[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:31

hallo allemaal.
Gezellig gekletst is er..ik ga morgen bijlezen...nu thuis van een week in de sneeuw met de honden..
Slee ervaring op gedaan ! was supermooi..
Tot morgen !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:05

@Biancao: welkom terug! We willen natuurlijk alles horen <3 *\%/* .

*hier beetje heerlijk druk met Romeo en Charlotje :o <3 <3 <3 *

magicmist

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:02

gaaaf!! slee ervaring!!

ik heb nu 1 welsh a pony en een kruising haf x arabier van bijna 2,
heb een week of 4 mijn andere welsh verkocht. had geen plezier meer in het tweespan rijden en wilde iets groters.

vandaag een rit van 18 km gemaakt. Het was eigenlijk iets te ver voor jackson, maar hij hield het goed vol.
Gelukkig hadden we redelijk wat asfalt. Alleen de bospaden waren drek en geheel kapot gereden door tractors. Daar heeft jack toch zwaar moeten trekken.
Maar hij deed het super!
ff uitleg: Jack zit conditioneel in een opbouwfase na een baggerjaar met allerlei kwaaltjes.
3 x kreupel geweest, waarschijnlijk door tandprobleem en hoefzweer. een bacteriële infectie op de huid en als laatst flink afgevallen door een gebroken kies. Hij begint nu pas weer redelijk zijn hooi te eten. maar dat heeft even geduurd.
Hij is wel veel bespiering kwijtgeraakt, maar loopt nu wel fijner dan voorheen.
raar, maar waar..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:17

Pfff is dan zo'n zorgelijk jaar .... hoop dat de ellende nu voorbij is voor jullie :(:)
Hier even helemaal geen voor de wagen momenteel. Sta nu niet op plek dat het goed mogelijk is en behoorlijk into endurance momenteel. Maar het kriebelt wel... wie weet deze zomer toch weer.... ik kijk het wel even aan :j misschien ga ik wel een cursusje tandem rijden doen of zoiets. Gewoon voor de lol.

Biancacoo zag al paar giga gave foto's op facebook, ontzettend mooi dat jullie naar de sneeuw zijn geweest *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:41

Ik ga zo ff naar de FB van Biancacoo :D .

VHU, jij zou toch je oude sulky terugkopen? Niet doorgegaan? En pony's lekker aan het werk gezet!

Janouk aan het wagens ruilen, zal best verschil hebben uitgemaakt denk ik zo!

Hier vandaag de laatste wintertraining vaardigheid gehad van onze vereniging. Heb niet meegedaan, heb even een gewoon rondje met Moos gedaan. Wel foto's en filmpjes gemaakt voor op de verenigingswebsite. Daarna nog een rondje met Anda en nu na de douche zo rozig als een konijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:45

Lekker dagje dus Gem :j :z :+

Ja dat zou ... maar op dat moment niet haalbaar ivm iets anders wat plotsklaps moest gebeuren -O- paar weken later kon het wel maar toen was wagen alweer weg... duszzz we zoeken nog even verder :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:28

Oja, Biancacoo vroeg eerder hoe dat eruit zag, een QH voor de koets. Nou, als hij zich eenmaal overgegeven heeft zo dus:

Afbeelding

maar voordat het zover is, houdt hij dit ook nog wel heel lang vol:

Afbeelding

Moeilijke pony hoor, fokt zichzelf erg op.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:01

Goedemorgen!
Waait het bij jullie ook zo? Hier wel {:} maar :brr:

QH'je beetje *\%/* :)) wordt hij/zij ook onder het zadel gereden?

Ava is Charlotte je nieuwe paardje? **niet nieuwsgierig** :P

Zo maar eens naar stal :7

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:55

Charlotje is idd mijn nieuwe paard; ze is echt helemaal geweldig. Ze is trouwens nogal bekend op bokt en het is allemaal heel raar gelopen,vandaar dat ik eerder een beetje vaag over was. :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:02

Ben ik ook weer even.

Oei gem daar heb je nog een hele kluif aan aan die Moos.

