[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:55

geen loze :P
Snode ;)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:55

Naaltje schreef:
wie weet hier wat in het engels de term ''dissolved'' betekent bij bedrijfsinformatie?
een faillissement?

Het online woordenboek zegt: opgelost, opgeheven, ontbonden, uiteengevallen, uiteengegaan
Dus denk inderdaad Failliet

Voor Sharonne is vandaag de tantarts geweest.
Ze had twee flinke haken op haar rechterkiezen, dus was nodig.
Snap meteen waarom ze de laatste tijd beetje narrig was op rechts.
Was ze helemaal los en toch stug op rechts.
Heb overigens 1 haak mee gekregen :D die kwam los en had hij zo in zijn hand.

En Sharonne heeft zich vandaag beter verklaard.
Ze was onuitstaanbaar, vervelend en met los zetten heen en weer aan het vliegen.
Geen pas kreupel.
Ze wilde nog net niet naar de kast lopen voor haar zadel.....
Dus daar gaan we binnenkort maar weer voorzichtig mee beginnen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:59

Fijn dat sharonne weer 'fit' lijkt. Voorzichtig maar weer beginnen inderdaad.
Fijn dat gebitje weer goed is

Zo weer wat verkocht via internet. Ben benieuwd als het nu in 1 keer goed gaat

Heb nu nog tv meubel en salontafel in de aanbieding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:05

Zo daar zijn we weer.

Super dat Sharonne weer goed lijkt +:)+ zit het ook alweer wat goed tussen jouw oren Sabbientje?
Naaltje en snode plannen }>
@Lanouska, fijn dat je wordt tegengehouden met optuigen, anders doe je snel veel te veel.

Denk dat Tine aardig punt heeft met die lange lijnen en het zich vervelen van Veale. Heb geen idee wat wij gaan doen mochten we dit seizoen aan de 5 wp toekomen. Ligt ook wel beetje aan de punten. Zou eigenlijk heel graag meninstructeurs cursus willen gaan doen (niet zozeer om les te geven trouwens, meer om van te leren). Moet je L met 1 zijn :o

En ook hiermee
Citaat:
Is handig een klein kind thuis, worden de paarden bomproef van
bij de stal waar Rizanta staat hebben ze ook een kleine en aan een kant van de bak is hun terras inclusief parasol / droogmolen met regelmatig wapperende was en het speelterrein van het jongetje. Staat wip, zandbak, glijbaantje (soms ook met water) en sinds kort een trampoline. Rizanta was net zo'n beetje aan alle attributen gewend, kwam die trampoline :wow:
In het begin kreeg ik haar amper in de richting van die hoek (want daar weer achter stonden ook nog de monsters van het erf: de ezeltjes }:) )
Nu gaat het al veel beter, maar ze is altijd wel op haar hoede :+

Vandaag naar Naturalis geweest (natuurhistorisch museum in Leiden), is altijd erg leuk, was nu tentoonstelling over walvissen. Op een gegeven moment zoonlief echt meegesleurd want was wel klaar met al die botten en aanverwante artikelen en via een werkelijk enorme file, alles stond vast, A12 was afgesloten, bij de moestuin/de wei beland. Daar flink aan het schoffelen geweest, tuin is vrijwel weer onkruidvrij, wat een werk, maar ook wel lekker :Y)

Heb nu wel spierpijn :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:24

Heb gemaild als ik na mijn b proeven nog een l proef mag starten hc. Dus even afwachten.
Achterwaarts gaan is geen probleem. Alleen het met 1 hand sturen.

Qua attributen kan ik niet veel neer zetten. De buitenbak heeft aan de voorkant een sloot, aan de zijkant de oprit, aan de achterkant een schuur en aan de andere kant nog een oprit. Dus geen plek om wat neer te zetten.
In de binnenbak hebben we aan 1 zijde wat staan, een keet maar verder daar ook geen ruimte.

Maar kan natuurlijk wel even een keer wat op de oprit zetten of in de bak.

Succes met je spierpijn.

Ik heb net huisarts gebeld. Daan was al wakker vanaf half 9 vanochtend en wilde niet slapen. Alles wat ik probeerde hielp maar voor 10 min a 15 min. Hij was soms ook wel stil, maar wel jammerig. Hij slaapt nu eindelijk. Ik hoop dat hij nu ook door slaapt. Hij wilde ook slecht drinken. temperatuur was wel goed.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:51

arme daan allemaal last van z'n prikjes? :(:)

@vhu; druk dagje gehad dus!

zo net thuis. Nu eten :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:54

Sterkte met Daan.

