[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:05

Goedemorgen.

Hier ook altijd erg blij met de fysio (voor de paarden dan, voor mezelf wat minder hahaha)
Prutnacht achter de rug, veel te warm. Ben maar wat langer laten liggen. Denk dat Amerigo maar vrij krijgt, die loopt zo fijn, die kan wel dagje overslaan.
Nu dus maar snel aan de slag met de andere 2 voor het weer te warm is.

Ollie1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:13

Mogge, hier krijgt Brutus ook een weidedagje vandaag. De hoefsmid komt zo en daarna rijd ik niet meer. Ook vandaag een begin maken met alle vakantiespullen bij elkaar te zoeken , mestkar legen, boodschapjes doen etc....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:00

Ik ga vanavond naar stal... even kleindochter van staleigenaar helpen, die zijn er niet en zij mag niet alleen rijden. Kan ik beiden even longeren.

Druk weekend voor de boeg, dus hopelijk zakt de temperatuur snel een beetje.

Vanochtend het huis al helemaal gepoetst, na drie weken niets gedaan te hebben was het hard nodig. Nu eerst maar een koel plekje proberen te zoeken

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:20

Goedenmorgen!

Nog even anderhalf uur werken en richting stal om de pony's te laden.
Spreek jullie vast na het weekend weer.
Wedstrijdgangers succes en derest veel plezier dit weekend met wat jullie gaan doen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:42

Ik ga vanavond eens kijken bij de 2e hands shop voor vliegendekens.

Osteo/fysio komt volgende week voor robin. Vandaag nog wel even wat met hem doen want hij
verveelt zich. Gisteren nog wel lekker met ferro gereden en de stal geschilderd.

Nu eerst een berg was strijken en opvouwen. zucht......

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:05

Maisie schreef:
Ik ga vanavond eens kijken bij de 2e hands shop voor vliegendekens.

Osteo/fysio komt volgende week voor robin. Vandaag nog wel even wat met hem doen want hij
verveelt zich. Gisteren nog wel lekker met ferro gereden en de stal geschilderd.

Nu eerst een berg was strijken en opvouwen. zucht......

ga je naar nieuwenhoorn daar nou daar kan je echt voor alles slagen dus sla je slag zou ik zeggen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:12

*\o/* helemaal blij, voor het eerst in galop weer oprichting en verzameling gevraagd. 2 x lange zijde, maar ze hield goed sprong, en mooi op het achterbeen. Nu uitbouwen maar het begin is er.

@poeltje veel plezier en succes

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:22

Janouk: super om te lezen *\o/*
Maisie: lekkere klus, strijken, bij dit weer.... pfff
Poeltje: veel plezier!
Tallechie: drukdrukdruk.
Ollie: bezig met vakantieplannen.Lekker (zegt zij jaloers..)

Vanmorgen weer fijn gemend met Rembrand. Wat is het toch fijn om een goede fysio achter de hand te hebben. Het gaat echt weer ergens op lijken. Daarna Thabor ohz gereden en dat gaat ook steeds beter. Ik probeer nu de methode die ik bij Rembrand gebruik met mennen bij Thabor ohz uit en het lijkt te werken. Heb met Rembrand nu les van andere juf, vandaar.

Nou, ik ga proberen of ik zonder al teveel nieuwe bulten de paarden in de wei kan krijgen. Vanavond nog met Rembrand op pad, dan gaan we het zweetonderzoek doen, dat voor gisteren in de planning stond.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:36

Janouk super.... nu lekker weer opbouwen!!!
Maisie veel plezier... moet ook nog opzoek, maar die kleine maatjes zijn een drama hier in de buurt.
poeltje veel plezier... en succes... helaas kan ik vrijdag niet komen kijken, althans geen oppas en zou alleen heen moeten... zie ik niet zitten
Tine succes nog... ben benieuwd

Hier ondertussen al weer wat huiselijke klusjes gedaan... nu even weer uitrusten / bij komen van de warmte. Straks maar weer verder

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:32

Ik doe de klusjes ook in stukjes. STeeds iets doen, dan weer drinkpauze. Net de paarden naar de wei gebracht. Maar niet uitgemest, mij te veel dazen op het moment. Nu hopelijk even slapen, maar zal niet meevallen met deze hitte. Daarna naar fysio en nog wat huishouden. Bleh!!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:34

* foutje*
Laatst bijgewerkt door baudyh op 25-07-13 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:38

het gaat goed met janouk dat is mooi om te lezen.
Poeltje veel plezier op wedstrijd.
Fysio bij de pony's dat is altijd goed.