Gisteren wedstrijd gehad. Was een moeilijk parcours met veel korte draaitjes. Robin ging
super uiteindelijk 9e geworden.

S'avonds nog meegereden met tandem. En dat was leuk!! Pony's liepen zo fijn nog wel een
paar kleine stuurfoutjes maar echt lekker gereden! Uiteindelijk 2e geworden van de 3 die mee deden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:30

Maisie, nee das Moos niet hoor :D
Vhu, ja stalgenootje rijdt er western mee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:16

Gem, oeh..QH is wel mooi !! pittig ding !!
Maisie, gefeliciteerd met je 2e plek, tandem gaaf !
Ava..charlotje..klinkt goed..foto !!!! *-:) heeel benieuwd !!
wat super dat Romeo en je dochter nu zo goed gaan met rijden !! +:)+

hier 2 foto's...ik was begonnen met 2 hondjes..toen het gevoel redelijk goed was..4 hondjes ervoor..en ook nog een route met alle 5 hondjes ervoor gelopen...
moeilijk omdat ik honden heb die op snelheid getraind zijn !! en dat is in de bochten evenwicht bewaren..ben dus wel gevallen een paar keer..simpel omdat ik slechte balans heb..maar...al doende leert men..
laatste dag flinke val..buikspieren verrekt en volgens mij ook 1tje gescheurd...nu nog pijnlijk...maar dat komt wel weer..ik zal volgend jaar hopelijk beter leren rechtop te blijven.
maar..onwijs trots....

Afbeelding

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:28

Oh, wat geweldig om te zien; prachtig plaatje zo in de sneeuw; super gaaf! Autschj; hoop dat je er snel minder last van hebt.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:19

ow haha sorry gem ik zat niet op te letten. Ferro kan ook zo lopen als je dressuur met hem
wil rijden vreselijk.

Biancacoo geweldig zo in de sneeuw!!

Was gisteren ook nog een huil momentje. De vrouw van de kennis met hersentumoren heeft gisteren de finale ronde nog gereden. Ze reed super maar toen ze over de finish kwam kon ze alleen nog maar huilen. Haar man zat in de bak naar haar te kijken met een big smile. Daarna hebben ze nog een ererondje met hun span gedaan (beide mee achterop) en kregen ze nog een bloemetje van de organisatie. Dit alles op de muziek die hij zelf had uitgezocht (nick en simon ode aan de vrouw) Nou toen hadden veel mensen het wel even moeilijk hoor.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:59

Dat klinkt super heftig maisie...
Qh is sterrenkijker als hij geen zin heeft..
Biancaoo de foto's zijn echt super gaaf. Hopen dat je snel hersteld.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:19

oeps dat is zeker nog veel werk met de QH maar gaat vast wel lukken
mooie foto in de sneeuw met de hussen...
hier maar eens de dekenkisten opgeruimd, 2 eczeemdekens in de aanbieding oude ponytuig ligt maar te liggen....wat kan een mens een troep :list: hebben,en dan heb ik het nog niet over de wollendekens van happytime en showtime die nog nieuw op zolder liggen,maar die kan ik nog niet weg doen,ook stom want ik koop geen paard meer(past niet in de ponytrailer) :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:41

@Maisie: pfff, wat heftig |( :(:) :(:) Y;( Y;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:44

@HT: hier ook tijd om weer eens flink op te ruimen :D, maar heb gewoon teveel plek, dus stoort nog niet genoeg :') .

Hier heel erg blij met alle hulp van vriendinnen en gezin <3 <3 .
Heb al 2 keer op mijn nieuwe paard kunnen rijden _/-\o_ .
Wat een geweldig paard; ongelooflijk; heeft zo moeten zijn :j <3 .
Is nu toch extra spannend, maar voelt echt vertrouwd :* .