Vwb training: wat dingen op de korte zijde neerzetten. Eventueel daar een lint voorspannen, zodat je het afschermt. Parasol kan natuurlijk ook in schuine kant van de sloot gestoken worden :j Eerst ingeklapt, later uitgeklapt. Je kunt ook wat afzetlint (van dat rood/witte) aan de bakrand vastmaken. Klapperd leuk als het waait, kost je geen ruimte.

Heb heerlijk, maar natuurlijk weer veel te veel gegeten. De kok herkende Patrick weer. Zo grappig.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:04

Ik denk last van de prikjes inderdaad. maar hij is gisteren natuurlijk ook de hele dag mee geweest en daar reageert hij ook op. Volgende week gaan we hem niet meenemen om te kijken als hij dan de nacht en de dag er na rustiger is. Zo ja, nemen we hem voorlopig niet mee als dat niet nodig is.

Hij is al weer wakker.....

Afzetlint geeft hij niks om, dat zit al aan de bakrand. Maar zal wel even wat proberen.

Wat grappig dat de kok hem herkende

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:08

Creatieve Tine ;) en helemaal voldaan van het eten, grappig he als het personeel je kind herkent en er leuk mee omgaat. Wij hebben hier ook een paar van die vaste stekjes waar ze Han herkennen en Han dus ook het personeel kent.
Naaltje juist net aan het eten, meid wat laat! Dat je niet omvalt.
Arme Daan van slag van de prikjes, kan maar zo hoor Tallechie dat hij er een paar dagen last van heeft.

Vergeet nooit de 1e keer dat Peter op pad ging met zijn vierspan en ik met Rizanta, die ik toen net twee weken had aan het stappen was in de bak. Ze vond het s p a n n e n d :):) had ik haar eindelijk weer wat ontspannen (en oei ik vond het toen zelf nog zo eng := ) kwamen er over de weg drie tweespannen langs denderen plus een luchtballon in de lucht ... was ik daarvan weer bijgekomen kwam Peter weer terug met zijn vierspan. Wat een stress, dacht dat ik gek werd. En toen hadden we de ezeltjes en de zandbak nog niet eens gehad _O-

Uit de verhalen lijkt Veale me dus typisch zo'n paard dat als je het allemaal voor hem neerlegd en doet hij zich er dus niets van aantrekt. Maar als hij aan het werk moet en hij ziet een aanleiding om te schrikken, dat hij dan dus opeens 'schrikt'. Ik denk eigenlijk dat hij nergens bang van is, maar dat hij gewoon aan het spelen is en onder het werk uit wil komen. Hij is gewoon, net als Diddle, slim op zijn manier.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-06-11 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:11

bijna omgevallen :P
moesten boodschappen doen, auto checken, hier nog iemand proberen te helpen, ze hebben hier op de parkeerplaats in diverse auto's ingebroken en gekrast.. (kreeg het even benauwd om mijn blokkie := )

Wie was er toen gestresster VHU? Jij of je reuzin? ;)

Ik ga morgen dids platkroelen
en zondag gaan we een bosrit(je) maken :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:13

Hahaha goed gezegd Naaltje, ik was zo gestresst als een kip, konijn of bosduif, echt niet normaal, dat ik dat heb overleefd }:0
Rizanta heeft toen geloof ik een paar keer een paar huppeltjes gemaakt of even opzij geschoten maar eigenlijk geen stap verkeerd gedaan. Maar goed ook, anders had ik er nooit meer opgedurfd :+

Maar ik denk dus dat Veale gewoon echt niet bang is, hij lacht ons allemaal uit. Het water zal een ander verhaal zijn maar de pluus of de honden, no way.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:14

:D
als je daar nu aan terugdenkt moet je grijnzen, dat weet ik zeker :D
Soms zijn ze best geinig die beesten ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:21

:D :j
Ben ook zo blij dat ik niet bij zo'n drukke stal stond in die periode (nu ook nog trouwens) waar je bij elke pas die je doet op je vingers wordt gekeken of mensen zich met je bemoeien want heb echt die tijd nodig gehad om heel voorzichtig weer wat vertrouwen in het geheel te krijgen.

