[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:38

Veel plezier Gem het wordt prachtig weer {:}
@Baudyh ja las het :j vind het wel gaaf, natuur-technisch gezien maar ja wij wonen in de stad daar heb je alleen loslopende honden (die overigens stuk gevaarlijker kunnen zijn dan een wolf).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:04

VHU: goede rit gehad met Ol
Baudy: had het gelezen. Ik vind wolven prachtige dieren, maar ik denk dat NL te dicht bevolkt is. Bovendien hebben wij geiten.... Nu wordt daar heel makkelijk over gezegd: mensen krijgen een vergoeding. Ja leuk, daar gaat het mij echt om. Ik ben dan toch mijn dier kwijt?! |(
Lanouska: jammer van de 1e dag. Hopelijk gaat het vandaag beter. In ieder geval wel heel leerzaam allemaal.

Vandaag clinic van de kur op muziek. Ik ga met Amerigo en Rembrand kur rijden. Wordt de eerste keer sinds bijna een jaar dat Rembrand weer in de ring komt. Ik ben heel benieuwd hoe de jury hem vindt lopen. En stikzenuwachtig hoe mijn kuren worden beoordeeld. Het wordt wel kunst en vliegwerk bij het wisselen, want er zit maar 1 combinatie tussen.

Nu proberen om Rembrand schoon te krijgen. Ik wil hem nu niet scheren, ben bang dat ik zijn zomervacht dan verpruts. En wassen kan ook niet, duurt veel te lang voor hij dan droog is. Dus ik ga manen, staart en benen wassen en de rest maar flink borstelen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:43

goedemorgen..
Gem, veel plezier, moet lukken met zo'n zonnige dag !
Tine....lammetjes zijn altijd nog een makkelijkere prooi dan jou volwassen geiten.....triest..maar wel waar....een wolf zal ook niet snel over een omheining/raster heen springen.....
wolven schitterend...maar denk dat NL te klein is voor wolven....

{:} schijnt..ik ga buiten zitten bij de hondjes....superfijn weertje !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:51

Heel veel plezier Tine!

Denk dat Nederland ook veel te klein is voor wolven hoor. Maar ik denk dat ze hier niet 'echt' zullen komen eerlijk gezegd. Dan moet er toch een roedel komen, da's meer dan een 'zwerf-wolf'. Het schijnt inderdaad dat ze niet over afrasteringen springen (bij voorkeur) en ook niet snel onder schrikdraadjes door durven.

Zo ff uit de luie stoel Biancacoo gaat de hondjes buiten zetten, ga zo de poowns op de wei zetten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:10

Nou, Rembrand zit in de knotten (staat als een vlag op een modderschuit hahahaha, maar goed). Ik ben stikzenuwachtig. Zo benieuwd of de jury hem goed vindt lopen en natuurlijk ook hoe ze mijn muziek vinden.

Geiten zitten hier wel achter gaas. En stroomdraad, maar er staat nooit stroom op de paardenwei.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:39

Gaat helemaal goedkomen Tine :j *\o/* lekker op de bok zitten, genieten dat het weer kan :j :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:36

Heb zo ontzettend genoten vandaag.

Eerst met Amerigo kur gereden. Blijkbaar ben ik weer veel te streng voor mezelf en pony, want de jury vond het een leuke en goede kur. Nog wel een paar tips gekregen, zodat het nog iets beter kan worden. Heb al bedacht hoe ik het ga doen, dus we moeten weer knutselen met de muziek.

Daarna een snelle wissel en met Rembrand in de baan. Daar ging wel het een en ander mis, maar dat ko me eigenlijk niet schelen. Ik heb zo genoten. Wat een superpaard heb ik toch, dat hij gewoon weer er is. Impuls moet nog beter, maar ja, zo lang staat hij er nog niet weer voor. Werd er gewoon helemaal emotioneel van. Eerst na verlamming toch weer aan de praat en nu na ernstige peesblessure weer. Wat een wilskracht heeft mijn mannetje toch! Ondanks beide keren de opmerking van de dierenartsen dat het over was, is hij er gewoon weer. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Zoonlief heeft alles gefilmd, met commentaar van de jurys. Naast de mevrouw die de clinic gaf (is de instructrice van zoonlief ;-) en was instructrice van Rembrand voor de blessure) waren er ook 2 menjuryleden gekomen om te kijken/leren. Dus ik kan eindeloos de video terugspoelen. Erg leerzaa!

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:49

Super Tine, echt fijn voor je.

Ik ben toch blij te lezen dat de wolf al weer verder weg is gesignaleerd. Vind het mooie beesten maar niet voor hier. Hier in de buurt is een schaap gepakt. Ik merkte dat ik toch goed om me heen keek vanmorgen. Ik loop altijd s 'avonds in het donker hier langs de weg met de honden. Maar met de wetenschap van een wolf in de buurt geloof ik dat ik dichter bij huis blijf. Ben normaal nooit bang aangelegd hier voor. Maar vind dit toch spannend.

