[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:19

Dat was lekker en goor vandaag. Pokkeweer, ik reed op een gegeven moment met een laag van 2 cm sneeuw op mijn jas en broek. Mijn skibroek is niet bestand tegen sneeuw (schijnt dus) en mijn jas is ook zo lek als een mandje. Zolang ik stil zat voelde ik het niet maar ik was nat tot mijn (thermo)ondergoed (die dus ook geen nut meer had)
Voordeel was wel dat de pony's heerlijk liepen. Zwaarste route gereden (Veel heuveltjes en klapzand) van 17 km met een snelheid van 12,5 km/u gemiddeld gezien we veel in een rustige galop konden rijden. Op zich wel heerlijk gereden als je de sneeuw en regen even weg denkt.
Me uitgepelt en onder de douche gesprongen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:19

stoer ritje dus!

:D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:27

Bijna alle wedstrijden kan je wel hobbyklasse starten.
Volgende week in de Middenbeemster niet, dat is districts kampioenschap.

Pfff, wat een bikkel. Ik had het idee om Whitney ff onder het zadel te pakken, maar heb dat idee laten varen ;). Mochten ochtend misschien nog ff voordat ik m'n kleuters bij hun overwinter adresje vandaan ga halen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:29

@Tine, super zeg!
Ik had vandaag echt een off-day :(
Nog steeds geen cijfer op mijn scriptie, die ene opdracht die ik zo graag wilde niet gekregen, een andere opdracht die al langer loopt wordt korter en niet verlengd, ik zou bij Han op school helpen met schilderen (de kinderen hebben dan schilderles en ik vul potjes met verf en help), ging niet door, vervolgens hooi gehaald, kon ik geen 4 pakken in mijn auto krijgen, geen idee waarom maar 't lukte niet. Kon ik er maar 3 meenemen. Werd er helemaal chagarijnig van }>
Maar goed, bij de pony's was alles goed, alleen niet veel tijd voor ze :o .... Alwyn en Freddy even gefreestyled, was echt ontzettend grappig. Eerst allebei tegelijk, is het net een verlengde pony want Freddy hangt continue achter Alwyn. Alwyn kan heul hard rennen in zo'n bakkie van 20x25. Sim had ik in het weitje gezet, die stond geinteresseerd toe te kijken :+ Toen werd Freddy moe (gaat hij in hoekje staan, zo schattig) maar Alwyn was nog helemaal vrolijk. Dus flink aan het werk gezet, links / rechts galop, draf, verkorten / verlengen, bij je komen en weer weg. Ging helemaal super. Was ik toch weer een beetje blij.

Alleen het wagentjes verhaal maar even in de koelkast gezet. Hand op de knip, eerst maar eens kijken hoe serieus de schade in mijn 'orderportefeuille' nu echt is. Heb komende week ook nog twee acquisitiegesprekken, dus wie weet.
Dus kan ik ook nog nadenken over die 1.25 m regel (volgens mij ishet echt ook voor D en V)....
Zo heeft ieder nadeel weer zijn voordeel ;)

Oja, om nog even het vuurtje aan te houden vwb de halsterdiscussie: ik heb ze altijd aan het halster staan met optuigen totdat ik helemaal klaar ben, dan gaat het los en ga ik weg. Maar doe Sim natuurlijk altijd alleen, bij Alwyn houdt groom Alwyn vast. Ook zo geleerd bij koetsiersbewijs (daar hou ik me dan maar aan).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-03-10 20:32, in het totaal 2 keer bewerkt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:31

oh wat leuk, dat wist ik niet eens :D.. dacht dat die in het amsterdamse bos (hoofdstad aanspanning) de enigste was

Stoer ritje napie!

