[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:25

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:10

VHU:denk dat die 2e verkoper geen bal verstand had van mennen, gezien zijn opmerkingen. Daar dus ook maar niet heel lang gebleven. Zonde van de tijd. Juist voor vandaag gekozen om de stallen te doen. In de stallen is het niet warm (geisoleerd dak) en het droogt lekker snel weer op. Blijf het een vreselijke klus vinden hoor, maar ja, is wel beter.
Lanouska: wat een mooie oplegger. En succes vast met je drukke weekend.

Ben nu even eten aan het koken, met trillende handen van de hogedrukspuit. Ga een macaronisalade maken, kunnen manlief en zoonlief vanavond, onderweg naar logeerpartij bij opa en oma, onderweg wat brood ofzo eten. Hoop dat ik vanavond nog energie heb om iets met de paarden te doen, anders hebben ze 2 vrije dagen achter elkaar vrij. Dat kan natuurlijk niet ~~}>

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:19

De paarden zullen niet klagen over een vrije dag ;)

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:46

Ik zwaai eventjes. We zijn een weekje op vakantie en af en toe doet de wifi het. Morgen weer naar huis. Ook lekker maar het is zo snel gegaan!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:49

janouk schreef:
De paarden zullen niet klagen over een vrije dag ;)

Dat denk ik ook niet :D Maar ja, over 3 weken districtskampioenschappen he? Moet wel even aan de slag eigenlijk. Maar denk niet dat het vandaag nog iets gaat worden. Zijn nog niet klaar met de stallen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:59

Hier vanmorgen pony gelongeerd, na heel, heel lange tijd weer eens een sprongetje met mijn paard gemaakt <3 , die werd daar erg blij van :') en zo'n 2 uur buiten gereden samen met dochterlief, was niet de bedoeling om zo vreselijk lang te gaan := . Mooi stuk langs de rivier, maar daar waren wel veel fietsers onderweg, vervolgens stukje bos, veel veld en weer stukje bos, over viaduct, maar wel heerlijk rustig <3 {:}

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:10

Hier een teken van leven van Ollie :o

Na een erg drukke periode nu eindelijk vakantie :D , af en toe wat bijgelegen maar heb vast en zeker ook het eea gemist :o

Met Brutus gaat het echt super goed en loopt echt lekker. :j alleen zit Hansje de shet een beetje in de lampenmand. Is allergisch voor muggen en mijten en grassen en kruiden. Hij hoest af en toe als een zeehond die kinkhoest heeft. Echter heeft hij geen neusuitvloeiing of iets dergelijks en hoest maar heel af en toe en dan is het 1 kuch maar wel een hele vreemde.

@Frensie organiseert juli verening 7 augustus een dressuur/vaardigheidswedstrijd ?
@Tine, aan het kijken voor een andere wagen :P bij welke koetsenboeren ben je geweest ? Mag ook via PB...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:42

@ Ollie; niet dat ik weet. Wij hebben ons buitenconcours al gehad.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:05

@Frensie , jammer er staat op de wedstrijdkalender een (avond)wedstrijd in Garderen en zit dan in Epe en ik dacht misschien leuk om mee te rijden als voorbereiding op ons districtskampioenschappen de 17e echter ken ik daar niemand en zocht iemand die me misschien zou kunnen voorlezen als de wedstrijd niet al vol is....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:20

Hoe zo district? Haha toch besloten om je in te schrijven. Wij hadden er rekening meegehouden dat we zelf voor appelflappen moesten zorgen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:29

a nee ollie wat doe je nou je gaat toch geen kampioenschap rijden !! Daar gaat mijn kans om door te gaan haha.

@ tine molenrem zorgt er bij achterwaarts gaan dat je kar niet zo snel schaart en in marathons dat
je kar niet zo uitbreekt in de bochten.

Touwtjes slap vind ik ook echt onzin.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:10

Maisie: lijkt me ook onzin vwb slap hangen. Alleen bij halthouden, maar dat heb je met zweng dan ook. Molenrem: bij achterwaarts gaat het erom dat je paard recht naar achteren gaat, niet of de kar recht naar achter gaat. Ik kan de kar wel recht naar achteren laten gaan, maar dat betekent niet automatisch dat paard dan ook recht gaat. Jury zou dat verschil toch moeten kunnen zien lijkt me. Maar voor de marathons zou het dus wel bruikbaar zijn.
Ollie: eindelijk weer hier en maakt gelijk collega's bang met deelname aan kampschp

Net de wei uitgemest, maar ben gevlucht. Had op een gegeven moment meer dan 20 dazen tegelijk op mijn lijf. Vreselijk. Paarden staan wel rustig gelukkig. Hebben vliegendekens en maskers om. Maar wat een dramabeesten zeg, bah. Hoop dat het snel weer voorbij is met die beesten.

Was pas om 7 uur klaar met stal weer helemaal inruimen. Pfff, wat een rotklus is het, maar goed, we kunnen er weer een jaar tegenaan.

Nu even wat eten en lui op de bank. STraks nog planten water geven, maar is nu nog niet zo zinvol met 28 graden. Anders maar morgenvroeg doen ofzo.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:28

nou ja als ik schaar kan ik ook niet meer verder achterwaarts. Dus dan kom ik in de knoei.
Daarvoor is het wel handig. Achterwaarts is niet mijn sterkste kant.

