[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:44

Sterkte Naaltje!!

Ik ben echt af, en dat aan het begin van de dag. Was om half 4 nog steeds wakker. En nu er toch maar weer uit, want zoonlief wil zo ponyrijden. Om 10 uur komt iemand om kennis te maken. Als het klinkt dan gaat hij Thabor beleren voor de kar. Vanmiddag (handig in de planning qua weer, maar goed, kan niet anders) R kort rijden, wassen en vlechten. Daarna gaat hij met jasje (gezien het weer wsl vliegendeken met hals) aan weer de wei op. Hopen dat hij dan schoon blijft.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:50

arme daan....nog steeds van slag van de prik,vannacht wel wat kunnen slapen?
vaele: moet meteen aan mijn oude paard denken...die was ook zooo dwars,schrikken ,wegsprinten(als je die tegen hield..steigeren)
en vooral op wedstrijden tegen werken...nu weet ik dat het uit mijn zenuwen was op de wedstrijden
tja paarden reageren op je stemming,vooral omdat ik de controle niet wil verliezen....verlies je hem juist! :j
gelukkig is sunrise met mennen heeel nuchter.
maar wil straks weer op mijn andere kwpner rijden,en die is 1 bonk angsthaas(en die moet ik vertrouwen geven....pff)
sl- hoe gaat het met je nicht?
hier hetzelfde verhaal,mijn broer heeft bulten in zijn lympheklieren,deze week onderzoeken gehad(ze denken lymphklierkanker)
woensdag ga ik met hem mee naar internist,hier zit dus ook alles ff tegen,maand geleden relatie uit bij mij en nu dit erbij pfff leven kan hard zijn :j
nou ga maar ff proefjes oefenen, kar oppoetsen(hoef niet veel te doen, net geschilderd) tuig poetsen en sun in bad
iedereen een fijne zonnige dag

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:56

Tine en juist om dat je de lat voor je zelf hoog legt, waardoor de spanning te groot wordt, zal je proef juist slordiger worden. Dus adem in, adem uit, Je kan het. Rembrand kan het. Kampioenschappen komen wel goed.

Ik zat trouwens te kijken ik heb in blijham nog wedstrijd en roden, daarna zijn de kampioenschappen al. Althans ik rijd geen dressuurwedstrijd meer. Dus als ik aan mijn punten kom zou ik in de b mee kunnen doen en na de kampioenschappen l kunnen starten.
Maar het is mij nog steeds niet duidelijk als je nu 3 x winst moet hebben gereden of in alle proeven.

Daan is uiteindelijk om 2330 in slaap gevallen tot 5. En toen van half 6 tot half 7. Nu is hij nog steeds wakker, maar niet meer zo huilerig/jammerig als gisteren.

Ik zal even koffie opdrinken en dan naar stal, longeren. Heb niet genoeg tijd om te rijden dus dat doe ik morgen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:03

Naaltje daar zeg je wat over het oplossen van problemen. Hoe jij het zegt heb ik het nog niet geprobeerd op te lossen. Ik merk wel als ik hem niet aanpak dat het van kwaad tot erger wordt. Ook ben ik er al achter dat ik het niet met stem moet oplossen. Dus ik zal even kijken wat nu de beste methode is.

Sterkte Naaltje.

Wij hebben vanmiddag verjaardag, moeder is jarig, dus gaan lekker buiten zitten en stuk lopen denk ik. Mijn ouders wonen midden in het bos.

Tine super dat P weer wil rijden. Hij krijgt toch weer een beetje vertrouwen. Vind het knap van je dat je je eigen belangen dan aan de kant zet (dan bedoel ik dat je er nu al weer uit bent) Succes met alles

Happytime van 2330 tot 5 dus ben redelijk bijgeslapen
Ik moet ook gewoon erg aan hem wennen, hij is groot, lomp, sterk, koppig. Ik heb hem nu 2 jaar, waarvan hij al 4 maanden kreupel is geweest, ik heb mijn hand gebroken waardoor ik 4 maanden er uit ben geweest en ben er met mijn zwangerschap 5 maand uit geweest. dat is 13 maanden dus wat heb ik nog maar kunnen rijden/mennen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:24

@ Tallechie: P wilde vandaag weer niet helaas. Zat heel snel te piepen, terwijl pony niets deed. Maar goed, misschien ook een beetje moe?
Je moet 3 wedstrijden (dus ik denk dan 6 proeven) 55% gereden hebben. B is geen kampioenschap meer voor, dus daar zou ik niet voor wachten om over te stappen.

