[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:11

SL: ik denk niet dat het me punten gekost heeft hoor, en ik vond sowieso dat deze betreffende jury me al teveel punten had gegeven, maar de opmerking zette me gewoon aan het "analytisch denken". B-)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:16

@Gem, ik rijd altijd na het groeten bij G recht weg in draf al halsstrekend en ontspannen (dat is Brutus zijn sterke punt) voorbij de A de rijbaan uit. Ook al staat het er niet. Het is naar mijn inziens een stukje 'grijs' gebied en dan is het wel zo netjes (en belangrijk voor de laatste puntjes die ze nog in moeten vullen op het protocol :P , om dit zo 'correct' (lees recht vooruit) mogelijk te doen. Ook al krijg je er geen punten voor. Dit geldt naar mijn inziens ook 'voor het rijden' tussen 2 onderdelen in wat niet beoordeeld wordt.

Crazymel

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:22

:wave:

Hier ook geen ervaring mee.

Lees zo nog even bij!

Hier zo trots op ponypaard 22 km gem
16km/h en hartslag 58 aankomst op stal! :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:30

Ollie1 schreef:
@Gem, ik rijd altijd na het groeten bij G recht weg in draf al halsstrekend en ontspannen (dat is Brutus zijn sterke punt) voorbij de A de rijbaan uit. Ook al staat het er niet. Het is naar mijn inziens een stukje 'grijs' gebied en dan is het wel zo netjes (en belangrijk voor de laatste puntjes die ze nog in moeten vullen op het protocol :P , om dit zo 'correct' (lees recht vooruit) mogelijk te doen. Ook al krijg je er geen punten voor....

Ben ik met je eens :j .

Citaat:
...Dit geldt naar mijn inziens ook 'voor het rijden' tussen 2 onderdelen in wat niet beoordeeld wordt.

Ook eens :j , maar... dit wordt wél meegenomen in de beoordeling van de onderdelen 23 t/m 29 (uitgaande van 30).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:50

@Gem puntjes op de i, tip van Ollie lijkt me goede :j
@Tallechie aan de slag met Snuitmans, nou die houd je wel bezig hoor, hij kan het super, leuk dat hij het in ieder geval laat zien. Snuitje kan heel mooi galopperen trouwens, echt keurig netjes en in mooi vast tempo, is eigenlijk zijn beste gang. Zou zo leuk zijn als jullie het met elkaar kunnen vinden en je bijv wat indoortjes met hem kunt rijden *\o/* en ik hoop echt dat jullie karakters beter bij elkaar passen dan die van mij en Snuit... :o

Voor de rest niet alles opgeslagen Y;( , hele dag vergaderd, maar wel gezellig incl lekkere lunch. En net even uit eten geweest met man en zoonlief :9

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:05

:wave:

@Tine: nog even reageren op het stukje dat over jullie geplaatst was, wat een leuk stuk zeg!
@Tallechie: leuk dat Snuitmans zo goed ging, kleine Superman, zo'n heerlijke pony, leuk om z'n dingetjes zo via dit topic te kunnen blijven volgen :j
@VHU: da's voor jou helemaal leuk om de activiteiten van ze te lezen en jij en Snuit ging toch ook supergoed joh? Vond die buitenrit met galopperende Snuitmans door de bossen zeer stoer hoor :))

voor de rest even mee met hetgeen al gezegd en gereageerd is

De trailer en de auto zijn al gepakt, wij laden morgenochtend Mick op en vertrekken weer fijn naar de Veluwe voor komende dagen /3

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:49

vhu ik zie er wel wat in. Hij liep al hele stukken nageeflijk. Instructeur zei al geef je maar op voor een b proef. Hij ment hetzelfde als veale alleen nog wat gevoeliger, helemaal geen druk in de mond.

Indoor zal denk ik lastig worden, die zijn er hier in het noorden eigenlijk niet, of ik moet al 1,5 uur rijden. Verder heb ik daar geen geschikte groom voor, paps kan dat niet aan.

Weet jij ook hoe hij buiten was en op buitenwedstrijd??? We hebben nog wel een outdoor oefenmarathon in de buurt, kan ik hem daar een keer testen.

