[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:53

Sterkte IM!

Tine even lekker slapen en dan... FOTO!!

Gwin is dekenmodel geschoren. Ze was echt enorm braaf, heeft de hele tijd netjes stilgestaan, ook tijdens het scheren van haar buik en in de buurt van haar uier! En dat terwijl ze nog nooit geschoren is. Ik heb nu overal kriebelhaartjes, dus stap lekker even in bad!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:01

Ingrid :(:) kan ik goed begrijpen...zie je nog op fb !!
Frensie,...knappe Gwin !!

10 minuten gesprekken was overdag omdat juf een zware operatie gehad heeft, dus voor haar herstel is het belangrijk dat ze s'avonds lekker thuis uit kan rusten, ik vind het zelf overigens erg prettig zo in de middag.. _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:46

Bianca: ik heb 10 minuten gesprek ook liefst overdag, moet anders weer een oppas zien te regelen. Wel goed gesprek gehad?
Frensie: sorry, komt geen foto hier. Heb het wel geprobeerd, maar ik zie er zo ellendig uit. Dat ga ik hier niet plaatsen :n Slapen lukte ook niet, dus het is er niet beter op geworden. Vanavond maar vroeg erin.
Bicci: blijft lastig met bitten. Maar zoals vhu al uit heeft gelegd, kan heel veel oorzaken hebben.
Ingrid: je blijft toch wel meelezen? In ieder geval sterkte :(:)
Avaluna: grappig, onze zoon kreeg ook zijn pony voor zijn 3e verjaardag.

Mijn haar is toch echt te zwaar, ondanks de lagen, want model is er al helemaal uitgezakt. Hopeloos. Maar goed, ik krijg het wel leuk, maar dus niet zoals in kapsalon. Had ze hier al voor gewaarschuwd, maar ja, ze zeiden dat dat met lagen over zou zijn. Tja, ik ken mijn haar duidelijk toch beter.

Ik denk dat ik de paarden vannacht weer buiten ga laten. Wei is behoorlijk opgedroogd en het is zo goed als droog weer. Morgen ga ik nog dekens wisselen of weghalen, want het wordt ook al weer behoorlijk warm. Wat een verschil, vorige week nog -19 en komende dagen boven de +10.

Zou trouwens morgenavond weer naar theater gaan, Shaman Dance, maar mijn oppas heeft afgezegd. Heb nog wel een mogelijkheid bij een buurvrouw, maar daar moet ik zoon dan heen brengen en s avonds weer wakker maken en mee naar huis nemen. Lastig, wil wel graag naar show, maar wil ook wel op tijd naar bed.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:59

Tine lastig... ken het probleem van te zwaar haar en probleem vam oppas :-)
Ingrid veel beterschap en hopelijk meld je je weer een keer.

Ik heb 2 heerlijke lessen gereden. Veale liep echt super. Als hij zaterdag zo loopt ben ik blij.We zijn met middendraf bezig geweest en halsstrekken.
Alwyn was erg fris en bokte ook flink. Bleek dat mijn vader buitensingel te strak had gedaan. Tenminste we denken dat dat het probleem is geweest.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:20

Goeiemiddag! :wave:

Las wat over bitten. Dat blijft soms erg lastig. Zag ik zelf ook met Kokkie, omdat hij ook zo onrustig was met z’n hoofd.
Succes met het vinden van een geschikt bit.

Frensie heeft een ritje gemaakt. Gelukkig bleef je zitten.

Ollie, wat een moeilijke beslissing zeg.. Blijf het een prachtige pony vinden.
Fijn dat je een geschikt iemand hebt gevonden. Mooie combi!

Sterkte Ingrid! :(:)

Mooi dat het zo goed ging, Tallechie! :)

Ik heb gisteren carnaval gevierd. Erg leuk, maar wat voelde ik me slecht vanochtend zeg. :o :=
Net even wat foto's in m'n profiel gezet. Zal nu omkleden en werken. Tot vanavond/morgen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:54

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:56

Zo ook net weer terug van een dagje werken....