Die man om thabor te beleren lijkt geschikt. Hij ziet het ook zitten met Thabor. Maandag gaat hij echt beginnen, vandaag heeft hij even stukje over de weg gewandeld en in de bak erachter gestuurd (lopend)

Nu ga ik hoop ik ene paar uur slapen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:24

Sterkte Happytime, hoop dat je morgen een leuke dag hebt, kun je even lekker ontspannen :j

Manlief terug uit de VS (zou veel later terugkomen vandaag maar je weet het dus maar nooit, als ik dit had geweten had ik nu al met Rizanta in het bos kunnen zijn maar goed dan maar gezellig doen denk ik....) hij is terug met een i-pad....boys & toys :+ dus die is nu driftig aan het angry birds aan het spelen & andere onzin 8)7 Zoonlief afgeleverd bij verjaardagspartijtje, die vermaakt zich dus ook wel. En ik moet wachten tot 15.30 want dan arriveert mijn groom hier en gaan we richting Breda, had expres later afgesproken omdat ik dacht dat Bart later thuis zou zijn -O- . Ga zo maar even wat nuttigs doen ofzo ^)

Citaat:
Dat van dat schrikken herken ik ook vhu. Dat heb ik ohz ook. Met mennen maakt het me niet uit, maar ohz krijg ik dan ook de kriebels.
Als ik nu ohz rijd rijd ik ook aan 1 kant van de bak. Aan de andere kant schrikt hij sneller. Zit tussen mijn oren en ga steeds verder weg, maar duurt wel even.
Ik stapte eerst op de longeercirkel, toen durfde ik in een stukje van de bak (toen Naaltje bij mij de foto's maken van ons onder het zadel durfde ik nog niet eens in de hele bak := , heel langzamerhand durfde ik de hele bak, toen uitgebreid richting dressuurveld etc. Maar dat heeft dus bij elkaar wel 5 maanden geduurd (kreeg Rizanta half december op stal). En dan heb je het over een prima gereden paard met een ruiter die het in principe ook gewoon zou moeten kunnen, kun je nagaan wat een scheiterd ik ben :+ En wat je zegt met mennen zit je er niet op, dan is het toch heel anders. Maar ik men met haar ook pas sinds een paar weken zelfstandig hoor, dus zonder iemand erbij op de bok, en alleen dan nog als er iemand op het terrein is anders doe ik dat ook niet. In het begin had ik 2x per week les, heeft me erg op weg geholpen. Nu heb ik zo ongeveer 1x per week les en 1x per week dat ik zelf men, of met groom erbij als we naar buiten gaan. Merk wel dat ook dat steeds beter gaat en ik steeds minder zenuwachtig ben als ik weet dat ik alleen men of dat we naar buiten gaan met groom, vond ik in het begin toch ook wel erg spannend ^)
Ik bedoel, je wil het dan zo graag maar dat wil niet zeggen dat het vanzelf gaat.

Daarbij denk ik gewoon dat het minstens een half jaar duurt voordat je een paard een beetje kent. En dat klopt want nu beginnen zowel bij Rizanta als mij in de omgang de kwartjes te vallen.

Naaltje en Tine sterkte met zo'n warme dag en druk programma! Hoop dat het klikt Tine, zou erg fijn zijn als je thuis met Thabor aan de slag kunt samen met de beleerder. P zal vast wat moe geweest zijn net als mama ;)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:54

ik ben weer terug uit coevorden

ik heb uzma voor het eerst maar is strijklappen omgedaan zag toch telkens na het rijden dat ie een wondje had aan de binnenkant van de kogel dus maar de strijklappen van me overleden paard opgezocht vanochtend bij me moeder thuis en zowaar die paste ook nog.

we hebben eerst even een half uurtje dressuur gereden en daarna zijn we een uurtje naar buiten geweest en dat vind uzma zo leuk hij ziet wel alles (we kwamen nog een haas tegen midden op het zandpad) maar we hadden lekker het tempo er in ook een stukje uitgestrekte galop gedaan op het zandpad. moe maar voldaan waren we dus allebei daarna uzma lekker afgespoten en weer in het land gedaan. maandag weer een poging tot serieus dressuur rijden want dan hebben we weer les

