[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:38

Er staat in het reglement dat zo iemand in geen geval uit mag komen in de B. Blz 16/17 en dat is een actueel reglement. In de inschalingstabelleb staat ook alleen dat je l/m etc mag starten.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:12

Het gebeurt nu dus wel en volgens hem mag dit en hij is zelfs zonder problemen gestart in de B en mag nu zelfs op de hippiade in de B starten.
Er zou een gesprek geweest zijn met de voorzitter van het menforum, het onderwerp was dat een onervaren paard/pony het in de L wel meteen moeilijk had, de voorzitter van het menforum was het daar mee eens geweest en had gezegd dat het zou veranderen en dat hij (en tegelijkertijd ook iedereen waar het betrekking op heeft) wel B mocht starten, dit is het verhaal van die menner zelf.
Hij heeft ondertussen een 20 winstpunten en gaat rustig de B uitrijden, het is een ervaren menner, zijn vrouw is jurylid, dus ook iemand die weet waar hij mee bezig is en geen dingen doet die niet toegestaan zijn.
Eerder had ik het al van iemand anders gehoord die ook weer in de B wilde starten met een nieuwe pony, terwijl ze 2xZ is, want dat mocht nu weer.
Ik ben heel benieuw hoe dat gaat straks op de hippiade: de fnrs menners zijn er, terwijl er in het reglement staat dat dat niet mag en dus ook menners die dus in een andere klasse rijden dan toegestaan is volgens het reglement.
Als er protesten komen van andere menners dan kan het een hele lange dag worden.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:25

Ik zou zeggen bel/mail de knhs . Dan weer je het zeker

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:26

_Margarita_ schreef:
Ik zou zeggen bel/mail de knhs . Dan weer je het zeker

Afhankelijk van wie je antwoord krijgt :').
Je kunt 3x bellen en 3 antwoorden krijgen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:49

Voor zo ver ik weer mag het niet. Staat duidelijk in het reglement.
Ik heb al een aantal jonge pony's direct L gestart, geen probleem hoor, zo zijn de regels nu eenmaal.

Met de overstap naar 2span mocht ik wel weer B.

Als ik wat wil weten mail ik Arjen Coppoolse. Dan heb ik het antwoord van iemand die er het meest van zou moeten weten op papier staan.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:47

Als je2x z bent mag je met dezelfde spansoort geen b starten maar L. Wel kun je dispensatie aanvragen of versneld promover

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:31

Tenzij het recent is aangepast, zou geen B gestart mogen worden als je zelf Z of ZZ hebt gemend.
Wellicht een uitzondering?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:53

Ik was alleen benieuwd of ik nu achterliep, voelde me een beetje dom daar op het veld, het wordt namelijk gebracht alsof iedereen dat toch weet dat je weer B mag starten, maar blijkt dus dat het voor jullie allemaal ook nieuw is, ligt het dus niet aan mij.
Ben benieuwd hoe dat straks gaat op de hippiade, als het niet mag zou hij er daar toch uit gehaald moeten worden.
Ik ben nog maar een maal ZZ geweest, dus heb het probleem 'nog' niet :).

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:16

De knhs begrijpt het zelf niet eens, laat staan dat het voor ons te begrijpen is..

Kreeg van de week nog een mail dat ik in de verkeerde klasse ben gestart, mijn hoogst gereden nivo is L, hoogst gereden nivo van de pony is L, dus ik ben in de L gestart, fout volgens de knhs?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:41

Jullie zijn samen ook al eens L gestart ?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:21

Letsdunit schreef:
Jullie zijn samen ook al eens L gestart ?

Een hele goede vraag hierboven.

Met een nieuwe pony mag je gelijk 1 klasse lager starten.
Echter als jij L niveau hebt, moet je met een nieuwe pony dus gewoon in de B starten.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:22

Hij loopt bij mij l in het 2 span, ik heb dus gekeken naar de tabel in het regelement en daar kwam ik uit op l

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:36

Staat enkel en tweespan niet los van elkaar?

