Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en super spannend de reis naar en wedstrijd in Frankrijk
maar zo'n menhoofdstel is zwaarder dan een gewoon hoofdstel en dat kunnen ze lastig vinden. Het kan ook invloed hebben op hun evenwicht en wellicht kan dat zorgen dat hij wat angstig is / was / oogt? Oren/ogen staan met elkaar in verband via holtes in het hoofd. De druk van het hoofdstel kan die holtes ook drukken. Dat in combi met wellicht virusje of wat verkoudheid kan rare dingen doen. Heb dat een keer gehad bij een paard, dat hij ging hoofdschudden, oren schudden, wiebelig en onzeker in gedrag, bleken die holtes vol te zitten. En het hoofdstel, dat was niet eens een menhoofdstel, triggerde dat. Wat toen hielp was bronchikur geloof ik van de paardendrogist. Moest dat toen eerst proberen anders moest hij stomen bij de DA maar dat was gelukkig niet nodig. Kwam bij dat paard doordat ik een poos compact gras had gevoerd en daar kon hij niet tegen (terwijl ik dat dus juist voerde omdat ik dacht dat hij last had van zijn longen maar toen kreeg hij last van die holtes
).
. Schijnt een geweldige zaak te zijn, ben benieuwd.
.
?
gaaf dier hoor. Als ik die moet voeren, moet je de deur open doen en de box in voerbak hangt wat onhandig. Vind ik elke keer gedoe, is een hengst en hij staat daar dan te te stampen en met zijn hoofd te zwaaien ... want hij wil voer ... voel ik me ook niet zo stoer hoor ben ik erg blij met mijn pony's
wat voor tuig heb je te koop MM?
voor alle partijen.
maar ze kunnen schuilen en ik heb netten zo hangen dat ze uit de wind kunnen staan. Hoop dat ze er snel weer elke dag op kunnen ben er wel klaar mee met dat gedoe op stal (en dat uitmesten, vlas halen enz), voor de komende dagen ziet het er in ieder geval goed uit