[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:40

@ tallechie: goed bezig met Snuit, super! +:)+ Ik wens jullie het allerbeste toe! Knappe Snuit verdient een baasje waarmee het goed klikt! Voor VHU zal het ook een opluchting zijn dat het bij jullie goed gaat, gezien het zo een moeite heeft gekost om iemand geschikt voor Snuitmans te vinden.
Veel beterschap met je polsen/arm! :(:)

Hier weer een zware dag gehad, leuk werk maar toch zwaar :D
Zhora is weer ongeveer de oude en Romeo zijn oog is ook weer beter, ik heb op tijd ingegrepen denk ik. *\o/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:19

@Tallechie, lekker met Snuit in de weer en aan de studie +:)+. Moet zeggen dat ik het +:)+ vind dat het goed gaat met jou en Snuit en dat hij super terecht is gekomen, echter ben ik eerlijk en vind het wat 'dubbel' om te lezen (vooral voor VHU), maar dat is mijn persoonlijke mening en hoop niet dat je het vervelend vind dat ik zeg, daar het écht niet persoonlijk bedoeld is :o Y;(
@SL_ super dat Zhora weer helemaal 'de oude' is :):)
@Aks, lekker tempratuurtje :P
@Bicci, jammer dat je mannetje niet meer mee wilt 'karren' na een vermoeiende dag, gelukkig morgen een goed vooruitzicht :j
@Tine, heerlijk buiten gereden met wat obstakels :7
@PrinsjeH, nou ben ik te laat :oo , fijne vakantie meis, geniet lekker van je mannetjes daar op de Veluwe .

Nou vanochtend ben ik met Brutus naar de kliniek geweest daar ik sinds maandag weer twijfels had over zijn gebit. In juni 2012 is hij voor de jaarlijkse controle geweest en toen heeft de DA 2 grote tussen ruimtes tussen zijn kiezen geconstateerd met wat voedingsresten welke waren gaan ontsteken. Brutus wordt ook al een daagje ouder en dan ga je zulke dingen krijgen. Met rijden merkte ik ook verschil en was blij dat het weer netjes schoon was. Echter na mijn vakantie heb ik op de dag van terugkomst en donderdag's gereden, toen was hij wat stug in de rechterbuiging echter verweet ik dat aan mijn en Brutus zijn vakantie O:) . Zaterdag was hij wel wat stugger rechts dan links echter kreeg ik hem toch 'aardig' aan het lopen. Zondag heeft hij lekker een rustdag gehad met die warmte en maandag heb ik een rondje 'afgestapt' buiten. Bij terugkomst constateerde ik een klein plekje op zijn tong en bij nadere inspectie in zijn mond vond ik dat hij 'uit zijn mond rook', dus DA gebeld en gelukkig kon ik vandaag terecht. Bij het uitspoelen van de mond kwamen 2 grote ontstekingen aan het licht.Het stonk écht enorm. Wat moet dat diertje afgelopen zaterdag ´last´ gehad hebben en wat is het toch een kanjer dat hij zo is blijven lopen ondanks de pijn. Allebei de onstekingen zaten ook nog op rechts. Gelukkig bij de ròntgenfoto´s zagen we dat de ontstekingen niet ´door´ waren naar de wortels. De dierenarts heeft de ruimtes tussen de kiezen nu ´gevuld´ net zoals bij ons als wij naar de tandarts gaan. Bruutje krijgt nog even een paar dagen vakantie zodat alles rustig kan genezen...Mijn volledige verslag inclusief foto´s staan een dezer dagen ook op www.ponypraat.nl.

Vanmiddag heb ik ook nog even paard gereden. Mijn grote reus van 1.85 gaat al een beetje snappen dat hij op mijn zit terug moet komen en laat zich na 4x rijden al steeds ´beter´ bewerken.

Vanavond nog even knuffelen met Bruutje en verders doe ik het rustig aan vanavond.... 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:19

Rustig aan S_L en fijn dat de beestjes weer de oude zijn!
@TIne sorry ik had nog niet gereageerd op het ontzettende leuke stukje, maar wat mooi om dat zo te lezen +:)+
:evaw: Aks zo heerlijk op vakantie *\%/* jeetje wat een maffe smiley is dat :P
Bicci druk met Gilze :list: _/-\o_

