[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:07

Ik lees braaf mee hoor.

Hier lekker bezig met Dalerboy. We hadden wat storing met longeren. Op een of andere manier was hij angstig geworden. En wilde hij niet meer stil staan. Niet met de bak in lopen en omdraaien om het hek dicht te doen en niet meer als je van hand wilde veranderen en hem naar binnen haalde. Heel lastig. Ik had al aan Gerrit gevraagd of die hem een keer wilde doen. Maar druk druk druk. Maar nu kwam het 'broek ' verhaal ook om de hoek dus nu moest het. Zaterdag heeft Gerrit hem gelongeerd. Ik denk dat hij dacht dat het wel meeviel maar ook bij hem ging het gelukkig fout. Ik hou hem niet als hij zo doet maar Gerrit gelukkig wel ( alhoewel hij ook de blaren op zijn handen had). Zondag weer gedaan en toen viel het kwartje al. Gisteren heb ik hem weer zelf gedaan en hij snapt het weer. Leert snel gelukkig. Dus nu weer begonnen met de passoa. Maar dat gaat nog niet zo heel goed. We oefenen rustig door.

Op een af andere vage manier wil hij ook in ene zijn men bit niet meer in. Wel het trenshoofdstel maar het men hoofdstel krijgen ik er echt niet meer in. Tandarts gebeld die komt vw maandag.
Zo zijn we lekker bezig.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 12:16

goedemorgen

ik lees ook nog steeds braaf mee.

ga mee met de laatste samenvatting.
mooie foto's gezien van bianca. lijkt me echt een super mooie ervaring.

hier gaan beide pony's erg goed. onlangs clubkampioenschappen gehad met cupido en okkie (4 span paard) cupido had nog nooit hekjes gezien maar deed het super, had 197 punten was super tevreden dus.. op okkie had ik al wel geteld 8x gereden en meteen een L1 proefje. had 186 punten ook super tevreden over dus..

voor de rest heel druk met alle voorbereidingen voor de wedstrijd in Frankrijk. zaterdag al een voor een heel groot gedeelte de vrachtwagen ingepakt en alle elektrische dingen nagelopen of die het doen. zaterdagmiddag ook nog naar kadertraining geweest en morgen nog de presentatie wagen en tuigen schoonmaken en dan nog de dierenarts van de nvwa en paarden wassen en dan donderdagochtend om 5 uur beginnen aan de 750 km verre reis naar frankrijk.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:34

Veel plezier en succes in Frankrijk Lanouska en super punten weer!!

Het gaat trouwens goed met mijn georganiseerde dressuuravond. Op 19 Maart komt er een grand-prix amazone men les geven bij mijn buren. Die hebben een 25 x 65 binnenbak. Buiten mezelf zijn er 4 andere die zich hebben opgegeven. Heb nog 1 plekje vrij. Er is iemand die 3/4 uur privéles neemt. Ik ga samen met een ander een uur privéles nemen en Dan komen er nog 2 achteraan die een uur delen.
Leuk dat er respons op komt.
Nu dus al van 19.15 tot 22 uur lessen.

De fysio heeft mijn schouder net genezen verklaard. Fijn. Ben ik daar ook weer vanaf.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:41

Tine, sterkte..hoop dat je wat bijtanken kunt.
Lanouska, heeeeel veel plezier in frankrijk !! en veel succes natuurlijk !!
Baudyh, fijn van je schouder, en druk aan de slag met DB om hem aan de broek te laten wennen en longeren e.d..succes !!

nog steeds kalmpjes aan hier.....dus..niets te melden verder....
geloof dat ik bijgelezen ben.... Y;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:31

Mooie resultaten Lanouska, wat leuk ook onder het zadel *\o/* en super spannend de reis naar en wedstrijd in Frankrijk 8-)

Schouder weer OK, voelt het ook zo Baudyh? En heeft DB misschien last van zijn oren of ogen zoiets? IK bedoel niet qua luisteren hoor :P maar zo'n menhoofdstel is zwaarder dan een gewoon hoofdstel en dat kunnen ze lastig vinden. Het kan ook invloed hebben op hun evenwicht en wellicht kan dat zorgen dat hij wat angstig is / was / oogt? Oren/ogen staan met elkaar in verband via holtes in het hoofd. De druk van het hoofdstel kan die holtes ook drukken. Dat in combi met wellicht virusje of wat verkoudheid kan rare dingen doen. Heb dat een keer gehad bij een paard, dat hij ging hoofdschudden, oren schudden, wiebelig en onzeker in gedrag, bleken die holtes vol te zitten. En het hoofdstel, dat was niet eens een menhoofdstel, triggerde dat. Wat toen hielp was bronchikur geloof ik van de paardendrogist. Moest dat toen eerst proberen anders moest hij stomen bij de DA maar dat was gelukkig niet nodig. Kwam bij dat paard doordat ik een poos compact gras had gevoerd en daar kon hij niet tegen (terwijl ik dat dus juist voerde omdat ik dacht dat hij last had van zijn longen maar toen kreeg hij last van die holtes :+ ).

