[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:15

Ik heb zelf het idee dat Rembrand een goede conditie heeft. Vanmorgen ook weer anderhalf uur in het bos gereden, flink bezweet, maar heb niet het idee dat ie moe is ofzo.

Nu eerst even slapen. Hopelijk werkt het weer nog mee dat ik straks de andere 2 nog kan trainen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:27

@janouk, wat een super nieuws...hopelijk nu lekker nog even een paar weekjes opbouwen zodat Paul weer kan knallen op het districtkampioenschap *\o/*
@Biancaco, gewoon doen , pilletjes kosten niets en kun je gewoon halen bij het Kruidvat. Ik kwam gewoon weer tot rust toen ik 's nachts weer sliep!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:24

Zo weer thuis van de keuring. Ging Top. Was wel weer vreselijk warm op de trailer. Maar ja heeft iedereen last van. We zaten in de laatste groep dressuur veulens. Twee groepen hengst veulens en twee groepen merrie veulens. Van de eerste drie groepen mochten de eerste twee naar de kampioens groep. Van onze groep mocht er maar 1 naar de kampioens groep. En dat waren wij. Top dus. Mooie eerste premie. En in de kampioens groep. Vind het weer super. In die groep werd ze uiteindelijk netjes zesde van de 7 dus. Helemaal niet verkeerd voor ons eerste dressuurveulen.
Exterieur matig vonden ze der super. Mooie lange benen en een super galop. Ze vonden dat de moeder verbeterd was. Dus de hengst keuze was goed.

Afbeelding

Best wel moeite om de merrie zelf op gewicht te houden. Maar we doen ons best. Maar ja afgelopen maandag al op de trailer met 30 graden en vandaag weer. Dat hakt er ook in voor ze hoor. Maandag weer op pad. Daarna mag ze lekker aansterken in de wei overdag en s 'nachts op stal met veel hooi en flink brok.

En ja veulens vlechten is ook niet mijn ding. Vlechten vind ik überhaupt niks. ha ha.

We hebben in Tolbert ook de fokker van de moeder gesproken. Die vond het ook leuk om zijn merrie na jaren weer terug te zien. Kan ik me voorstellen.

Yep valeriaan werkt inderdaad goed. kan ik aanraden. Ook bach rescue trouwens.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:21

baudy, mooie merrie....misschien wat bijvoeren met luzerne van hartog en omega 3-6-9 mix..?? maar jullie hebben vast al een regiment aan voeding voor de paarden, en verder geen tip's nodig denk ik..schoot me gewoon te binnen.
knap veulen hoor !!

zooo..benauwd hier buiten..hondjes vinden het ook niet fijn..bah !!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:21

Perfect gegaan met het veulen,en de fokker van de merrie gesproken,altijd leuk om als fokker je ' produkt' te volgen.. _/-\o_
Wat een regen....veeeeel te weinig.
Ben maar eens in de kasten op stal gedoken en daarna thuis heerlijk geshopt bij agradi,erg leuk al die kortingen en dan nog 20procent erover heen..... :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:37

Gefeliciteerd baudyh met de eerste premie. Mooi veulen.
Vroeger toen ik nog penny was ;) verhuurde ik mezelf als invlechter voor veulens. Ik was mega snel met invlechten van manen en staart. En ik vond het leuk en was er handig in.
Grappig dat ikbdaar nu weer aan denk.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:39

Ze krijgt al merriebrok en luzerne en Linamix en heel veel hooi en weidegang met gras. Maar ja het veulen groeit ook flink dus dat vergt veel voor moeders. Maar het komt vast goed!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:18

Goedenavond! Bedankt allemaal voor het welkom heten :)

Gefeliciteerd met de 1e premie baudyh! Heel leuk veulen en mooie aftekeningen ook :) En nog mooie complimenten van de jury! Die kan je mooi in je zak steken ;) Ik kan nog wel herinneren dat de merries bij de fokkerij van mijn opa en oma ook af en toe werden opgevreten door hun koters. Zeker met dit warme weer staan de veulens lekker te "tanken" bij moeders ;) Lekker bijvoeren en even pauze is inderdaad de beste oplossing.

@Biancacoo Het klinkt misschien als een rare oplossing, maar keihard tegen jezelf STOP roepen kan ook helpen. Een vriendin van mij kwam ooit met die tip. Het klinkt een beetje belachelijk - en dat is het eigenlijk ook - maar daardoor moet je vaak wel lachen en kom je los van die gedachtenstroom die je wakker houdt.