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:27

hallo..
vind het steeds moeilijker bij te houden hier...zit ook echt niet meer in de peerdjes....
Ollie, super dat je brutus gebit na hebt laten kijken en wat fijn dat het nu aan het licht is gekomen wat er loos is..en dat de ruimte's gevuld zijn !!
knapperd dat hij zo goed met je gelopen heeft ondanks de ontsteking, een bikkel die brutus !!!
Tallechie fijn dat snuit het zo goed doet...lijkt mij wel lastig om alle 3 de paardjes even veel te trainen, en aandacht te geven, 2-span snuit en alwyn is dan idd een mooi idee..maar ja..zitten ook weer extra kosten aan..
VHU..druk geweest. :j
Tine, mooi positief stukje zeg..super, en fijn dat je nu een groom en bijrijder hebt gevonden, goede zijn goud waard !!
S_L op tijd met romeo en Zhora weer fit, goedzo !
AKs op vakantie, en dan nog bokken...foei !!
Bicci..moe.....maar morgen karren ! super !
Janouk, gave foto !!!!!echt zo'n stoere wagen !! en peerd en kleding !! top.
Dingetje heeft E.T pownie met kap om.
Crazymel goed gereden !
HT lamoen moet ingekort worden, komt idd wel precies !
Prinsjeh..lekker op vakantie naar veluwe...dat zou ik ook wel willen........weg van ieder....eventjes maar.. ^)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:10

@ Ollie: knap van Brutus dat hij nog heeft gereden met die pijn! Voor jou wel wat minder, dan duurt het wat langer voor je alarm slaat. Gelukkig is het toch goed opgelost, hopelijk blijven de ontstekingen nu weg!

Hoe zijn jullie ervaringen met bejaardentehuizen?
Mijn opa is erg achteruit aan het gaan, hij krijgt erge problemen om zijn behoeften op te houden, wat dus maakt dat hij ganse nachten moet kuisen, of dat hij op de zetel moet slapen omdat zijn bed (tot het hoofdkussen toe) nat is.
De familie is nu toch aan het overwegen om hem naar een bejaardentehuis te brengen (grotendeels op aanraden van de huishoudhulp en de thuisverpleging), maar het is een beetje met een dubbel gevoel. Mijn opa kan niet zo goed meer stappen, maar hij kan wel goed zijn plan trekken. Overdag valt hij weleens (hij heeft een moestuin maar soms verliest hij zijn evenwicht en kan hij niet meer recht), maar dan gebruikt hij wel zijn alarmknop dat rond zijn nek hangt, dan worden wij automatisch opgebeld. 's Nachts weigert hij om op de knop te duwen, hij wil ons niet lastig vallen en is dan soms 4 uren bezig met kuisen.

We zijn bang dat hij doodongelukkig gaat zijn in een bejaardentehuis, omdat hij alles nog 100% beseft. Hebben jullie een familielid in een bejaardentehuis? Is hij/zij daar (on)gelukkig en beseft hij/zij goed wat er gaande is?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:50

S_L...dat is zwaar, zo voor je opa maar ook voor jullie, aan de ene kant is een bejaardenthuis/verzorgingthuis niet leuk...maar aan de andere kant is er ook weer veel contact met mensen van dezelfde leeftijd..en voor hem veel goede hulp, maar ook schaamte..logisch.
ik kan je daar niet mee helpen..sorry...

zo even lekker gewandeld met de honden..nu even niets...en dan slapen !! :z

__PSM__

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:08

Is een aanleunwoning niet wat... Daar woont mijn oma, het gemak van op jezelf wonen, maar de verzorging dmv ook zon soort alarmknop...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:17

Mijn oma woont ook in de aanleun! Supermooi appartement (en grooooot) op de begane grond.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:22

niet vergeten dat SL in belgie woont en mijn ervaring is dat het hier toch heel stukje anders uitziet dan bij 'ons' :x

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:16

@ Ollie...Arme Brutus, het zit niet echt mee met zijn gebitje, gelukkig dat het weer is opgelost :(:)
@ S_L.....ook een :(:) voor Opa

Verder gister lekker rondje met Pownie gedaan, het was alleen wat frisjes in een t-shirtje op de wagen.
Nog mooie kleertjes gekocht op het durp in de uitverkoop, loop dus dit jaar met de kerst niet weer in hetzelfde jurkje als de afgelopen drie jaar :o Ik weet het ben er een beetje vroeg bij met "kerst" kleding!
Heb ook nog leuke shirtjes voor nu en alvast voor volgend jaar :D
Ga vanavond nog maar is wat spullen uitzoeken voor de tweedehands paardenspullenwinkel. Ik heb nog zoveel spullen liggen die ik nooit meer gerbuik of aankan, dan kan ik er misschien iemand anders nog blij mee maken voor een klein prijsje en mijn kasten ruimen ook weer lekker op :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:28

cyclo86 schreef:
niet vergeten dat SL in belgie woont en mijn ervaring is dat het hier toch heel stukje anders uitziet dan bij 'ons' :x

