[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:11

Maakt toch niet uit Tallechie, we hebben allemaal zo onze 'dipjes' en 'hoogtepunten' , is dit topic toch voor :j

Kan me wel voorstellen hoor dat het niet fijn rijdt :(:) Het lastige is vaak als ze zo drammerig / loperig enz zijn dat je gevoel zegt dat je eraf moet blijven maar je moet eigenlijk juist er tegenaan rijden, dat het jouw verhaal wordt en blijft. Maar ja, da's wel ff lastig met een paard van dik 1.70 op een druk wedstrijdveld :7

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 07:51

goeiemorgen! :)
Ik ga eventjes opzoeken hoelaat de bakker open is. Dan door naar Den Bosch eventjes paardjes kijken.
Als ik dan terugkom actief aan de schrijfmeuk.

Heb gisteren lekker loopbaanbespreking gehouden met vriendje :)) En dat maakt dat ik nu wel een gevoel van ''ja kom maar op'' begin te krijgen.

En, @VHU; waarschijnlijk krijg ik vriendje ook mee :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 08:23

Goeiemorgen!

iedereen een fijne dag, het is mooi weer!

wij gaan zo richting mijn schoonouders in de achterhoek...

tallechie, scheelt het niet als je hem op wedstrijd ietsje scherper inspant?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 08:51

Tallechie, doe je ook grondwerk met hem? Je probleem met water en daardoor niet alleen buiten kunnen rijden klinkt namelijk wel een beetje als een probleem met het respect.
En een keertje op een wedstrijdterrein gaan losrijden zonder de wedstrijd zelf te starten? Hoe doet ie het dan? Bedoel, als hij dan wel braaf is, zit er bij jou waarschijnlijk toch een stukje "ik-moet-zo-de-jury-laten-zien-wat-we-kunnen-spanning"
Probeer alleen maar mee te denken natuurlijk.

SL sterkte! Das absoluut niet netjes om zo'n meisje zo eruit te schoppen, belachelijk! Hebben ze op zn minst gevraagd of er iemand was waar ze naartoe kon, of dat ze iemand kon bellen? Vast niet :(

Ik ga zo lekker met vriendlief naar de beekse bergen! Heb er helemaal zin in! :D Natuurlijk gaat de camera mee om eens lekker mee te oefenen!
Groetjes, lacuna

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:42

Allemaal bedankt voor de sterktewensen!

@ tine en bettepet: gefeliciteerd nog met je punten!

@ VHU: die vervelende pijn onder je schouderblad als je een beetje diep ademhaalt, ik ken het.. Het is echt een verschrikkelijk vervelend gevoel!
Longeren doe ik trouwens ook met Romeo, hij gaat er echt lekker van lopen. Dat doe ik vooral als ik geen tijd heb om hem voor de wagen te zetten (of als ik niemand heb om mee te gaan). Nu met de examens heb ik geen tijd om te mennen, dan is het gewoon longeren…

@ Lacuna: nee hoor, ze hebben gewoon gezegd “de kans is groot dat je kanker hebt, maar volgende week donderdag mag je terug komen en dan weet je meer”. Mijn tante is zo snel ze kon naar dat ziekenhuis gegaan (een oom van een ander gezin heeft haar gebracht, zij was uiteraard ook te erg overstuur om zelf met de auto te rijden), zij hebben mijn nicht toen opgevangen.
Mijn nicht is met haar moeder mee naar huis gekomen en nu gaat ze via haar huisarts (die hier zijn praktijk heeft, dat was haar huisarts voordat ze naar Leuven verhuisde) proberen om hier in Genk in het ziekenhuis sneller geholpen te zijn. Kan me dat wel voorstellen, ik zou geen week kunnen zitten met die onzekerheid!
Veel plezier trouwens in de beekse bergen! Weet niet wat het is, maar kan me wel wat voorstellen.. :o Geniet ervan!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:53

lekker genieten lacuun.
Ik zit in de trein nu. Heb camera en statief ook bij. T is wel al vies warm vind ik. Stationsmeter in tilburg geeft 19 graden aan.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:02

@ Naaltje: het is inderdaad al warm! Om 9 uur ben ik al met een t-shirt naar buiten kunnen gaan zonder koude rillingen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:26

@SL: tjee, zeg :(:) :(:) . Ik vind het heel gek dat ze dit zo zeggen, ik hoop maar dat het niet zo is, normaal gesproken zijn ze veel behoudender.
Ik heb vroeger opgepast op een tweeling en die waren een jaar of 10, denk ik, toen d'r eentje buikpijn had, doktoren meenden ook een gezwel te zien en er zou naar ik meen een eierstok verwijderd moeten worden, dat is natuurlijk niet niks, is nog maar de vraag of je dochter ooit moeder kan worden, bleek achteraf dat d'r blinde darm gescheurd was... Ik hoop maar dat het snel beter gaat met je opa en je neef en dat het wat anders is bij je nicht.

