren had ik ook een kastje gekocht, zodat we over kunnen stappen op digitale tv. Uren mee aan het tobben geweest, kreeg het niet voor elkaar. Op een gegeven moment, na allerlei probeersels via internet, toch maar gebeld naar Ziggo. Blijkt dat ik dat kastje bij hun gratis kon krijgen, dus morgen weer terug naar de winkel om mijn geld terug te krijgen. Kost allemaal zoveel tijd -O-

Maar goed, ook lekker kunnen mennen met Sam. Als ik bij het halthouden hardop tel, lijkt ze wat beter stil te blijven staan.

Vanmiddag Rocky weer opgehaald. Op stal gedraagt hij zich keurig, maar daar buiten.... wat een gebrul en gedraai. Toen hij net thuis was ca 20 minuten met hem gewandeld, af en toe wat gebrul en wat geschrik, maar op zich heel braaf. Daarna Amerigo uit de wei gevist en naast hem gezet. Vanavond wilde ik nog een keer met hem wandelen, maar dat was gewoon niet te doen. Een brok energie. Ik had gelukkig wel een bitje ingedaan, anders had ik hem niet kunnen houden. Dus helaas voor hem geen wandeling. Heb hem maar wat wilgentakken gegeven, de rest ook op stal gezet en morgen gaan we het weer proberen. Maar hij moet wel wandelen, want hij had enorme kokosnoten, dus er is flink gewroet. en dus ook meer kans op zwelling.

Voorgaande castraties waren veel relaxter. We kenden de paarden al, en de paarden ons en de paarden kenden elkaar en de stal ook al. Voor Rocky is nu alles natuurlijk nieuw en spannend. Arm ventje.

Trouwens, nog wel even een frustratiedingetje van mijn kant. Ik heb het idee dat er meerdere mensen amper meer posten, waarschijnlijk door meelezers. Ben dus echt helemaal klaar met die meelezers -:(- -:(- -:(- We hebben al jarenlang een heel gezellig topic en dat lijkt nu een beetje in te storten.

Nou, heb weer een loge, dus ga maar even gezellig doen. O:)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:11

HT in de bloemetjes gezeten.

Janouk het was gister maflinger time, ook mijn kouwe kikker was zich aan het uitsloven tijdens de rit, normaal stopt hij halverwege het duin nu tot de top in galop.

Tine Rocky weer lekker thuis?

Belker straks lekker met Sav voor de koets.

Hier vandaag een lekker ritje gemaakt met de shetten Pep liep lekker hij had schijnbaar geen last van z'n spat, dus Eef moest de sokken er in zetten want die kleine kan draven.

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:11

Nou, ik ben ff een weekje op surprisereis geweest, ze hadden Bangkok voor ons uitgekozen. Wat is Thailand toch een bijzonder en prachtig land! Echt genoten <3

Ik ben echt verliefd op je nieuwe pony Tine, wat een knap beestje is dat!

Janouk, zo grappig als ze zo genieten van wei-tijd, die van ons doen dat nooit en vind ik stiekem wel een beetje jammer soms :P

En een super schattig koetsje in de keukenhof! Al die bloemen <3

Hier heb ik mn handen vol om kleine pip een beetje af te leiden van het feit dat haar maatje een paar dagen op vakantie is met mn zusje. Die is met 3 vriendinnen+paarden op vakantie in Epe. Dat lijkt me nou echt dé paardenmeisjes-droom!

Maar goed, ik denk niet dat ik Pip in ga spannen komende paar dagen. Ze is al een paar dagen strontvervelend en chagrijnig, en toen was het andere paard nog niet eens weg... Ze heeft van de week gewoon ons buurmeisje (5) die haar lief aan het poetsen was opeens in haar oor gebeten :') anders is ze juist super rustig en voorzichtig als er kleine kindjes zijn. Zou ze hengstig kunnen zijn ofzo?

Straks denk ik maar een heel eind met haar wandelen. Ik twijfel nog of ik dat met oogkleppen ga doen, is natuurlijk een mooie oefening, maar misschien als ze zo chagrijnig is beter om het gewoon bij halster te laten...

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:34

Ik heb haar rustig gekregen! Na 2,5 uur wandelen staat ze weer terug in de wei, maar nu wordt gelukkig niet meer élke voorbijganger hysterisch toegehinnikt.

