[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:28

Mijn wagen, die er nog niet is, Met aanpassingen is dezelfde prijs als die van htm.

* woord toegevoegd

Stippies

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:40

Letsdunit; wat is je reden van verkoop? En als je over gaat op een andere, weet je al welke? Mag ook per pb natuurlijk.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:46

Rodi schreef:
Mag ik vragen waarom jullie kiezen om via hem je wagen te kopen? Er zijn ook dealers in Nederland die bertrouwbaar zijn, waar je garantie krijgt en altijd terug kan komen als er iets is en waar je ook voor leuke prijzen een hele mooie wagen kan bestellen....

dit wordt een lang antwoord, maar omdat je het graag wil weten :D

Een paar jaar geleden had ik een leuk tandem shetlanders, twee merrie´s. Had een leuk wagentje van 1.10 spoorbreedte. Omdat ik daar marathon mee reed en er steeds gezegd werd dat ik daar niet meer mee mocht starten een jaar later ben ik op zoek gegaan naar een andere wagen.
Eisen: niet meer dan 100 kilo, 4 wielen en een verstelbare stoel voorop. Niet veel zou je denken, maar succes met zoeken.
Uiteindelijk een leuke wagen gevonden, eigen wagen verkocht, leuke wagen ook verkocht...
Dus ik had 2 goede pony's lopen, en geen wagen meer.
Toen heb ik de pony's maar verkocht. Kon ze goed verkopen, waren 2 merrie's met papier, en zijn erg leuk terecht gekomen.

Daarna een fjord gekocht, in de hoop dat die naast de fjord kon die ik al had.
Na een half jaar kwam ik er al achter dat dit niet ging, dus fjord ingereden en weer verkocht.

Ik wou tandem rijden, dus thuis 2 shetjes, 1 van mij 1 van mijn ouders gepakt, en gaan rijden met een sulky.
Niet echt optimaal, maar voor training prima.
Maar wou wedstrijden rijden dus er moest een 4-wieler komen.
Eisen; niet meer dan 100 kilo, 4-wielen, een verstelbare stoel, en plekje voor de groom achterop.
Succes met zoeken :)

Op MP kon ik alleen van die kleine lelijke dingen vinden, of waar te veel mensen achterop konden, of veel te zwaar.
Nadeel van het span waar ik toen mee reed, deze waren nog kleiner dan die merrie's...
Toen kwam ik een advertentie van hem tegen, leuke wagen, zag er goed uit op de foto, en voldeed volledig aan de eisen.

Dus karretje besteld in de kleuren die ik wou, veel was er toen ik hem kocht nog niet bekend over hem en de karren dus de kennis die mensen nu kunnen hebben als ze hem bestellen had ik niet.

En toen ik op zoek was naar een kar 3 jaar en 1,5 jaar geleden waren de shetjes en karren nog niet zo in trek als nu, en werden er wel karren op maat gemaakt, maar voor meer dan het dubbele dan dat ik betaald heb, en dat was die niet waard, aangezien ik voor de lol met die pony's en die kar rijd, en maar 4 wedstrijden per jaar.

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:28

Mijn reden is eigelijk het zelfde, een goede wagen, niet veel eisen en niet te duur.
Want wat ik met de kar ga doen zal zo'n dure kar nooit opbrengen. Eerst ook met sulkytje gereden (opknapper) maar hier zat geen vering en geen rem op. En de kriebels naar een vierwiel bleven kriebelen.
Dus na lang zoeken en informeren en gereden en kijken toch de gok genomen.
Wagens zien er mooi en stevig uit en worden gewoon geleverd alleen het contact is zoals hier meerder malen vermeld gewoon flut xD

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:20

Oke, maar hoe is het met de garantie en de service na aanschaf?

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:27

Dat weet ik nog niet, maar wat ik wel weet is dat de mijne er nog steeds niet is xD
Ik zit hem momenteel plat te smsen :=

* Kreeg net een smsje terug:
Heb autopech volgt later meer.

af wachten maar weer:=

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:41

op welk telefoon nummer doe je dat. Ik heb nog helemaal niks meer gehoord na dat mailtje van maandagavond dat hij waarschijnlijk woensdag of donderdag geleverd zou worden. Nou de woensdag is al voorbij en de donderdag ook al bijna. Ik hoop niet dat hij morgen overdag komt want dan moet ik werken en werk een uur reizen van mijn huis. En of ik weg kan van mijn werk op de vrijdag dat betwijfel ik.