Zweetonderzoek... wow er gaat echt een wereld voor mij open nu ik kennis maak met de SMW. :o Hoop dat de onderzoeksresultaten positief zijn! Zoals Ollie1 al zei kan voer veel uitmaken. Ons oude rijpaard die niet de sterkste achterhand heeft is ook flink vooruitgegaan toen we naar iets andere muesli overstapten.

Gisteravond heb ik zelf echt heerlijk gereden. Er was eindelijk een verfrissend buitje gevallen, dus ook lekker aangenaam qua temperatuur. Sam had er lekker veel zin in en liet uiteindelijk goed los in zijn lijf. De nieuwe aanpak begint zijn vruchten af te werpen :D Uiteindelijk ook nog ff twee pionnen in de bak gezet op +15 (lekker krap). Ging best redelijk voor een eerste keer. Ook doordat het al donker werd (reed pas om 10h 's avonds) een paar keer onnodig de pion geraakt en ben ik voor het eerst dwars over een pion gereden. Oeps :P Maar uiteindelijk ging 1/3 van de ballen er maar af, dus ik ben wel tevreden en Sam was ook weer happy door het poortjes rijden. Hij ging alleen maar nog beter in de hand lopen.

Mijn katten hebben trouwens ook last van de warmte en eten slecht (de oudste vermagert zelfs een beetje, maar dat komt ook omdat ze zo nodig met een rat moest vechten van de week). Een van onze paarden draait zelfs om als hij naar buiten wordt gebracht. Komt ook omdat er maar weinig schaduw is op het land, dus op het heetst van de dag halen we ze binnen, waar ze heel blij mee zijn.

Het is nu ontzettend benauwd bij ons en we hebben op een paar spetters na nog geen water gezien vandaag. Heb de hele dag in stal gestaan om de rozetten uit mijn ponytijd te strijken en op te hangen (en de hoefsmid kwam ook nog langs). Kunnen onze paarden zich laten inspireren door hun voorgangers 8-) (tjah en je moet toch iets met een lading rozetten die anders in een plastic zak liggen te niksen). Nu nog even snel naar buiten om wat stapwerk te doen op het beton. Sam heeft nieuwe ijzers en ik kreeg de tip om even de bolle kantjes van de nagels er een beetje af te lopen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:35

Had nog niet eens wat tegen je gezegd. Welkom marjola. Ha ha.
Hier flink regen gehad, lekker voor de mest die op het land is gekomen twee dagen terug. Is de stank ook wat minder. Vanavond db ff snel gelongeerd. Verder niet veel gedaan. Ook op tijd plat, ben het zat.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:53

@Baudy, gefeliciteerd met je 1e premie en mocht je zin in hebben in een ritje volgende week...je hebt mijn nummer :j
@Marjola, Fijn dat het rijden zo lekker ging +:)+ . Ik heb net even je profiel gespiekt en een leuke pony heb je. Doe je de 17e ook mee met de districtskampioenschappen in Midden Beemster ?

Daar ik de komende 2 weken een goed half uurtje van Hellendoorn zit heb ik nog even een afspraak gemaakt bij de dierenkliniek om Brutus zijn gebit nog even laten te checken na de operatie van eind januari. Ik ben benieuwd....Gewoon preventief omdat hij nu toch 2 kiezen mist en we ook even naar de afslijting van de andere kiezen willen kijken.

Nou alles staat gepakt....dus ik zeg kom maar op met die vakantie *\%/*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:14

Veel plezier op vakantie Ollie. Marjola, stoer dat je m op +15 zet. Hier nog steeds geen regen gehad. Baudyh top zo op de keuring. Top nieuws van Janouk zeg, wordt gezellig zo op de district! Zit ff op mijn mobiel te bokken. Net op les geweest Det liet zich lekker bewerken na 2 weken vrij.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:11

Welkom Marjola!!

Ik ben inderdaad vrij druk met 6 dagen werk. En even afkicken van de laptop was hard nodig!

Dids lijkt oké, been niet dikker meer en loopt niet op met longeren. Morgen even mennen hoop ik!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:03

Thanks Akshay en baudyh! :) (@baudyh geeft niets hoor. Je was natuurlijk gefocust op de keuring en het is best pittig om dit topic bij te houden ;))

@Ollie1 Dank je! Ik doe alleen niet mee 17 augustus. :( Had namelijk al Lowlands ingepland, dus helaas pindakaas voor dit jaar. Al had ik waarschijnlijk in de dressuur niet heel veel kans gehad hoor, daar zijn we nog iets te wisselvallig. Vaardigheid is wel weer een ander verhaal (dat loopt namelijk wel erg goed), dus iedereen die enkelspan pony L rijdt, kan ik blij maken met een concurrent minder :P Volgend jaar zorg ik wel dat ik erbij ben ;) Mijn vader gaat trouwens wel starten met zijn tuigpaard (alleen dressuur L - heb net een fotootje toegevoegd aan mijn profiel). De eerste training is redelijk goed uitgepakt qua blessureleed (bij mijn vader even voor de duidelijkheid :P). Dus ik denk dat starten er wel weer in zit.

