[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:26

@Ips, hopelijk komt het goed met jullie kat...echt zielig :(:) , wel leuk dat stiefzoon je in vertrouwen neemt en verteld dat hij een vriendinnetje heeft :j
@Tine, jij houdt de economie wel draaiende....ik heb vandaag maar 1 vliegenmendeken besteld _/-\o_

Vanavond Bruutje nog lekker even gelongeerd! Het was lekker afgekoeld met een windje dus ging prima....

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:35

Hier is het nog niet afgekoeld... ben dus ook nog niet bij de pony's geweest... maar heb me met het wasgoed van de vakantie bezig geweest. Nog 3 wasmanden opruimen en dan is dat er weer doorheen...

Morgenvroeg weer les... weet nog niet of ik enkel of dubbelspan ga. Zondag hebben we een onderlinge oefenmarathon... ben lid geworden van een andere vereniging en hier organiseren ze dus super veel. Zo ook op 4 aug een menner-groom wedstrijd, maar mijn ouders zijn er niet. Mag ook met een ander... maar weet niet hoe ik mijn kar daar krijg, 8 aug dressuur wedstrijd, maar kan ik dus ook niet heen.

Ik heb naar een vliegendeken gekeken, maar wil deze eerst even in het echt zien. Wij hebben gelukkig weinig last van dazen en de pony's staan ook ontzettend rustig in de wei.

Ips dit is denk ik de juiste beslissing, wel een vervelende... hopelijk niet te veel letsel. Wat schattig van je stiefzoon, hoor je ook wel eens anders

Ik had me opgegeven voor de talentencompetitie, maar na de blessure van alwyn vrij weinig kunnen trainen. Nu las ik vanavond het proefje door en er komt uitgestrekte draf, rechtsomkeert en linksomkeert en met 1 hand door een s van hand veranderen in... dat ga ik nooit redden in twee weken. Zijn bepaalde m en z oefeningen en wij zijn nog maar 2 x l gestart. Ga morgen even overleggen met instructeur maar denk dat ik mij terug trek of recreantenproef ga rijden. Vind dit er veel gevraagd voor een 6 jarige

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 04:52

Gisterenavond training met janouk hervat na een osteopathie behandeling, tandarts en nieuwe ijzers. :$ ze is nu rad, helemaal los en brutaal.
Nu ben ik hopelijk van alle medische behandeling en af.en kunnen we beginnen aan dressuurtraining. Ze liep in het bos fijn voorwaarts, beetje kijkerig op de vele bbq in , extra impuls

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:32

Ips...jullie jack russel dus .....vreselijk zielig ! Ik hoop dat ze goed opknapt.
Echt niet leuk !.
Janouk, goede berichten over janouk, superfijn.
Ollie deken besteld
Hier begint paar dagenfeestweek, leuk voor zoontje.
Verder geen nieuws, fijne dag allen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:23

@ tallechie die proeven zijn idd best pittig. Maar Robijn is nog maar net 7 en die loopt Z
dus onmogelijk is het niet. Maar snap dat je daar niet in 2 weken klaar voor bent.

Ips wat balen van de nieuwe hond. Snap dat je een ander plekje gaat zoeken.

Dids is ook een beetje zielig hopelijk knapt ie snel op.

Janouk weer aan de beterende hand. Word weer gezellig op de kampioenschappen.

Vandaag nog even werken en dan heb ik weekend tot volgende week dinsdag !

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:06

Vanmorgen vroeg op, paarden op het weiland. daarna gras gemaaid bezig met onkruid. Krijg ik net een berichtje dat het paard van 1 van mijn liefste vriendinnetjes is overleden aan kolilek. Zo erg, ze is op vakantie. Nou ja, nu niet meer, voor dat hij opgehaald is wil ze hem nog een kus geven dus ze is onderweg naar huis (vanuit het buitenland) hoe bewerkelijk is het wat we allemaal doen he..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:11

@Ips: vreselijk en zeker als je er dan ook zelf nog niet bent :(:) , heel veel sterkte met je hondje :(:) , jammer dat het niet lukt met de boef.

@Janouk: he,he, hopelijk is HRB weer als nieuw :j .

Weinig te melden :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:13

Jeetje...wat vreselijk zielig...

