[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:43

Wat een prutweer he? Ik dacht dat het dit weekend mooi weer zou zijn. 9 weken kan ook. Ik wil geen veulen, dan wordt Sam moeilijker te verkopen denk ik ;-)

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:45

Ber dus drachtig van hengst die gecastreerd was en er na 6 of 7 weken bij is gezet (alhoewel ik het verhaal niet helemaal geloof maar goed). Duszzz.... ik zou ook zeker gaan voor minimaal 8 weken en dan eerst alleen erbij als je erbij bent en na maand of 3 helemaal. Je moet maar afwachten trouwens of hij toch niet gaat springen als ze hengstig is, je kunt er ook voor kiezen de 1e keer dat ze hengstig is nadat hij is gecastreerd en dus in die 1e periode na maand of 2, 3 Sam even weekje apart te zetten. Better safe then sorry. Nu is hij gelukkig NRPS goedgekeurd geweest dus je hebt in ieder geval een papierwaardig veulen maar als je het niet wilt dan zou ik het niet wagen...
Vind het een supergave pony en wat fijn dat hij al flink geklasseerd is. Kan zoonlief zo overstappen +:)+
Veel plezier vandaag bij de wedstrijd *\o/*

Baudyh wat 'fijn' dat je dan al een datum hebt.

Tja vwb schuldgevoel soms steekt het nog de kop op in combi met angst om te vallen / ongeluk te krijgen. Dat is ook wel weer geactiveerd door dat rotongeluk van mijn stalhouder. Vrijdag was er niemand op stal en durfde ik niet te gaan rijden voordat er in ieder geval iemand rondliep :o dus naja...

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:50

Vhu,... logisch dat er in je achterhoofd iets speelt ..... gewoon lekker doen en erop vertrouwen dat het wel goed gaat, en genieten is belangrijk...gaat 1000x goed...net als met in je auto rijden of op de fiets ergens heen gaan..ongeluk kan altijd gebeuren,..probeer dat angstgevoel niet de overhand te laten krijgen, dan mis je veel mooie momenten. :(:)

heb weer een ronde van 24 minuten hardlooptraining volgehouden samen met mijn altijd enthousiaste coach Dakota..gezellig samen door het bos. *\o/* <3

baudyh

Berichten: 4320
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:51

Het is per hengst verschillend. Maar zeker als ze ouder zijn en gedekt hebben is het vaak lastig.
Ben benieuwd hoe dat gaat straks in je wei met sem. Hij kan dan misschien niet meer bevruchten maar ze blijven vaak wel dominant.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:15

Rembrand had veel gedekt en hebben we nooit problemen mee gehad. Rocky heeft nooit live gedekt. Hopelijk scheelt dat. En anders moeten ze apart. We gaan het wel zien . Masr hij kan dan wel bij bv rembrand en hoeft niet meer alleen te staan.

Net 2 dikke wp bij z dressuur mennen. Niet verwacht want ze was erg afgeleid steeds aan het hinniken. Nu stikzenuwachtig voor de vh

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:19

Hihi we zijn wel 2 minuten z vaardigheid met 2 wp geweest. 2e parcours fout parcours dus wp zijn weer weg. Maar Sam kan het ;-)

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:28

Sam *\o/* goed gedaan, Tine dus ff weg kwijt :+ kan gebeuren.

Vind dat zo superknap van je Biancacoo dat je hard loopt _/-\o_

Gelukkig ben ik nog nooit bang geweest óp Fred. Het is meer dat ik als ik er heen ga of als er dingen gebeuren op stal of met anderen dat ik opeens de kriebels krijg. Maar als ik erop zit is het altijd goed. Hij doet ook gewoon nooit 'eng', bokken, steigeren, wegspringen of enorm kijken of zoiets, dat komt niet in zijn woordenboek voor. Af en toe wat tempoversnellingen maar dat vind ik nooit eng :) (liever dat dan dat ze niet willen lopen, daar heb ik zo'n hekel aan :7 ) vooral ook niet omdat als ik hoho zeg hij direct de rem erop doet.
Denk dat als hij niet zo braaf was ik er allang mee gestopt zou zijn, Fred is gewoon een geweldig betrouwbaar paard, heb ik ongelofelijk geluk mee.
Vandaag ook weer heerlijk gereden. Voor het eerst zo'n 3 kwartier volgehouden :) met flink wat draf erbij :D

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:40

vhu, lekker hoor, heerlijk met brave Fred. en dankje voor compliment :)) trots dat t me lukt..vorig jaar kon het echt niet..dus best vooruitgegaan. +:)+
Tine, gefeliciteerd met je winstpunten, en balen dat je ze al weer kwijt bent....mijn eigen AV was ook goedgekeurd, later gecastreerd toen hij 13 jaar was, toen liep wel met ruinen samen op de weide dat ging prima.