Vanmorgen db al lekker gelongeerd. Het gaat nu goed met passoa tuig. Niet meer slaan er op. Volgende week weer naar de dubbele lijnen toe werken.

Db is jarig vandaag. 7 jaar alweer. Weet nog zo goed dat hij geboren werd.

Vanmiddag op de manege geholpen bij de bixie.

Vanavond visite dus de Worteltjestaart staat in de oven.
Lekker dagje vandaag. Heerlijk met de zon.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:04

Kan me voorstellen Baudy, dat je het dan spannend vindt. Zeker met veulens op komst.
En DB jarig *\o/* *\o/* Wat een broekie is het nog ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:10

Nou zelfs vanuit het topic gelezen doet het me echt wel wat Tine dat Rembrandt 'er weer is' :j _/-\o_ *\o/*

Wolf kiest het hazenpad :evaw:

En DB alweer 7 jaar, mooie leeftijd vind ik dat. Heb dan zelf het idee dat je er dan 'echt' mee aan het werk kunt gaan (ben altijd nogal voorzichtig). Wanneer kwam de paardentandarts ook alweer Baudyh of was die al geweest?

Trouwens in Brabant behoorlijk wat rhino op diverse stallen, 5 stuks nu al hoorde ik. Vind het zo vreemd dat er nu zo weinig toestanden van wordt gemaakt door KNHS etc in vergelijking met vorig jaar ...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:21

Morgen om elf uur komt de tandarts VHU. Ben erg benieuwd. Vandaag ook weer trensje pakt hij gewoon aan maar bij de Liverpool kaken op elkaar. Heel apart

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:14

Super dat Rembrandt het weer zo goed doet *\o/*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:43

Hier in nh ook al rhino voorbij zien komen...altijd in maart.
Super voor je tine!
Db jarig. Fera is over een paar dagen 5.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:40

Leuk Fera ook jarig over paar daagjes Y)(^)

Ahhhh we zijn weer met een huis bezig ... prachtig huis, mooi huis, 1922 huis :~ naja we gaan van de week kijken :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 00:29

Leuk en spannend weer VHU.
Dat huis waar ik het over had. Tegenover ons is verkocht. Eindelijk na 3,5 jaar nieuwe buren. Een nog redelijk jong stel. Zij is huisarts. Met jonge kids. Leuk.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 00:31

Tine super dat rembrandt er weer is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 07:34

Goedemorgen :D

Dat is leuk Baudyh dat er weer mensen wonen, jong gezin, gezellig en goed voor het dorp :j
Moet eerlijk zeggen dat wij ook een paar keer naar het huis hebben gekeken en het er zelfs nog over hebben gehad ... maar ja, werk, werk, werk en een man die toch meer stadsmens is...

Hier vandaag & deze week hele planning :list: maar eens kijken hoe we het allemaal afgewerkt krijgen :7 maar nu eerst :9k

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:51

Goedemorgen
VHU: sterkte met je planning. Hier ook weer een heel volle week en weekend. Komend weekend districtskampioenschap dressuur en finale minimarathon. Amerigo gaat zich niet vervelen de komende tijd.
Baudy: krijgt nieuwe buren en een arts in de buurt is nooit weg ;-)
Ips: jakkes, rhino in de buurt. Wel gek inderdaad VHU of wie zei het dat KNHS dit jaar veel minder spannend erover doet.

We hebben de paarden gisteravond in de zomerwei gelaten. Stonden ze vanmorgen toch helemaal achterin. Ik kwam met emmertjes voer, blijkbaar niet heel erg interessant want ze kwamen echt aangesjokt. Gekke beesten. Hopelijk droogt de wei nu snel op, dan kan de weidesleep erover, want er ligt nu overal paardenmest (voorheen stonden ze alleen op eerste stuk en dat mestte ik braaf iedere dag uit, maar ze staan nu sinds oktober op alles, 4 ha, dat ga ik niet meer uitmesten). Eind van de week wordt er geinjecteerd, dus dan moeten ze weer even op de winterwei blijven.

Nou, ik moet mezelf zo schop gaan geven, deze week is de logeerkamer aan de beurt voor een grote schoonmaak. Zooooo geen zin in......