Ik heb vanmorgen de mest uit de shettenweide gehaald, het is een fijne temperatuur hier nu.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:39

Bianca: hier ook minder warm, maar helaas nog volop dazen. Werd jij niet lekgeprikt met uitmesten?
Ips: sorry, ik las ergens dat het een kat was. Veel sterkte met je hond. En wat een naar nieuws van dat paard.
Janouk: dat klinkt goed.
Maisie: lang weekend
Aks: wat is er met dids?
Tallechie: hoe ging je les? (ennuh, je bedoelt keerwendingen ;) links en rechtsomkeert zit al in de B; halen heel veel mensen door elkaar, inclusief ikzelf :D )

Vanmorgen les gehad met Thabor. Niet bang geweest en dressuurmatig wordt het al ietsjes beter. Ik hoop dat ik de komende dagen genoeg moed verzameld krijg om eens alleen te gaan mennen. Daarna Rembrand en Amerigo gemend, gingen allebei fijn.

Keek net op buienradar in verband met regen, maar die zou hier niet komen. Dus al helemaal teleurgesteld, want gras kan wel een slokje gebruiken. Maar jawel, het regent hier nu. Helemaal blij, hoef ik vanavond eindelijk eens niet te sproeien.

Zou alleen vanavond nog met Rembrand op pad gaan ivm zweetonderzoek. Maar ja, als het regent, wordt het lastig zweet op te vangen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:02

regen??? waar blijft het nou??? net in de wei kunstmest gestrooid en distels gemaaid(zal ze opsturen naar dids)
gisteren niet zo lekker gelest....had dunnere leidsels getest....(ik heb steeds dooie vingers met mennen en wilde kijken of dat door de dikke leidsels kwam) ik had geen dooie vingers maar.....stoute sun.....aanleuning was meteen anders en daar maakte ze gruwelijk misbruik van....
iemand tips? word al aangeraden om handschoenen te dragen(ik heb meer gevoel zonder en met wedstrijd ook dooie vingers met handschoenen aan )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:23

Tine, voor 9 uur nog geen daas te zien...nu idd veel meer.
Ht..stoute Sun...
Tine, knap dat het steeds beter gaat met thabor.
Tallechie, gewoon je tijd nemen om te trainen, wedstrijden komt op zijn tijd wel.

Zoontje is als leeuw geschminkt, heeft cake versierd, en schilderij gemaakt, en zich best vermaakt.
Nu weer thuis.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:54

Maisie, alwyn heeft er net 6 weken uit gelegen, verder rijd ik weinig enkelspan dressuur momenteel, heb net 2 x l gestart. Ik vind het dan niet eerlijk om deze oefeningen er nu nog in te proppen. Moet ook leuk blijven. Als ik al langer in de l had gereden was het geen probleem geweest, maar ken de oefeningen zelf ook nog niet. mocht hij de blessure niet gehad hebben was ik eerder aan het trainen geweest en was het waarschijnlijk wel goed gekomen, maar vind het nu niet fair.

janouk gelukkig is janouk weer rad en kun je de training weer opbouwen.

ips jeetje wat erg... sterkte

tine in de proef staat x-d rechtsomkeert x-g linksomkeert, dus duidelijk de keertwending. Maar in de proef staat geen keertwending, daarom dacht ik dat kan ik wel... maar toen ik beter keek dacht ik dat kan ik niet :-)

ht geen idee. Men zelf met handschoenen maar ook nog nooit last gehad.

Mijn les ging super. Heerlijk kunnen stappen... snuit liep zelfs beter als alwyn. Ook paraplu training gedaan, want begon opeens te hozen... dus dat is geen probleem meer

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:39

@ tallechie in de proef van de 6 en 7 jarige wedstrijdsport staat duidelijk keertwending..
Bij A afwenden
Op X
arbeidsstap
Tussen X en G keertwending links
Tussen X en D in arbeidsdraf
Bij A rechterhand

maar ik vind het ook een te moeilijke proef voor een jonge paarden competitie..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:03

lanouska... oeps... tig keer gelezen.... maakt niet uit.. heb gemaild dat ik de recreanten proef wil rijden en anders maar niet.... vind dit te veel gevraagd voor eentje die nog niet daar aan toe is en zo weinig wordt getraind

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:46

Nou mijn vliegenmendeken is binnen hoor....dus Epe here we come *\o/* o nee, we mogen zaterdag pas -O-

Vanochtend heerlijk een rondje buiten gemend er stond hier een heerlijk briesje en het was bewolkt ...echter geen regen :7

Ik vind de proeven voor de talentencompetitie ook best heftig voor 6 en 7 jarigen. We zijn zo strikt met minimum leeftijden echter moeten ze wel een keertwending laten zien. Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde van dit onderdeel is om talent te kunnen selecteren :roll: . Ik zie liever een goed voorwaarts bewegend diertje met takt en regelmaat ipv een oefening op de plaats...maar goed dat zal wel aan mij liggen :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:06

Ollie1 schreef:
Nou mijn vliegenmendeken is binnen hoor....dus Epe here we come *\o/* o nee, we mogen zaterdag pas -O-