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:33

Pipskadilly welkom en geniet van het mennen met jou brave pony wel altijd poetsen een schimmel, gister onze vos shet zo uit de wei getrokken (hij was nat maar niet gepanneerd) en tuig erop en op wedstrijd, verzorging een 8. Zelf kort ik juist namen af of krijgen ze een bijnaam.

Biancacoo een nieuwe keuken maken, en heeft een privé coach Dakota met hardlopen.

Assie fijn dat hoefzweer goed geneest.

Tine wat een stuk Castle Rock en fijn dat zoonlief er met zoveel vertrouwen op zit.
Rembrand een goede stand inn voor Sam.
Gefeliciteerd met de goede resultaten.

VHU is gelukkig met brave Fred, dit is zo goed voor het vertrouwen.

Belker gaat ook weer op de koets met Sav met de tijd.

baudyh vervelend dat jou pols zo'n spelbreker kan zijn maar fijn dat er al een datum is afgesproken, kan je mooi de boel regelen.

Ik lees wel mee maar was te gaar om zinnig te reageren, we zijn met het mooie weer veel buiten bezig, gister de finale van de wintercompetitie, dressuur en vaardigheid, het was een dubbele wedstrijd omdat die in maart uitgevallen was, ik ben met Eef 4e in het eind klassement geworden.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:42

top gedaan Marga met Eef !! leuk ook om te doen !! gefeliciteerd met je 4e plek ! *\o/*

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:41

Gefeliciteerd Marga Y)(^) :)F super gedaan!

Hier dagje bijkomen van de slaapdienst, ff van de zon genoten bij Fred. Die inmiddels met twee tinkervriendjes (beiden nog hengst) staat. Dat andere tinkertje is er nog niet zo lang en ze stonden vandaag voor het eerst met z'n drieen. Nieuwe tinkertje (Herman :)) ) is nogal brutaal en dacht ff op Fred te springen. Nou echt niet dus := twee flinke bokken van Fred en een keer dreigen met z'n tanden en Herman was mak. Goede opvoeder van jonge brutale jonge hengstjes die Fred :P

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:58

Herman... _O- hahahahaha.....

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:13

Fred ~~}> opvoeder jonge hengsten :D

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:43

Gefeliciteerd Marga _/-\o_

Heerlijke Fred. Die houdt de jonge mannen er wel onder. Fijn zo een dier bij jonge hengsten.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:05

Fred maakt zich onmisbaar <3

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:11

Ja geweldig he 8-)
Gisteren contact met degene die C heeft gekocht van me. Maar helaas ook bij hun 'doet' ze het simpel gezegd gewoon niet. Omgang super lief, grondwerk super maar zelfde verhaal als bij mij, staken, steigeren etc. Dus ze rijden niet meer, hebben er maar een paar keer opgezeten, amper gedraafd, nooit gegaloppeerd... Ben ik blij dat ik haar eerlijk met het hele verhaal erbij heb verkocht...

Zoonlief is vandaag jarig *\o/*

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:14

VHU, allereerst gefeliciteerd met je zoon. Voor wb C. Aan de ene kant erg jammer dat het bij die mensen ook niet werkt, aan de andere kant wel een geruststelling voor jou, dat het niet aan jou lag!

Nou, ik ga even klein stukje knolhobbelen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:33

Vhu, Gefeliciteerd met jullie zoon Y)(^)

Geniet van de zon allemaal {:}

M'n muur is eindelijk behangvrij *\%/* wat een prutklus.
Gister naar dok.. het kapsel van m'n borstbeen zijn ontstoken ^) hoop dat t snel over is...

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:42

Hoe krijg je dat nu voor elkaar Biancacoo? Lijkt me heel pijnlijk :(:) fijn van de muur _/-\o_
Knolhobbelende Tine :)) grappig woord.