@Frensie, oeps een ondeugende Gwinn, goed dat je net bleef zitten +:)+
@Poeltje, oeps carnaval .... ik geloof niet dat dat aan mij besteed is. Vwb Simba blijf ik het ook een hele lieve, leuke mooie pony vinden en ik hoop ook écht dat we contact blijven houden met de huidige eigenaren om zo op de hoogte blijven van zijn ontwikkelingen :j .
@Tine, lekker naar het kappertje geweest... en vwb het uitrusten .... wees niet te streng voor jezelf en luister naar je lichaam... het batterijtje is niet voor niets leeggeraakt... :(:) (ik vind het toch al knap dat jij zo alles in beweging kan houden in je eentje)
@Bicci, ik zou zelf niet gaan dokteren met bitten etc... haal proffesionele hulp als dingen niet gaan zoals ze zouden.
@Tallechie, wat fijn dat je lessen zo goed gingen +:)+
@Frensie, een goed 10 minuten gesprek... altijd fijn als je kind lekker mee kan komen en het goed doet :D
@Gem, nog druk aan het werk ? arme jullie :(:)
@ARrythimical, super bedankt voor het compliment, toch wel fijn om te horen dat de menners niet alles voor de ruiters verpesten aan hun dieren ;) ... want dressuur = dressuur echter schijnt dat niet altijd zo gezien te worden >;)

Voor de rest zou ik nog wel wat willen zeggen maar moet écht op mijn tong bijten om me te beheersen :x en dat doe ik maar bij deze....Dit in het kader van mijn leven verbetering :o :roll:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:36

Hele dag genotuleerd, dus lekker brak. Maar ik wil jullie toch even stoer spammen met Janouk in actie foto's.
Marathontechnisch stelt het niet veel voor, maar als voorbereiding op de dressuurseizoen is het voor ons leerzaam. En heeeeeeeel gezellig

Als de lente komt, stuur ik jou..............bloemen uit Aalsmeer (haha ze kijkt echt bedenkelijk over de brug) :D
Afbeelding

Als je haar maar goed zit.
Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:39

Super Janouk!
Volgend jaar wil ik er ook bij zijn, mijn nieuwe wagen is onder weg dus kan er straks helemaal tegen aan.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:15

Even uit de meeleeshoek :D

Janouk; wat een supergave foto's!!! Wow
Bic: lastig met bitje, idd mss handig om instructeur te laten kijken/meedenken
Tine: benieuwd naar je haar, klinkt leuk, maar wat je zegt herken ik erg goed: volgens kapsters is het altijd zus en zo, maar je eigen haar ken je zelf t beste :j
Ollie is met leven verbetering bezig hihi
Tallechie goeie nacht gehad
IM drukkies, hou je haaks

*weer terug in meeleesstand*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:20

@Janouk, stoere foto's hoor *\o/*
@Dennis, jij scheurt daar volgend jaar ook :j wanneer krijg je je nieuwe wagen ?

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes mbt Simba... ik heb net weer contact gehad met Fayegale en het rijden vanmiddag ging weer super met Simba *\o/* . Ik word van die berichtjes zo blij en vind het fijn dat ze me nog zo op de hoogte houden :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:23

ballonnen-bicci-tussen stand.

sinds gisteren zijn de medicijnen verdubbeld.
of het echt werkt, weet nog niet.
heb nu weer een 6je gegeven aan de dag tot nu toe...
en die was eigelijk al paar dagen dikke 6 of 7.
maar...moest dit zoiezo een week doen...en dan pas oordelen...dus voorruit maar dan.

over bitten.
ik heb gelijk een 13,5 gekocht via bokt.
dat ga ik komend weekend als ik het binnenheb meteen proberen.
dit dus met de raad van verschillende, een menbit moet 1cm groter zijn dan een rij-bit.

ben erg benieuwd...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:28

:wave:

even vlug bijgelezen...

IM sterkte...

gave foto's van janouk!

en nog veel meer...

even snel een zwaai uit de Somerse bossen :wave:
van een blij bosspook die vandaag al heerlijk genoten heeft van 'r eerste ritje! *\o/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:30

Leuke foto's Janouk!

PrinsjeH :wave:

Dennis wachten op nieuwe wagen. Heb je al een goede oplossing voor de niet-waterbak-drinker?

Bicci ik dacht uit je berichten te begrijpen dat het wel redelijk ging zonder je paracetamol, maar nu wel verdubbeling van de medicijnen?

VHU ben je al bij pups wezen kijken? Hier twijfel ik af en toe enorm of wij wel een hondje erbij moeten nemen. Bubbles was met haar eigen pups enorm lomp speels, dus als je dat de hele dag in je huis hebt... ook manlief heeft het liever niet en met 3 honden tegelijk lopen is ook lastig. Dus nog twijfelgeval...