Vanmorgen even ted en diantha opgehaald uit de grote weide aan de andere kant straat. De hoefsmid kwam even voor ted. Daarna hebben ze gelijk een wormenkuur gehad en hop weer de wei in.

Merries en veulens staan weer binnen. Die worden gek buiten van de dazen. Haal ze een paar uur binnen kunnen ze brok eten en hop weer naar buiten.
Zirola en irola blijven binnen die moeten weer in de was vanavond en gevlochten worden. Morgen jonge veulenkeuring in Tolbert.
En dan moeten ze maandag weer in de was en gevlochten worden want dat moeten ze op de foto voor de veiling. Ik hoorde dat er 400 veulens waren bij de voorselectie van de veiling en er zijn er 39 uitgekozen. Dat maakt het nog meer bijzonder dat we erbij zitten.

Ben naar binnen gevlucht, ze gaan hier mest injecteren. dat reukt zo niet lekker.......

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:59

Baudy Hoe laat begint die keuring... tolbert is hier vlakbij, anders kom ik kijken. Daar kan ik daan wel meenemen, als hij vervelend wordt ben ik zo weer thuis. Spannend van de veiling..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:16

Baudy: spannend. En laat even weten hoe laat je moet, misschien kom ik nog wel even kijken.

Wat een hitte zeg, 28 graden in huis.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:46

Zo hier ook erg warm {:}
Hoop dat het met de hond weer wat beter gaat IPS wat super van het veulen baudyh en wat fijn dat fysio goed werkt bij snuit. Ollie ook naar Veluwe nou het is hier echt heerlijk en vliegen en dazen vallen me enorm mee.

Gisterochtend vroeg flinke menrit met Ollie gedaan door best mulle stukken en heuvels maar ze bleef goed sjouwen 8-) heb trouwens vliegendeken van ideal en anti mug van anky nergens last van plus na het werk lekker wassen met teatree shampoo.

Heb nu wel echte vakantiegevoel hoor heerlijk.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:42

:wave:

Tallechie fijn dat Snuit het beter doet na fysio.
Ollie lekker een weide dagje voor Brutus. Alvast een fijne vakantie!
Maisie aan de was en strijk!
Tine hier was het van de week in huis ook 28 graden. Gelukkig is het vannacht goed afgekoeld en ik heb de ramen en slaapkamerdeur open gelaten (hebben alles benedenvloers).
VHU lekker vakantiegevoel!
Baudyh succes op de keuring, dat het maar net zo goed mag gaan als jullie andere keuringen! Toppertjes!

Vandaag heeft eigenaresse even op Bieb gereden, maar die werden allebei ook helemaal gek van de dazen, ellendige beesten.
Ik klim er niet meer op. Vandaag een 20 weken echo gehad en alles was goed! Heel blij mee!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:11

Hoi allemaal! ga toch eens een poging wagen om aan te haken in de huiskamer ;) bear with me, want het is mij niet gelukt om bijna alle 400 pagina's bij te lezen O:)

Veel succes allemaal die dit weekend op wedstrijd gaan! Hopelijk valt het mee met de hitte.

