[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:08

Weet niet meer zeker wie het vroeg, ik geloof Maisie. Hierbij globaal de punten die bij onderhoudsbeurt trailer worden bekeken:
1. oplooprem (koppeling, schokdemper, hoes, lagerbussen, handrem, breekkabel, neuswiel)
2. assen en chassis (met daarbij schokdempers, wiellagers, remtrommels, remkabels, wielbouten, conditie banden, bandenspanning,velgen)
3. opbouw (hang en sluitwerk, reflectoren, kentekenplaatbevestigin, spatborden)
4. verlichting/bedrading
5.paardentrailer: vloer, zijwanden, klimlatten klep

Nu snel naar bed, straks nog op visite. Heb de paarden nog op stal, denk dat het daar nu beter is dan in de wei.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:18

Ik zag vanmorgen een pad in de badkamer, maar kon hem niet pakken, hij sprong snel weg onder de kast. Had de douche maar even laten lopen zodat er wat water voor hem was. Nu is hij weg. Als ik morgenochtend een prins in mijn huis vindt..... hahahah

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 06:51

Goedemorgen.

Waar is iedereen? Allemaal op vakantie?

Hier om tien over 6 opgestaan. Ga nu beginnen met Rembrand trainen. Hoop dat ik ze allemaal gehad heb voor 10 uur.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:27

Goedemorgen Tine, nee, hoor, hier geen vakantie iig. Sta netjes voor zes uur op om ontbijt en lunch voor manlief te maken, hahaha en daarna kantoorklusjes.
Hoop dat je het redt. Wil hier ook wel wat doen met de paardjes, maar ga dat niet redden, vandaag, helaas.
Straks vriendinnetje van dochter ophalen, die komt logeren, vanmiddag gaan ze lekker zwemmen en vanavond ponykampen *\o/* .
Voor morgen moeten we nog wat verzinnen :D .

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:49

Hier ook niet op vakantie. Gistermiddag wel veel last gehad van de warmte. Zal wel iets komen door het zwanger zijn. Ik dacht zelf dat ik geen vocht vasthield, maar mijn schoenen zaten vanochtend een stuk losser dan gisteravond ;)

Zo even door de supermarkt heenrennen en dan op rustig tempo wat in huis aan de gang. Deuren en ramen staan nu allemaal nog open maar alles gaat straks weer potdicht ;)

Avaluna veel plezier met dochter en vriendinnetje en Tine succes met de paarden!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:16

hier ook gewoon aan het werk.

Tine bedankt voor de punten van de trailer.

Iedereen succes met de hitte vandaag !!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:45

Voor iemand die nog een trailer zoekt... die van mij komt te koop.... gaan woensdag bij een vrachtwagen kijken. Auto gebruik ik bijna niet meer, alles is op loop of fietsafstand, dus zonde dat daarvoor een auto blijft staan. Vriendlief kan namelijk niet in mijn auto, omdat hij zo allergisch voor paarden is. Hoe het van het winter gaat zien we wel weer... bevalt het niet kunnen we altijd weer verder kijken.

Gisteren heeft daan de hele dag in een bak met water gezeten. Ik zat voornamelijk binnen. Zal vandaag ook wel gebeuren. Vanavond nog even naar de pony's toe, hopelijk kan ik ze even longeren. Rijden gisteren ging super. Viel me niet tegen. Zijn beiden afgevallen, Snuit oogt een stuk rustiger. Linksom nog verzet bij de bocht ingaan, dus bel vandaag de fysio nog even een keer voor hem.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:11

Mogge, hier wel 1 in vakantiemodus :o , heerlijk! Ik ben niet echt een ochtendmens dus ik ga vanavond weer lekker rijden met Brutus :j

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:34

:wave: Kom weer onder de steen vandaan na een paar hectische weken.

Zal nu even gaan bijlezen! :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:54

Ik ben ook weer aan het werk. Geen straf om met dit weer in een supermarkt te werken...

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:11

Allereerst; Gefeliciteerd Aks! Super gedaan! Zie je nou wel. *\o/*

janouk schreef:
Janouk loopt zalig voor de wagen. Alleen zodra ik haar onder het zadel rijd, begint ze te headshacken. Zo raar, want voor de koets doet ze het niet 1 keer. Dus als het iets ergs is, zou ze het toch ook moeten doen voor de koets?! Puzzel.
Volledig onduidelijk waar ze last van heeft.

