[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:27

oeps :o mijn nederlands was zo goed maar is zo achteruit gegaan..,. schaam :') denk dat ik erg msn en snel typ hier op het forum :+ zal er even wat meer op gaan letten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:39

_O-

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:04

Ja hoor wij zijn hier weer bezig met onze maandelijkse brainstorm. Hoe trailer + paarden en menwagen in een keer vervoeren :P

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:09

Goedemiddag :wave:

Wat praten jullie weer veel, haha.

Allemaal lekker aan het genieten van het sleeen?

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:13

Nou hier hoeven we vandaag niet meer te sleeen.. wat een vieze natte kliederbende is het hier!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:17

blubbersleeen :D.. ook leuk doe je skiebril maar alvast op :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:23

Zo eigenlijk vrijwel op weg naar <:) feestje nr 3.... maar zoonlief is nog erg bezig met het in elkaar zetten van zijn LEGO Technic graafmachine :+

Citaat:
maar dan moeten wij deze eerst verkopen
Wil hij dan niet inruilen Laura, gewoon vragen hoor, volgens mij doet hij dat wel.
Volgens mij is het te klein, niet alleen in hoogte, maar ook in lengte. Ga maar na, bij groot paard, zeg 1.70 heb je ook een trailer nodig van wel 2.20 hoog (extra hoog), dat is 50 cm plus. Ga daar ook maar van uit bij pony's, zit je veilig. En je wilt niet met een trailer zitten waar ze niet meer inwillen. Dus Rivaldo is 1.12 toch? Dan is het minimaal 1.65 hoog. Die van mij staan nu in 1.90 hoog, zou best lager kunnen. Maar heb die van 1.50 gezien, daar passen ze qua hoogte / lengte niet in. Maar denk dat als je wat doorpraat / dooronderhandelt er veel mogelijk is. Zowel paardenhandel als trailerhandel / autohandel noem maar op zit aardig in het slop, je kunt nu leuke aankopen doen voor niet te veel geld. Moet je wel geld hebben natuurlijk _O- Je kunt ook je trailer laten ombouwen, kost 1700,- ben je ook klaar.

Hier ook een vieze kledderbende, Snuit vanochtend deken lekker afgedaan, kan hij lekker luchten, doe hem vanavond wel weer op. Zal kijken of ik even foto kan maken van hoe hij geschoren is. Hij heeft zeg maar soort brede racestreep :+ volgens mij heeft hij het niet koud zo, als het niet hard waait / regent / al te hard vriest. Wat een bende zeg in de paddock nu die sneeuw weggaat ... een en al mest :o

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:02

Wat een gave foto's komen er voorbij!

Hier is het ook een blubberbende, maar dat geeft niet, want mijn wagentje is vanmorgen gebracht. Even snel eten en dan ga ik er de rest van de middag naar staan kijken <3

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:08

@ wimmus: dat vraagt om foto's :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:47

:wave:

Zag geweldige foto van tandem in de sneeuw.

Alles gelezen, maar te moe om te reageren.

Vandaag nl weer hele erf sneeuwvrij gemaakt, maar sneeuw was nu wel heel erg zwaar. Maar goed, ik moest wel, anders konden paarden niet naar buiten. Nadat ik erf helemaal had schoongemaakt, bak uitgebreid gesleept, zodat ook Rembrand met ijzers veilig buiten kon staan. Daarna nog stallen uitgemest en toen was lampje weer uit.

Weer een vrije dag dus, hopelijk morgen weer wat, maar ze geven weer flinke vorst op hier.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:21

hier is het ook 1 natte bende door de dooi.
Echt vies!

Ben blij dat ik vandaag naar stal kon.
Want de staldeken bleek niet zo lekker te liggen bij wobbe.
En nu heeft hij 2 kaal geschuurde plekken op zijn borst.
Mijn moeder gaat hem proberen te vermaken, zodat de hals wat kleiner valt.
Dan schuift hij niet meer zo naar achteren.
Dus nu staat wobbe onder zijn bucas.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:57

Oooh ik vind het zo'n lief ding;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ruim een jaar naar een leuk wagentje gezocht, bleek mijn ideale menwagentje gewoon bij de buurvrouw te staan :D
Lekker licht, goede vering, goede rem, zwanenhals en passend voor mij en Wientje. Perfect beginnerswagentje! Het tuig is helemaal goed, heeft alleen een vetje nodig.

Kon het niet laten om te kijken hoe de rest stond;
Afbeelding

Ze vond het raaaar.. maar dat is niet vreemd na 5 jaar geen bit en geen oogkleppen. Komt goed :j
Afbeelding

Ik = blijblijblij *\o/*

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:17

leuk karretje!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:20

Helemaal blij met kar en tuig leuk hoor :)

Sorry mensen heb even geen zin om bij te lezen er is net een hoop gebeurd op stal.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:23

Toch niet erg, hoop ik?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:53

wat is er gebeurd laura? Je mag me ook een pb sturen hoor.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 19:56

Leuk karretje.

