[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:12

Ziet er goed uit iig en wat is Amerigo mooi wit <3 ; hier een heel smerig schimmeltje _O- ; dochter was maar wat blij dat ze gisteren eens een zwarte pony moest proberen schoon te krijgen _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:25

Amerigo wel, die heeft een deken op. Je zou Rembrand moeten zien hahaha, en dat is niet schoon te krijgen met megawintervacht. :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:36

vandaag kon ik die frikandel van mij wel in de frituurpan gooien -:(- . Ik was met de oppaskinderen naar stal gereden om hem uit de paddock naar binnen te halen en zag dat hij het zoveelste halster heeft gesloopt. Dat boeit me niet meer zo (went vanzelf), maar het ergerlijke is dat hij zich dan niet meer laat vangen. Dus....... eerst zijn paddockgenootje op stal gezet zodat hij alleen overblijft. Maar helaas, daar trapte hij niet in. Worteltje, rammelen met muesli, niks hoor. Toen de hele paddock open gezet, maar het duurde nóg 20 minuten voor hij eruit kwam. En toen direct rechtsaf er tussenuit piepte en vooral niet naar stal ging :( . Lekker aankloten met de merries in de naastgelegen paddock, een hap in zijn borst gekregen en vervolgens staart in de lucht en over het terrein rennen. Pas toen er een stalgenootje arriveerde hebben we hem op een stukje kunnen drijven waar we hem van voor en achter konden insluiten. Wat een eikel %) . Ik ga nu echt op zoek naar een halster waar hij de sluiting onder de keel niet kapot krijgt. Ben het echt spuugzat :r !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:42

:)) leuk he Gem, zo'n ruin. Merries doen dat niet :+
Je zou een halsband kunnen overwegen (geen grap hoor, die heb je speciaal voor paarden en die krijgen ze niet af). Wat een }:) -bakje dat hij zich dan niet laat pakken ~~}>

Hero sloopt momenteel de dekens dwz eerst die van zichzelf, die nam hij al regelmatig te grazen (geloof 4x de musketonhaken er opnieuw aan gezet, bij de borstsluiting dus) en dus staat hij nu gewoon zonder deken. Dus begint hij aan de deken van Ber. Echt hij trekt haar gewoon de bak door }> totdat Ber er helemaal klaar mee is en eindelijk (ze is veel te lief) haar kont omhoog gooit. Nu mag hij alleen nog maar bij Ber staan als Ollie er ook bij staat want Ollie redt Ber door Hero op zijn donder te geven (lees: ze bijt hem in zijn hoofd/hangt aan zijn halster als hij Ber aan het verplaatsen is).
En als ik hem aan het werk wil zetten is hij niet vooruit te branden :=
Ja leuk van die puberende types >;) :roll:

Wat trouwens erg goed kan werken is gewoon in de paddock gaan staan en hem een join up geven. Maar dat zul je ook wel hebben geprobeerd.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:59

Voor de menners zonder facebook.

AAN ALLE MENNERS UIT HET NOORDEN!!!
Op Donderdagavond 19 Maart geeft Grand- Prix Amazone Paulien Alberts menles. Onder het mom van weer eens iets anders! Paulien wil deze uitdaging graag aangaan. En een dressuurpaard onder het zadel moet eigenlijk hetzelfde lopen als een dressuurpaard voor de wagen.
Lijkt je dit leuk ,doe dan mee! Er word lesgegeven d.m.v een oortje zodat je paulien goed kan verstaan Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus wees er snel bij. Er kan zowel privéles van 1/2 uur, 3/4 uur en 1 uur gegeven worden. Ook kunnen de lessen met twee aanspanningen tegelijk gegeven worden dan deel je de kosten.
De lessen worden gegeven in een 25 x 60 binnenbak van Manege Psv de Vliers in Dalen. Er is een ruime parkeerplaats en de mogelijkheid om je paard binnen in te spannen in een 20 x 20 losrijbak.
Heb je vragen over de tijden en de kosten mail even naar
baudyheemskerk@hotmail.nl

We zijn nu met z'n 2e dus 1 uur zit vol. Het gaat dus sowieso door. Leuk ik heb er zin in.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:01

Balen Gem.............Je hebt toch halsters zonder zij sluiting die moet je altijd achter de oren vast maken zeg maar. Misschien is dat een oplossing.

Lastig VHU deken sloper, succes ermee.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:29

gem, dat probleem ken ik met pony vangen. ik had er ook zo 1 die zich niet liet pakken soms.
uiteindelijk grondwerk gedaan waardoor ze ineens wel kwam. simpele oplossing voor mij, maar het werkte.

dekenslopers heb ik hier gelukkig niet..

gisteren voor het eerst een paar uur gewerkt, aangezien ik in ziektewet ging. ben nu gesloopt en mag vanavond weer 5 uurtjes werken. pffff

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:35

Goeiemorgen!