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:57

Op het nummer wat bij de advertentie staat en op zijn site;)

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:46

ik had van dennis ook nog een ander NL nummer gekregen: 0622391859

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:47

heb nu een boze mail en beide mobiele nummer een smsje gestuurd. Ben benieuwd of er uberhaupt iemand reageerd.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:06

BenWLOVER schreef:
Dat weet ik nog niet, maar wat ik wel weet is dat de mijne er nog steeds niet is xD

maar als je dan auto pech hebt dan laat je dat als leverancier toch aan je klanten weten zodat ze er rekening mee kunnen houden.............
ik blijf dit echt heel vreemd vinden

Wat ik me ook nog afvraag is moet je bij deze wagens vooruitbetalen of betaal je bij levering?

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:13

kreeg net een smsje retour dat ze auto pech hebben. uhu dat was de zelfde smoes als bij dennis toe ze hem daar moesten afleveren. Ik geloof dit niet meer. Of rijden ze echt in zulke baggels van een auto dat ze steeds auto pech hebben.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:58

jiperdepip schreef:
BenWLOVER schreef:

maar als je dan auto pech hebt dan laat je dat als leverancier toch aan je klanten weten zodat ze er rekening mee kunnen houden.............
ik blijf dit echt heel vreemd vinden

Wat ik me ook nog afvraag is moet je bij deze wagens vooruitbetalen of betaal je bij levering?

Je betaald 10% vooraf, rest bij levering.
De wagen komt wel, vraag is alleen wanneer ;) Ik heb geluk gehad, mijn wagen was er snel. Tegelijk met mij wagen werd er nog een geleverd, volgens mij zou haar wagen eerder al geleverd worden en waren er toen ook smoesjes waardoor het niet door ging..

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:45

shetlander20 schreef:
kreeg net een smsje retour dat ze auto pech hebben. uhu dat was de zelfde smoes als bij dennis toe ze hem daar moesten afleveren. Ik geloof dit niet meer. Of rijden ze echt in zulke baggels van een auto dat ze steeds auto pech hebben.

hij kwam bij mij toen met echt z'n poolse bus waar de kar net in paste.
maar bij mij duurde het idd ook erg lang voor die er was.

En ik heb ook 10% vooruit betaald.

Hoe het met de garantie zit, geen idee, nog niet vaak mee gereden, dus dan kan er ook weing stuk 8-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:38

Hier was het een ongeluk ipv pech. En toen een beschadigde wagen door het ongeluk.

Wagen voldoet hier nog prima, heb er zondag weer wedstrijd mee :).
Komende week de langboom uit proberen is de bedoeling.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:47

Ik ben degene met de eerste wagen. Ik heb ook smoezen gehad van autopech tot pech met de fabriek enz enz. Boze mails en smsen helpt je allemaal niks helaas. Ik had een wedstrijd gepland en hij zou mij de wagen een week daarvoor leveren zodat ik hem rustig uit kon proberen.
Nou de wagen werd geleverd op zondagmorgen om 06.00 uur!! en dat op de dag van de wedstrijd.
Na een half jaar had ik droogte barsten in mijn banden. Ik kon zo de binnenband zien. Toen ik bij hem aanklopte over de garantie. En dat ik graag nieuwe banden van hem wilde. Want ja, dat is toch garantie kreeg ik de smoes dat het wel gekomen zou zijn doordat hij veel in de zon zou hebben gestaan. ( wagen staat altijd binnen). Dus dat ging niet door. Vervolgens zei hij dat het duurder was om banden op te sturen dan dat ik in NL nieuwen zou kopen. Ben toen ook erg boos op hem geweest. Maar heb nieuwe banden in NL gekocht bij een crossmotor zaak. Helaas wel groteren die wel om mijn velg passen. Want de maat die hij er om had gezet, waren al jaren uit de collectie. ( Dat verklaarde dus ook de droogtescheuren in mijn banden). Nooit weer wat van meneer bakker gehoord!!
De garantie is dus niet om over naar huis te schrijven helaas.

Ik was altijd erg tevreden over meneer Bakker. Maar mijn volgende wagen wordt zeker GEEN Bakker wagen!!