Ollie heeft trouwens ook erge last van haar oren gehad dat is toen met cranio sacraal behandeling heel stuk beter geworden. Nu heeft ze er trouwens helemaal geen last meer van en ik denk toch dat dat komt omdat ze toch nu ook al heel lang geen menhoofdstel meer heeft omgehad. Dat ding was gewoon te zwaar voor haar hoofd.

Vandaag lekker bijgekletst met vriendin/excollega erg gezellig. Was in Amsterdam maar toen wilde ik terug (trein) en allemaal omleidingen etc heb er ruim 2 uur over gedaan.... pffff.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:12

Alles kan natuurlijk VHU, maar het wijst meer naar iets in zijn mond. De tandarts komt as maandag. Dan weten we het. De natuurgeneeskundige was er gisteren en bij haar ging de pendel op hol links boven. Nu benieuwd of de tandarts daar wat kan vinden.
Verder was ze super tevreden over hem. We zitten ook echt samen weer in een steigende lijn. We waren het vertrouwen in elkaar een beetje zoek. Niet met mennen maar met alles er omheen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik een pony dan ook fijner vind dan zo een groot paard. Maar het gaat weer de goede kant op.

Ik verkoop ook lekker wat paardenspullen nu. Pas dan mag ik van mezelf weer wat moois terug kopen. Net weer een paar bandages. Gebruik ik toch nooit. Oud hoofdstel van Ted en setje beenbeschermers die ik toch niet gebruik. Op de markt voor 60 euro verkocht. Deze week al weer voor 80 euro. Gaat goed.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:28

Baudy: hopelijk kan de tandarts het probleem oplossen. En inderdaad als er problemen zijn, dan is een pony vele malen handiger dan een groot paard. De fysio zegt dat je schouder goed is, vind jij dat ook?
VHU heeft een leuke reis gemaakt }>
Bianca: ik heb genoten van al je prachtige foto's. Het plezier spat er echt af.
Lanouska: heel veel plezier en succes.

Vandaag slaapkamer van zoonlief schoongekregen. Gelijk zijn bed ook maar vergroot (is zo'n meegroeibed) en op een andere plaats gezet. Hij moest er wel even aan wennen dat alles was veranderd, maar nu vindt hij het geloof ik wel ok.

Vandaag het mentuig van Samoerai kunnen verkopen. Dat is heel snel gegaan, had het gisteravond te koop gezet. Singel en hoofdstel konden niet strakker, dus toch maar ervoor gekozen dit tuig weer te verkopen. Nu maar even zien hoe en wat verder. Heb wel iets op het oog. Het blijft gewoon lastig om met zo'n weinig voorkomend model pony iets goed passends te vinden. Voor het zadel hebben we nu een bontonderlegger gekocht, want ook daar zullen we volgens zadelpasser geen passend zadel kunnen vinden (tja, als je een op maat gemaakt zadel laat maken natuurlijk wel, maar ja.....over een paar jaar past zoonlief er dan niet meer op, dat kan niet echt uit)

Als het weer morgen niet al te beroerd is, gaan we weer een bosrit maken. Maar vrees gezien de voorspellingen dat het niet gaat lukken.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:47

jij verkoopt beter dan ik tine10!!

ik krijg mijn tuig maar niet verkocht..

ga zo ff verder bijlezen, maar heb net buiten in de kou een half uur lopen zoeken naar mijn lens.. dus ff eerst opwarmen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:55

Ik doe volgens hetzelfde principe als Baudy: eerst weer wat verkopen, dan kopen. Afgelopen week een paar menzwepen verkocht, morgen "mag" ik een Hamilton-halster kopen bij Krämer, net over de grens bij Venlo :D . Schijnt een geweldige zaak te zijn, ben benieuwd.

Hopelijk vindt de TA het probleem, Baudy. Klinkt iig zeer aannemelijk.

VHU met de trein...... ik vlucht als het ff kan heel hard voor de (binnenlandse) trein.