Ik had truffels gekregen voor me verjaardag,, ik wilde ze bewaren, maar ik eet ze nu zowat de een na de andere op..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:33

Oei, die zijn zo ontzettend lekker! Nog gefeliciteerd dan.
Napie inderdaad stoer hoor. En dat uitpellen... zo voelt dat wel ja }:0

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:38

hihi dankje :).. ik bewaar er wel een paar voor me vriend, al weet ik stiekem dat hij niet zoveel van die dingen houd hihi..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:06

Ik tuig op met het halster om het hoofd, bij het hoofdstel omdoen even het halster om de nek en met inspannen, staat ze los, maar wel met een halster om de nek, zodat ik snel kan ingrijpen. Ik heb wel een super brave merrie.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:23

jammie truffels!!!

ik ga zo ook even thee drinken, net boodschappen gedaan en grote warme stroopwafels mee genomen... :9

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:07

Iedereen druk bezig geweest zo te lezen. Heb deze week 12 uur overgewerkt dus ben kapot. Ga vanavond ook niet naar stal. Ben net even bij de kapper geweest.

Mijn vader of andere groom houdt veale vast met optuigen. Als ik thuis of op les ben doe ik halster af en snel het hoofdstel in. Op wedstrijd (dan is hij drukker) doe ik zo'n halsband om

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:27

ik zit toch te bedenken dat ik voor wedstrijden enzo best een keer zo'n halster zou willen dat los kan op de neus, da's wel zo veilig eigenlijk...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:29

De orginele zijn alleen te krijgen in Cob en Full. Als je goed zoekt en geluk hebt kan je een pony vinden. Maar die zijn toch allemaal te groot voor die twee van mij.
Daar zijn veulenhalsters al te groot voor :\

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:31

Waar ik les heb hebben ze alle maten.
Van minishet tot full :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:32

zijn die van leer of nylon?

mijn paard zit meestal tussen cob en full in, heb van halster meestal cob en hoofdstellen full...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:33

Die van ideal zijn van leer. Die van IR zijn van nylon

Nouvel

oke, maar eens kijken wat er fatsoenlijk past als ik ze eens tegen kom...

L_Rivaldo

Deze zijn van leer. Ze heeft ze dacht ik alleen in bruin.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:36

ik wil voor het mooie het liefst een leren, maar ik moet geen leer hebben dat afgeeft...
als ze dan zweet in de trailer heeft ze een gekleurd halster op 'r witte hoofd staan... :+

als ik er leer zou nemen zou het wel bruin worden... 8-)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:41

Tot nu toe hebben ze bij die van mij niet afgegeven, maarja hij heeft hem ook maar 2 keer heel kort op gehad ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:42

ik ga wel eens rond kijken wat er is, heb op zich geen haast, is tot nu toe altijd goed gegaan, maar toch, voor de veiligheid op vreemd terrein is het niet verkeerd...

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:02

ik heb ook zo een halster dat op de neus loskan.
Als ik optuig heb ik de pony zelf vast (met doorhangend touw) Soms durf ik het touw nog wel eens los over haar rug leggen.
Dan de neusgesp van het halster los, hoofdstel aan, en leidsels er aan en dan het halster weer helemaal aan. En dan inspannen. Moet wel zeggen dat ik een doodbrave pony heb. Zelfs op vreemd terrein blijft ze rustig staan. Pas als ze mij op de kar voelt stappen begint ze druk te worden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:37

Napie: dapper!!!!!
VHU: jammer dat het niet is gelukt met die klus.

Ik had vandaag weer wedstrijd (2 dagen achter elkaar), vandaag 180 en 182 punten gereden en de totaalscore van de 2 dagen leverde me een 3e prijs op. Maar weet nu wel dat ik niet geschikt ben om 2 dagen wedstrijden achter elkaar te rijden. Weten we dat ook weer.

Pony heeft gister en vandaag vrij gekregen, had gewoonweg geen tijd. Morgen trainen in de bak en met paard een buitenritje. Zondag paard buitenritje of vrij en met pony naar een menclinic. Ben heel benieuwd hoe dat is. Nooit zoiets gedaan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:42

Naar wat voor soort clinic ga je?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:44

menclinic in Blijham. Is eigenlijk alleen voor de leden daar, maar ik mag stiekum ook meedoen. Komende zondag is het onderwerp dressuur, over paar weken (dan ben ik helaas op vakantie. Nou ja, dat klinkt ook raar, ik ga graag even op vakantie, maar jammer dat het samenvalt) vaardigheid en ergens in juli marathon.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:45

Oke wat leuk ja.

Knapt er net een stuk tand af, had een mentosje.
Heb al zo'n hekel aan de tandarts, maar ben bang dat ik wel heen moet