Onze pony doet precies hetzelfde. Die staat nu maar 24/7 op de wei om wat rust te krijgen. We gaan hem nog op de foto zetten om te kijken of er iets niet goed zit in zijn rug.
Deze pony is een paar maanden geleden in het springparcours samen met ruitertje onderuit gegaan, sindsdien doet hij dat ook ohz. Voor de kar daarentegen weer niet. Zal wel te maken hebben met andere spieren die gebruikt worden. Hebben er al iemand bij gehad, maar uiteindelijk na de behandeling bleef die headshacken.

Jenkins, dat is bijzonder. Goed gehandeld, weet je nu hoe het gaat met het zeehondje?

VHU, leuk dat je beste vriendin langskomt. Lekker samen genieten! Fijne vakantie.

Baudy haar veulens goede resultaten tijdens de keuring. Top!

Lanouska, die oplegger is mooi. Zijn dat stickers die jullie erop plakken? Waar bestellen jullie die?

Ips, fijne vakantie gehad?

:wave: Hoi Ollie! Fijn dat Brutus zo goed loopt.

Tine, vervelend al die dazen. Hier ook wel wat dazen, maar niet zoveel als bij jullie :oo Stuur die kikker hier maar naartoe, kan nog wel een prins gebruiken.

Hier drukke weken achter de rug. Veel dingen geregeld voor de uitvaart. Afgelopen weekend nog een wedstrijdje gereden met dubbelspan, ze liepen fijn.
Uiteindelijk een (eeuwige :D ) tweede plek. Aankomende vrijdag weer eens enkelspannen tijdens de paardendagen in Driesum/Wouterswoude.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:14

Ook aan het werk maar op een lagere pitje. Vriend is nu vier weken vrij. Gisteren met onze dressuurmerrie en veulen naar een selectie geweest voor de veulen veiling midden Nederland. Daar werd onze Irola als enige (van de 10) voorlopig geselecteerd en later werden we al gebeld dat ze is geaccepteerd. Super blij mee. Vrijdag gaan we met der naar de jonge veulenkeuring in tolbert. En as maandag moeten we naar lunteren voor de veulenveiling, dan moet ze op de foto en film. Leuke dingen allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:11

Baudy: wat super!!!
Poeltje: mooie samenvatting

Net heerlijk met alledrie de paarden getraind. Die pony loopt werkelijk zo fantastisch momenteel.Hij krijgt sinds 2 weken muscle impuls. Of dat nu de oorzaak is, weet ik niet, maar ik zit ontzettend te genieten van onze kleine man. Leek eerst de B een onmogelijke opgave, ik zit nu serieus te denken aan de Z. :wow:

Nu even vervroegde lunch, dan pony bij zijn vriendjes in de winterwei zetten (is nu nog erg nat, dus dan krijgt hij nog meer last van dazen). In de winterwei staat momenteel een lekker windje (oostenwind). In de zomerwei houden alle bomen die wind tegen, dus is het daar veel minder aangenaam. Kunnen ze toch buiten staan.

En dan straks maar siesta houden. Vanmiddag dan nog het huishouden doen. Bleh, zo geen zin in.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:45

baudy: toppie veulen geselecteerd voor veiling *\o/*
las ik dat er weer appelflappen naar de regio gaan???? mag ik er ook 1 reserveren??? sun gaat dus geen vakantie houden maar de komende weken aan het werk,laatste keer B dressuur
ips: ik was zondag nog in de winkel.heb je gezocht maar.....las smiddags dat je nog foetsie was +:)+
tine:ik wil ook wel dat spierenspul voor mezelf...... :=
poeltje: eeuwige 2de plaats is ook niet verkeerd,heb je nog wat te verbeteren :)* ,altijd maar 1ste lijkt me onwijs saai
hier gisteren tara voor de sulky gezet(mag eigelijk niet meer van instructie,maar heb alleen maar gestapt)eerst aan de lange lijnen gestapt tot ze rustig was, daarna sulky erachter,ging ze uit haar dak....zat de ene oogklep iets te dichtbij haar oog...tutje zenuwpees!,en daarna op de sulky wat gestapt...trots op de pony die nu wel braaf bleef....he he eindelijk! +:)+

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:19

Ht, ik ben er eigenlijk nooit op zondag. Maar wel stoer dat je tara wel voor de wagen heb gezet!
Baudyh, wat gaaf van het veulen.
Tine ik was dezelfde tijd als jij op, maar om te werken.
Tallechie, ik heb geen trailer nodig, maar je hebt leuke plannen met een vrachtwagentje!
Poeltje veel succes in Friesland, mooie wedstrijd, maar hoop voor je dat de temperatuur nog wel wat naar beneden gaat!