Vergeet ik niet zeg alleen dat dir voor mijn oma een mooie oplossing is... Als dat kan misschien ook wel voor haar opa...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:47

Goedemorgen

Geen ervaring met bejaardentehuizen, dus kan niets hierover zeggen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:51

:wave:
Goedemorgen

Drukke nachtdienst gehad, dus behoorlijk moe nu. Heb de boodschapjes al binnen. Straks naar stal en vanmiddag even slapen want vanavond weer dienst.

SL de oma van mijn man woonde zelfstandig in een bejaardentehuis. Als het nodig was, kon er hulp komen, maar ze deed zelf haar boodschappen en kookte zelf, etc. Soort aanleunwoning idee, alleen dan in een appartement. Beviel haar heel goed!

Ollie wat vervelend voor Brutus, ontstekingen in zijn mond. En wat een bikkel!

Tallechie voorzichtig doen met je polsen he! Zeker als er reuma en spierreuma in de familie voorkomt, dan moet je echt je grenzen respecteren.

Dingetje heeft de kerstkleren al bij elkaar geschraapt!

Verder een duf hoofd dus vast een hoop vergeten. Excuus!

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:35

Sander_lotte : knuf voor Romeo :(:)
Crazymel heeft een lange menrit gemaakt :) en wat een snelheid, ik zou er meer dan dubbel zo lang over doen om die afstand af te leggen, maar we doen meestal ritjes van +- 5km :=
PrinsjeH : veel plezier op de Veluwe!
Tallechie is goed bezig met Snuit.& vervelend dat je zo’n last hebt van je polsen, vingers en ellebogen… hopelijk niets ernstig!
Happytime is ook aan het werk met pony, fijn dat je kan afwisselen tussen sulky en concourswagen :D
Bicci : jammer dat het karren niet doorging gisteren…
Ollie: gelukkig dat het is opgelost met Brutus :(:)

Gisteren met Luna een beetje in de weide rondgemend, maar denk dat ze toch liever op de weg gaat :D
Straks weer mennen met Luna, samen met een vriendin & haar shetlander :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:37

Lottex: op de weg rolt de kar makkelijker :D
Frensie: drukke dienst gehad

Vanmorgen "les" gehad van zoonlief, Rembrand liep heel fijn. Daarna op Thabor gereden. Hij was wat schrikkerig. Niets ernstigs, maar omdat ik zo vreselijk moe ben dus maar even geen galop gedaan, dan heb ik te weinig controle over mijn lichaam en breng ik paard uit balans. Er zijn een vriendje en zijn zus komen spelen bij zoon. Meisje zou op Thabor rijden, maar heb voor de veiligheid Rembrand maar gezadeld (pony staat nog in de wei, die mag vanavond mee naar les).

Nu ga ik even liggen, ik trek het even niet meer.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:28

owzeg, niet veel gekletst...
dat gebeurd niet vaak..

hier lekker rondje wezen karren net..
was prachtig weer voor zeg,
lekker zonnetje en niet te warm of koud...heerlijk!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:40

sl: zijn er geen andere oplossingen voor incontinentie voor je opa? even met de huisarts gaan praten? want oudere mensen verplaatsen.....vind ik sneu, hij heeft daar met je oma gewoont......sterkte met hem.
brutus zijn tanden weer netjes?
tine ondanks vermoeidheid toch wat gedaan....
hier gisteren sun en tiamo gereden, tiamo maar weer eens opgepakt(mensen willen een "door'gereden pony hebben en met mijn gewicht erop....heeft hij straks een 'door'gereden rug := _O-
lamoen van mijn concourswagen weg gebracht,word weer een mooi lamoen van gemaakt en met snelsluiting erop(dat is een luxe ipv die stomme stroppen ) +:)+ en....morgenavond weer ophalen..... *\%/*

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:49

@ dingetje goed idee spullen inleveren.

Heb net ook even gezocht. 7 bitten 2 paar peesbeschermers een hoofdstel en een dekje. Ga het
miss vanavond wel wegbrengen.

