[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:09

Weet eigenlijk niet hoe breed die van mij is, zal mijn centimeter morgen eens meenemen

Vandaag even nieuwe zak voer gehaald en een hoofdstelletje + bit :) Heeft Door ook haar eigen spullen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:18

Sanne, hoofdstelletje gevonden gelukkig is nogal een zoektocht he, ik ken het.

Ik zal onze eens opmeten, ik dacht dat die ook 125 was en het gewicht is ook rond de 125.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:21

Ja, kom je in een inmense superstore (zo noemen ze zichzelf) hebben ze 500 hoofdstellen hangen..... 1 in shet maat :\

Nu bij een zaakje waar ik zelfs nog keuze had en zelfs in mini shet nog diverse modellen had hangen :)

Morgen als het weer zulk mooi weer is maar weer een rondje gaan rijden :D wel wat dikker aankleden dan de laatste keer, toen kreeg ik het toch best koud :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:35

dus jij kunt weer vooruit! :D
ja dat zal best lastig zijn, die kleine hoofdstelletjes...

Het was vandaag echt flink koud met die wind erbij, maar heb toch nog wel eventjes lekker gereden!

*trots*

[AR-ITP] In het nieuw! (tuig en wagen)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:32

jouke: nee heb helaas niet kunnen rijden, de eigenaren konden gisteren helaas niet, ach ander keertje, gisteren was het toch rotweer.

Evelli heeft weer een mooi hoofdstelletje, bij een winkel in amsterdam hebben ze echt niets voor kleine pony's. Heb je daar een kadobon voor gehad en is er niets wat je voor rivaldo kan kopen.

Nouvel, heb gereageerd, ziet er mooi uit zeg. Het verschil in kleur was me nog niet eens opgevallen.

Ga morgen ook maar is mijn karretje opmeten zal niet weten hoe breed hij is.

Vandaag een heerlijk ritje in het bos gemaakt, rivaldo had er zin in en was nu meer bij de les dan donderdag. We zijn zelfs op een recht pad in volle galop gegaan, zo wat ging dat hard zeg, ik zat helemaal onder de modder (tot me gezicht aan toe) Me pony was niet moe te krijgen, heb het idee dat hij sinds hij voor de kar lekker veel kilometers maakt dat hij steeds meer pit krijgt.

Zo ik had het wel koud zeg, was zonder mijn thermoboots, skipak en dubbele kleding naar stal gegaan (was bij mijn vriend) Wat ik mis je dat toch zeg, nu paar uur later en ik ben nog steeds koud

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:40

Dank je!

Heerlijk hoor zo'n ritje!

het was inderdaad een knap koude wind, hier ook, maar wel een lekker zonnetje!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:46

Ja in de zon zonder wind was het heerlijk, maar merk echt dat ik zonder mijn extra kleding en skibroek en schoenen echt niet kan :P..
Had zo'n haast want had mij vergist in de tijd voor de kinderlesjes dus ging als een speer met mijn vriend die kant op.

Sinds er een vriend van mij met een fjordje op mijn stal staat gaan we vaak samen naar buiten, zo heb ik al 2 keer met hem buiten gereden zonder iemand erbij op de kar. Dit is ook het enigste wat ik zal doen en nooit alleen, hij stapt bijv af wanneer ik iets moet doen en houd hem dan vast. Gaat super zo.

Morgenochtend ga ik naar hoofddorp naar een koetsenbeurs, misschien vind ik nog een handige tas om aan mijn sulky te bevestigen of nog leuke snufjes (je laat je altijd zo verleiden voor leuke dingen)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:48

Ons pleegkindje vind Rivaldo erg mooi, en ze vroeg of ze als ze groot is ook zo een mag hebben (lijkt veel groter dan Wieneke op de foto's, blijkbaar)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:50

Ik had ook graag naar de koetsenbeurs gewild, wij gaan elk jaar, maar ik moet om 1 uur in Lisse starten, dus da ga ik nooit redden deze keer, echt jammer...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:58

Ik heb een tasje van Dabo voor op de sulky :)

Mooie wagen Elles :) hopelijk het wachten waard :)
Tuig, tja, denk dat dat heel persoonlijk is :) Staat er mooi op Fifi, maar weet niet of ik het zelf had gekocht :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:03

Ah wat leuk om te horen, rivaldo is denk ik wel groter hij is 1,15 :)

Evelli: dat is inderdaad ook een idee mocht ik niets kunnen vinden

Nouvel, jammer dat je niet kan, maar dan wordt het inderdaad een race tegen de klok, is het eigelijk groot daar? Ben er nog nooit geweest.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:08

evelli, dank je!
het is ook niet de kleur bruin die ik zelf als eerste had uitgezocht, maar toen het erop lag vond ik het zo goed bij haar staan dat ik er toch voor gegaan ben!
het heeft gewoon wel iets bij haar, iets aparts..
en het felle gaat er wel vanaf, bruin wordt altijd donkerder in gebruik...

rivaldo, het is in de binnenbak, meestal staat 't wel aardig vol, veel ouder spul, wel leuk om even te neuzen vind ik altijd!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:18

Oke :D.. leuk misschien zie ik wel wat (hoop ut niet want wil even wat sparen)

Wil rivaldo namelijk deze zomer op ijzers zetten, zijn hoeven zijn nu best kort en hij verliest nu dus echt makkelijk zijn hoefschoenen en het irriteert me dat ik steeds daar op moet letten, al heb ik liever geen ijzers, maar het moet maar effies.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:37

Alles heeft hier helaas een vrije dag gehad. Geen buitenrit met paard en pony. Zoontje is ziek, dus kan niet naar buiten. Natuurlijk wel even om te voeren en ze buiten te zetten. Maar verder dus niet. Afgelopen nacht steeds uit bed om ziek kind te verschonen als hij weer in bed had overgegeven, dus denk ook dat ik niet heel stevig in zadel had kunnen zitten.