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:01

goedemorgen..
Rhino....vreselijk eng om dat rondom je stallen te hebben..hopelijk snel overal weer over...niet leuk.
tine, genoten, goedzo !
Vhu, super gereden, heerlijk.
Baudyh, jarige DB, nog gefeliciteerd ! en geholpen bij de bixie, leuk !
Sonjim, hoe gaat het ? heb je al iets meer een ritme gevonden tussen kindje..thuis..en de paardjes..
Fera bijna 5 !! hoe gaat het met haar nu in omgang ?
Janouk, gaaf filmpje op fb !! erg leuk om die stukjes kur te zien met verschillende paardjes !!

hier..zonnetje schijnt.. {:} heb al stukje gefietst..
verder...niets te melden...van alles te doen..en niet gemotiveerd zeg maar...blegh...

Fijne dag allemaal.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:28

Goeiemorgen! Alle wedstrijdrijders, gefeliciteerd met jullie prestaties!

Baudy, hopelijk brengt de TA weer duidelijkheid bij Db :) .

Voor Lanouska de VN-berichten even op een rijtje gezet :) :
[VN] Blog: Bokker Lanouska met Het Drents Vierspan in Lisieux (1)
[VN] Blog: Bokker Lanouska met Het Drents Vierspan in Lisieux (2)
[VN] Blog: Bokker Lanouska met Het Drents Vierspan in Lisieux (3)

Gisteren met de Anda impulsmarathon gereden. Weer veel geleerd (in een officiële wedstrijd zouden we geëlimineerd zijn; ik (groom) sprong van de koets, greep de leidsels om de Anda het water in te trekken.... mag niet, moet aan de bakstukken.) en hebben ook nog veel te leren. Vooral op het gebied van dúrven rijden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:53

Tja regels, soms lastig.

Nou een echte aanwijzing voor db zijn gedrag was er eigenlijk niet. Wel wat rauwe plekken in zijn wangen maar niet goed kunnen traceren waar het vandaan komt. Het leek wel dat juist het trensje het probleem was. Ik longeer met een dubbele gebroken bustrens. Moet nu een enkel gebroken proberen omdat het tussen stukje waarschijnlijk tegen zijn tanden tikt. Dus dat gaan we testen. Verder ook zijn menhoofdstel in gehad. Die zat mooi. Moest geen probleem zijn. Wel wat tips gekregen dus die testen. Hopelijk wil dat.

Vanavond helaas geen les. Mag even een dag geen bit in.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:04

@Tine, ik hoor dat de wolf jullie kant op komt. Oh nee toch niet, andere kant van Groningen. Gelukkig

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:22

Blijft dus nog beetje gissen met DB, konden ze maar praten he. En wolf op doortocht :7
Ja Sonjim, hoe is het? En met Claud?
Dat had ik ook niet geweten Gem -:) weer wat geleerd dan. Maar ging hij er uiteindelijk wel door? Ja, durven rijden is ook een kunst op zich ... ik was daar niet zo goed in eerlijk gezegd :n onder het zadel maakt het me eigenlijk allemaal niets uit maar met de wagen :o ^)
Hier ook lekker op de fiets naar de pony's op en neer geweest, ruim 20 km is dat dan. Het is zulk heerlijk weer en dat is erg goed voor mijn spieren/lijf.

Vanochtend heerlijke pony ochtend gehad. Ber gefreestyled, heb nog leuk filmpje zal even kijken of ik het op youtube krijg. Even op Hero gezeten/gereden, wordt tijd dat ik ff met hem doorzet maar omdat hij zo relaxed/sloompjes is ga ik er ook een beetje sloompjes mee om :+ en Ollie wel eruit natuurlijk maar alleen gepoetst die mag nog ff bijkomen. Zie trouwens niets aan haar, ze ziet er gewoon rond en gezond uit, rent in de rondte en totaal nergens stijf of stram :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:55

Heb hem 3 x het water in moeten helpen, de 4e keer ging hij zelf :D . Toen bleef hij staan in het water om te gaan drinken _-:( . Was zelfs even bang dat hij zou gaan liggen en we hebben hem er gauw uitgedirigeerd :') .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:42

Gem: hahahaha, eerst er niet in willen, dan gaan drinken :+ Ik had die regel dus ook niet geweten. (* gaat reglement maar weer eens doorspitten*)
VHU: Ollie is dus in topconditie. Je hebt je dus druk gemaakt om niets. Nou ja, beter dan andersom natuurlijk. Fijn En met de andere twee bezig geweest.
Baudy: jammer dat er niet iets duidelijks uitkwam bij de ta

Ik wilde vanmiddag met Rembrand gaan rijden, maar heb klappende koppijn. Kan toch beter het rijden in de ochtend plannen, dan ben ik minder slecht. -O- Maar ja, nu heb ik wel weer stukje van de grote schoonmaak gedaan, dat komt anders dan weer stil te liggen. Lastig allemaal.

Moet straks nog met startlijsten voor de vaardigheidskampioenschappen gaan puzzelen en mooie kampioensprijzen gaan uitzoeken en bestellen.

Genoeg te doen dus.