Nee bij C is het nu al de 3e die het niet lukt, waar ik haar van gekocht heb ging het feitelijk ook totaal niet. Dier is helemaal binnenstebuiten gekeerd maar officieel mankeert ze dus niets alleen zit er blijkbaar iets in dat koppie wat maar niet goedkomt. En ik dacht dat het toch aan mij zou liggen dat ik te onzeker overkom of zoiets... ze heeft me altijd het gevoel gegeven dat ze niet begreep wat ze moest doen, dus eigenlijk een paard wat niet ingereden is. En dat bleef ook zo...
Zal altijd wel raadsel blijven denk ik want degene die haar heeft gekocht en ook de begeleiding die ze heeft hierin zijn echt goede paardenmensen en die krijgen haar dus ook niet aan de praat.
Erg jammer want het is nog zo'n jong dier en als ze niet bereden kunnen worden wordt het paardenleven toch een stuk ingewikkelder (zeker hier in de Randstad qua houden etc).... maar goed ...

Zo ik ga ook ff knolhobbelen :))
:wave:

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:49

Pff heb ik alles geregeld voor de komst van nieuwe pony, die gisteren goedgekeurd is. Nu willen de verkopers ineens dat we hem een week later komen ophalen. Maar ik wil graag de eerste dagen thuis zijn als hij er is. En dierenarts heb ik ook al geregeld. Wat een gedoe toch weer.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:44

Nou wat raar :\ en lastig...

Hier lekker knolgehobbeld. Nu de komende dagen de knop zoeken om in galop aanspringen te gaan oefenen. Want dat kan onderhand denk ik wel **leuk**

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:08

VHU gefeliciteerd met zoon.
toch een fijn gevoel dat het niet aan jou lag met C. alleen jammer voor paardje.
En progressie met Fred.

Bianca eindelijk een papierloze muur, beterschap met borstbeen.

Tine wat raar dat ze de pony later willen laten halen, zou op m'n strepen staan vooral omdat je alles al geregeld hebt.

Hier op de kar knol gehobbeld. Wat een lekker weer vandaag, terras met de hogedrukspuit (manlief) en tuinmeubels erop, we hebben zelfs de schaduw opgezocht vond het te warm in het zonnetje maar heerlijk zitten genieten met een :9k

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:10

De verkopers organiseren dat weekend een marathon, dus ze zijn heel erg druk (en nu wsl al flink gestresst ;-) ) en kunnen dan ook niet op hun gemak afscheid nemen van de pony, want de wedstrijd is ook nog voor een deel op hun terrein. Dus ... we halen hem een week later op, dierenarts dus ook een week later gepland. Gelukkig ben ik de eerste week van mei vrij, want ik wil in het begin wel thuis zijn als hij er bij komt.

Ben gesloopt, had vandaag een interessante cursus, maar die liep een beetje uit, waardoor ik zoonlief pas om 18.50 bij zijn vriendje kon ophalen, terwijl de ouderraadvergadering om 19 begon. Moest ook nog even wat eten, dus maar wat later aangeschoven. Nu wachten tot Amerigo zijn eten op heeft, kan ik naar bed.
Heb de laatste tijd niet meer zoveel plezier in mijn werk en dat komt door 2 kinderen in de klas. Die verstoren de boel enorm (hebben ook advies voor speciaal onderwijs (SBO en RENN4, maar ja, daar zitten ze nog niet, want die scholen hebben geen plek). Zo sneu voor de rest van de groep (en voor de juffen) want de sfeer, concentratie en werktempo lijden er enorm onder.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:27

Fijn dat jullie er zo uitgekomen zijn Tine +:)+
Kan me er alles bij voorstellen vwb werkplezier en de verstoringen in de klas dat slurpt energie... :(:) waardeloos die wachtlijsten in speciaal onderwijs -O- is er niet een stagiair of klasse assistent of voor mijn part vrijwilliger die af en toe de kinderen 1:1 kan nemen? Scheelt toch weer...

Ber is vanacht moeder geworden van een prachtig merrieveulentje genaamd Surprise. Met moeder en kind is alles gelukkig goed.

Mijn moeder wordt vandaag 84 :D dus ik vertrek zo als ik hier de boel aan kant heb naar Groningen.
Fijne dag allemaal :wave:

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:59

Nou voor de zoveelste keer gezeik met bokt ivm meelezers die dingen lezen (ik bedoel waarom?) en van alles van me vinden ik ben er nu echt klaar mee. Ik stop dus met bokt. Willen mensen nog contact kunnen ze me vinden op facebook.