@Tallechie: wat vervelend :(:) . Ik kan idd ook alleen maar bedenken om vanaf het begin te beginnen, aan de hand, door een plas en zo steeds verder.

Ben de rest even kwijt :o , een heel fijne dag voor allemaal!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:35

zo. Camera batterijen leeg gemaakt. Wat een rust in de kudde,luie paardjes. Nu op trein naar huis wachten..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:59

Had een heel verhaal getypt maar drukte op een verkeerd knopje. Nog maar een keer dan.

Iedereen die mee denkt super bedankt.

Ik moet veale dan inderdaad meer naar voren rijden, maar dat is gewoon niet mogelijk op een wedstrijd of in de les. Thuis lukt dat dus wel.

Nouvel op wedstrijd heb ik het nog niet geprobeerd. Wil het eerst in de les doen. Maar dan moeten er niet zo veel zijn, moet dan wel de ruimte hebben. Heb het 1 keer geprobeerd maar toen werd hij nog heter en drukker en kwam hij omhoog,. Dus instructeur moet er even mee bezig.

Lacuna ik doe geen grondwerk met hem. Ik heb het geprobeerd, maar het lukt me niet met hem. En heb niemand in de buurt die hier mee bezig is en mij kan helpen.
Alleen losrijden is nog een optie, alleen dan moet er wel een keer een wedstrijd in de buurt zijn. Meeste wedstrijden zijn een uur rijden en we moeten met 2 auto's heen.
Ik kan wel met hem alleen naar buiten, maar omdat hij voor plassen aan de kant springt is het te gevaarlijk. Hij springt namelijk ook al staat er wat. Dus een boom, een steen, een sloot, dat maakt hem niet uit. Daarom ga ik niet alleen naar buiten, want als hij springt en we komen ergens tegen aan red ik dat natuurlijk niet alleen.

avaluna bij deze waterbak hebben we het ook aan de hand geprobeerd, dat lukte ook niet. Andere waterbak moet ik even zoeken om het uit te proberen

Naaltje fijn dat je nu een goed gevoel hebt. Veel plezier vandaag.

Veel plezier in beekse bergen, zijn wij een keer op vakantie geweest

Hier een vervelende nacht gehad. Mijn vriend was op stap en kwam dus laat terug dus ik zou Daan doen. Maar daan heeft denk ik toch wat last van de prikjes. De hele nacht was hij onrustig en elk uur wel wakker.
Op een gegeven moment maar bij mij neer gelegd. Hij is nu ook al vanaf 9 uur wakker en jammerig/huilerig.

Ik zou vanochtend naar stal, maar wil hem zo niet meenemen. Dus als vriendlief beneden is maar even naar stal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:52

Zo, weer ruim 2 pagina's bij moeten lezen.

Tallechie: ik wil je niet aanvallen( probeer mee te denken voor een oplossing), vind je een hardstikke leuke meid, maar denk nog steeds dat jij je teveel laat imponeren door de grootte van je paard, waardoor hij denk ik de baas is over jou. Je proeven gingen zo snel dat de ring gewoon een tijdje leeg bleef tot de volgende in de 2e ring aan de beurt was. Dan kan de proef voor je gevoel wel goed gegaan zijn, maar waarschijnlijk vond de jury het afgeraffeld. Als je te hard gaat, kun je je figuren nooit netjes afwerken. Hij laat ook wel (in ieder geval bij het losrijden) mooie stukjes zien, maar hij is ook flinke stukken dwars, loopt over de schouder weg, noem maar op. Gisteren had je volop de ruimte. Dus als ik jou was geweest (en jij denkt dat dat de oplossing is), dan had ik hem daar flink aangepakt. Ruimte genoeg.

Je schrijft dat het thuis goed gaat, maar in de lessen had je toch ook problemen en kon je dat door ruimtegebrek niet oplossen? Dus het is niet alleen op wedstrijdterrein.
Daarbij komt dat je onbewust toch ook nog wat wedstrijdstress zult hebben, waardoor de situatie niet beter wordt. Maar je schrijft ook dat de vaardigheid beter ging. Zie inderdaad die verbeteringen en werk aan de rest. Je bent pas weer net begonnen, dus je mag ook geen super prestatie (en punten verwachten) Roden is voor jou toch vlakbij? Probeer daar anders hc te starten, kun je proberen zonder wedstrijdstress rond te komen.

Inderdaad grondwerk gaan doen. Als dat niet lukt, is dat in mijn ogen ook weer een teken dat hij de baas is.

Vwb die waterbak. De vorige eigenaar heeft hem daarom waarschijnlijk verkocht. Waarom zou hij anders een goed paard wegdoen??