@Frensie gefeliciteerd met je zwangerschap en de mooie echo :)

Mooi trouwens dat de fysio bij jullie goed uitpakt. Wij willen zelf ook met 1 van onze rijpaarden nog een keer naar de fysio (die ook aan dryneedling doet). @tine10 ga je trouwens regelmatig naar de fysio om het bij te houden of heb je echt een specifiek probleem waardoor je met je paard naar de fysio gaat? (even nieuwsgierig)

Hier in NH wordt het nu weer opeens benauwd warm trouwens. Gister heb ik voor het eerst sinds zaterdag Sam weer eens van stal geplukt om even te longeren, want de dagen ervoor was het gewoon weg echt te heet (onze bak ligt op het zuiden en de hele dag in de zon op te warmen - regen hebben we op 3 druppels na ook nog niet gezien). Hopelijk wordt het vanavond nog iets aangenamer want dan kan ik 'm eindelijk weer voor de wagen zetten. Morgen heeft ie weer een dagje vrij, want dan komt de hoefsmid.

De vliegen en dazen (veel meer dan voorgaande jaren) zijn hier ook echt oervervelend. Sam zijn vacht/huid is als enige van de vier in een marslandschap veranderd. Dus vandaag een nieuwe vliegenspray gekocht (naast de gebruikelijke veerust), die echt een uur in de wind stinkt. Heb 'm er net mee ingesmeerd, dus ik stink nu gezellig met mijn pony mee :P Nu hopen dat het goed aanslaat en de bultjes snel weer verdwijnen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:27

Marjola: zelf ga ik wekelijks naar de fysio ivm chronische klachten. Voor mijn paard bel ik als ik denk dat er iets niet goed is. Dat is doorgaans 2x per jaar of vlak voor bijvoorbeeld kampioenschap, gewoon om hem extra los te maken. Hij is in het verleden verlamd geweest. De fysio heeft toen een klein wonder verricht, dus als ik zoals laatst denk dat hij niet helemaal fijn is, dan komt ze langs.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:42

Ik ga normaal gesproken ook 1 x per jaar... maar mijn jonge pony (alwyn) had een ongelukje gehad en was dus kreupel. Na 3 weken rust nog geen verbetering en dus naar de fysio. Toen gelijk de andere (snuit) meegenomen, en die bleek een oude blokkade te hebben. Fysio gaf toen al aan dat hij na 1 behandeling niet klaar was en inderdaad na 1,5 a 2 maanden liep ik weer tegen het oude probleem aan dus vandaar dat ik weer heen ben geweest....

Net auto opgehaald van de poetserij, die is weer mooi schoon en kan dus op de foto voor de verkoop. Vrachtwagen waar ik heb gekeken was niet wat ik zocht, althans wagen past er niet bij in en zit geen trekhaak op. dus even kijken wat dat kost en woensdag gaan we nog bij een ander kijken

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:48

Wow wat heftig van je paard! Dan heb je inderdaad een hele goede fysio. Begrijpelijk dat je hem dan om de zoveel tijd even laat los werken.

Ook vervelend van je eigen klachten trouwens. Bij mijn vader is het laatst gigantisch in zijn rug geschoten (volgens de fysio jarenlang verkeerd ruggebruik) en hij heeft nu al ruim 3 weken niet meer op de bok gezeten. Vanavond gaat hij voor het eerst weer op de bok zitten om te kijken hoe het gaat. Ik hoop van wel, anders moet ik nog even spierballen gaan kweken om zijn tuigpaard er voor een deel naast te gaan rijden. De wedstrijden zijn in ieder geval even geskipt en hopelijk is hijzelf op tijd fit voor de kampioenschappen.

Edit (had geen melding van tallechie's bericht): Aha okay. Herhaling is inderdaad wel belangrijk bij de fysio. Die van ons ging toevallig op vakantie, dus daarom zijn we nog geen 2e keer langsgeweest.

