Ben bijgelezen maar er is wel heel veel gekletst in een dag
Bente heeft een menbit maat 14.5 en een rijtrensje van 13.5, allebei van die appelbitjes/happy mouth, ene liverpool, andere dubbel gebroken..... dus best breed voor een paardje van 1.58
Er werd gevraagd over Citaat:
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van een rubber liverpool bit te opzichte van een gewone Is die zachter voor de paardenmond of....
geen idee of het 'zachter' is maar Bente is met ijzer in haar mond veel te terughoudend, ze neemt totaal geen druk. Daar kan ik niet mee rijden en gelukkig doet ze dat met zo'n happy mouth niet. Dan is ze nog heel licht, maar in ieder geval wel wat druk.
Kapperperikelen zijn zeer herkenbaar, hier zit het ook nooit als ik bij de kapper ben geweest
shetlander begint het te begrijpen (stug doorgaan Dennis), wel of geen pup erbij bij Frensie 3 lijkt me ook veel, maar ach... wat is veel...
morgen gaan we kijken
gave foto's van Janouk en ....
ben 't ff kwijt
Ben / was zo blij met mijn mooie veelzijdigheidszadel maar vrees toch dat mijn ene been die net wat kleinere hoek waarin je dan zit niet kan hebben....vandaag heerijke buitenrit van ruim 2.5 uur gedaan, was 25 km en ik had het idee dat we heel rustig hebben gereden. Veel gestapt, maar ook stukjes gegaloppeerd
maar toch gemiddeld 10 km/uur dus dat gaat de goede kant op. Op het laatste stuk wilde Bente nog volop voorwaarts maar ik was zelf dus echt moe en met zeer been, helaas. Maar goed, misschien is het gewenning. Ik zit er wel erg fijn op en met galopperen is het met buitenrijden prettiger dan met mijn dressuurzadel want kan dan gewoon beetje verlichte zit doen, is altijd wel fijn als afwisseling.
Het was trouwens wel mega-prachtig weer zeg, alles zag er zo mooi uit, was prachtige lichtval zo op het land, had dus echt vakantiegevoel
Ook beide mannetjes nog even in tweespan gehad, nu zat Rattan wat te klooien in het begin
maar zowaar paar keer beiden mooi ervoor en dan heb je een blok waarmee je rijdt, loopt het heel mooi gelijk op. Dan is tweespan rijden erg leuk om te doen