@Tine, waarom zou je je leidsel niet een keer in de sleuf doen? Doe het hier best ook wel eens hoor (met de lessen dan zelf experimenteer ik er niet mee, heb het zelf niet eens in de gaten wanneer het zou helpen en wat het doe hahaha), even vergespen naar onderen of weer terug in de bril, bij een leidsel of bij allebei, afhankelijk van wat er is. Of anders kinkettinkje een schakeltje scherper? Het scheelt je zelf zoveel gedoe en maakt het jezelf makkelijker. Het is echt niet zo dat als je een keertje in de sleuf ment dat dat altijd zou moeten, hij moet gewoon weten dat hij direct moet luisteren en niet eerst uit hoeft te razen, dat doet hij maar in de wei, mocht hij daar behoefte aan hebben.
Tenminste, dat is mijn idee erbij hoor :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:47

VHU ik denk het ook hoor. Misschien dat ik hem juist dat beetje vertrouwen dan ook niet geef, dat ik het onbewust over breng.

water vind hij denk ik ook niet echt eng, behalve deze waterbak, maar hij heeft het vertrouwen niet meer denk ik. Want vorig jaar lag er een plas in de bak en na een paar keer er om heen te zijn gegaan, gingen we er toen dwars door heen. Volgens mij is het ook gewoon een paar keer achter elkaar doen, dan weet hij dat hij het moet doen en doet het ook

het blijft een fjord he, zo koppig als wat, en als hij iets niet wil, wil hij het ook echt niet

vhu ik ben het eens met je over sleuf naar beneden of kinketting strakker, maar sommigen reageren er echt heftig op Veale dus ook en dat moet je dus ook durven doen en ook de ruimte hebben.
Vorige week had ik in de les kinketting 1 strakker, maar veale werd alleen maar heter

Wel is het ook zo dat veale altijd met een bit is gereden wat helemaal kon rond draaien

Daan is al weer wakker en aan het huilen. Ik laat hem nu maar huilen. Hij heeft drinken gehad, schone luier gehad. Ik weet het ook niet

kan een zetpil geven, maar volgens mij vecht hij nu echt tegen de slaap en is het geen pijn

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:20

@vhu iemand anders gooit het tuig erop (alles zit aan mekaar vast) en ik maak het vast maar dat is dan nog alleen de singel, oversingel, springriem en de culeron. aftuigen heb ik ook niet gedaan. het span liep wel weer aardig vandaag morgen weer met uzma ohz rijden ga eerst even dressuur rijden en dan nog even naar biuten zal hij wel leuk vinden denk ik

en ja veale zou kunnen dat ie zich verveelt. hij kan inderdaad heel goed achterwaarts daar krijgt ie een 10 voor

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:36

haha lanouska, dat was ohz. voor de wagen gaat het soms scheef :-)
Goed dat je niet veel gedaan hebt. fijn dat de les goed ging.

Omdat daan onrustig is ben ik thuis gebleven vandaag, morgenvroeg maar wel even heen. 's middags verjaardag.

Als het van de organisatie mag start ik gewoon hc in de l. Als dat beter lijkt te gaan start ik daarna in de l. Dan doe ik wel niet mee met de kampioenschappen.

Hier iemand nog tips voor daan? Hij slaapt nog steeds niet en is aan het jammeren?
Heeft geen honger, geen vieze luier

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:36

@ Tallechie: nou dat achterwaarts mag je dus niet tegenhouden :D Ik zou het echt eens gaan proberen in de L. Ik verveel me ook suf in de B met de pony. Schiet ook nog eens voor geen meter op met die korte pootjes.

@ VHU: heb nog nooit in andere sleuf gereden. Wil dat eigenlijk in overleg metsamen met instructrice doen en zeker niet 1 dag voor een wedstrijd. Wat als het het probleem erger maakt.... Er zat van mijn kant ook stukje spanning bij voor de wedstrijd. We zijn er een tijd tussenuit geweest, indoor ging hij fantastisch, dus mijn lat ligt nogal hoog. :o Ik kijk morgen even hoe hij loopt (dan wil ik niet teveel doen, hij moet geen spierpijn hebben zondag) Als het weer echt heel slecht gaat, zal ik vergespen. Ketting strakker is volgens mij niet de oplossing. Als ik gespannen ben, gaat hij ook tong over bit gooien, deed hij vandaag dus ook. Toch zien dat ik van die spanning afkom. Zo moeilijk. Ik weet dat we heel goed kunnen rijden, dan wil ik dat ook aan de jury laten zien, maar ga dus juist de boel dan lopen verkl...ten. Iedereen zegt dat ik me niet druk moet maken, omdat hij zo netjes loopt, maar ja, dan wordt onbewust de druk juist groter.