Lanouska, veel succes!

Vanmiddag een uur gewandeld met Moos tussen 2 zware buien door. Precies op tijd terug op stal :)) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:01

Lens hopelijk wel gevonden B-) ?
Moet echt een nieuwe bril (glazen zijn soort van extreem versleten) maar nu met reserve bril gaat het ook wel.... maar als die stuk gaat kan ik weinig meer zien. Maar zo'n hekel aan dat opmeten en gezeur bij zo'n opticien ...

Op stal staat momenteel een flinke Fries, met zo'n front :wow: gaaf dier hoor. Als ik die moet voeren, moet je de deur open doen en de box in voerbak hangt wat onhandig. Vind ik elke keer gedoe, is een hengst en hij staat daar dan te te stampen en met zijn hoofd te zwaaien ... want hij wil voer ... voel ik me ook niet zo stoer hoor ben ik erg blij met mijn pony's :+

Lekker zo die verkoop Baudyh :$ wat voor tuig heb je te koop MM?

Anders voorlopig een webtech tuigje voor Sam Tine? Die zijn niet duur en zijn vrij flexibel maar wel goede kwaliteit (ik weet mooi is het niet maar het is wel erg praktisch)?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:12

gem: op tijd terug was een must. Bij ons hagelde het ineens flink.

ja lens is gevonden! ik heb -13, dus met 1 oog kijken werkt niet zo handig. We waren het na een half uur zoeken wel beu. maar ik ging toch nog even terug om nog een keer te kijken en binnen een minuut had ik hem gevonden. Een wonder tussen grint tegels haha

ik heb een tweespan tuig te koop van picasso. Gewoon goed tuig. hoef er geen hoofdprijs voor, maar mensen willen niets uitgeven op het moment. en dan laat ik het lekker liggen!

vandaag ben ik lekker bezig geweest met mijn 2 jarige. hoefsmid heeft ook even zijn voetjes gechecked.. en hij was zo braaf. helaas kwamen we erachter dat 1 bal niet is ingedaald, terwijl zaterdag op de planning stond te castreren. Dierenarts kijkt gelukkig van de week even hoe of wat. en dan kijken we weer verder.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:27

Jeetje -13, dan vind je die lens nooit.
Leuk Gem naar kramer. Ben natuurlijk nieuwsgierig hoe het is. Ik ga 20 maart naar equitana. Ook zo een zin in.

Ja ik vind mijn schouder ook een stuk beter. Niet 100 % maar toch wel 95%. Maar kijken hoe hij het houd nu.

Nu slapen, ik moet van mezelf vroeg op om db voor half 10 te longeren. Als het tenminste niet zeik regent. Moet mijn schoonmoe om 10 uur bij de pedicure droppen en boodschappen doen. Voor 13 uur want dan gaat de winkel hier weer open.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:57

Goedemorgen

Baudy: fijn dat schouder stuk beter is geworden. Hoe is het met je pink eigenlijk?
MM: fijn dat je je lens weer hebt gevonden. En met 2-jarige bezig geweest.
VHU: kan me voorstellen, zeker nu je zelf alleen maar ponys hebt, dat zo'n paard dan indrukwekkend is.
Bianca: de envelop staat voor je klaar, als ik straks boodschappen ga doen, doe ik hem op de bus.

Morgen een heel spannende dag, willen jullie alsjeblieft heel hard voor ons duimen?

Nou, ik ga eens aan de slag.
Fijne dag allemaal.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:12

Goedemorgen.
Tine, ik ben erg benieuwd !!
MM....picasso zijn mooie tuigen...rot dat het niet verkoopt...denk dat de markt voor 2-span tuigen ook wat kleiner is..
Snel verkocht Tine..ik hoop dat je een passend tuigje vinden kunt.
Baudyh..rot van DB...hoop dat TA kan ontdekken wat er loos is..
Ava....hoe gaat ie ?....ben wel benieuwd naar een fototje hoor van je nieuwe aanwinst Charlotje..gave naam !!haha..

ik heb van de sneeuwfoto's een poster besteld voor zoonlief !! en ik had nog een kortingsbon voor een canvas..dus ook een canvas....zo lief..krijg ik van mijn man...ben zo benieuwd !! <3 <3 <3 <3
mijn honden harnassen gaan kapot...hm...2 jaar in gebruik nu..zal moeten sparen voor nieuwe....balen !!
heb de houtkachel al aan..ga nu lekker met de honden aan de slag..willen naar buiten...tot later....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:25

Hier heel erg verdrietig en boos en .... Gisteravond blijkt Lika een van onze katten doodgebeten te hebben. Tammie was zo'n schatje (zijn al onze katten hoor), al wat ouder, dus waarschijnlijk niet snel genoeg weg kunnen komen.