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:20

ik heb bijgelezen
maar ben compleet verdampt..
sorry dus!
Ik ga zo samen met vriendje wat eten, lekker ijskoud douchen en een zak chips verorberen :o
vandaag gewoon al ruim 3,5 liter water op.. En nog niet naar de wc gehoeven...
yak.. Doe mij maar dit
Afbeelding
<3

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:37

@ naaltje zullen we de gulden middenweg doen ?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:38

naaltje toch _O- maar die witte laag wil ik nu wel even op de wei willen....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:08

Nou, Rembrand liep vandaag gelukkig weer beter. Hij staat nu gewassen en gevlochten (ingepakt in vliegendeken met hals en masker) in de wei.

Ik weet ook waarom ik zo zenuwachtig ben voor morgen. Morgen is een van mijn tegenstanders iemand die vroeger in mijn les mee reed. Ze heeft meerdere keren geroepen dat ik nooit in de Z zou komen. Haar vader riep iedere les dat ik niet kan mennen. Tja, dan wil ik natuurlijk wel heel graag laten zien dat ik het wel kan :o

Zo nog even kijken of alles in de auto zit en dan naar bed. Hopen dat ik beter slaap dan afgelopen nacht.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:33

lanouska schreef:
@ naaltje zullen we de gulden middenweg doen ?

:') _O-

Jahoor, maar dan wel met alleen snachts regen. De enige neerslag waar je lol van hebt is sneeuw namelijk :+

Wij hebben net paranormal activity gekeken... Is ook stom, moet ik helemaal niet doen. Dat wordt een slapeloze nacht ^)
En ik ben helemaal gaar :')

@tine; probeer de vete morgen even achter je te laten, ik denk namelijk dat je juist dan het hardste knalt in de ring :) Komt goed! :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:12

Hoezo geen kampioenschap voor de B? Waar staat dat?
En niet iedereen start altijd 2 proeven, dus dat zou ook weer tegenstrijdig zijn.

Jammer dat P niet wilde.

sterkte happytime

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:25

@tallechie. Onderstaande heeft a.p. mij gestuurd omdat ik graag wilde weten waar ik aan toe was

>>De selectie is dezelfde als vorig jaar. Het percentage is nu 60 % net als op de hippiade.
De datum van het kampioenschap is 20 augustus bij de mv. Gaasterland.<<

Dit betekent naar mijns inziens dus dat je net als vorig jaar 3 wedstrijden met 2 proeven met 60 % moet hebben gereden. Dus in totaal 6 proeven met 60%

Dat van die B dressuur heeft in een KNHS nieuwsbrief mennen gestaan en als je in het hippiade regelement 2011 kijkt komt er ook geen B meer in voor.
Onder het zadel mag je ook niet naar de hippiade in de B. Ze zullen het wel gelijk hebben willen trekken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:30

goedenavond!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:31

@ tallechie op de hippiade wordt geen B kampioenschap gereden maar op het districtkampioenschap weet ik het niet zeker.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:33

Dan hoef ik me dus ook niet in te schrijven. Wat een onzin zeg.
Dan kom ik ook niet aan mijn 6 proeven met winstpunten, want rijd nog 2 proeven in blijham en 2 proeven in roden. Dan kom ik dus max aan 5 met winstpunt.
En b is er dus helemaal niet en voor de vaardigheid hoef ik ook niet heen te gaan.

Maar dan nog kan ik pas na aug over in de l. Ga 3 juli pas proberen (mits ik mail terug heb) en volgende wedstrijd is pas sept, tenminste dressuur en vaardigheid.

Nog maar even over na denken.