Nu eerst ferro en robijn rijden !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:34

Net ondanks drie luid spelende kinderen een uur geslapen. Maar ben nog steeds hondsmoe....
Ga nu toch maar beginnen met uitzoeken van spullen die mee moeten naar de wedstrijd en kar en tuig vast schoonmaken.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:43

Deze voormiddag een leuke mentocht gemaakt, een vriendin was ook mee met haar sulky :)
Ik vond wel dat ik de laatste tijd 'minder pak' heb op Luna, mocht dus terugweg eens het bitje van die vriendin uitproberen. Wat vinden jullie van dit bit? Zou ik het kopen?
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 032844/169

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:15

Zo hehe ook weer thuis. Vanochtend was ik om 5.00 uur klaar wakker, moest er om 6.00 uur uit dus toch maar opgestaan maar jeetje zeg ik kakte net toch in, dus net even drie kwartier geslapen (toen sprong Wis op het bed *\%/* ) heerlijk, ben nog wat :O maar dan trek ik het in ieder geval tot vanavond.

Mijn schoonpa (woont ook alleen), dus 85 is ook incontinent hij is heel makkelijk heeft gewoon zoiets van het is niet anders dus gebruikt braaf incontinentiemateriaal en dan is dat wel een gedoetje maar hij woont nog steeds zelfstandig (en wil dat , zeker na 3 maanden verzorgingshuis deze winter, wat overigens prima was want het kon toen echt niet anders, echt blijven doen). Maar hij heeft eten van een instantie wat je Tafeltje Dekje noemt in Nederland, krijgen ze warme maaltijd per dag bezorgd, mijn schoonzussen gaan via een schema naar hem toe, dan nog een vriendin van hem , een goede buurman en wijzelf, de kleinkinderen (de grotere, van zo'n jaar of 18 20 en 21) en nog professionele thuiszorg 3x per week en zo heeft pa elke dag een paar momenten dat er mensen bij hem in huis zijn, zorgen dat hij zijn verzorging krijgt en zeker ook het gezelschap.
Toen hij in het verzorgingshuis moest moest hij andere medicijnen en was hij heel instabiel (flauwvallen, af en toe 'de weg kwijt') ja dan kan het echt niet meer zelfstandig helaas.
't Is een heel geregel maar wij hopen echt dat hij het zo in zijn eigen huisje nog lang kan volhouden.

Lottex wat heb je er nu in? En wat doet je pony precies dat je vindt dat je minder te zeggen hebt?
Tine sterkte met je moeheid... vervelend... zeker met wedstrijd voor de boeg.
Hier nog massa's 2e hands spullen maar geen zin het uit te zoeken :=
Tiamo wordt dus doorgereden hahaha

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:25

hier ook veel 2dehands spullen,allemaal dekens maat 195 ,als de stroom in de winter zou uitvallen...heb ik het in ieder geval niet koud :)* _O-
ooit in zeeland een mooie dikke wollen deken gekocht,, werd het snachts koud in het tentje.....deken toen meteen getest +:)+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:56

echt super VHU , dat jullie met zn alle de handen zo ineens slaan, chapeau!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:02

hier slecht nieuws,

een "oude" buurvrouw van ons toen ik denk 9 was ofzo,
hebben mijn ouders na de verhuis altijd contact mee gehouden.
het gaat niet goed met haar,
zelf zie ik haar eigenlijk nooit meer,
maar mijn ouders wel en dat vind ik zo sneu..
die buurvrouw gaat zo slecht, dat ze nu kunstmatig in slaap-coma word gehouden,
tot ze wss heel snel zal overlijden.
(helaas, kanker in het spel)
zelf, zal zij er dus nu niets meer van mee krijgen....gelukkig..

nog veel erger vind ik het voor mijn ouders, zij "mogen" dit aan hun lange lijstje van afgelopen 1,5 jr toevoegen..
het lijstje van ziektes en overlijdens, toch wel stuk of 6-7 denk ik inmiddels.
en veel van hen, hun eigen leeftijd, en nee, niet oud.
tussen de 55 en 65...vind ik persoonlijk veel te jong allemaal.

voel me zo machteloos en heb zo met hen te doen...
ze houden zich zo kranig...
terwijl ze van binnen stuk gaan natuurlijk.
dat hoor je wel, als je je ma aan de foon hebt die huilend verteld dat het toch echt niet eerlijk is, ondanks voor die buurvrouw wel beste is nu, en met 130 over de snelweg zoeft in je taxietje
dan knakt er iets hoor..

wilde, dat voor mn ouders iets kon doen.....
zucht.......

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:03

ngtje, naar je ouders toegaan nu misschien? :(:) :(:) sterkte voor allen