Gallop is inderdaad mooi beheerst en kan hij ook mooi schakelen

veel plezier prinsje

Morgen hier maar weer naar de huisarts. Krijg ook last van vingers en ellebogen. Denk dus dat er meer aan de hand is. Zus met fybramologie, vader en oma met reuma

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:01

gem: ik rij ook altijd netjes eerst vooruit in stap, aandraven en via de hoefslag(rechts) verlaat ik de rijbaan met iets minder druk,gewoon op z'n boeren-fluitjes....
prinsjeH: veel plezier daar :j
tallechie fijn aan het mennen geslagen met snuitje,leuk te lezen,hoe is alwyn vandaag?
hier braaf al 2 dagen gement met sunrise,gisteren met de sulky(maar die geeft wat kramp aan mijn buik door het gehobbel) dus vandaag maar de concourswagen,sunrise maar weer eens proberen te mennen op het liverpoolstangetje en ze deed het best goed.
(normaal met haar dubbelgebrokenwatertrens....)
morgen maar mijn lamoen wegbrengen,die moet echt minimaal 30cm verkort worden...sunrise loopt echt veel te ver weg,nu zweep te kort.....wat sun niet erg vind +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:13

HT; weer lekker bezig geweest met paardjes
Tallechie: ook lekker bezig geweest, maar helaas ook weer veel pijn.
Prinsje: heel veel plezier op de Veluwe
VHU: vol hoofd door vergadering, maar wel lekker uit eten geweest
Gem: ik rij na het groeten ook tot de C, dan via E/B naar A. Laat hem altijd soort van halsstrekken. Ik vraag me af of jury's hier nog naar kijken hoor, want ze zijn dan druk met de punten, maar goed, ik neem maar liever geen risico. Iedere punt is er tenslotte 1. Trouwens, de reden waarom de meesten het via C doen is heel simpel. Vroeger moest dat namelijk wel zo. Nu staat het er niet meer, maar het gebeurt nog wel heel vaak.
Crazymel: heel knappe score, en dat bij deze temperaturen

Vanavond is nieuwe bijrijder geweest. Deze keer heeft ze Thabor gereden. Zag er netjes uit. Helaas begon het heel hard te regenen, dus voortijdig gestopt. Maar ik ben een bevoorrecht mens geloof ik, want heb nu een supergroom en naar het lijkt ook een fijne bijrijder.

Nu moet ik echt naar bed, want morgen erg druk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:31

Goed bezig HT!

Citaat:
vhu ik zie er wel wat in. Hij liep al hele stukken nageeflijk. Instructeur zei al geef je maar op voor een b proef. Hij ment hetzelfde als veale alleen nog wat gevoeliger, helemaal geen druk in de mond.

Weet jij ook hoe hij buiten was en op buitenwedstrijd??? We hebben nog wel een outdoor oefenmarathon in de buurt, kan ik hem daar een keer testen.

Gallop is inderdaad mooi beheerst en kan hij ook mooi schakelen

Ik heb twee jaar zitten knutselen op overgangen halthouden-stap-draf en weer terug, ik ben er niet uitgekomen.... als je 'er niet aankomt' blijft hij rustig O:) maar als je net op dat moment iets wilt .... hij werd bij mij regelmatig alleen maar bozer en bozer, nagevelijk lopen dat deed hij inderdaad uiteindelijk wel, en dan loopt hij heel mooi, is het een plaatje, maar die overgangen echt }:) explosiegevaar / explosies := ... Heb hem wel in de hindernissen bij Peter gehad en tussen de pionnetjes, deed hij super. Net als buitenritten. Maar dan nog... als hij het in zijn hoofd krijgt ... en ik weet dus niet of dat gebeurt tijdens een wedstrijd...geen idee.
Ik heb hem daarom niet verkocht als menpony :n ik sta niet in voor explosies.... Maar als jij je draai wel met hem kunt vinden, zou dat leuk zijn en gun ik het jullie natuurlijk van harte.