Maar ik blijf het stom vinden dat ze het niet op mendistrict zetten. Dan weet iedereen waar die aan toe is.
en dat over de B heb ik nergens gelezen, terwijl ik de boekjes normaal gesproken wel lees

Maar vind het dan ook dom van A.P., want heb hem nog gemaild over de selectiewedstrijden. Had hij ook wel kunnen mailen dat er voor de b geen kampioenschappen zijn
Laatst bijgewerkt door tallechie op 04-06-11 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:33

hoi IT :)

over wedstrijden houd ik me buiten hoor :=

Ohja, @tallechie; je had vanochtend gereageerd op mijn ''conflictoplosmethode'' met dids. Las het op m'n werk, maar kon geen reactie typen ;)
Ik heb het idee dat die beschreven methode bij dids en mij werkt omdat dat paard het idee krijgt dat hij een optie heeft, dus dat hij ''mee mag beslissen'' klinkt misschien heel deuzig ;) Maargoed, duidelijker krijg ik het niet beschreven ;)

Nog iemand tips and trics voor mijn vette karrepaard? :P
[AR-ITP] Kleine Diddle opbouwen na blessure @''dressuur''

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:34

bettepet schreef:
@tallechie. Onderstaande heeft a.p. mij gestuurd omdat ik graag wilde weten waar ik aan toe was

>>De selectie is dezelfde als vorig jaar. Het percentage is nu 60 % net als op de hippiade.

Dit betekent naar mijns inziens dus dat je net als vorig jaar 3 wedstrijden met 2 proeven met 60 % moet hebben gereden. Dus in totaal 6 proeven met 60%

Dat van die B dressuur heeft in een KNHS nieuwsbrief mennen gestaan en als je in het hippiade regelement 2011 kijkt komt er ook geen B meer in voor.
Onder het zadel mag je ook niet naar de hippiade in de B. Ze zullen het wel gelijk hebben willen trekken.

Ik vind dit niet netjes. Op de site staat daar niets over vermeld. Daar staat nog 55%.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:35

Tine vind ik ook. Hadden ze aan moeten passen.
En heb er nog achter aan gemaild, en ze weten dat ik b rijd. Had ik dus ook een wedstrijd minder kunnen rijden.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:35

@tine, tja, helaas kan ik er ook niks aan doen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:44

Als ik bovenstaande zo lees kan het dan niet zo zijn dat er voor jullie ook maar 1 districtskampioenschapswedstrijd gereden wordt, waar je minimaal 60% moet rijden? Dit is nl. ook zo bij mendistrict West. Wij rijden in augustus 1 districtskampioenschap en naar aanleiding van dat resultaat wordt je geselecteerd voor de Hippiade. Volgens mij mag je wel B starten op het district maar er vind geen afvaardiging voor de Hippiade plaats.

Oh ja en mijn marathonwedstrijd is vandaag super gegaan. Ik als dressuurmuts kan ook meekomen in de marathon. Ik ben 2de geworden van de 13 deelnemers en Bruutje liep super lekker, was goed te sturen, licht twijfelend bij de waterbak maar ik ben weer blij met mijn Kanjer... met een grote 'K' <3. Eerlijkheidsgehalve moet ik er wel bij vermelden dat één van de toppers van ons mendistrict bij de laatste hindernis is omgegaan met haar wagen en pony waardoor ze onderaan eindigde maar eigenlijk 1e had moeten worden, want ze had in alle overige hindernissen de snelste tijden... echter dan zit ik nog bij de 1e 3 en daar ben ik super tevreden mee.
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 04-06-11 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:47

Nee ollie want iedereen spreekt wel over minimaal 3 wedstrijden. Eerder waren er nog selectiewedstrijden nu maakt het niet uit waar je start.

Ik kan wel starten in de b op het district, maar wat heeft dit voor nut. Je kunt niet naar de kampioenschappen en je zult waarschijnlijk een lange dag hebben waar strenger gejureerd wordt. Ga ik liever naar een andere wedstrijd.

Ollie super hoor van de marathon.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:53

tine10 schreef:
bettepet schreef:

Ik vind dit niet netjes. Op de site staat daar niets over vermeld. Daar staat nog 55%.

het is nog niet verandert op de site en dit is inderdaad niet netjes maar de site wordt zo ie zo slecht bijgewerkt

@ ollie wij (in mendistrict noord) rijden tot aan 3 week voor de district kampioenschappen gewoon onze dressuur en vaardigheids wedstrijden en daar worden dan onze 3 beste resultaten van gepakt en basis van dit worden er combinatie's uitgenodigd (dit geld alleen voor de dressuur) voor de districtkampioenschappen en op de districtkampioenschappen kun je dan weer geselecteerd worden voor de hippiade

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:56

oh ok, jullie districtskampioenschap is ook op uitnodiging ? Bij ons is dat (gelukkig) vrije inschrijving...