dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:27

assie schreef:
Haha. Ik heb alleen verschoven :+ . Nergens voor nodig om zenuwachtig te zijn toch?
Balen van die schuurplekken. Dat is wel het voordeel van noordgroningen, weinig prikbeesten.

Ik mag zaterdag weer. Eens zien of ik nog weet hoe dat moet met die kegels :=

Ik ook, dan zie ik je dan wel...
Ja weet niet. .. vind t gewoon spannend haha.. was wel wat overdreven wat ik schreef gister maar had een wijntje gehad :')

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:37

<3 <3
Zo verliefd op mijn paard.
De eerste keer weer tussen de kegels sinds ons ongeluk een jaar geleden en ooo wat vond ze het leuk. Oortjes strak naar voren, maar wat bleef ze heerlijk op me wachten. Lekkere clown.

Wel een beetje jammer dat de galopknop daarna kapot was, maar daar gaan we gewoon gezellig aan werken. Zou saai zijn als alles meteen goed ging toch _O-

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 06:55

assie schreef:
<3 <3
Zo verliefd op mijn paard.
De eerste keer weer tussen de kegels sinds ons ongeluk een jaar geleden en ooo wat vond ze het leuk. Oortjes strak naar voren, maar wat bleef ze heerlijk op me wachten. Lekkere clown.

Wel een beetje jammer dat de galopknop daarna kapot was, maar daar gaan we gewoon gezellig aan werken. Zou saai zijn als alles meteen goed ging toch _O-


Je ging super! En je hebt zo'n leuk dier..

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:30

Wat super Assie dat het zo goed ging!!! Helemaal geen angst meer?

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:08

Jawel. Zeker in het begin. Maar hoe relaxter ik doe, hoe meer ik erom kan lachen. Plus dat de instructeur me heel erg afleid. Als ik maar kan kletsen, dan ben ik ook niet bang. Gelukkig kan ik heel goed kletsen :+ . En gelukkig vindt de instructeur het niet zo erg om ook halve psycholoog te zijn :') .

Ik had ook een goed voorbeeld, want Irene liet even zien hoe het moest met haar glimworm Chip :D

_Margarita_

Berichten: 2343
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:43

Vraag. In de barrage van de vaardigheid. Is er dan een maximale tijd/snelheid die er gereden moet worden? Kan je dan ook strafpunten voor tijd krijgen?
En als iemand 2 ballen heeft in de barage en de ander is veel langzamer maar is foutloos. Wie is er dan de winnaar? Ik kan het niet vinden in het reglement en de jury was al weg. Dus daar kon ik het niet meer aan vragen

_Margarita_

Berichten: 2343
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:37

Artikel 495.5 winnaar van de wedstrijd is de deelnemer, die het minste aantal fouten maakt, het parcours in de snelste tijd aflegt.


Dus:
Die het minste aantal fouten maakt en daarna wie de snelste tijd heeft gereden. Ofwel, foutloos gaat voor.

??

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:40

Per strafpunt, worden er 3 strafseconden meen ik bij je tijd optelt. Wie dan het snelste is wint. Ik zal het wel even nazoeken in het reglement :)

_Margarita_

Berichten: 2343
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:48

Linsey1998 schreef:
Per strafpunt, worden er 3 strafseconden meen ik bij je tijd optelt. Wie dan het snelste is wint. Ik zal het wel even nazoeken in het reglement :)


Dat zou ook kunnen. Wij wisten niet van die regel af en konden het niet vinden in het regelement. En dan ben jij de terechte winnaar. :-)
Als jij het wel kan vinden in het reglement welk artikel nummer?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:50

Afbeelding


Hier heb ik het! :P

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:51

Leuk als ze lekker vrolijk door de poorten gaan!

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:54

Ik weet niet beter dan dat degene met de minste strafpunten wint. En of dat dan tijdfouten of "balfouten" zijn maakt niet uit.
Anders zou je alles bij wijze van spreken in stap kunnen doen om op die manier foutloos te zijn.

En ja, ook in de barrage is er een maximale tijd. Die staat als het goed is op de parcourstekening die bij de ring hangt.

Overigens telt alleen het basisparcours mee voor de winstpunten. Rijd je in de barrage 10 ballen, dan heb je nog steeds je 2 winstpunten van het foutloos zijn in het basisparcours.

_Margarita_

Berichten: 2343
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:57

Ohhh. Gefeliciteerd!!
Laatst bijgewerkt door _Margarita_ op 11-06-17 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_Margarita_

Berichten: 2343
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:59

Wist niet dat er een maximale tijd was in de barrage. Staat ook 0 strafpunten op het protocol. Dus dan waren we wel binnen de tijd in elk geval

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:58

assie schreef:
Jawel. Zeker in het begin. Maar hoe relaxter ik doe, hoe meer ik erom kan lachen. Plus dat de instructeur me heel erg afleid. Als ik maar kan kletsen, dan ben ik ook niet bang. Gelukkig kan ik heel goed kletsen :+ . En gelukkig vindt de instructeur het niet zo erg om ook halve psycholoog te zijn :') .

