[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:07

@ ollie alleen de dressuur is op uitnodiging de vaardigheid is vrije inschrijving

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:08

heb al even gekeken op de kalender.
Ga ik wel de marathon in zweelo rijden en ga ik niet naar gaasterland

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:12

wij gaan ook naar zweeloo en proberen ons nog wel te selecteren voor gaasterland omdat we graag naar de hippiade willen we waren vorig jaar 4de in de dressuur en 3de in de vaardigheid. dat was overigens de eerste wedstrijd dat ik mee was met menteam streutker

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:13

Aaah mensen paniek slaat toee...
Morgen dus wedstrijd en moet als eerste starten met vaardigheid!! Maar had juist gehoopt dat ik wat later kon zodat ik het kon afkijken bij anderen :(

Iemand nog tips voor me? Heb eigl niet echt een idee wat het helemaal inhoud.... moet ik bijv ook groeten enzo? hoe werkt t? :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:13

Ik ga ook naar noordwolde en rijd in principe 2 wedstrijden per maand.
En gaasterland heeft voor mij dus geen enkele nut.

Ik denk dat ik dan in sept maar l ga starten.
Heb ik nog 2 wedstrijden in de b

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:19

Nou ik was dus 1e vandaag ferro liep als een trein ondanks de hitte (wat was ik blij met de wind en de waterbak).

Robijn was 8e ben ik super trots op omdat ik echt niet verwacht had dat ie de waterbak in zou gaan en dat deed hij
dus wel na een kleine twijfeling. Hij bleef ook doorlopen in alle hindernissen en was ook helemaal goed bij de veterinair.

@ jenskins ja je moet groeten miss even regelement doorlezen? Verder gewoon parcours op de juiste volgorde
rijden binnen de tijd.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:20

@ jenkins bij het begin te beginnen: binnekomen door het parcour naar de jury rijden (als je denkt dat ie een stukje eng vindt daar even sneakie langs rijden). groeten en blijven stappen (gewoon netjes door het parcour en niet door de startlijn heen) tot de bel gaat, als de bel gegaan is aan draven en starten. gewoon nette vlotte draf aanhouden als je alle poorten gehad hebt door de finish (wordt nog wel is vergeten) weer gaan stappen, wachten op je uitslag, afgroeten en in stap of draf het parcour verlaten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:28

@Maisie, nogmaals van harte gefeliciteerd! Was wel leuk samen onze prijs ophalen ;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:38

jenking jammer dat ik je niet trof hier op bokt vanmiddag,parcours staat al klaar,maar meestal doen ze wel eens een vrije start hoor,ff lief vragen of je als 2de mag(omdat het je eerste keer is)
ik zit nog te twijfelen of ik stiekum toch vaardigheid(hobby) ga rijden...
ben na 2 dressuurproeven al af.... :z

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:40

o nog ff een vraagje over het groeten in de dressuur voor de dames: er staat zweep voor je houden en dan een knik geven,maar op foto mensport zag ik iemand die gewoon groette,hand naar achteren met zweep erin
welke is het nou?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:44

Ik doe altijd zweep voor me houden maar niet knikken, dat mag niet volgens mij?
Hoe groet je dan met vaardigheid? niet t zelfde als dressuur?

Lanouska bedankt voor de tip!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:44

@Happytime, zweep voor je gezicht houden en dan hoef je niet meer te knikken (want dan raak je met je hoofd je zweep....). Dit groeten geldt ook voor je dressuurproeven ;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:46

thanks, vorig jaar wist ik niet dat het groeten veranderd was en deed doodleuk: zweep in linker hand en groette met rechterhand naar achteren met knik
FOUT dus, had regelement niet gelezen dat het veranderd was
wel raar dat in de nieuwe mensport een man groet met rechterhand naar achteren met zweep erin vast
:j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:49

happytime schreef:
thanks, vorig jaar wist ik niet dat het groeten veranderd was en deed doodleuk: zweep in linker hand en groette met rechterhand naar achteren met knik
FOUT dus, had regelement niet gelezen dat het veranderd was
wel raar dat in de nieuwe mensport een man groet met rechterhand naar achteren met zweep erin vast
:j

Waarschijnlijk een oude foto uit het archief ;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:54

helaas van paasweekend,dus recent :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:57

Zjips...heel bericht getypt druk per ongeluk op 2x delete, alles weg :o?

Maar goed, kwam op het volgende neer :+
Goede resultaten voor de menners van dit topic +:)+
@Tine wat een stelletje dropveters zeg die concurrent belachelijk als mensen zoiets zetten wat kinderachtig ~~}> gewoon je eigen wedstrijd rijden hoor.
@Jenkins in de wedstrijdstress := gaat helemaal goedkomen :j

Vandaag generale repetitie echt in het echt voor mendurance volgende week. Dus p/a punt ingericht met waterflessen / spons etc, route van 22 km, flessen ook op de wagen voor onderweg coolen en gaan met die banaan. Wat was dat toch weer heerlijk zo lekker over de weg door het bos en over de zandpaden. Steekbeesten was nog net uit te houden (vooral door flink door te draven :+ ). Paar goede coolingstops gedaan, Rizanta stond enorm te klooien want ze wilde niet stilstaan natuurlijk ivm de steekbeesten maar ze had al snel in de gaten dat als ze water over zich heen kreeg bij haar nek, de meeste steekbeesten ook weg waren (en gelukkig: ook even wegbleven, wist ik ook niet, maar het werkt dus echt ook anti-mug, dat coolen, logisch natuurlijk want dan heb je minder zweetlucht). Dus de 2e keer coolen had ze het direct in de gaten <3