Hier vanavond weer eens dienst. Laatste drukke week, als het goed is. Daarna gemiddeld weer 2 tot 3 diensten per week.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:34

@frensie,
klopt,
de para stopte en heb er voor snachts een andere gekregen,
omdat de dagcijfers geen 8 of 9 zijn wilde de HA verdubbelen.
geeft hem kenelijk een duidelijker beeld over een week..
maar de eerste dag ben ik met dubbele dosis nog niet blij mee.
ff doorbijten denk.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:36

Frensie :wave: hihi :D En succes met laatste drukke week, hoop op rustige dienst voor jou :j
Nouvel: :wave: met blije spook, aaaahhhh <3

Mick was zaterdag ook reusachtig dolletjes, liep heel vrolijk naar de andere paarden die we in de weiden her en der tegenkwamen te hinniken, heel grappig, z'n wijze hoofd blijft dan mooi gebogen, maar is dan wel ah bromselen-hinniken, haha, we schrokken er eerst gewoon van, maar heeft voorjaar geloof ik in z'n bol en blijft verder goed aan de hulpen, dus maar geen probleem van maken :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:49

Over een week of 4 moet mijn wagen er zijn als het goed is.
Oude taart die waterbak eng vind gaat voor uit. Ben al sinds donderdag met haar in de weer. Maar sinds vandaag durft ze uit de waterbak te drinken en er eten uit te halen! Maar ze laat hem nog niet zelf vol lopen, dus daar ben ik nog steeds mee bezig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:51

Ollie bijt op tong.....doe je voorzichtig, dat kan pijn doen :+ hebben we iets verkeerds geschreven ??
Bicci...helemaal snap ik de redenatie van de HA niet......er was toch verbetering,......is je lichaam na 1 weekje al volledig afgekickt...en dan nu dubbele dosis..ik zie nog geen logica...maar misschien heb ik niet goed gelezen... :o of wil hij aangeven dat de paracetamol helemaal niet werkt ?? :7
spannend dennis, ik ben erg benieuwd !! eindelijk komt ie dan je nieuwe langverwachte wagen !!
nouvel lekker in de bossen geweest met spook..
janouk te gek gave foto's !!! _/-\o_
Frensie 3 honden in huis is wel wat veel..en wandelen ook ,maar pup's zijn zooooo leuk. <3
verder wilde ik nog gaan airbrushen...maar ben gaar....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:54

die tablet van de HA is geen para he...
is iets heel anders....

de para is uit mn lichaam.
maar de hoofdpijn is nog niet weg..
de pillen vd HA alleen snachts lossne het nog niet geheel op.
vandaar verdubbeld.
als dat goed gaat na ene weekje, wil die het een paar maanden zo houden en dan afbouwen en mee stoppen.
die stof uit zijn pillen doen iets, en das dan weer belangrijk geloof ik.
tot nu toe heeft die gelijk gehad,
dus ik bijt nog ff door :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:00

ah, ik dacht al...weer terug op de paracetamol...
ik ben benieuwd of het werken gaat...duim voor je !

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:02

nou,
ik ben ook kei benieuwd :))

ik duim ook graag met je mee...hihi

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:20

Stelletje kletsbeppen, zo kan niemand het toch bijhouden hier?

Bicci: vervelend dat het nog niet zo verbetert. Ben het eens met redenatie van Bianca.
Bianca: kan ik bij jou ook een keer een bestelling doen voor een mooie Airbrush?
Dennis: wat goed dat ze er al uit durft te drinken. Wat heb je gedaan om dat voor elkaar te krijgen?
Prinsje: voorjaar in het hoofd bij Mick. Die is er vroeg bij ;) Heb ook zin in echt voorjaar
Frensie: heb hier nu ook 3 honden. Hond van mijn ouders logeert hier tijdelijk. En heb vroeger altijd 3 honden gehad. Uitlaten was toen wel lastig, want waren 3 probleemgevalletjes, nou ja, tjes.... waren kneiters van honden. Maar toen stond ik nog wat steviger in de benen. Kreeg zo mijn dagelijkse krachttraining 8-)
Nouvel :wave:
Ollie: super dat het zo goed gaat met Simba en natuurlijk ook nog even een :(:) voor je. Inderdaad heel fijn dat je zo op de hoogte wordt gehouden. Klinkt als een heel fijne ruiter. Ennuh, ben nu stiekum natuurlijk wel heel benieuwd waarom jij denkt dat je je mond moet houden :D
Janouk: ziet er weer super uit.
Poeltje: teveel gefeest. Ik hou dus echt helemaal niet van carnaval, sorry.
Tallechie: super lessen gereden. Toppie.

Heb besloten morgenavond niet naar theater te gaan. Erg jammer, weer 60 euro de prullenbak in. Maar goed, denk dat het beter is voor mezelf ook.
De paarden hebben al eten gehad en blijven vannacht eindelijk weer buiten. Dus ik ga kopje thee drinken en naar bed.