@SL: sterkte

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik ga met pony nog niet over naar de L. Daar is hij in mijn ogen nog niet klaar voor. Ik rijd de B gewoon helemaal vol (moet bij 20 al over, dus dat is als het zo blijft gaan toch al snel genoeg). Ik rij trouwens sowieso bijna altijd mijn klasses bijna helemaal vol voor ik overga. Je mag in de B bij 5 over, met Rembrand wel gedaan, maar in de L en M pas bij 25 overgegaan. Ik ga pas over als ik zeker weet dat ik in volgende klasse ook winstpunt zou kunnen scoren.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:08

Tine Hij loopt in de proeven te snel. Dat klopt. Maar met inrijden had ik op een gegeven moment wel het juiste tempo. Maar in de proeven ben ik zo bezig met hem rustig te houden dat ik de figuren vergeet en hem ook weer de ruimte geef.
gisteren had ik wel de ruimte, maar er stonden mensen met blaffende honden, er stond een parasol, ik wilde niet de dicht bij de ringen langs en bij het andere veld hobbelde het zo dat hij telkens in gallop aansprong
Gisteren heb ik hem met inrijden aangepakt, toen liep hij weer netjes, en ik ga de ring in en dan is het alleen nog maar snel.

Hij heeft twee weken terug vervelend gedaan in de les. Afgelopen week gaat het wel goed. Maar in de les is het probleem dat ik hem moet tegen houden omdat er te weinig ruimte is om hem lekker te rijden. Je zit met 5 man in de les, rijdt de oefeningen achter elkaar aan, maar veale loopt sneller als de rest waardoor ik constant met ontwijken bezig ben.

Vaardigheid ging beter inderdaad, maar heb na de dressuur ook gelijk door gereden, ben niet gaan stappen, dus hij was wat moe.

Roden zou ik kunnen doen inderdaad. zal even overleggen met instructeur en thuis.

Ik denk het wel. maar dat wist ik niet toen ik hem kocht. Hij heeft aangegeven 2 tweespannen te willen hebben en dat veale er qua hoogte en kleur niet bij zou passen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:44

Zou het nog kunnen zijn, even een overpeinzing hoor, dat hij zich in de B proeven (vooral outdoor bij 30x60) gewoon te pletter verveeld. Zijn natuurlijk eindeloos lange lijnen. Is het een idee, wellicht hc, maar je hebt de punten dus je kunt het ook voor het echie doen, om eens een L proef te gaan rijden. Dan moet je hem veel meer aan het werk houden, wat mede gebeurt omdat de oefeningen dichter achter elkaar zitten. Rembrand gaat alleen maar beter lopen hoe moeilijker het wordt. Nu is dat niet helemaal te vergelijken, want Rembrand was ook in de B super gehoorzaam, maar goed, je weet nooit....

Vwb het losrijden: volgende keer gewoon vragen aan die mensen of ze even verderop willen gaan staan (even situatie uitleggen, dan willen ze vast wel meewerken) Er waren haast geen menners meer die er last van zouden kunnen hebben.

Die parasol ben ik met het losrijden expres steeds gaan opzoeken. Hij kroop er zowat onder, vond het helemaal niet eng gelukkig. Tussen de proeven door klapten ze hem ook nog in en uit. Maar daar reageerde hij ook niet op, terwijl we net langsliepen. Was trouwens ook niet netjes van organisatie. Ze gingen de 1e ring afbreken, terwijl ik in de 2e ring bezig was. gelukkig reageerde Amerigo daar niet op, maar voor hetzelfde geldt was hij steeds opzij gesprongen. Dit in combi met willen afbreken van vaardigheid terwijl ik nog moest, zet deze wedstrijd bij mij wel op de zwarte lijst.

Nou, ik ga Rembrand eens uit de wei vissen en wat oefenen voor de wedstrijd van zondag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:53

Tine daar heb je een punt. Dat zou heel goed kunnen inderdaad.
Zou het ook mogelijk zijn dat ik in roden 2 x b start en 1 x l hc????
Want anders kom ik niet aan mijn wedstrijden voor de kampioenschappen

Ik durf dat nooit te vragen...

Ik ben er ook een paar keer langs gereden, maar hij keek er naar en hij galopeerde telkens aan.
Er zaten mensen in de ring dus wilde hun proef ook niet verstoren.