Dochter en Romeo gaan helemaal super *\o/*.
Dacht even over drafbalkjes heen te laten gaan, maar hij nam ze meteen beide; hahaha, hij dacht ook: "wat is dat nou weer voor een lage oxer :') "

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:28

Ava !! *\o/* wat supergaaf dat je al met
charlotje gereden hebt _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:46

Dank je wel: echt ongelooflijk <3 *\o/* *\o/* ; ben er zo blij mee <3 .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:15

Nou net heel verhaal getypt en nu alles weer weg ... OK dan, komt nog ff verkorte versie.
Vind het zoooooo superleuk voor je Ava dat het zo goed gaat met Charlotte *\o/*
Maisie dat is dan een weekend met veel verschillende emoties, zwaar zeg :(:) wat doen je pony's het toch altijd goed, vind dat zo knap van je :j
Biancacoo hoop dat de blessure meevalt en dat je snel herstelt, zo jammer zo'n einde van een prachtige vakantie :(:) heeft Luke het leuk gevonden? Zag prachtige foto's op facebook <3
Gem vindt de QH het niet gewoon lastig om de druk te verwerken? Met western is het toch heel anders druk-technisch-gezien?

Vanochtend heeft stalgenootje wandeling gemaakt met Hero, ik Ber en Ollie gelongeerd dus dat was lekker, zijn ze er alle drie goed uitgeweest.

Hier zijn we van het weekend ook giga wezen opruimen, kwamen tot 8 enorme vuilniszakken :o nu onszelf opdracht gegeven voor komende weken minimaal paar vuilniszakken wegwerken, we hebben ook groot huis, kan veel in }:0 maar als je iets al jaren op zolder hebt staan of in de kast zonder dat je er ook maar iets mee doet kan het net zo goed weg. Nu een helemaal lege kast, hoe is het mogelijk (komt vast wel weer vol hahaha).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:29

goed aan de opruim dus Vhu, supergoed !! wat een spul verzamel je door de tijd heen he ?!
Blessure valt me mee...ikk zou nu al weer graag op de slee willen staan..haha..dus heb er geen slecht gevoel aan over gehouden..gelukkig,....kennis van me heeft op dezelfde dag 2 ribben gebroken tijdens zijn training met de honden in haidmuhle..dus..daarbij vergeleken..ben ik dik in orde !!

Gem, de QH is wel gaaf om te zien..maar herken het karakter wel....lastig !!
Vhu, lekker aan de wandel geweest, en longeren, goed bezig !

ben bezig met papier administratie..heb ik een beetje laten liggen allemaal..nu ben ik wat wiebelig en wankel na de vakantie..dus kan ik mooi nu al e.e.a uitzoeken...blegh...

Verder..zo veel schitterende foto's gemaakt.....onwijs blij mee !!
nu moet ik eind van de week de modder weer in met de hondjes..nog geen zin in zeg maar..haha..
eerst maar was gaan draaien en afwassen en alles schoonmaken....

fijne dag allemaal...tot later..
ps..ik heb nog niet alles bijgelezen...sorry.. Y;( nog beetje moe..ook al wil ik dat niet toegeven natuurlijk...haha... _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:50

Ik sluit me even aan bij de laatste samenvattingen. Heb alles braaf bijgelezen en leef uiteraard met iedereen mee.
Ik probeer hier nu op mijn manier ook een grote schoonmaak te doen. Ik wil proberen om 1 ruimte per week te doen, dus ben ergens in mei pas klaar, maar goed, op deze manier kan ik het hopelijk wel aan. Het moet wel nodig gebeuren en er moet ook een heleboel weg. Nadeel van een groot huis, je houdt veel te veel.

Verder nog steeds erg moe. Lag gisteravond al om half 6 op bed en kwam er vanmorgen pas om 7 uur weer uit. Bijna aldoor geslapen. Hopelijk nog een paar van deze nachten, dan zou het weer wat beter moeten gaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:51

Jeetje Tine :(:) hoop dat je langzamerhand wat minder hoeft te slapen :(:)

Dit is trouwens zo'n grappig topic, allerlei gedoe rondom die moestuintjes van AH :')
[HTT] AH moestuintje

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:41

Net terug van les met zoonlief, ik heb een uur lang staan genieten. Ze gingen zoooo goed. Nu even dekens om doen bij Sam en Amerigo proberen te vangen om zijn onderdeken er weer onder te doen.(het wordt weer flink koud vannacht) en dan weer snel naar bed.