Baudy, eigenlijk ook geen optie. De meeste halsters met gesp aan het kopstuk heeft hij snel vernield door de gaatjes door te trekken. Die met schuif lubberen te snel uit, dus moet het losse eindje teruggeslagen worden door de schuif. Dan zit het wel muurvast, maar krijg je het niet meer los (en ik weet zeker dat de stalhouder er 's ochtends echt geen extra tijd in gaat steken om hem terug te slaan. Heeft-ie nog gelijk ook)

MM, mét halster laat hij zich prima vangen. Zonder halster weet hij heel goed hoe hij de dans ontspringt.

VHU, ik ben niet niet zo van de join-ups. Dat laat ik aan de ervaren NH'ers over, die precies weten tot hoever ze moeten gaan. En hier in het bos werkt het ook niet. Zie je hem al lachend rondjes hollen om de bomen en ik mijn geweldige leadrope om de bomen slingeren :n :)) ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:48

Hahaha, Gem ik zie je daar al staan in de Busch :D .

Hier pony van dochter die zich slecht laat vangen: grrrrr.

Superleuk; Baudyh!

Hier gisteren ook paard gepest; opaatje van 27 is zijn hele leven al prima te houden achter een simpel draadje zonder stroom..., totdat mijn nieuwe merrie kwam >;) . Hij is zo verliefd := .
Die brak dus doodleuk telkens uit zijn paddock en ging ook nog heel uitdagend over de elastieken hangen, dus: halsstuk af en flink stroom d'r op ~~}> . Nou vind ik dat ook wel sneu, maar was niet te doen. Hij lijkt het wel gesnapt te hebben; overdag kan hij toenaderingspogingen doen; dan staan ze met z'n allen op de wei; 's nachts moet hij maar in zijn eigen paddock van d'r dromen :x :+:

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:51

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:01

Ips, daar trekt hij over het algemeen de gaatjes van de gesp aan het kopstuk van uit. Of het ijzeren pinnetje... dure of goedkope halsters, maakt niks uit.

Ik denk dat ik nog één dure (een Hamilton) ga proberen. Te verkrijgen bij een westernstore. Het schijnt dat als ze die stuk krijgen, je je paard maar beter op stal kan laten staan. Dan krijgt-ie álles stuk. En een halsband erbij dat we nog iets achter de hand hebben. Bij het inspannen staat hij daar ook aan en dan doet hij geen pogingen om te draaien oid.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:32

Dit is wel echt een heel enorm halster qua formaat hoor. Maar pff, wat een oelewapper is dat paard van jou dan zeg hihi.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:41

Hoe dan ook, denk dat join up of anders wat minder heftig gewoon wegsturen wel gaat helpen. Wat Ava ook beschrijft. Dan maar tussen de bomen door een paar keer, maar dan ben je van het gedraak af.
Op zich vind ik dat halsters in geval van nood kapot moeten kunnen gaan. Ben ook niet erg van paarden met halster aan in wei of paddock zetten, doe ze bij die van mij vrijwel altijd af, zeker als ik geen direct toezicht heb.

Dan ineens 5 uur is best wel veel Ava :(:) op zich wel fijn dat je weer aan het werk kan/mag/gaat maar zal best tegenvallen...
Tine slaap je alweer wat beter?
Ik heb vanacht gedroomd van onze wedstrijd volgende week, dat ik mijn grooms niet kon vinden bij de vetgate, het was zo druk dat ik niemand zag grote paniek :=

Hero en Ollie vandaag weer eens aan de pessoa gedaan, ze liepen beide ultra-braaf te doen O:) Blijkbaar braaf dagje vandaag :+

Moet morgen een training geven dus nu verder met powerpoint maken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:45

Hamiltons zijn heel sterk daar strekt hij niet zo de gaatjes door.
Of misschien alleen een touwhalster. Alleen voor buiten zetten niet om vast te zetten.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:23

Sorry dat ik zomaar (weer) even binnen kom vallen, maar aangezien hier wel aardig wat Welsh menners zitten...
2 mei is er een nieuw evenement, georganiseerd door het NWPCS (Welsh stamboek) maar opengesteld voor alle geregistreerde Welshpony's uit welk stamboek ook.

Afbeelding

Meer info op www.startlijsten.nl of www.facebook.com/WelshSportdagNoord

:evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:28

@Royaltjuh: wat leuk dat je even langs wipt :j . Lijkt me geweldig leuk; ik ga eens kijken hoe ver het is...

@VHU: hahaha, MagicMist en ik hebben beiden een zwart pony'tje in onze avatar, maar ik ben niet zo van het grondwerk én zelfstandig dus gevoelsmatig altijd aan het werk :') ;) .