Meende dat ik 2span in de B dan moet starten. Wellicht andersom ook?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:47

Het is net hoe de wind waait, ik was ook L enkelspan, pony uit dubbelspan L gehaald, L enkelspan gestart, kreeg ik een brief dat ik B moest start.
De andere pony uit het dubbelspan gehaald, B enkelspan gestart, kreeg ik een brief dat ik L moest starten :). Arjen belde zelf nog om het uit te leggen, maar liep ook vast na mijn verhaal, toen wist hij het ook niet meer.
Gewoon maar doen wat ze zeggen, want anders krijg je dat ellenlange welles nietes en op het laatst trek je toch nog aan het kortste eind.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:42

Er staat niet in het regelement dat het los van elkaar staat, als dat er niet staat ga ik er vanuit dat het niet los staat maargoed je weet het nooit daar.

In de mail stond dat ik binnen 10 dagen moest reageren, ik heb dus het deel uit het regelement gemaild met dat ik daar vanuit ben gegaan.
Nog geen reactie.
Toen ik vdh enkelspan ging starten heb ik wel contact gehad met de knhs, aangezien ik zz tweesspan reed, maar nooit enkelspan heb ik gevraagd of dan in de z mocht ipv zz, dat mocht, dus 2 en 1 heeft wel met elkaar te maken anders had ik daar ook l moeten rijden, dat ik toen z reed heb ik nooit een mail over gehad..

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:15

Ja enkel en tweespan wordt apart gezien, dus je moet idd Enkelspan B starten.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:24

Waar staat dat in het regelement? Ik zie dat nergens staan en waarom moet ik dat dan met vdh niet?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 00:05

Arjen Copolse kwam toen met het verhaal dat dubbelspan moeilijker is dan enkelspan, daarom moest ik dus (de laatste maal) met een pony uit het L dubbelspan en zelf L enkelspan, L enkelspan starten (die keer was ik B gestart).
Op de vraag waarom ik dan met die eerste pony B moest starten kon hij geen antwoord geven, maar dat was een foutje geweest volgens hem.
Door hun actie ben ik wel kampioen geworden met die pony in de B, dus ieder nadeel heeft ook zijn voordeel.
Nu als ZZ enkelspanner mag ik dus B dubbelspan starten met een Z dubbelspan, gewoon omdat dubbelspan moeilijker is denk ik.

Een belletje werkt meestal beter als een mail, kun je het meestal nog eens op een andere manier uitleggen als ze het niet snappen :).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:14

De voorlopige startlijst voor de hippiade is bekend :) .
Ik mag 9.14 2span vaardigheid, 10.21 enkelspan vaardigheid en 12.40/13.10 dressuur.

Prijsuitreiking van de 2span vaardigheid is rond 10.50, als we zo goed zijn ga ik het niet redden om ze weer om te spannen denk ik. Eerst maar goed genoeg rijden ;).

2span heeft ingesloten barrage, is dat het zelfde al op gewone wedstrijden? Rijden, en als je foutloos ben meteen barrage er achter aan?

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:16

Ik zag de startlijst staan ja. Moet om 9.50 uur dressuur en 13.29 uur vaardigheid. Sta alleen wel in de verkeerde klasse ingedeeld. ZZ vaardigheid ipv Z.
Volgens mij was dat vorig jaar wel bij de tweespannen. Rijden en als je foutloos bent gelijk barage

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:21

Ik mag toch vaardigheid rijden op de Hippiade! Enkelspan paard klasse M.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:30

Leuk Roos!

Ik moet nog 'even' opzoek naar een voorlezer. In de vaardigheid kan ik iedereen achterop zetten als het moet, maar mijn groom-team zie ik nog geen proefje voorlezen :+ .

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:11

Dennis schreef:
Leuk Roos!

Ik moet nog 'even' opzoek naar een voorlezer. In de vaardigheid kan ik iedereen achterop zetten als het moet, maar mijn groom-team zie ik nog geen proefje voorlezen :+ .

Hoe laat moet je rijden? Misschien dat ik je wel kan lezen

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:12

janneke584 schreef:
Dennis schreef:
Leuk Roos!

Hoe laat moet je rijden? Misschien dat ik je wel kan lezen

O, al gezien in het bericht hier boven. Dan ben ik helaas aan het losrijden voor de vaardigheid

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:02

ips ;gaaf,ben je er toch bij *\o/*
hier erg vroeg eruit :z 8.50uur en 9.20 uur starten ,1 voordeel: lekker doorrijden smorgens vroeg op de snelweg