Ook geoefend met zo snel mogelijk uitspannen en tegelijk coolen, groom ervoor, (nieuwe *D ) menhalster om, ondertussen water al in emmer doen, spons erin, leidsels losmaken, spons erover links/rechts, alle snelsluitingen los, alles was eraf en peerd even afgesponsd en dat alles.... binnen 9 minuten :D

Hartslag zat op iets van 50, laatste stuk ook netjes gestapt en tussendoor ook zo'n 4 km denk ik bij elkaar gestapt. Alles binnen 2 uur en 15 minuten, inclusief uitspannen e.d. Dus heel mooie gemiddelde. Trots op peerd, groom en tevreden over mezelf :D

Oja, hier geen kampioenschapstress....wij gaan dat weekend van de kampioenschappen lekker endurance/mendurance weekend doen bij Napie, in Wateren in Drenthe :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 04-06-11 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:58

Dan geef ik het op :o :=

@Tine, heel veel succes morgen en 'blijf bij jezelf' en dan gaat het helemaal goedkomen.. wat anderen denken of vinden is even minder belangrijk. Je weet dat je het kunt, dus vetrouw op jezelf en je kanjer Rembrandt +:)+
@Happytime, jij ook veel succes morgen en geniet ervan +:)+

Ik ga lekker de paardjes nog even hun laatste avondmaal geven en dan ga ik lekker de binnenkant van mijn ogen bekijken:z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:08

Die foto in de mensport viel me ook op, vond ik ook al zo raar :7
Slaap ze Ollie!! :z
Happytime & Tine & Jenkins gaan lekker genieten :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:04

Goedemorgen

In het jaarverslag 2010 staat niets vermeld over percentagewijzigingen, van een eventuele vergadering van 2011 staan geen notulen, bij het kopje kampioenschap staat ook niets anders dan 55% dus ik vind dat ze dat niet zonder ruchtbaarheid mogen wijzigen. Heb al een mail naar secretaris gestuurd, dat het op zijn minst zeer verwarrend is. En dat ze de site niet up to date houden, is hun probleem. Hoe moeten we anders aan info komen. Niet iedereen is in de gelegenheid naar de jaarvergadering te komen. Wat daar besproken is, moet wel naar de betrokkenen kenbaar gemaakt. Bovendien staan wel de wijizigingen voor indoor 2012 gemeld, dus toch redelijk up to date, wat dat betreft.

Nou, we zien wel. Maar gewoon proberen er een leuke dag van te maken. :j

Iedereen een fijne (men/paarden)dag.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:45

goedemorgen!

het regent hier *\o/*

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:59

@ happytime: jeetje, sterkte zeg! Het zit je ook niet mee!
Mijn nicht weet nog steeds niets... Vrijdag is ze hier komen zwemmen met haar vriend om wat afleiding te hebben. Bij haar thuis denkt ze er voortdurend aan en moet ze weer huilen (net als haar moeder). Over 4 dagen moet ze weer naar Leuven in het ziekenhuis voor een tweede echo, blijkbaar zijn 2 echo's nodig om te kijken hoe hard het gezwel is gegroeid op 1 week tijd. Normaal weten we dus donderdag meer.

@ Maisie: gefeliciteerd met je prestaties met Ferro en Robijn!

@ Jenkins: succes met je wedstrijd!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:14

ik duim over 4 daagjes SL

@VHU; lekkerr!! En een mooie dag om te oefenen vind je ook niet? (als je nu eens buitenkijkt _O- )
Het zeikt hier al een tijdje van de regen, bleh. Maargoed, prima voor de grasjes natuurlijk :) Alleen jammer, wilde dids zijn paadje slepen, maar dat gaat niet als het net zo geregend heeft, dan is het een modderbende :)

succes vandaag, wedstrijdrijders, hopelijk hebben jullie niet net zoveel hemelwater als wij hier :+

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:07

@ happytime: sterkte ze
@ Maisie: gefeliciteerd
@ Jenkins: succes nog met je wedstrijd

hier is het nu droog en komt de zon al een beetje.
hoop dat het straks droog blijft.

Charly heeft vrijdag de ijzers gekregen.
heb hem gisteren maar eventjes gelongeerd met springschoenen.
hij wist volgens mij niet hoe hoog hij zijn benen moest optillen :')
natijd heb ik een klein stukje met hem over de weg gelopen en een stukje in draf,
hij vond het eerst nog een beetje raar maar later niet meer.
en nu wordt hij langzaam beleerd.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:53

Jenske suc6 op wedstrijd!
HT Sterkte
Maisie van mij ook gefeliciteerd!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:59

Mag ik even medelen dat me ponyke net voor het eerst voor de 'grote' wagen heeft gelopen?
Mijn meiske :+:

Afbeelding
Afbeelding