Het is echt heel heet nu. Wel marathon gereden met ferro al om 9:08 vanmorgen maar zelfs toen
was het al bijna niet te doen. Voor de rest krijgen ze voorlopig maar vrij.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:14

@ Ollie ik ben lid in Voorthuizen, Garderen is weer een andere vereniging.
Mocht je meedoen vind ik het best leuk om te komen en te lezen, máár ik werk die dag tot 18.45 uur. En ik heb nog nooit gelezen bij een menwedstrijd, moet dat altijd nog in tenue? Want die pas ik niet meer ;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:34

haha Frensie, moet inderdaad netjes en een paar knoopjes open geeft vast niet _O- ... Maar met een paar handschoenen aan en een hoedje op kom je een heel eind....en voor mij is het echt even om te oefenen. Ik zal morgen bellen of er überhaupt nog wel plek is en hoelaat ze beginnen....jij moet om 18.45 ook nog eten en je hondjes doen...

@Maisie, jij hebt 3 troefen om je te selecteren en ik maar 1 :+
@Janouk, weet je zeker dat je appelflappen wilt of hebben jij en Paul nog andere wensen ?

Ik had van iemand een nieuwe menvliegendeken gekregen voor Brutus echter is hij enorm te groot en nu ik Tine zo over dazen hoor denk ik dat ik nog op zoek moet naar een kleinere...het liefst zou ik ruilen..maar dat zal wel niet lukken.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:49

Ik zie net dat de wedstrijd van de wedstrijdkalender af is dus je hoeft je niet strak in pak te hijsen Frensie...wel jammer had het wel gezellig gevonden :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:15

Wat voor maat zoek je ollie? Ik heb er voor dids een, maar die is iets krap. Zou groter mogen.

Ik leef nog maar kan heel erg slecht tegen dit weer en werk 6 dagen in de week. Geen combi, voel me vaatdoek ;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 07:51

Had het ook gezellig gevonden Ollie! Maar ben wel blij dat ik niet strak in pak hoef ;)

Aks succes dan nog de komende dagen met werken en de warmte!

Tine goed bezig geweest met de stallen schoonspuiten!

Ik heb gelukkig nog drie dagen vrij, hopelijk is de warmte daarna wat minder als ik weer moet werken.

Zondag is voor ons echt een rustig-aan-doen-en-bijkomen-van-de-week-dag. Gister heerlijk 's ochtends buiten gezeten met muziekje aan en 's middags bij mijn ouders lang, 's avonds filmpje gekeken, lekker hoor :D

Fijne dag allemaal en doe rustig aan met de warmte!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:20

Goedemorgen

Het is nu alweer 23 graden. Pfff.
Zometeen trainen met Amerigo, daarna les met Rembrand. PFF pFFF

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:51

miss vanavond nog even rijden veel bomen hier en als er dan een windje staat gaat het wel.

@ ollie zag dat we alleen strijden in de vaardigheid. Dressuur is appart.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:15

Ik vraag paul wil je nog iets anders dan appelflappen? Ja zegt hij, het oranje lint in het zz. Hahahaha

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:22

Mogge,

@Maisie, in de vaardigheid is het een gelopen race voor jou....daar rijdt je me helemaal in zoek :j
@Janouk, appelflappen of een oranje lint ... De appelflappen krijgt Paul van me cadeau maar voor het lint zal hij moeten rijden :P
@Frensie, heerlijk zo'n zondag... Ik vind het ook heerlijk nu ik vakantie heb...even geen rennen en vliegen, maar alles op het gemakje

Ik heb gisterenavond om 21.00 uur nog gereden en dat was heerlijk.....
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 22-07-13 10:37, in het totaal 2 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:27

Hij kan niet wachten om te rijden tegen je. Haha ex aequo mag ook
Maar janouk is nog niet oké, duimduim dat het lukt haar klaar te krijgen voor de 17e. Ze is in ieder geval goed uitgerust.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:15

Laten we het inderdaad hopen Janouk...en hier is het ook altijd maar afwachten of 'alles' heel blijft...voor je het weet heb je wat -O-

@Aks, ik zal zo even kijken wat voor maat er in de deken staat. Het is er wel een zonder hals....

Pluk_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:15

Een paar week geleden me hier maar even voorgesteld met de bedoeling actief mee te praten. Helaas vorige week even wat anders aan mijn hoofd gehad, tijdens les is mijn vriend met Pluk in de sloot beland. Pluk zit dus even een week of 2 in de lappenmand, hopelijk heeft ze er geen angst aan over gehouden. Mijn vriend en ik zijn inmiddels al wel weer aan het lessen met een paard van de staleigenaar, gelukkig heeft vriendlief zelf er geen angst door. Sterker nog hij vond Pluk haar reactie erg meevallen (ze schrok van een brommer, keerde om en belandde door de smalle weg in de sloot.. vriend en instructrice helaas gelanceerd, vervolgens besloot ze zonder menner naar stal terug te draven en redde het laatste bochtje niet helaas).

Hopelijk van nu af aan geen fratsen meer en lekker actief meepraten in dit topic :D Nu eerst maar weer de beleerder bellen om Pluk er over een week of 2 weer eens voor te gaan zetten en op zoek naar een nieuw tuig gezien de oude versneden is.