Snuit @ wedstrijd ja geweldig om te zien maar of je dit in een dressuurring kunt krijgen :7
http://www.youtube.com/watch?v=DPdB0CN1 ... ture=g-upl
http://www.youtube.com/watch?v=MBmP12Ln ... ture=g-upl
Maar nogmaals het zou leuk zijn als het je lukt, alleen je weet het verhaal.

Super Tine!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:13

kijk die snuit gaan in het 4-span,tallechie: ik heb nummer 3 voor je in de aanbieding O:) ...nu nog een nummer 4 en dan kan je ook zo rijden in het 4-span (wel leuk alle kleurtjes dan,wit,zwart, vos en?) +:)+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:21

VHU de overgangen gingen maandagavond nog een beetje raar inderdaad, direct hoofd omhoog. Dat was vandaag al een stuk minder, hij bleef nu keurig naar beneden. Alleen naar stap kwam het neusje er nog uit, maar niet heel hoog ofzo. Ik had me voorbereid dat we alleen snel gingen met de kop in de lucht, maar dat viel enigszins mee. Maar nu heeft veale daar natuurlijk ook last van. dus weet wel wat ik op dat momenten met mijn handen moet doen. We zullen het wel even aankijken en zal het wel even met mijn instructeur overleggen.

HT heb geen tuig en geen geschikte wagen en vriendlief houdt begrijpelijk de knip even dicht.
Instructeur heeft wel geopperd om snuit en alwyn bij zijn tweespan te zetten, maar die van hem zijn 130

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:23

Goedemorgen allemaal :D

Zoals ik lees ben ik niet de enige die dat een vage bedoeling vind in de dressuurproef. Ik doe altijd maar een dotje :+ meestal stappen en aandraven en bij C linksaf :D

Bij S_L zit het niet mee zeg met de beestenboel, eerst de Zhora en nu Romeo :(:)
@ Tallechie, verevelend voor je zeg dat je zo'n last hebt van je polsen, ken het helaas, alleen zit het bij mij in mijn hand. Ben begin van het jaar geopereerd aan CTS, heb er aan mijn andere hand ook last van, nu gaat het gelukkig goed, maar wordt het weer erger dan gaat ook daar gelijk het mes erin. Hier ook een reumafamilie, zelf ook last van fibromyalgie en beginend RA. Met zeggen zolang ik maar geod in beweging blijf dat het goed gaat. Sterkte er iig mee en ben benieuwd naar wat HA zegt.

Gister nieuwe vliegenkap binnen gekregen voor Pownie, het is nu net een marsmannetje hahaha. Zo'n mooi groot ding van Rambo met een kunstof boog erin zodat, het netje niet meer op zijn ogen irriteerd. Mijn schoonzus verwacht veel ongelukken en/of files in de weg, omdat de mensen allemaal moeten kijken, wat of dat beest op zijn hoofd heeft :=
Gister ook nog lekker ohz gereden op de Fries, voor het eerst weer is een galopje gedaan, zonder dat het een ongeleid projectiel wordt :+

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:04

Zo waar is iedereen gebleven, heb het de afgelopen weken hier nog nooit zo stil meegemaakt als vandaag :n
Hou van een beetje leesvoer onder het werk O:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:37

Ben druk aan de studie. Wil wat af hebben voor vrijdagochtend. Is gezamenlijke opdracht, moet voor 1 sept af en ik ben aankomend weekend op wedstrijd dus moet nu even. Mijn ouders zijn er nu om op te passen, dus daar even gebruik van maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:39

Iedereen aan het werk denk ik :7 Maar ik niet hoor :) lekker naar stal geweest. wat vervelend trouwens van je handen e.d. ... :(:) (ook voor Tallechie... zoiets krijg je er gratis bij maar je zit er niet op te wachten natuurlijk) leuk dat je zo lekker hebt gereden op de Fries.