Nou ja, ze hebben bijna 12 uur in de wei gelopen, het is even niet anders. Vanavond knapte zoontje gelukkig alweer wat op. Hopelijk gaat het morgen weer goed. Die kleintjes herstellen meestal wonderbaarlijk snel. En anders hebben de paarden morgen weer vrij. Is niet anders, kind gaat toch voor! Wel jammer natuurlijk van de clinic.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:39

Maisie: je staat in de shetlandpony (blad van het NSPS) in een stukje over de indoor in Renesse :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:39

tine, dat is jammer, maar daar doe je niks aan inderdaad...
lekker dat ze zo lang buiten hebben gelopen!
sterkte met je zoontje!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:46

Ik ga maar is slapen, heb een beetje last van mijn rug, was letterlijk alle kanten op gestuiterd op de kar. Warm nu al iets op, lig al een tijdje in bed :)

Nouvel, succes morgen op wedstrijd ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:57

Zo... het bleek met de opmerkingen bij de scriptie erg mee te vallen. Raakte al helemaal in de stress toen ik las dat ik weer wat moest aanpassen. Ben er eigenlijk nog niet zo lang mee bezig maar wil gewoon dat het klaar is. Hoop dat ik morgen de laatste punten op i's kan zetten en dat het dan klaar is :+

Vandaag hele dag op zoek naar nieuwe bank plus stoel voor in huis, dus maar ff langs bij pony's (het was koud zeg!).

@iedereen die morgen wedstrijd heeft of spannende plannen: veel succes
@iedereen die geen plannen heeft: je kunt naar je paardje gaan ;)

Wij moeten in ieder geval op verjaardagsvisite...dus helaas geen ritjes...

Oja, welterusten Rivaldo/Laura :Z

Ik ga lekker met een rode wijn voetbal kijken :evaw:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:29

goeiemorgen!

bedankt allemaal!
't is mooi weer maar koud, dus dat zal wel koude tenen en vingers worden!
ik ga nu zo gauw naar stal om alles uit te mesten en Fifi klaar te maken en dan door naar de wedstrijd...

vhu, succes met je scriptie verder nog!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:53

Citaat:
Maisie: je staat in de shetlandpony (blad van het NSPS) in een stukje over de indoor in Renesse

Hey gaaf !! :D

Ga eens kijken of ik dat ergens kan vinden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:48

Ik ben net terug van de koetsenbeurs. We waren er niet eens lang of we hadden al een aankoop gedaan, we hebben een mooie concourswagen gekocht waar ik enkel en tweespan mee kan rijden. Het leuke is dat het voor een prijs was waarvoor je hem niet kon laten staan. Er stonden zelfs mensen in de rij ervoor :P.. Ook spraken mensen me aan dat ik echt een goede koop had gedaan. Erg leuk die mensfeer!

Karretje is ook precies hoe ik hem wilde hebben, zo heb ik er nog nooit een gevonden (zullen er vast meer van zijn hoor) maar op marktplaats kwam ik het maar niet tegen.

AnneloesFJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:27

Oh dan ben ikheel benieuwd Laura! Heb je een (voorbeeld)plaatje??

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:29

Ik heb net weer een rondje gedaan in de kou. Die zon is leuk maar vond het weer
vreselijk koud. Was de 3e keer voor de kar en de 5e keer aan het werk deze week voor ferro
en hij was lekker ontspannen.

Ook heb ik de pony's laten meten door een officiele meet meneer :D Ferro is 1,22 en robijn 1,18.
Dus iets kleiner dan ik ze geschat had. Wel deed hij er 1cm af voor de ijzers en die zijn echt geen cm dik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:35

maisie, fijn gereden, lekker hoor!
en pony's gemeten...
maakt het veel uit als ze iets groter gemeten waren?

rivaldo, he dat is super!
gefeliciteerd met je aankoop, ben ook benieuwd naar foto's!
waren er verder nog leuke dingen?

Mijn wedstrijd ging lekker, ze pakte fijn aan en ik ben heel tevreden over hoe ze gelopen heeft!
Na zo lang niet starten en een winter weinig doen heb ik echt weer fijn gereden!
Er blijven natuurlijk altijd zat dingetjes te verbeteren, maar over vandaag ben ik dik tevreden!
Had 197 en 184 punten, dus de kop is eraf in de L!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:34

Mooi El !

Sorry dames, ben verder niet veel online ivm drukte rondom de verhuizing, geeft een hoop stress....