Wel natuurlijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om langs zo veel mogelijk enge dingen te lopen, dus we hebben door een rij vlaggen geslalomd, motorzagen gezien en een paar kilometer langs een weg met veel groot verkeer gelopen. Zelfs een draaiende boomversnipperaars-combinatie passeren was geen probleem.

Uiteraard heb ik even wat bewijs vastgelegd:
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:14

Haha dat is wennen zo zonder maatjes voor je paardje pilskadilly.

Tine...streng zijn voor rocky hoor.... anders neemt hij een loopje met jullie.... hij voelt zich nog gewoon hengst natuurlijk.
Marga lekker gemend, superfijn dat de spat geen probleem is !

Hier..was t even stil..m'n rug raar verdraaid..paar dagen plat...nu weer mobiel en hoop morgen weer rondje hardlopen... hoop ik..
M'n borstbeen is ook nog niet over..maar zal hopelijk snel wat beter voelen..
Vandaag bij een roedel hounds gekeken, superleuke honden !!
Nu even niks... hoop binnenkort installateur voor water en gas aansluiten voor keuken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:37

Balen Biancacoo. Sterkte.

Wat een draakje Pip.

Genieten Marga. Fijn dat de spat weer rustig is.

Hier nog geen duidelijkheid. Wordt vervolgd.
Wel genoten van Sav.
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:47

baldadige pip.wat een boef
biancacoo zo dat is minder mewt je rug,hoop morgen weer beter voor je
belker mooi plaatje en heerlijk weer heb je
hier maar eens flink met de bosmaaier gezwaaid waar de moestuin moet komen,morgen kijken of ik de frees er zelf daarheen kan doen,staan hier bakjes met groen die graag de tuin in willen...(lees groente)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:30

Belker *\o/* wat gaaaafff Sav voor de wagen <3
Ht...goed bezig met je bosmaaier !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:07

Zalig met Sav voor de wagen de paden op, de lanen in......... *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:33

Ht heeft bosmaaierzwaaien gedaan. Je zult nog wel natrillen nu.
Belker heerlijk gemend met Sav
Bianca balen van je rug!!
Pip heeft lekker gewandeld en gelijk schriktraining gedaan, en is zelf ook wel rustig geworden hahah. En een surprisereis gemaakt. Heerlijk.
Marga heeft lekker ritje gemaakt.

Vandaag 3x gewandeld met Rocky, smorgens en savonds gaan prima, overdag is hij wel wat druk. En hij heeft ook nog een kwartiertje ofzo in de wei gestaan. Was erg druk met snuffelen en rollen. Toen hij onrustig werd, hem gepakt en weer op stal gezet, wil geen complicaties.
Op stal is hij echt heel koel, staat heel regelmatig te neuzen met Amerigo.

Morgen gaat zoonlief een paar dagen op crosskamp. Helaas kan ik niet mee om hem weg te brengen, is te ver weg. Bovendien moeten we hem eerst naar een crossterrein brengen waar ze les hebben en daarna nog naar overnachtingsadres. Dan ben ik te lang van huis voor Rocky. Grappige is dat de eerste crossles op terrein is waar ik vroeger.....16 jaar geleden..... mijn eerste (en enige) crosslessen heb gehad op mijn verzorgpaard (tuiger Marjolette v Heineke)

Spam:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tine10 op 03-05-18 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:52

Wens Patrick veel plezier *\o/*

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:35

Bianca, vervelend dat je van de ene blessure in de andere lijkt te hoppen... Ik hoop dat je je snel weer helemaal fit voelt!
Ben je op zoek naar een hond of ben je om een andere reden gaan kijken? Ik heb altijd al een hond willen hebben maar dat zat er hier nooit in.

Belker, wat heb je een ontzettend mooi paard voor de kar staan, is weer eens wat anders dan een pony :P ze lijkt op ons grote paard (haar billen iig ;) )
Ik zal het gemist hebben, geen probleem als je het niet met me wil delen, maar waardoor kan je zelf niet meer mennen?

Goed dat je het over moestuin hebt happytime, ik heb hier ook een paar plantjes binnen staan die eigenlijk al lang naar buiten hadden gemoeten! Vergeten 8)7

Tine, echt wauw, die kleur! Hoe noemen ze dat in de paardenwereld?