Gelukkig was de prijsuitreiking wel snel. Tussentijds kon je je coupons al ophalen

Succes met oefenen

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:57

goedemiddag

ik heb vanochtend een dvd en video speler gekocht bij een 2de hands winkel was 30 euro kwijt (niet al te veel dus) nog 2 scartkabels gekocht á 16 euro totaal en tada alles doet het ook gewoon ik kan nu dus voor 46 euro lekker dvd en video kijken. iets wat ik al een hele tijd wou maar nu eindelijk voor mekaar heb.

voor de rest een rustig dagje vandaag alleen vanavond nog 4 span les maar dan hoef ik niet zoveel te doen want ik mag geen paarden optuigen van H ~~}> in verband met me schouder.
morgen nog een x uzma rijden en voor de rest van het weekend nog geen plannen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:06

tallechie schreef:
Tine daar heb je een punt. Dat zou heel goed kunnen inderdaad.
Zou het ook mogelijk zijn dat ik in roden 2 x b start en 1 x l hc????
Want anders kom ik niet aan mijn wedstrijden voor de kampioenschappen

Ik durf dat nooit te vragen...

Ik ben er ook een paar keer langs gereden, maar hij keek er naar en hij galopeerde telkens aan.
Er zaten mensen in de ring dus wilde hun proef ook niet verstoren.

Gelukkig was de prijsuitreiking wel snel. Tussentijds kon je je coupons al ophalen

Succes met oefenen

Gewoon even mail sturen aan de wedstrijdorganisatie, situatie uitleggen. Vragen kan altijd tenslotte. Of anders in Blijham vragen. Daar doen ze nooit zo moeilijk volgens mij.

Ik heb thuis in het verleden vaak een parasol bij de bak gehad (toen P nog baby was, stond hij onder de parasol bij de bak). Nu was deze bij de wedstrijd wel heel erg rood, maar goed, dat maakte blijkbaar niet uit. Heb nu een kindertuinstoel bij de C staan. Dat vond hij een tijdje heel spannend. Toen was hij eraan gewend, was de stoel omgevallen, was weer een tijdje heel eng, maar nu gaat dat ook weer goed. Is handig een klein kind thuis, worden de paarden bomproef van :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:08

Dat is ideaal inderdaad Tine.
Ik merk dat veale toch wel wat kijkerig is. Vooral buiten.
Zal bij de bak ook even wat spullen neer leggen / hangen ed

Ik zal wel even mailen. moet me toch nog opgeven.
Er is toch geen vaardigheid en je mag 4 proeven op een dag rijden volgens mij

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:41

@ avaluna: ik vind het ook heel gek dat ze dit zo zeiden, mijn nicht was echt helemaal overstuur. Ze heeft het mentaal zeer zwaar, ze huilt erg veel (wat wel te begrijpen is). We kunnen er altijd op hopen dat het iets anders is, maar alle symptomen wijzen op het ergste... In deze situatie kun je trouwens niet meer enkel denken een gezwel te zien, als het 5 cm groot is denk ik dat je het best zeker mag weten dat het een gezwel is... Maar volgende week donderdag moet ze dus terug en hopelijk weten we dan meer.
Jeetje zeg, voor die moeder van die kindjes moet dat ook erg schrikken geweest zijn, als ze ongeveer 10 jaar waren! Gelukkig is dat nog goed afgelopen..

@ lanouska: dan heb je een goed koopje gedaan!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:10

@ S_L klopt ja en het werkt prima. de eerste dvd is bijna afgelopen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:29

SL, hopenlijk kan ze in genk sneller geholpen worden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:40

Ben ik weer even. Rembrand was superstout. Dat is hij nooit, en nu deze week al de 2e keer. Sinds de behandeling door osteopaat. Echt niet leuk meer. Heel drammerig, overgangen terug waren niet te rijden. Van man moest ik leidsels gat lager doen, maar dat zie ik niet zitten. Heb op zijn advies maar een hele tijd gegalopeerd, om hem moe te maken. Daarna liep hij wel fijn gelukkig. Wat een energie. Op zich fijn, maar ik moet nog even leren hoe ik dat in de juiste banen moet leiden. Daarna maar even lekker onder de douche gegooid en nat het land op.

Zometeen lekker uit eten, naar de Japanner. Daar is zoon helemaal gek van. :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:46

wie weet hier wat in het engels de term ''dissolved'' betekent bij bedrijfsinformatie?
een faillissement?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:50

Tine dat is vervelend zeg. Fijn dat hij daarna wel beter liep,.

Veale is sinds dat hij naar de kraker is geweest ook drammeriger. Maar hij heeft dus gewoon pijn gehad. zijn bekken stonden toen scheef.

Eet smakelijk.

Denk dat het hier gewoon brood wordt. Wij hebben een feestweekend in het dorp en mijn vriend is dus gisteren op stap geweest. Slaapt al zo'n beetje de hele middag en zal ook wel geen honger hebben

Ik heb geen idee naaltje, ik zou zeggen dat het inderdaad faillissement is.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:52

zit hier wat na te zoeken om iemand een heule heule grote koek van eigen deeg terug te kunnen geven...
wilde contact zoeken met z'n werkgever, maar dat zal 'm niet worden dan dus _O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:54

Loze plannetjes aan het smeden dus.......