@Tallechie Snuitje als Veale in kleine verpakking :D hij kan keurig schakelen in draf en galop, ook mooi stelling e.d. maar hou hem in de gaten bij mij had hij echt van die buien en dan konden we dus echt niet met z'n tweeen door een deur :x
Snuit braaf & zeer knap <3 (en in draf)
Afbeelding
Snuit boos }:) (en een poging tot netjes stappen... :') )
Afbeelding
De pony's van Peter waar hij mee in het 4-span stond waren 1.25 (Rattan) en 1x 1.30, 1x 1.32, houdt hij makkelijk bij hoor, sterker nog Peter moest hem (en Rattan, net zo'n figuur) vaak zelfs inhouden :P

Vanochtend Jack voor het eerst aan de longe gehad, met tuig om. Knap mannetje :) wel paar keer omhoog springen maar daarna keurig links- en rechtsom stappen en draven (lekker tempo := ).

Daarna les met Bente. Ging super! Lekker pionnen gereden af en toe stukjes galop, ik vond het niet eng *\o/* en daarna in de hindernissen geoefend. Hartstikke krappe bochten gedaan voor mijn idee dan := ) en er weer uit rijden ze pakte echt fijn aan. En ook af en toe stukjes in galop, vooral die krappe bochten, deed ze echt fijn. Vond het allemaal wel erg stoer en stelt natuurlijk zo nog niets voor hahaha =:)
Dus we doen zondag wel mee :D

Waren nauwelijks dazen nu maar wel paar keer iets op haar rug/hoofd/buik maar gewoon doorgereden, gingen ze blijkbaar weer weg :evaw: dazen zijn nu met dat wat frissere weer ook minder bijterig..gelukkig.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:51

Onderste foto doet hij inderdaad bij de overgang van draf naar stap... maar na een paar keer ging het al stukken beter. Kan er nu natuurlijk niet zo veel overzeggen, maar denk wel dat het goed komt. Ik geloof dat we elkaar wel aardig aanvoelen. moet zeggen dat ik bij een pony het niet zo erg vindt als ze zo raar doen, bij Veale heb ik daar wat meer moeite mee.

Super VHU.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:51

Goed bezig Tallechie en inderdaad even gebruik maken dat je, je handen vrij hebt voor de studie :D

VHU Zo ook al aktief bezig geweest, leuke foto's zeg! Suc6 zondag en <3 Jack knappe Pown

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:52

Hele middag bezig geweest, veel gedaan, maar niets opgeschoten. Nog steeds met dezelfde opdracht bezig. Maar deze moet van mijzelf af vandaag. Morgen heb ik Daan de hele dag, dus kan dan weinig doen en verder geen tijd meer.

merk nu wel dat mijn hele arm zeer doet van het typen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:20

:(:)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:54

Afbeelding

Heidi en Peter maken een ritje :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:58

:O nu even moe van werken, gilze etc....

leuke foto's gezien...

wel bijgeleest, maar ben te suf, blijft niet plakken...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:18

Vanmorgen een flinke rit met Rembrand gemaakt. Helaas bleek de praktijk toch iets anders dan op papier, dus we hebben even moeten zoeken (gelukkig een goede kaart mee). Moet nog even opmeten hoeveel we gereden hebben, maar denk zo'n 16 km.

Zometeen Amerigo nog even inspannen.

Zoonlief is de hele dag met een tante op pad, oa naar verkeerspark in Assen.

edit: rit was 17 km, gemiddelde snelheid bijna 11 km/u. We moesten 6 keer door slagbomen, dat kost gruwelijk veel tijd aan het gemiddelde want per boom sta je 2 keer stil. Bovendien was een deel van de route niet te rijden, want er lag een veerooster, maar geen hek ernaast, dus toen omgedraaid, op de kaart nieuwe route gezocht en weer verder. Verderop was een pad ook niet begaanbaar door paaltjes die in de weg stonden. Maar toch heel leuke route gedaan.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 22-08-12 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:26

had hier mn zinnen gezet op rondje karren met manlief als die trg kwam,
belde die net, is onderweg....maar kei moe... -O-

no karren dus...

morgen wel trouwens, bokster en team-vrijwilligster gaat zelli mee :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:27

Tine isbekende bokker!!

Live vanuit Alquezar, spanje. 600 meter hoog, 38 graden.