Vanochtend heerlijk een rondje buiten gemend er stond hier een heerlijk briesje en het was bewolkt ...echter geen regen :7

Ik vind de proeven voor de talentencompetitie ook best heftig voor 6 en 7 jarigen. We zijn zo strikt met minimum leeftijden echter moeten ze wel een keertwending laten zien. Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde van dit onderdeel is om talent te kunnen selecteren :roll: . Ik zie liever een goed voorwaarts bewegend diertje met takt en regelmaat ipv een oefening op de plaats...maar goed dat zal wel aan mij liggen :o

Ik heb hele discussies met de organisatie hierover gehad. Waarom zou je in vredesnaam een 6 jarige al zover in de dressuur willen hebben. Met een B of L proefje kun je ook laten zien wat je paard/pony in huis heeft. Maar ik heb al begrepen dat de top van de top menners aan start gaan komen, dus het is eigenlijk helemaal niet zo bedoeld voor de gewone man, ook al wordt het zo wel verkondigd. Maar ja, ze hebben het ook over: op prettige manier je onervaren paard kennis laten maken met het wedstrijd gebeuren. Ja vast, daarom is de finale bij de allergrootste menwedstrijd van het land. Kun je een drukker en spannender plek bedenken :?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:48

@Tine, echt jammer dat ze door de invulling op deze manier zo hun doel voorbij schieten....vast bedacht door iemand achter een bureau die ook commerciële belangen heeft >;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:51

Wat nog een nadeel is van op de hippiade: ten eerste is het daar altijd al erg krap met losrijden, dat wordt nu dus nog lastiger als er extra ringen/deelnemers gaan komen. En voor de mensen die zich via de districtskampioenschappen hebben gekwalificeerd wordt het lastig. Paard mag maar 4x per dag starten, dus dan zullen ze moeten kiezen: hippiade of mencompetitie. Als wedstrijdmenner zou ik het wel weten....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:44

Wie van jullie werkt met een hartslagmeter bij het trainen van je paard/pony? Hoe gaat zoiets in zijn werk en waar koop je er een die je in combinatie met de menwagen kunt gebruiken?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:44

Ik heb er helaas zelf geen een Tine maar de beste is van polar. Die werkt met een elastieke singel onder/ tegen je tuig en het horloge heeft een bereik van 15 meter. Vroeger was alles met kabeltjes en dat is niet meer. Maar helaas de prijs, rond de 300 euro.

Ik vind persoonlijk hoe ze het doen bij het kwpn met de jonge menpaarden competitie veel beter. Je mag vrij rijden en moet onderdelen laten zien. Minder strak. Kan helaas niet mee doen. Ach misschien volgend jaar.

Vind het raar dat ze het gelijk met de hippiade doen. Zou ook wel weten wat ik dan zou kiezen.

Ik zal ook eens kijken of de men vliegendeken nog past bij db. Ben er een beetje bang voor. Welke heb je gekocht ollie?
Ook wij gaan naar Epe over anderhalve week.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:59

@Baudy , ik heb die van Ideal met hals ziet er netjes uit en via www.ruiterport.com binnen 1 dag geleverd. Ik had er 1 die te groot was en die was ik op FB zo kwijt....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:25

Ollie1 schreef:
@Baudy , ik heb die van Ideal met hals ziet er netjes uit en via http://www.ruiterport.com binnen 1 dag geleverd. Ik had er 1 die te groot was en die was ik op FB zo kwijt....

Ja dat zag ik, maar die was voor mij te klein. Hi hi

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:32

Fijn dat we deken snel weg was...

Vanavond weer met snuit naar de fysio geweest. Was al een stuk beter maar nog niet naar het zin van de therapeut. Morgen longeren, vrijdag rijden. Als ik het idee heb dat het nog niet 100% is moet ik zaterdag terug komen. Hij heeft zo veel gedaan dat snuit even moet wennen maar daardoor was de.fysio niet volledig te spreken over de behandeling maar was goed zo voor vanavond

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:39

Wat fijn dat Snuit zo veel baat heeft bij bij fysiotherapie. Ik kan me heel goed voorstellen dat de fysio iets wat al langere tijd zit niet met 1 of 2 behandelingen zo snel 'weg kan krijgen' . Het lichaam moet naar mijn idee ook wennen....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:45

Olie klopt de vorige keer al veel gedaan. Dat was ook wennen maar hij liep toen goed. Hij sprong nu telkens in contra galop , dat kreeg hij niet goed maat snuit begon te reageren. Dus beter even een paar dagen rustig werken en dan evt terug komen... Zondag wedstrijd (onderling van vereniging) en dan moet het wel goed zijn