En dan heb ik nog het geluk dat ik het allereerste model heb, doordat ik hem zelf ontworpen heb en niet zoals Lestdunit en Fenny de lagere versie die hij er toen van gemaakt heeft zodat je je benen niet meer kwijt kan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:02

Haha...ach ja...het is wat met de heer Bakker..
Echt balen is het wel als jullie zo lang op de wagens moeten wachten..

Ik had echt mazzel,.. ik kocht het allereerste oudere model, met van die hoge beugels achterop, ik had hem in huis zonder problemen of wat dan ook binnen 5 weken ! zoals afgesproken.
maar toen had hij ook nog niet veel bestellingen, dus kon hij het nog aan.

Bettepet heeft het model echt veel verbeterd en er een erg mooie wagen aan, maar die service, en dat die banden zo snel sleten van haar wagen...dat hoort echt niet !

Ik heb veel plezier met mijn wagen gehad, en heb hem verkocht omdat ik een grotere pony gekocht had.

Ik vind de service wat ik nu hier lees om te janken, en zou idd net als bettepet het risico niet nog eens nemen om daar een wagen te kopen alleen al om de afspraken die hij niet nakomt, zo ga je niet met elkaar om !

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:49

Biancacoo schreef:
Bettepet heeft het model echt veel verbeterd en er een erg mooie wagen aan, maar die service, en dat die banden zo snel sleten van haar wagen...dat hoort echt niet !

Service? Welke service? :')

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:24

Ik ga van de week mijn Ku.tzmann bestellen, ook een uitdaging want die rijden nog niet in Nederland rond maar hoop in deze wagen een betere kwaliteit te vinden. Op zich niks mis met de bakker wagen maar ik wil iets stevigers aangezien ik nogal graag door het bos cross en eentje waar ik niet met een zere rug af kom.

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:44

En heb je hem inmiddels al geleverd gekregen?????

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:34

shetlander20 schreef:
En heb je hem inmiddels al geleverd gekregen?????

Ik heb nog niks, heeft u hem al?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:08

zal die zielige wagen leverancier dan nu nog steeds met een kapote auto langs de weg staan ...? :+ :+ :+

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:46

Nee ook nog niks. Zelfs geen berichtje. Niet via de telefoon en niet via de mail.
Ze kunnen beter eerlijk zijn waarom de wagens nog niet geleverd kunnen worden. Misschien is er nog een wagen die naar NL moet die nog niet klaar is. En niet zo`n k.t smoes hebben auto pech. Want dat geloof ik niet meer.
Krijg jij nog reactie op je smsjes.?
Ik zal er zo weer eens 1 sturen.

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:59

shetlander20 schreef:
Nee ook nog niks. Zelfs geen berichtje. Niet via de telefoon en niet via de mail.
Ze kunnen beter eerlijk zijn waarom de wagens nog niet geleverd kunnen worden. Misschien is er nog een wagen die naar NL moet die nog niet klaar is. En niet zo`n k.t smoes hebben auto pech. Want dat geloof ik niet meer.
Krijg jij nog reactie op je smsjes.?
Ik zal er zo weer eens 1 sturen.

Nee geen antwoord op laatste sms en sms nu niet meer, kost me giga veel buiten mijn bundel. En hij antwoord toch niet, ik mail m nu wel 2 a 3x per dag. Maar ook nog geen reactie. Volgens mij is die man Polen niet uitgeweest met zijn auto en is dat verhaal over pech ook een smoes hoor. Dan had die auto al lang gerepareerd geweest. Hij kan inderdaad maar eens beter eerlijk zijn over wat er aan de hand is (heb ik hem ook gezegd in de mail). Ik begin nu toch het vermoeden te krijgen dat die wagen nog steeds niet klaar is of zo. Maar ja we moeten dus nog maar heeeeeeeel veel geduld hebben (ook al kost dat ons wel steeds meer moeite).

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:20

Ja hoor net een mail gehad van poland carriages van Karolina. Ze zegt, dat de auto inmiddels terug is in Polen maar kapot. Ze moeten dus met een andere auto komen. Plan is donderdag vertrekken en vrijdag in Nederland. Nog geen zekerheid dus maar we hopen er maar het beste van en houden de mail en telefoon goed in de gaten.