Heb lekker eigenwijs de kapsalon even een mailtje gestuurd, dat ze toch iets beter naar klant moeten luisteren. Het ziet er nog steeds leuk uit hoor, maar neit zoals ik daar wegliep. Dat kan gewoon niet blijven zitten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:30

Tine..je kunt me wel eens foto's pb-en, ik doe honden en paardjes, mensen niet, zo ver ben ik nog lang niet. Soms lukt het goed....soms niet..en dan ben ik ook eerlijk dat het niets word.
In ons rijtuigje topic zijn erg mooie paarden ( en paarden geweest |( ) die zo gaaf waren qua uitstraling die ik nog zou willen doen ,dat ik wel 10 jaar lang zou kunnen airbrushen...komt vast als de tijd er is...een voor een..stap voor stap.
Ben nu nog bezig met een bijna af !!! en heb er nog een op de planning voor mezelf......en verder.....te veel om op te noemen aan idee-en..zou graag een muur willen doen :o :+
Dennis, super dat ze al uit de drinkbak drinkt...super !
poeltje ook hier geen carnaval..en dat vind ik helemaal niet erg, ben geen feestmens..
Tine ik heb ook van dat haar waar je niets mee kunt, is dan tegenovergestelde van jou, want is echt dun en superfragiel....en alles zakt uit......en is erg snel vettig...gewoon prut dus..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:40

Ben bijgelezen maar er is wel heel veel gekletst in een dag :list:
Bente heeft een menbit maat 14.5 en een rijtrensje van 13.5, allebei van die appelbitjes/happy mouth, ene liverpool, andere dubbel gebroken..... dus best breed voor een paardje van 1.58 :+

Er werd gevraagd over
Citaat:
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van een rubber liverpool bit te opzichte van een gewone Is die zachter voor de paardenmond of....
geen idee of het 'zachter' is maar Bente is met ijzer in haar mond veel te terughoudend, ze neemt totaal geen druk. Daar kan ik niet mee rijden en gelukkig doet ze dat met zo'n happy mouth niet. Dan is ze nog heel licht, maar in ieder geval wel wat druk.

Kapperperikelen zijn zeer herkenbaar, hier zit het ook nooit als ik bij de kapper ben geweest >;) shetlander begint het te begrijpen (stug doorgaan Dennis), wel of geen pup erbij bij Frensie 3 lijkt me ook veel, maar ach... wat is veel... :) morgen gaan we kijken :):) gave foto's van Janouk en .... Y;( ben 't ff kwijt :oo

Ben / was zo blij met mijn mooie veelzijdigheidszadel maar vrees toch dat mijn ene been die net wat kleinere hoek waarin je dan zit niet kan hebben....vandaag heerijke buitenrit van ruim 2.5 uur gedaan, was 25 km en ik had het idee dat we heel rustig hebben gereden. Veel gestapt, maar ook stukjes gegaloppeerd :D maar toch gemiddeld 10 km/uur dus dat gaat de goede kant op. Op het laatste stuk wilde Bente nog volop voorwaarts maar ik was zelf dus echt moe en met zeer been, helaas. Maar goed, misschien is het gewenning. Ik zit er wel erg fijn op en met galopperen is het met buitenrijden prettiger dan met mijn dressuurzadel want kan dan gewoon beetje verlichte zit doen, is altijd wel fijn als afwisseling.

Het was trouwens wel mega-prachtig weer zeg, alles zag er zo mooi uit, was prachtige lichtval zo op het land, had dus echt vakantiegevoel :)

Ook beide mannetjes nog even in tweespan gehad, nu zat Rattan wat te klooien in het begin O:) maar zowaar paar keer beiden mooi ervoor en dan heb je een blok waarmee je rijdt, loopt het heel mooi gelijk op. Dan is tweespan rijden erg leuk om te doen :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:44

VanHuisUit schreef:
Er werd gevraagd over
Citaat:
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van een rubber liverpool bit te opzichte van een gewone Is die zachter voor de paardenmond of....
geen idee of het 'zachter' is maar Bente is met ijzer in haar mond veel te terughoudend, ze neemt totaal geen druk. Daar kan ik niet mee rijden en gelukkig doet ze dat met zo'n happy mouth niet. Dan is ze nog heel licht, maar in ieder geval wel wat druk.

Ik kan Gwin juist niet met een Happy mouth rijden. Gwin heeft een hele droge mond en zo'n bitje gaat dan branden over haar tandvlees. Dus bij ons wel gewoon ijzeren bitjes. In het bos rijd ik met een danger bit en soms met pelham, in de bak met simpel enkelgebroken bustrensje. Mennen met liverpool. Nu nog met zeem eromheen, maar wil dat ook zonder proberen, denk dat dat ook te droog is.