[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:15

ik heb het tuig nog niet gekocht zal morgen even kijken of ik ze los kan bestellen of vragen of ze er wel bij zitten (aangezien mijn tijdelijke wagen niet geremd is)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:16

Dan is het zeker handig om een broek te hebben! Ik ga mijn bedje opzoeken ;) Morgen weer te vroeg dag ;) Weltrusten alle nachtbrakers!!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:17

Zoo site is zo goed als af gok ik :D dus ik ga maar even slapen :P
Hoop de site vlug aan jullie te kunnen laten zien :P Eerst maar even wachten tot ze de site echt in gebruik gaan nemen :)

En fijn Laura dat je weer lekker gemend hebt!
Ik had vandaag me eerste menles en het was echt super leuk :D
Heb veel geleerd!

Slaaplekker!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:18

bedankt :D.. kan je met zo'n omloop dus gewoon losse broeken aanschaffen (span) of moet dat al aanwezig zijn met een bepaald riempje?

Ik ga zowiezo meer info opvragen bij mijn instructeur :)

slaap lekker ik ga ook

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:20

Denk dat je het dan makkelijker bij je tuig kan aanschaffen. Want je hebt gewoon een rugrien nodig en een broek met omloop.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 06:28

leuk 'n dubbeltuig laura! :)

@marrianne; oei :oo da's wel heel vlug ja :o maar klinkt wel als een fantastisch huisje! :)

ik ben geradbraakt := gisteren dus pas laat thuis kwart over 7.. En toen meteen naar stal :) Dids zonder zadel in de bak weer even gereden :) beetje gespeeld, wat ''westerndingen'' geprobeerd :P kon hem vanuit stap een heel kleine ronde laten draaien de andere kant op, en dan meteen in galop weg :))
Uitgestapt langs de weg, ook overwinning :) en daar op de terugweg geoefend met lang stilstaan :D

zo, nu boterhammen smeren, want ik vertrek zo weer richting limburg..

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 07:48

Zo gister een hele lange dag op werk gehad, daarna voetbal gekeken en bij opa geweest dus heb geen computer gezien :D

Zie veel over een gecastreerde mannekes , een te kleine pony (8 cm op zijn 2e, ik denk dat hij nog wel wat bijtrekt hoor, mijn fjord was met 3 1.45 en nu met 15 is ie toch echt tegen de 1.50 aan.
maargoed zeker weten doe je het niet..

Moby die verkocht is, wel fijn maar ook snel!

Een vervelende diagnose voor Wieneke, sterkte ermee.

Wat betreft exselcior tuig, ik viind het leer niet mooi van kwaliteit, snel weer stug. vorig jaar is mijn halve tuig kapot getrokken door een klein hang incidentje, nou dat stelde echt weinig voor, maar hele tuig lag in twee delen.
Heb nu dus één nieuwe brancardbeugel etc erop, nou die originele van excelsior zelf is veel te groot en sluit niet mooi.
Ik ben bij 2 tuigenmakers geweest en beide zeiden dat het zooi is. (de één onafhankelijk want zij verkoopt ze zelf niet, die werkt gewoon voor de hypostore als reparateur)

daarnaast vind ik de gesloten culeron super irritant als je een pony hebt met een staart van heb ik jou daar en de broekriem gespen zijn gevaarlijk, bij uitstappen met lossere teugel vangt je leidsel heel snel op de gespen.

Ik ben er dus na een paar maanden klaar mee en ga lekker verder met ideal. :P :) De mijne gaat de verkoop in voor een starter, want hij is wel bruikbaar maar voldoet dus echt niet aan mijn eisen.. en vind het dus echt een miskoop voor bijna 300 euro, had beter gelijk een ideal kunnenkopen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:10

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:33

jeetje dat is snel gegaan met moby!

dribbel gecastreerd en weer thuis.

Laura, leuk dat je toch nog een rondje gement hebt!