Dochter heeft Romeo vanmiddag voor de tweede keer thuis gereden; moeders is weer trots <3 *\o/*
Ik probeer later eens of ik een fotootje kan plaatsen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:38

Hi Royaltjuh, leuk evenement en leuke foto ;)
Ojee, sorry Ava, dacht dat jij het had gezegd. Hi MagicMist, nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Wanneer is zo ongeveer 'de' datum? Kun je nog wel wat met je pony's doen?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:00

royaltjuh: leuk zo'n sportdag voor de Welsh helaas is Sunrise ooit bij verkoop aan handelaar de papieren kwijtgeraakt,dus nu stamboekloos.....anders had ik het wel leuk gevonden :j
die moos die maakt zijn baasje boos, wat een boef zeg(als sun me de trailer hoort aankoppelen gaat ze snel in de modder staan....kom me maar halen! O:) )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:38

Wat zonde zeg van de papieren van Sun. Maar je kunt via je paspoort en DNA onderzoek de boel wel weer aanvragen.... kost alleen wel iets van 250,- Euries geloof ik...
En MM ging het werken een beetje :(:) ?

Hier vandaag heerlijke training gegeven, fijne groep, slimme mensen, genoten. Tijd vloog om. Maar heel even pony's buiten kunnen laten rondspringen maar goed, morgen mogen ze weer langer, helaas is het dan zo'n dag niet anders. Hoop dat het wat droger weer wordt de komende tijd, kunnen ze gewoon weer het land op :7

Plakbeslag is binnen voor Ber, van de week maar eens kijken hoe we dat eronder gaan krijgen.
En ben heeeeeel benieuwd naar hoe Biancacoo het heeft gehad *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:09

Kan alleen als HT de afstamming weet hè?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:37

Ja maar dat staat toch in je paspoort als de pony ooit papier heeft gehad? Bij veulenpapier wordt paspoort ook aangemaakt en daar staat afstamming in. Neem aan dat het paspoort ook door Welsh pony stamboek is uitgegeven, in geval van HT. Of alles moet ooit weg zijn geraakt en dan opnieuw chip erin en 'kaal paspoort'.

Bij Ber zit ook geen papier meer maar haar chip klopt met haar paspoort en daar staat wel afstamming in.
Hero heeft ook geen papier maar wel een paspoort met daarbij afstammingsgegevens.
Ollie heeft paspoort en veulenboekpapier.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:56

VanHuisUit schreef:
Hi Royaltjuh, leuk evenement en leuke foto ;)
Ojee, sorry Ava, dacht dat jij het had gezegd. Hi MagicMist, nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Wanneer is zo ongeveer 'de' datum? Kun je nog wel wat met je pony's doen?

21 mei is d-day haha
ja hoor, ik rij nog enkelspan. en de ander is pas 2 dus die kan nog lekker genieten op de wei.

jee zonde van de papieren zeg..

pff de verkoop van mijn tuig wil niet echt lukken. vandaag weer iemand die gewoonweg niet genoeg geld had meegenomen, denk zogenaamd om de prijs naar beneden te halen, nja dan niet.
weggeven kan ik het altijd nog :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:21

sun gekocht zonder paspoort/stamboekpapier en zonder chip(man kocht pony's op stamboekpapieren gingen op 1 hoop en zal wel meegeven zijn met een pony die op sun leek,vosje met bles en witte achtervoeten.zo ging dat vroeger!)
ach....een beter pony als sun kan ik me niet wensen zo wil er er nog wel een paar +:)+ (op de eczeem na dan)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 08:16

Gisteren vaardigheid getraind, vandaag op de club mogen wij janouk voor de wagen van een clubgenoot uitproberen. Wagen is 110kg lichter. Eens kijken hoe dat gaat. In ruil rijdt paul hun paard vandaag. Ze rijden B dressuur, en willen eens kijken wat paul met hun paard kan. Dus vroeg naar de club
in de uitprobeermode.
morgen weer tweespan trainen met de fjord voor de bruiloft. Haha wie zei dat je niet kan afwisselen met mennen.

volgende week kur op muziek wedstrijd in Nijkerk. Ter lering en vermaak van de menjuryleden. De kur kunnen we alle drie dromen, die hoeven we niet te trainen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:42

Leuk Janouk. Is het een clinic voor de juryleden in Nijkerk?

OK nee dan wordt het geen DNA test HT.
Magic Mist wat voor pony's heb jij momenteel, ben het ff kwijt geloof ik Y;( :o

Vandaag rondje gas gegeven (naja, wat voor ons gas geven is, lekker harddraven :+ ) met Ollie, ging erg lekker. Deze maand 171 km gereden, is record voor ons :list: Ber gelongeerd, ging ook erg lekker. En Hero wilde ik op maar hij was een soort rodeo aan het geven aan de longe, echt zo'n gekromde rug en van die rare sprongen, dus hem maar ff flink door gelongeerd <<) vond-ie uiteindelijk erg vermoeiend dus toen was hij weer rustig hahaha.