We hebben nu dus wel een probleem. De honden zijn overdag heel veel en snachts altijd buiten. Maar ja, Lika gaat nu met muilkorf om naar buiten. Dat kan geen uren achtereen (als we bijv naar wedstrijd zijn, of de hele nacht). Dus dat betekent of opsluiten in een paardenbox of in huis. Ben ik gelijk mijn bewaking kwijt. De honden kunnen nu ook veel minder lekker met elkaar spelen.

Echt flink balen. Mochten jullie nog een oplossing weten, ik hoor hem graag -O- -O- -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:04

Ai wat naar Tine dat is heel vervelend ... en zielig en sneu :(:) voor alle partijen.
Bij onze buurman 'vroegah' liep een hond die gewoon een keer schudde en kat was dan echt morsdood die had zo'n kill-bite. Voor de rest erg lieve hond maar als kat moest je daar niet komen :n
Geen idee hoe zoiets op te lossen is, is natuurlijk jachtinstinct kan hond ook niet zoveel aan doen.
Onze Mies en Wiske grijpen echt kippen en eenden ... enige wat bij hun hielp (tijdelijk) was af en toe op hun donder krijgen van een zwaan of woeste gans }:)

Hier pony's lekker op de wei, nou ja lekker, het is maar een koud windje :brr: maar ze kunnen schuilen en ik heb netten zo hangen dat ze uit de wind kunnen staan. Hoop dat ze er snel weer elke dag op kunnen ben er wel klaar mee met dat gedoe op stal (en dat uitmesten, vlas halen enz), voor de komende dagen ziet het er in ieder geval goed uit :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:06

Tjeetje..Tine..dat is wel erg balen.....geen oplossing voor..mijn honden zouden dat ook doen..net als bij jou Lika..zit dat heel erg in dat instinct.....jachtdrift.....belangrijk is dat de katten altijd een plek hebben waar ze makkelijk heen kunnen..en de hond niet.....kattenluikje oid...maar blijft een probleem !!
Sterkte...echt niet leuk.. |( :(:)

Gem lekker gewandeld...wat balen dat moos zo zijn halsters sloopt..dat deed onze belg ook altijd..die had zo'n lomp leren halster met alleen een mega sterke gesp..gemaakt door zadelmaker...speciaal voor sloper....niet leuk..hamilton beviel ook goed..wat degelijker idd.
Vhu..wat een woei he ?!....brrrr..paardjes op de wei..is wel lekker..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:44

Lika kan er ook niet echt iets aan het doen. Ze was van pup af aan al erg met de katten in de weer, heeft blijkbaar teveel jachtinstinct. Verder is ze erg lief en zeker voor een Akita gehoorzaam. Maar ja, we willen geen herhaling. Ik had nog van die snoetjes liggen, maar die vind ik niet geschikt. We hebben nu bij Dursy (paardendrogist) een Baskerville muilkorf gekocht, dan kan ze gewoon haar bek open doen en drinken en alles, maar geen katten meer bijten. Andere oplossing kunnen we niet bedenken, fokker ook niet. Katten weg is geen oplossing, hond weg ook niet, dus dan maar zo. Hopelijk is hij morgen al met de post hier, dan kunnen we met gewenningstraining beginnen, zodat ze geen hekel aan het ding heeft.

Vanmiddag toch maar een buitenrit gaan maken met zoonlief. Had er helemaal geen zin in, maar is wel goed geweest, heb het zo toch een beetje los kunnen laten. Een uur gereden over 8 km. Viel me nog mee, want heel veel paden waren vreselijk nat en/of kapot gereden door bosbouwactiviteiten.
Paard en pony hebben zich weer keurig gedragen. Op de terugweg vreselijke bui gehad, met flinke windstoten, we reden nog maar 30 km/u op autoweg. Ben blij dat we tijdens de rit droog gebleven zijn ;-)

Afbeelding

dit soort stapels kwamen we overal in het bos tegen.
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:56

Jemig, Tine, verschrikkelijk.

ik heb een stroomband voor je te leen. Gebruiken jagers ook om de honden met heel veel jachtdrift te leren het apport toch naar de baas te brengen. Als je goed timed, durft de hond nooit meer naar een kat te kijken.