Leuk dat je een vrachtwagen gaat uitzoeken trouwens! Wij hebben sinds vorig jaar (door het mennen) ook de overstap gemaakt naar een klein vrachtwagentje en onze menwagen zit op een aanhanger erachter. Hopelijk bevalt de vrachtwagen van aankomende woensdag :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 06:48

goedemorgen.
Welkom marjola..
Vhu..heerlijk vakantiegevoel !
Frensie 20 weken echo..superleuk is dat !! geniet er van, heb je een fototje mee naar huis gekregen ?
Frensie, hoe is het met jou hondjes, kunnen die de warmte volhouden ?
Ollie gaat net als vhu lekker naar de veluwe ! geniet ervan ! hoe is het met Hans..
Tallechie goed bezig met alwyn en snuitje.
baudy druk met vlechten komende dagen, succes, ik vond dat altijd een lastige klus met veulens.
Janouk, gaat goed vooruit !! *\o/* *\o/* *\o/* top !
Maisie..alle was gestreken ? -O-
Zwaai even naar poeltje :wave:
Aks..hoe is het met did's pootje ? en hoe is het met jou...druk ?

hier allerlei dingetjes..gisteren s'avonds regenbuitje..fijn voor het gras.

hondjes even wat afgekoeld...ons jongste hondje nu 10 maanden die had echt wel last van de warmte en hebben we de vloer van de kennel maar wat water op laten lopen..daar was ze erg blij mee ! en is nu weer fit en in orde.

En verder...heb ik momenteel veel te veel om over na te denken..dus mijn hoofd word neit leeg...slaapt gewoon zoooo slecht.. :O

fijne dag allemaal..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 07:08

Goedemorgen.

Rustig hier.

Hier zijn de paarden al gevoerd. Zometeen op aangespannen buitenrit met nieuwe groom. Gisteravond zeiknat geregend. Toen ook op buitenrit geweest met Rembrand ivm zweetonderzoek. We waren net weer bij die stal toen het begon te hozen. Daar ook met hartslagmeter gereden. Nou die koele kikker van mij is echt koel. Door smal tunneltje heen, langs de N34 met grote vrachtwagens, deed hem niets. Hartslag was ook weer zo terug na een galopje ofzo en ging niet heel erg hoog. Toch vond mijn begeleider dat Rembrand zijn conditie verbeterd kon worden omdat hij zo zweet. Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Hij was met die rit 8,4 kg kwijt geraakt (woog voor start 601,1, om precies te zijn :D )

Edit: mooie samenvatting Bianca. En soms heel lastig om je hoofd leeg te krijgen. Hoe gaat het met de kijkers?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:27

@ Biancacoo; we hebben fotootjes meegekregen en een cdtje met foto's en filmpjes.
De ridgeback lijkt het meeste last te hebben van de warmte, gek beest. Maar die is al wat ouder (7).
De labradors doen overdag helemaal niks. Ik zet soms een badje neer voor ze, dat vinden ze heerlijk en daarna rennen ze als een gek door de tuin heen, hahaha. 's Avonds als het afkoelt komen ze tot leven. De rigeback is altijd al een lui beest geweest en ligt nu ook weer hele dagen binnen.

Nog een weekendje warm weer en dan wordt het minder zeggen ze!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:30

Mogge,

@Marjola, welkom
@Biancacoo, :(:) altijd vevelend zo veel aan je hoofd om over na te denken. Ik heb het ook een poosje gehad en toen heb ik even een weekje voor het slapen gaan Valeriaan geslikt en gelukkig heb ik het daardoor kunnen doorbreken...
@Tine, niet zweet Brutus ook erg snel en ook in overleg met mijn instructeur overgestapt op andere voeding daar hij denkt dat daar nog winst in te behalen is.
@Frensie, leuk 20 weken echo :j , gaat zo snel! Wat fijn dat alles goed gaat!

Vandaag een Brutus rondslingeren en dan trailer en auto's in gaan pakken

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:28

dat is een goeie Ollie..als het zo blijft ook maar eens valeriaan halen....dit is erg duf zo de hele dag en nacht malen over dingen..bah !!
fijn op vakantie veel plezier !!
Frensie, wat leuk..cdtje en filmpje, gaaf hoor !
die honden...idd zo'n badje vinden ze heerlijk..hier maar 1 die dat fijn vind.
Tine, Rembrand met goede conditie..zweten zegt niet altijd iets over conditie..de een zweet sneller als de ander..