Wobbe wil ook die BR deken :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:13

@ happytime: de kans dat hij nog wat gaat groeien is toch wel vrij groot. 8 cm lijkt me wel wat veel, maar het is niet onmogelijk. Romeo was 1.02m toen ik hem kocht, mijn (ex)dierenarts zei tegen mij: "Die gaat richting 1.30m, wacht maar af." Velen zeiden tegen mij: "Een paar cm zal hij nog wel gaan groeien, maar je mag al héél blij zijn als hij 1.10m haalt! 1.30m wordt hij NOOIT!" Romeo is nu wel al 1.25m...
Op 3 jaar tijd is hij dus 23 cm gegroeid! en hij is nog niet eens 4 jaar oud... Die dierenarts zei toen tegen me dat Romeo rond zijn 5e levensjaar nog een groeischeut zal krijgen, en dat deze groeischeut kan duren tot zijn 7e levensjaar.
Hij had gelijk dat Romeo nog aardig wat ging groeien (terwijl iedereen zei dat hij zo klein zou blijven), dus ik geloof er wel in! :))

@ Sonjim: allereerst een gelukkige verjaardag!
Goed dat je naar de kliniek bent gegaan. Hopelijk gaat het snel weer beter na de boxrust. :(:)

@ marrianne: jeetje dat is snel gegaan! Ik kan me voorstellen dat er al heel wat traantjes zijn gerold, maar het is de beste beslissing. Moby zal het goed hebben bij haar nieuwe thuis bij haar 25 nieuwe vriendjes. Veel sterkte!

@ Laura: super dat je weer hebt kunnen mennen!

@ jouke_h: wat leuk zeg :D Super als kinderen zo gek zijn van je pony <3

Ivm die lesjes wat sommigen geven met hun pony: ik heb dit weekend eens met mijn vader gesproken, ik heb hem gezegd dat ik bij de paardenshop eens gevraagd had hoeveel een ponyzadeltje kost (ze zeiden: voor 200 euro heb je wel al een goed zadeltje), en dat het misschien een idee was om lesjes te geven voor kinderen, dat ik zo geld kan inzamelen om spulletjes te kopen voor Romeo (of dingen terugbetaald krijgen, zoals het zadel bijvoorbeeld). Hij verklaarde me niet gek, dus dat is al iets :+ Hij glimlachte wel zo van "meisje wat ga jij je nog in je hoofd halen", maar hij ZEI niet dat hij het maar niets vond :Y)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:13

Moby al verkocht, maar wel een goed adres gelukkig. Rivaldo weer aan het werk.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:30

die lesjes geven.... volgens mij ben je 'niet verzekerd' als je geen diploma hebt...

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:32

nee hier iig niet als je lessen gaat geven.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:38

Ik heb echt mijn dag niet lijkt wel. Eerst denk je nét op tijd op het station te zijn, tuurlijk 5 minuten vertraging. Vervolgens zit je achter een stoptrein aan. Nou prima dan hoef ik teminste niet lang te wachten tijdens mijn overstap. Staat die trein 20 min stil voor het station!!! Zie mijn andere trein al langskomen... gelukkig NET weer gehaald. Blijft die ook nog es staan!! Gewoon een uur te laat over een stukje dat maximaal een 20 min duurt!! Ben vervolgens ook nog es mijn eten vergeten...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:41

gefeliciteerd sonjim!!!

Je bent inderdaad niet verzekerd daarom ga ik in het najaar van start met een cursus hiervoor ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:41

ga je orun doen?
met welk paard?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:42

Gefeli sonjim!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:43

sonjim, gefeliciteerd!!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:43

Als je lessen wilt gaan geven moet je een bedrijfsverzekering afsluiten :) Anders kunnen ze je persoonlijk aansprakelijk stellen en dan zou het best kunnen dat je tot in lengte van dagen zal moeten betalen als er iets gebeurt.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:46

Ow..Ok :Y) Altijd handig uiteraard om te weten...

Maar hoe zit dit dan met een bijrijdster? Als hier iemand komt om op Romeo te rijden en er overkomt haar iets, ben ik dan ook aansprakelijk?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:47

Laatst bijgewerkt door Keet op 02-06-10 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:48

jep dat ook nog es. Wij worden geadviseerd om ten alle tijden te zeggen dat het op dat moment je eigen paard is geweest als er wat gebeurd.

sander_lotte

Wat moet je hier dan voor doen? Zit dit niet gewoon in mijn familiale verzekering (waarin Romeo dus ook verzekerd is)?

Keet

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:01

Evelli: bedankt :o
Ik moet hierover eens gaan praten met mijn vriend denk ik (hij doet financie- en verzekeringswezen), misschien dat hij hier wat meer van weet.
In de wet staan zo veel artikels, dat je er als burger niet meer aan uit kan welke wet nu van toepassing is.

Ik weet niet meer wie het was hier in dit topic, wiens pony zelf zijn/haar geld verdient. Hoe doe jij dit?
Of anderen waar er kinderen op hun pony's rijden.