Veel plezier alvast met je vakantie trouwens!

@Ipsilonka Fijn dat Det het zo lekker oppakte in de les. Waar een aantal rustdagen af en toe wel niet goed voor kan zijn.

@Akshay mooi dat het weer wat beter gaat met Dids. Hopelijk pakt ie het morgen ook lekker op voor de wagen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:32

Nou ollie dat half uurtje dat je volgende week van hellendoorn afzit klopt niet helemaal hoor. Of je hebt een turbo combinatie. Ha ha. Ja ik bel je zeker. Ik ga dus ook een weekje Veluwe doen met paard en vriendinnen maar mijn hoofd is er nog helemaal niet bij. Eerst maandag weer vlechten en wassen voor de foto en film dag bij de veulen veiling en vrijdag CK met de twee tuigpaarden veulens en dan een dag later op vakantie. Ben ik dan ook wel aan toe denk ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:34

Goedemorgen.

Wel bijgelezen maar had geen puf om overal op te reageren. Kan niet zo goed tegen deze hitte.
Baudy: super gedaan!
Aks: Dids weer beter
Marjola: lekker fanatiek bezig
Ips: lekker gelest
Ollie: veel plezier op vakantie

Gisteren een mijlpaal bereikt. Heb in mijn uppie ca 45 minuten met Thabor in de bak gemend. Helemaal niet bang geweest. *\o/* En dressuurmatig gaat het ook al ergens op lijken.

Zometeen klein sprongetje met Amerigo (met zoonlief erop hoor ;) ) en Thabor en als het nog lukt (niet te warm is) nog even mennen met Rembrand.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:34

Wat fijn dat het eindelijk lukt zonder angst met Thabor! Les was inderdaad lekker, op het grote veld met zijn vieren. Dat vind ik al lekker rijden haha. En we hebben 3 instructeurs op de club, die we gister hadden geeft normaal op vrijdag nooit les, maar dat mag van mij wel vaker. Echt fijn.
Nu gewoon te werk. Gister een nieuwe hooibaal gehad erg mooi spul. Voor het eerst een vierkante baal, ziet er goed uit!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:20

Fijn dat je keuze hebt qua instructeurs Ips.

Hier vanmorgen lekker gesprongen met Thabor. Maar paar sprongetjes hoor, ik had niet zoveel zin. Zo moe. En Rembrand heeft dus een luie dag. Ach, die heeft afgelopen week zo hard gewerkt, is niet erg. Nu lekker slapen en straks als het niet te slecht weer is (er zou flinke onweer en regen komen) nog naar attractiepark met zoon en daarna uit eten.

Morgenochtend dan weer mennen met Rembrand en s middags gaan zoon en ik, met nog een aantal ruiters een buitenrit maken van 2-3 uur. Heb ik toch een beetje soort van vakantie haha

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:49

Is soms ook wel lastig. In de weken rond menkamp had ik in 3 weken les gehad van 6 instructeurs.... Dat is wel lastig sturen af en toe. Dan bevalt systeem A, en verkondigd een andere instructeur weer systeem B zeg maar.
Lekker buitenrijden!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:36

Dat is inderdaad wel erg verwarrend. Ik heb hier diverse instructeurs, maar veel komt gelukkig overeen, dat maakt het wel makkelijker.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:53

Hier zijn we weer :D

@Marjola welkom! @Baudy gefeliciteerd met weer een 1e premie-veulen 8-) @Tine top dat je ontspannen hebt gemend *\o/* @Aks fijn dat Diddle weer goed lijkt :j @Biancocoo hier ook prima ervaring met Valeriaan tabletjes op 2 slaap ik echt de hele nacht door in stressige situaties, anders word ik wakker om een uur of 03.00 uur en ga malen. Toen met overlijden schoonvader gebruikt, was ff te veel van het goede toen. Hondjes en hitte nou dat was met het weekje wel wat dat betreft! @Ollie heeeel veel plezier op de Veluwe en ik lees Baudy ook nog naar de Veluwe, heerlijk :D

@Tine wat houdt het zweetonderzoek in? Vind het per paard erg verschillend hoeveel ze zweten, Ollie zweet eigenlijk nooit (zelfs deze week niet) echt. Haar vachtje is ook wel heel dun, hele dunne haartjes waardoor het volgens mij snel verdampt of zoiets. Bente zweette altijd als een otter voor de wagen met dit weer.