En voor wat betreft de verhaal over het rijden met spanning. Herken het zooooooo van afgelopen maandag met Thabor in de les. Als ik dan terugkijk, was hij gewoon superbraaf, maar op het moment zelf zag ik dat toch heul anders.

Nou, ik ga dus weer veel te laat naar bed. Morgen weer een volle agenda...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:37

het enige wat ik nog niet kan aan de l proef is met 1 hand mennen, maar ja dat is maar 1 onderdeel.
Ik heb 9 punten dus mag over.

Tine jij hoeft je ook niet druk te maken. En als jij minder / niet gespannen bent zal R alleen maar beter lopen. Hoe laat moet je starten???

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:38

tallechie schreef:
haha lanouska, dat was ohz. voor de wagen gaat het soms scheef :-)
Goed dat je niet veel gedaan hebt. fijn dat de les goed ging.

Omdat daan onrustig is ben ik thuis gebleven vandaag, morgenvroeg maar wel even heen. 's middags verjaardag.

Als het van de organisatie mag start ik gewoon hc in de l. Als dat beter lijkt te gaan start ik daarna in de l. Dan doe ik wel niet mee met de kampioenschappen.

Hier iemand nog tips voor daan? Hij slaapt nog steeds niet en is aan het jammeren?
Heeft geen honger, geen vieze luier

Daan: lekker op schoot nemen, naast je nemen in bed. Hij zal nog wel last hebben van die prik dan denk ik. Lekker knuffelen en proberen samen te rusten.

Scheef achterwaarts: is niet erg, als je paard maar netjes achterwaarts gaat en de kar niet gaat scharen natuurlijk. Maar ik heb in Z soms ook dat kar niet helemaal perfect recht naar achteren gaat. Gaat om dat paard mooi, vloeiend achteruitgaat. Hoeft ook maar paar passen.

Nu moet ik echt weg hier. ~~}>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:41

tallechie schreef:
het enige wat ik nog niet kan aan de l proef is met 1 hand mennen, maar ja dat is maar 1 onderdeel.
Ik heb 9 punten dus mag over.

Tine jij hoeft je ook niet druk te maken. En als jij minder / niet gespannen bent zal R alleen maar beter lopen. Hoe laat moet je starten???

Nou, nog even dan :o Staan nog geen definitieve lijsten, en is niet op tijd in gedeeld, maar ik denk zo rond kwart voor 12.
1 hand is maar 1 onderdeel. Niet te druk overmaken. Als het echt niet lukt, gewoon 2e hand erbij. Is beter dan dat je heel ergens anders uitkomt ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:50

Groot gelijk Tine, ik had dat niet beseft dat je een dag voor de wedstrijd zat en als jij zegt dat je dat toch wat de zenuwen krijgt zal het vast daar aan liggen.
Weet je, ik zeg ook maar wat hoor, dingen die ikzelf heb ervaren en die hielpen. Doe dat soort dingen ook totaal niet zelfstandig, weet het effect niet eens van dat soort dingen dus begin er gewoon ook niet aan. En basis is wel je eigen houding, je handen en je eigen rijden natuurlijk. Als dat niet 100% is door wat dan ook (bijv zenuwen) dan is het ook niet eerlijk te gaan sleutelen aan andere zaken want dat gaat dan nergens over.
Raar is dat dan he dat zo'n ervaren paard als Rembrand toch ook de zenuwen kan krijgen en zijn tong over het bit gooit.
Morgen herpakken jullie jezelf even en dan gaan jullie als een zonnetje door de baan, zeker weten :j

Ben blij met jouw verhalen met Thabor, is namelijk inderdaad zeer herkenbaar hahaha. En die paarden maar braaf zijn met wij als mutsen erop, ze zullen wel denken, waar zijn we nou beland, laten we maar goed ons best doen met een beetje geluk kunnen we dan over een paar maanden tenminste echt aan de bak :+
Rizanta schoot in het begin wel elke keer als ik erop zat opeens een paar keer weg, weet zeker dat het van mijn eigen stress kwam maar ik schrok me dan helemaal wezenloos. De 1e keer dat ze dat deed schoot ze er zelfs met een paar bokkesprongen tussenuit net toen ik dacht zjips, het moet niet gekker worden, stond ze gelukkig stil (dat gebeurt dan in zo'n slow motion moment, weet niet of je dat herkent). Toen hebben we haar ook voor de wagen gezet en ben ik elke keer gaan rijden nadat Peter haar flink aan het werk had gehad voor de wagen, dat hielp goed :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:51