Ik heb labradors. Die zijn echt reuze lief met alles wat hier op het erf leeft.
Eentje heeft veel jachtdrift en jaagde op hazen. En werd ook nog mega beloond, want hij had de hazen binnen 2 minuten gevangen. Stroomband om en het veld opgegaan. Zodra hij de jacht in zet, fluiten en het commando voor, niet luisteren, dan een piep bij zijn oor, nog niet luisteren dan stroom.
De eerste keer schrok hij verschrikkelijk en draaide meteen om, vanaf dat moment waren hazen elektrisch geladen en gevaarlijk. Hij kijkt nog wel, maar zet nooit meer de jacht in.

En het is niet zielig. Er staat net zoveel stroom op als op het stroomdraad voor de paarden/schapen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:12

Fijn gereden Tine !!
Die stroomband.... kan een oplossing zijn idd !! beter 1 of 2x goed schrikken dan herhaling....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:16

Vergeet hier nooit dat onze Mies (husky) toen wij Streepje (poes) als kitten hadden opgehaald een paar keer met de kitten in haar bek rondliep echt dood en dood eng. Maar ze beet niet ze verplaatste echt schattig eigenlijk zeker voor het ras. Mies heeft een keer een duif gevangen dat ik het zag gebeuren, zo uit de lucht, hap, dood. Ongelovelijk. Kippen heeft ze ook te pakken gehad maar niet doodgebeten gelukkig (waren niet mijn kippen). Wiske al meerdere malen van een gans of eend afgetrokken. Die bijt niet door maar pakt wel met haar bek en zet haar benen erop. Vinden ganzen of eenden niet fijn, vaak enorme verenzooi, enorm lawaai en grote paniek.

Fijn dat je even hebt kunnen uitwaaien Tine :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:19

Stroomband durven we niet. Niet vanwege de stroom, maar vanwege wat er eventueel toch kan gebeuren als we er niet bij zijn. Dit wil ik echt nooit meer. En het was niet even nek breken en klaar. Er lag een enorme plas bloed.

Die buitenrit was erg nodig en nuttig. Blij dat ik toch gegaan ben.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:02

Even de wind door de haren doet je dan wel goed inderdaad. Onze hond heeft de kat van de buren doodgebeten. Onze eigen kat was al meer in huis, maar dat was echt een logistiek proces hoor. Kat binnen hond buiten etc. Nu is de kat er niet meer, maar voor ons dus geen katten voorlopig. Dus ik snap jouw gevoel echt wel heel goed.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:42

Katten kunnen hier niet binnen, want ik ben zwaar allergisch voor katten. En zonder katten gaat ook niet, omdat we dan stikken van de muizen. Wordt dus ook geen pup erbij de komende 10-12 jaar voordat Lika overleden is, want ik wil niet dat een jonge hond dit gedrag weer overneemt. Pfff. wat een gedoe zeg.

Nou ja, net maar even stuk gewandeld met de honden en zo naar bed.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:57

Lastig hoor Tine. Onze Billy hier zou ze ook grijpen als hij de kans krijgt. Hij heeft vaak zo een snoetje op. Ook in huis omdat hij anders de mechelse herder opvreet. Ja je leest het goed. Een Jack russel die de mechelse herder opvreet. Met dat snoetje op kunnen ze alleen samen zijn anders niet. Overdag als ik erbij ben kan hij af. Het is dit of hij moet weg. Nou dan maar zo. Je merkt wel als er geen eten bij is dat ze wel steeds beter samen kunnen.
Je merkt ook nu dat hij onze katten wel kent en een soort van aardig tegen ze is. Maar vreemde katten gaat hij nog steeds achteraan als hij de kans krijgt.
Ik denk dat je niks anders kan dan een muilkorf. Vervelend maar katten eten is nog veel vervelender.

Ik heb al weer merries onder de camera. We hebben straks spitsuur. eentje 20 maart eentje 28 maart en een 30 maart. Die van 30 maart is echt mega dik. Past zowat niet meer door de deur. Heeft al zo een hele vocht band onder der buik en krijgt ook echt al uier. Geloof nooit dat ze 30 maart haalt.
Die van 28 maart had vorig jaar dat dode veulen dus die staat echt goed onder de camera en die van 20 maart ook. Maar er kunnen er maar 2 onder. Lastig. Hopen maar dat het goed komt.

Ik heb vandaag een rugwarmer besteld. De duitse versie van Back on track. Stukje goedkoper. Ben benieuwd of het gaat werken. Kan je mooi voor of na het werk de spieren opwarmen en daardoor een losser paard krijgen.