Hier echt top-weekje gehad, 3x met Ollebol gemend, wat deed ze het goed en zelfs elke keer weer beter. Zelfs door het klapzand hoppa erdoor of die heuvels op en maar draven met enorme passen =:) het voelde alsof ze er zelf een kick van kreeg van het zware trekken. Ook 3x gereden was ook weer heerlijk, alweer zo'n stuk zekerder en vlotter dan in de meivakantie. Toch wel erg leuk hoor om te merken dat zo'n pony zoveel kan. Ze was ook superbraaf met kinderen van vriendinnen die langskwamen, ze hebben ook nog gemend en erop gereden. Staat ze met opzadelen/optuigen/poetsen echt doodstil en met stappen zo braaf <3
Dacht kijk wel wat ze aangeeft, of ze moe is of niet met rijden / mennen of als ze invalt.... ze was dus elke keer weer lekker voorwaarts en is niets ingevallen. Heb haar wel electrolyt door de senior priores (slobber) bijgevoerd en flink aan de Mijten lucernemix gehad :Y)
Krijgt ze komende week paar dagen vrij.

Afbeelding
Vandaag naar huis gereden met wagen en alles en morgen haal ik poown dus op. We kwamen dus dwars door die enorme onweersbuien.... was best nog wel spannend :oo

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:03

goedeavond

ik ben ook weer thuis van een lekker druk weekend..

donderdag vertrokken naar driezum wouterswouden.. super mooie marathon 11 hindernissen. dus verkennen, verkennen en nog is verkennen. vrijdag nog s'ochtends een keer verkend en gaan optuigen, helaas door een ongelukje was de wedstrijd een uur uitgelopen dus moesten wachten. vaardigheid (H1) ging super 30 sec sneller als de nr 2 van de 4spannen.. rest van de hindernissen liepen ook goed. wel hier en daar een extra rondje.
H10 was waterbak nr 3 en die had een watergordijn waar je onderdoor moest.. was echt compleet nat.
uiteindelijk 2de geworden..

reden om half 10 s'avonds richting coevorden daar snel afgeladen en gedoucht en hoppa het bedje in en om half 6 ging de wekker weer vanochtend... want we zijn naar de dressuur vaardigheids wedstrijd in nijkerkerveen geweest waar ook de talentencompetitie gereden werdt.

om half 10 moesten we starten in de dressuur in de M hadden 178 en 188 punten.
om half 11 een paard in de competitie en eigenlijk om 12 uur maar de wedstrijd werd stil gelegd vanwege het weer dus een uur uitgelopen dus paard 2 voor de competitie was goed los.. allebei de paarden zijn door naar de finale. *\%/* *\%/*

daarna nog met 4 span dressuur gereden met 181 en 189 punten. om half 7 waren we weer in coevorden waar we gegeten hebben en ik weer naar huis ben gegaan.

van donderdag tot zaterdag gaan we weer naar beesd op wedstrijd :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:33

Goedemorgen

Mooie resultaten Lanouska en Ollie en VHU genieten

VHU: omdat Rembrand volgens anderen overmatig zweet en bij de keuringen op SGMW regelmatig een matige turgor heeft heb ik meegedaan aan zweet onderzoek. Tijdens een rit is er 3x zweet opgevangen. Dit wordt onderzocht en volgende week krijg ik daarvan de uitslag. Maar zou niet weten wat ik nog mee zou kunnen doen om vocht vast te houden. Doe nl al van alles daarvoor. Amerigo zweet ook best veel, maar die heeft er ook een flinke vacht op zitten. Thabor zweet weer veel minder.

Maar als ik dan kijk naar zijn hartslag, dan doet hij het super. Hartslag blijft laag en is na intensief werk ook heel snel weer laag. Dus als ik daar naar kijk, valt het toch echt wel mee.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:50

goedemorgen (bijna middag)

Lees wel mee hoor maar weinig tijd om te reageren.

Vond nog wel een hele leuke foto van vorige week.

Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:06

ff binnen vallen met kort verslagje tussen door, heel aso niet echt mee en bij gelezen :o

we zitten nu met de rustdag bij BiancaIlona, heel gezellig en vooral welkome dag :)
gister rond de 30km gedaan , incl stortbui, haha

vanaf morgen wat kortere dagritten :)

wie mee wil lezen en foto's tjekken, www.trailteam.nl :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:44

Mooie resultaten Lanouska!
VHU ook een lekker weekje gehad.
Tine, Pablo zweet ook altijd erg veel. Maar een bere conditie heeft hij altijd gehad hoor, ook met endurance goede hersteltijden.