Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dat is moeilijk zo'n lief mens te moeten missen.
zo gaaf om te zien.
heb t weer volgehouden..
en al die lammetjes en hier en daar kalveren

wat een toppaard is Sav !! En de hond erbij, braaaaaaf !!
ja...ben best handig..man vind klussen een ramp... ik vind t heerlijk..fijne hobby !! Maar probeer zo weinig mogelijk nieuw te kopen...alles 2e handsjes en hergebruik..dat beperkt de keus....maar een geluk mensen doen echt de meest prachtige keukens weg...bizar hoor...

): 
) Deze keer is zoonlief er meteen zelf opgestapt om los te rijden. En hij is blijven zitten bij het springen. Eerst was het plan dat zijn springjuf er eerst op zou stappen om te springen, maar hij zat er zo vol vertrouwen op, dat juf er niet op mocht hahaha. De verkopers zorgen ervoor dat onze knappe hengst komende week klinisch en rontg. gekeurd wordt en dan halen we hem volgend weekend op. Oftewel, nog meer werk komende week, want er moet een stal klaargemaakt en de wei moet opgesplitst worden.
)
. Ik duim dat hij wordt goedgekeurd. Gaan jullie hem hengst houden?
)
?
. Hij stond nog niet officieel te koop. Wij gaan hem castreren. Het is de bedoeling dat we hem zondag ophalen, maandag naar kliniek brengen, zodat hij dinsdag onder het mes gaat. En dan maar hopen dat dat allemaal goed gaat, blijft toch spannend met oudere hengst. We hebben Sam hier nog rondlopen (= merrie) en voor die ene keer per jaar dat er misschien vraag naar hem is, wil ik hem niet alleen hebben staan. Straks kan hij gewoon lekker in de kudde. Met een hengst moet je altijd op blijven letten, en ik werk in ieder geval 3 dagen en ik vrees dat ik vanaf half mei fulltime aan de slag zal moeten, dus dan is dat helemaal niet handig. Hij blijft uiteraard de eerste 6/7 weken nog wel apart staan, omdat hij dan nog vruchtbaar kan zijn, maar daarna gewoon bij de rest.
Het is ook echt een lieverd, is bijvoorbeeld ook nergens langer dan 3 seconden bang voor, daarna slaat het om in nieuwsgierigheid. In tegenstelling tot ons paard, waardoor ik van de week bijna ondersteboven gelopen werd omdat ze bang was voor twee fietsers, terwijl fietsers dus echt nóóit een probleem zijn.