Wij zijn heerlijk een week weggeweest, na 2 jaar ofzo weer eens met zijn 2. Thuiskomst was iets minder. Mijn lieve Mila is zondag gegrepen door de nieuwe hond. Arme snoes allemaal hechtingen en een drain in haar nek, moppie is maar 3,5 kg dus geen tegenstander voor 30 kg+ bouvier. Wordt dus exit bouvier, het is verder echt een hele leuke hond. Maar meer een mensenhond als erfhond. Nu nog een goed huis vinden voor haar. Voelt wel raar, we hebben nog nooit een beest weggedaan. Nou ja Pablo stond natuurlijk in bruikleen, maar das toch anders.
Paarden staan er lekker bij, vanavond de pony van de oppas terugbrengen naar zijn eigen stal. Nu vooral ff niks doen. De was staat aan en mijn jongste stiefzoon is lekker aan t rommelen in de schuur ( en hij vertelde me net dat hij een vriendinnetje heeft, 14 jaar, echt te schattig)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:25

HT: ik wil het ook voor mezelf. Als het bij de paarden werkt, is er voor mij wellicht ook nog hoop. Het zou voor mensen ook moeten bestaan, maar ik kan het nog niet vinden.

Hier net de paarden binnen gehaald 36 graden en de wind is foetsie. Wel handig dat ze nu vlak bij huis stonden, dan heb ik ze zo binnen. Moet nu met huishouden aan de slag. Zoooooooooooo geen zin.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:53

Hier vanochtend om 6.15 op de pony allemaal herten en weer zwijnen gezien erg mooi. Was om 08.00 uur weer terug pony gewassen vanaf gisteren vindt ze dat heerlijk. En rest vd dag wat chillen id schaduw zoonlief is met vriendinnetje uiteraard naar het zwembad. Oftewel we houden het hier wel uit!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:59

Net de paardendrogist denk ik heel blij gemaakt. Heb 2 vliegendekens, 2 winterdekens en 2 regendekens besteld en nog wat vitamine E en electrolyten. Pffff. Gelukkig was er een zomeractie, dat scheelt dan nog weer even. Maar ik dacht laat ik maar vast gaan bestellen voor de winterdekens, want voorgaande jaren heb ik nog wel eens eindeloze wachttijden gehad. Weliswaar bij een ander bedrijf, maar toch.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:31

hier ook niet op vakantie, gewoon lekker thuis..
in huis is het lekker koel..paardjes vermaken zich wel..heb nog maar 1 zelf ons shetje missy..die lekker vandaag even gedouched..en daarna heeft ze in zwarte grond gerold, ideale anti daas middeltje voor haar..haha

verder..hondjes houd ik rustig,..die doen anders veel te gek..zijn lekker in de schuur die is geisolleerd, dus daar is het niet warmer als 20 graden..voor hun nog goed te doen.

ik heb verder geen nieuws...haha...lees wel braaf mee..
baudy knap veulen !! gefeliciteerd.
ht sun voor de kar gedaan..
tine..dekens al besteld, komt helemaal goed !
vhu al gereden..

poeltje drukke periode gehad zo..

verder..vandaag weer mensen gehad om ons huis te bezichtigen...duimen maar....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:43

Jeetje Bianca, alweer kijkers. Dat klinkt toch wel goed.

Inderdaad wel vroeg met de dekens, maar het is straks zo weer september. Meestal begin ik dan toch wel met een regendeken. En als je ze dan moet hebben is de levertijd ineens een paar weken (met uitloop naar 2 maanden, heb ik gehad. En dan ben je niet blijk) Heb ook van die zebra vliegendekens besteld. Dit jaar moeten ze het nog maar met de oudjes doen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:21

Het regent hier al een tijdje!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:25

Frensie schreef:
Het regent hier al een tijdje!

*groen*
van jaloezie!

Ik wil ook regen

:(:) voor de kat van Ips.

Ik lees écht bij. Maar op het werk, en ben echt te belabberd om terug te tikken..

Net Dids weer op het gemakje behandeld, monstertje heeft een schaafplek/wond in zijn kootholte.

En nu thuis, eten en weer opladen voor morgen :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:02

Ips...wat zonde dat de boef de kat gegrepen heeft..ik hoop dat ze goed opknapt !! erg hoor..
en ik hoop dat je een goed thuis voor boef kunt vinden..balen zeg..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:08

Ips: sorry, helemaal neit gereageerd op je kat. Wat een ellende joh. Weet er helaas van. Heb ook een hond gehad die dat deed. Niet leuk. Hopelijk komt het met je kat weer helemaal goed.

Ik wil ook wat regen (liefst snachts haha)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:57

Mila is mijn Jack Russell teefje :P Weegt nog minder als de kat (die wel de volgende op de nominatie is om gegrepen te worden)