STerkte laura

Ik wilde net naar stal maar het is nu spiegelglad dus blijf maar thuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:57

Vervelend zeg :(:)
wimmus leuke kar !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:01

@Laura hoop in ieder geval geen gedoe met je pony's :(:)
@Wimmus, super wagen! Wien kijkt wat :? inderdaad, wat dat betreft lijkt ze op haar bijna naamgenoot Alwyn kan ook zo ui-ig kijken.
Je ziet hem hier denken ????? voor het eerst voor de wagen (ergens maart van dit jaar) dat hij zelf vooruit moest lopen (deed het braaf hoor maar hij moest steeds omkijken }:0 ) als ik dan zie hoe hij nu is, wat een verschil.
Afbeelding
Misschien als je de oogkleppen iets ruimer zet en kijk even of ze op goede hoogte zitten. Tja, logisch na 5 jaar geen klepjes!

Nou ik ben helemaal door gesinterklaasd, kan geen chocolade-banketletter of pepernoot meer zien, ben er bijna misselijk van %)

Vandaag was feestje zonder mijn man, want die is vanochtend om 06.00 uur al afgereisd richting Brussel, zit deze week in India. Dus ik ben weer een week only the lonely.....saaaaaai.

Oja, @IT, als je moeder even splitjes in de deken zet, bij de hals, dan zit het al wat beter, blijft het wat hoger zitten. Weet niet of je een wat lichtere deken hebt anders? Denk dat deze te ver naar achteren ligt / en dan op zijn borst trekt. Het moet eigenlijk zo zijn dat de deken zo goed zit dat hij goed blijft liggen en de deken dus niet standaard te strak naar achteren wordt getrokken in de loop van de dag. Tja en welke deken dan goed past, ik zweer bij Rambo/Bucas dekens en het Amigo'tje wat we nu hebben ligt ook goed.

Citaat:
ze geven weer flinke vorst op hier.
.... grrr, hoop van niet zeg, dan wordt het echt een ijsbaan }>

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:16

:wave:

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:28

Wat gaan jullie hard hier. Enigszins iets bij kunnen lezen. Veel sneeuw en slee verhalen.

Vandaag weer remmen op mijn kar gekregen. Erg prettig na enkele maanden zonder. het valt niet mee even blokjes bestellen en een man te vinden die ze er even opzet omdat het mij zomaar een keer niet lukte. (eigenlijk was het een kwestie van uitstellen)
Morgen kijken of het bos goed genoeg is voor een rondje

Vanmorgen met de hond in het bos gelopen. Die begint ineens flink te bloeden aan zijn poot. Dikke snee in zijn voetkussen. Glas onder het sneeuw? Auto lijkt nu wel een item in een moordonderzoek. Gelukkig met wat drukverband stopte het bloeden na een uurtje. Spaarde ons weer een ritje dierenarts

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:35

Sterkte Laura

Bedankt voor de mede-blijheden!
Ik ben geloof ik nogal op een roze wolk dankzij karretje, zó blij dat ik eindelijk beginnen kan :j

VHU; ui-ig is wel een geschikt woord inderdaad :D
Oogkleppen had ze nog nooit opgehad, dus dat vond ze érg raar. Ze was steeds aan het zoeken, en zodra ze me zag was het 'he wat toevallig, jij hier ook!' en vervolgens keek ze even weg en was ze me weer kwijt :')
Ga het tuig nu eerst invetten en daarna met m'n instructeur alles op maat zetten enzo.. ondertussen even kijken naar een ander bit en met bit-voorbereidingen bezig, dat laatste is wel nodig.

Alwyn ziet er wel erg aandoenlijk uit :(:)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:44

fijn dat je weer remmen hebt napie en naar van je hond :(

Hier waren mijn mannetjes erg stout en fris, op de dijk lopen was geen pretje en werd zelfs door rennende knollies het land in gesleurt.. uiteindelijk in de bak gekregen en gingen ze erg showen dat is dan wel weer leuk. Geen erge dingen met mijn paardjes, maar ruzie met de staleigenaar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:01

Ruzie met staleigenaar is niet fijn :\
Dat is eigenlijk ook iets wat bij mij grote twijfels geeft over lease/bijrijd/weer te kopen paard. Heb nu mijn eigen stekkie (te kleine stallen voor paard hoor, dus dat is geen mogelijkheid) en ben daar heel blij mee. Ben ook altijd zo'n watje dat ik het onderspit delf tegen assertieve staltypes, stond altijd als laatste in paddocks/stapmolens/wei....ben altijd die persoon die toch weer de rotzooi opruimt, veegt en andere paarden heen en weer sleept... pffff. Nou hoop dat de boel weer opklaart.

Alwyn heeft heel lang moeten wennen aan oogkleppen hij schrok zich elke keer een hoedje als er opeens weer iemand naast hem stond, of als er opeens een fiets langs hem reed enz. Nu is het goed hoor, was echt kwestie van wennen. Ben reuze blij met oogkleppen, vind het een uitkomst bij mennen in druk verkeer.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:10

Denk dat jij precies hetzelfde type bent als mij :).. alleen waar ik vrijdag achter kwam vond ik gewoon niet leuk.. en iets wat ik niet snel doe is mijn mond opentrekken op stal (wil daar altijd iedereen te vriend houden) maar nu deed ik het toch maar en moest me erg inhouden.. nu hetzelfde probleem speelt weer 2 dagen en nu sprong ik uit mijn voegen ''ik had het opgekropt'' :(