Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En nog mooie complimenten van de jury! Die kan je mooi in je zak steken
Ik kan nog wel herinneren dat de merries bij de fokkerij van mijn opa en oma ook af en toe werden opgevreten door hun koters. Zeker met dit warme weer staan de veulens lekker te "tanken" bij moeders
Lekker bijvoeren en even pauze is inderdaad de beste oplossing.
Hoop dat de onderzoeksresultaten positief zijn! Zoals Ollie1 al zei kan voer veel uitmaken. Ons oude rijpaard die niet de sterkste achterhand heeft is ook flink vooruitgegaan toen we naar iets andere muesli overstapten.
Uiteindelijk ook nog ff twee pionnen in de bak gezet op +15 (lekker krap). Ging best redelijk voor een eerste keer. Ook doordat het al donker werd (reed pas om 10h 's avonds) een paar keer onnodig de pion geraakt en ben ik voor het eerst dwars over een pion gereden. Oeps
Maar uiteindelijk ging 1/3 van de ballen er maar af, dus ik ben wel tevreden en Sam was ook weer happy door het poortjes rijden. Hij ging alleen maar nog beter in de hand lopen.
(tjah en je moet toch iets met een lading rozetten die anders in een plastic zak liggen te niksen). Nu nog even snel naar buiten om wat stapwerk te doen op het beton. Sam heeft nieuwe ijzers en ik kreeg de tip om even de bolle kantjes van de nagels er een beetje af te lopen.
(@baudyh geeft niets hoor. Je was natuurlijk gefocust op de keuring en het is best pittig om dit topic bij te houden
)
Had namelijk al Lowlands ingepland, dus helaas pindakaas voor dit jaar. Al had ik waarschijnlijk in de dressuur niet heel veel kans gehad hoor, daar zijn we nog iets te wisselvallig. Vaardigheid is wel weer een ander verhaal (dat loopt namelijk wel erg goed), dus iedereen die enkelspan pony L rijdt, kan ik blij maken met een concurrent minder
Volgend jaar zorg ik wel dat ik erbij ben
Mijn vader gaat trouwens wel starten met zijn tuigpaard (alleen dressuur L - heb net een fotootje toegevoegd aan mijn profiel). De eerste training is redelijk goed uitgepakt qua blessureleed (bij mijn vader even voor de duidelijkheid
). Dus ik denk dat starten er wel weer in zit.
En dressuurmatig gaat het ook al ergens op lijken.
) en Thabor en als het nog lukt (niet te warm is) nog even mennen met Rembrand.
@Tine top dat je ontspannen hebt gemend
@Aks fijn dat Diddle weer goed lijkt
@Biancocoo hier ook prima ervaring met Valeriaan tabletjes op 2 slaap ik echt de hele nacht door in stressige situaties, anders word ik wakker om een uur of 03.00 uur en ga malen. Toen met overlijden schoonvader gebruikt, was ff te veel van het goede toen. Hondjes en hitte nou dat was met het weekje wel wat dat betreft! @Ollie heeeel veel plezier op de Veluwe en ik lees Baudy ook nog naar de Veluwe, heerlijk
het voelde alsof ze er zelf een kick van kreeg van het zware trekken. Ook 3x gereden was ook weer heerlijk, alweer zo'n stuk zekerder en vlotter dan in de meivakantie. Toch wel erg leuk hoor om te merken dat zo'n pony zoveel kan. Ze was ook superbraaf met kinderen van vriendinnen die langskwamen, ze hebben ook nog gemend en erop gereden. Staat ze met opzadelen/optuigen/poetsen echt doodstil en met stappen zo braaf