Daarom wilde ik ook in de l binnen beginnen, maar net wat je zegt 2e hand is er zo weer bij.
Maar dan kan ik de kampioenschappen niet rijden, want heb dan geen 3 wedstrijden meer in de l.

Misschien dat ik dan nog wel even kom kijken. Gaan 's middags wederom op verjaardag, maar weet nog niet hoe laat. Als ik wel kom wil ik je wel even filmen. Maar weet dus nog niet zeker.

Tine ik neem hem inderdaad op schoot of leg hem voor mij op de bank. Uiteindelijk valt hij dan in slaap. Dan laat ik hem 5 tot 10 min liggen, maar als ik hem dan weg leg is hij binnen 5 minuten weer wakker. Maar ben bang dat ik op hem ga liggen als ik in slaap val

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:55

Dat van dat schrikken herken ik ook vhu. Dat heb ik ohz ook. Met mennen maakt het me niet uit, maar ohz krijg ik dan ook de kriebels.
Als ik nu ohz rijd rijd ik ook aan 1 kant van de bak. Aan de andere kant schrikt hij sneller. Zit tussen mijn oren en ga steeds verder weg, maar duurt wel even.
Ohz moet ik zelf nog meer vertrouwen krijgen.
Als het mee zit en daan morgen rustiger is wil ik 's ochtends ook nog even ohz rijden

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:12

Bah, kan niet slapen. Terwijl ik nu juist mijn slaap zo hard nodig heb :O . Waardeloos.

Tallechie: ik vind dat met 1 hand sturen ook niet alles hoor. Kan thuis in die kleine bak natuurlijk ook nauwelijks dubbele S van hand veranderen oefenen. Gelukkig is het buiten met 30x60 beter te doen, maar blijft lastig.

Ik vind het zo stom dat ik me zo zenuwachtig maak. Paard heeft zich allang bewezen, dus waar maak ik me druk om. Maar ik wil zoooo graag nette proeven neerzetten, dat ik me toch iedere keer weer (bewust en onbewust) druk maak. En dat terwijl het tegen me werkt. Wilde dat ik daar een schakelaar voor had. :D Juist omdat hij er nu zo'n tijd uitgeweest is en omdat ik voldoende moet scoren om aan kampioenschap mee te mogen doen, voer ik voor het gemak de spanning nog maar even op. }:0 8)7

Heel herkenbaar VHU, maandag maakte Thabor een soort sprongetje, nadat hij eerst had gebruld. Ik begon gelijk te denken dat hij steeds moeilijker bleef luisteren. Maar vergat even dat er wel heel veel prikkels tegelijk op dit jonge ventje afkwamen en dat ik gewoon mijn handen te strak hield (controle, controle, zucht) en hij het dus gewoon niet voorwaarts kon oplossen. Arme ding. Maar goed, komende maandag gaan we in de herkansing.

Nou, ik ga nog maar wat schaapjes tellen ofzo.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:00

@tallechie; niet alle fjorden zijn van het ''ik heb geen zin dus doe het niet'' omdat ze eigenwijs zijn. Soms gaat alleen de blokkade erop en moet je in alle rust gewoon onderhandelen.
''jij wil achteruit, dat mag niet, ik wil vooruit. Wil je dat niet? Oke dan blijven we stilstaan. Ben je dat beu, dat mag, maar je gaat niet achteruit. Deed je nu een half pasje naar voor, wat een brave lieve geweldige *blablabla*. Nee je mag niet achteruit dat was al duidelijk geloof ik zo'' etc ;)
Die aanpak heeft met dids goed geholpen ;)

Zo.. 't wordt vandaag achterlijk warm ^) en daar heb ik zó al een gruwelijke hekel aan.. Laat staan dat ik heel de dag in een benauwd %% hokje moet staan met warm water uit een hoge drukspuit spelen... Kortom, ik ga echt helemaal stuk vandaag.. Ik neem een fles cola mee :o