Ik had ook een goed voorbeeld, want Irene liet even zien hoe het moest met haar glimworm Chip :D



Maar Irene mocht niet galopperen van de baas....en Irene reed er ook balletjes af... maar Irene heeft nog geen angst, alleen zenuwen :D

Je deed het hartstikke goed! mag je trots op zijn!!



Vandaag onze 4e winstpunt gereden (4e wp in wedstrijd 3, in wedstrijd 1 geen wp) en een derde prijs.. en onze eerste vaardigheid gereden met 1 bal en wat tijdsoverschrijding.... super tevreden!!

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:17

_Margarita_ schreef:
Wist niet dat er een maximale tijd was in de barrage. Staat ook 0 strafpunten op het protocol. Dus dan waren we wel binnen de tijd in elk geval

Is ook een maximale tijd en geen toegestane tijd. Dus daar zal je niet snel buiten rijden tenzij je bijv de weg kwijt raakt. :D

Maar idd, basis parcours is voor winstpunten, barrage voor de plaatsing, gene met minste strafpunten wint (ballen, of als niemand barrage heeft gereden dan basis parcours totaal strafpunten van ballen en eventueel tijd)

Linsey, wat jij laat zien is niet de standaard vdh proef. In de gewone vdh word met strafpunten gewerkt. Dus degene die 1 bal heeft met bijv 40 seconden verliest van iemand die 45 rijd maar foutloos is.
Wat jij laat zien (tijdproef?) Komt ergens anders vandaan.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:46

Huh, maar voor zover ik weet, vandaag dus ook, ging het om wie het snelste was in de barrage.

Dus stel je doet 2 minuten over je barrage en je bent foutloos

Of 1 minuut 30 en 6 strafpunten. Dan zit je met strafseconden nog steeds onder de 2 minuut... dan ben je de winnaar.

Zoiets is vandaag gebeurd, en daar werd ik gewoon eerste met een snelle tijd maar wel met 6 strafpunten...

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:54

Dan wint degene zonder fouten. Ook al is die langzamer. Anders zou je super snelle tijd kunnen neerzetten maar alles omver rijden

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:12

Nee, zo werkt dat natuurlijk ook weer niet. 1 strafpunt, komt 3 seconden meen ik bij je tijd op. Zodat je op een tijd uitkomt. Die worden met elkaar vergeleken.

Maar om het allemaal wat duidelijker te krijgen heb ik KNHS benaderd. Ik hoop morgen meer duidelijkheid te hebben.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:24

Volgens mij is die straftijd bij samengesteld. Maar goed, ik rij al even geen wedstrijd meer maar het was altijd zo bij gewone vh dat foutloos voor ballen gaat. Ben je alle twee foutloos dan geldt de snelste tijd

janouk
Blogger

Berichten: 17969
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:22

Benieuwd naar uitleg knhs. Maar volgens mij is het nu zo.
Afhankelijk van het vraagprogramma wordt een tijdproef of puntenproef uitgeschreven.
Bij een tijdproef worden de strafpunten omgezet in strafseconden in de barrge.

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:28

Naar mijn weten is het ook foutloos gaat eerst en daarna de gene met strafpunten. Bij gelijk aantal strafpunten wint de snelste.
Ik heb geen nieuw reglement liggen (kan je tegenwoordig niet meer bestellen....) dus kan het niet checken waar het exact staat.

_Margarita_

Berichten: 2343
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:32

Afbeelding

Het ging om een puntenproef. Ach de knhs zal ons vast een uitleg geven
Dan weten we het voor de volgende keer

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:16

Linsey1998 schreef:
Huh, maar voor zover ik weet, vandaag dus ook, ging het om wie het snelste was in de barrage.

Dus stel je doet 2 minuten over je barrage en je bent foutloos

Of 1 minuut 30 en 6 strafpunten. Dan zit je met strafseconden nog steeds onder de 2 minuut... dan ben je de winnaar.

Zoiets is vandaag gebeurd, en daar werd ik gewoon eerste met een snelle tijd maar wel met 6 strafpunten...

Met puntenproef krijg je strafpunten voor ballen en strafpunten voor tijdsoverschrijding.
Er vanuitgaande dat de 2 minuten ook binnen de tijd was zou die moeten hebben gewonnen.
Was de 2 minuten (ver) buiten de tijd, dan kan het zijn dat je meer dan 6 strafpunten had en wint degene met 6 strafpunten.

Was de 2 minuten iets buitende tijd, dan kan diegene bijv 1 tijdstrafpunt hebben en alsnog winnen van degene met 6 strafpunten maar snelle tijd.

Bij een tijdproef werkt het anders, maar die worden niet heel vaak uitgeschreven naar mijn idee

Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:25

Ik heb mijn laptop bij me dames. Ik zal morgen even in het programma kijken. Martijn had tot vandaag nog nooit met concours gewerkt.