[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:39

@dingetje, tja in de sloot liggen daar zit niemand op te wachten
@biancooo, knuf voor eagle, behoorlijk 15 nietjes
@vhu, balen zoveel last van de beesten
@bicci, vakantie voorbij, ik mag januari weer aan het werk, oef dat klinkt ej
wat je zegt met hoofdstel schuren, degelijk risico in.
@gem, jeetje schrikken zeg. Hugs voor jullie en ster, pffff schrikken voor die eigenaresse
@prinsje, hoest met jou, las naar arts enzo

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:43

nou hier het warme weekend ook overleefd, water goed in de gaten gehouden bij paardjes door manlief. Tja ik en zeulen met emmers wordt het niet. Ook nog van die knollies die af en toe lief het water omgooien.
Gisteren extra schaduw plek in de wei gegeven en waar eten ze dan, in de volle zon :')
tja, ze hadden in ieder geval mogelijkheid, stal bij ons net zo warm als buiten, dus gewoon buiten gelaten hier.
verder geen last gehad van extra vocht vasthouden, af en toe bad binnen bezocht om af te koelen. Buitenbad geen zin in met die hitte.
Gisteren ik zo tegen zoonlief, mama is in bad, prima vijf minuten later kroop hij erbij. Ik er op een gegeven moment uit. Hij nog schuim in bad gekregen na 20 minuten ging meneer buiten zwemmen, toen was het al zes uur en buiten inmiddels ook weer aangenamer. Tegen half acht toch maar uitgevist. Aangezien vandaag weer schooldag is tuurlijk :j

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:04

@ Biancacoo; goed dat jullie de roedelleider prijzen voor zijn dominante gedrag en Eagle ervoor afstraffen. De reu van onze staleigenaren is een hele dominante reu, maar op eigen terrein is dat erg logisch. Hij is dan ook de baas over Beer. In het begin was Beer nog wat te brutaal en dan kreeg hij een snauw van de reu. Ik moest vaak zat de mensen eraan herinneren dat ze de reu daar niet voor mochten straffen, maar juist moesten belonen. Sommigen vonden het zielig voor Beer, maar als je het dan uitlegt, snappen ze het wel. Thuis is Zhazha de ridgeback de baas van de honden (na manlief en mij dus). Bubbles zal binnenkort wel haar plekje moeten afstaan aan Beer, maar dat scheelt Bubbles echt helemaal niks.

@ Lottex welkom terug!

@ Biancailona lekker afgekoeld in het water.

Vanochtend bosritje gemaakt en daarna nog stalletje gedaan en wei uitgemest. Dazen waren door de war en dachten dat mijn donkere en toch wel ietwat bezwete rug een paardenrug was, dus ben 2x geprikt... Gelukkig heb ik daar amper last van. Rest van de dag beetje rommelen en siësta houden en vanavond weer werken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:27

Ik weet niet of zo'n staartriem bij Bente een succes is. Ze is nogal gevoelig voor veranderingen aan het tuig. Ik heb niets tegen zwiepen, maar ze moet niet gaan ronddraaien met die staart en gaan slaan naar haar buik op die manier. Ik moet gewoon leren dat ik op die momenten niet bang moet zijn en gewoon moet blijven rijden of gewoon een mep(je) geven met de zweep dat ze dat niet mag doen. Nu verkrampte ik en dat is nooit goed }:0 Ik herinner me nu opeens ook weer dat we vorig jaar wel eens een half uur zo reden, dus wat dat betreft is er eigenlijk al veel verbeterd :)
Ach en in Gilze is het zo druk volgens mij heeft ze dan geen tijd meer voor dazen, hoop ik dan maar ^)

Maar ik kreeg vanochtend opeens de kriebels ^)

Woensdag heb ik les, kijken hoe het dan gaat. Het was ook echt jammer want afgezien van dat incident liep ze gewoon hartstikke fijn.

Nou moet auto naar garage brengen en dan met fiets en watertaxi weer terug.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:27

Losrijden vlak voor de proef (toen Ster nog fit was). Ben hier wel al duidelijk bezig om te trachten haar iets hoger in te stellen, maar haar hoofd zakte in de navolgende minuten alleen maar dieper naar haar borst :(:) .

Afbeelding

Koets met schade

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:31

Ow, wat zonde van de kar. En wat een schrik zeg.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:56

wat schrikken gem :(:) en balen de rompslomp die erbij komt kijken
vhu, hopen dat dazen in gilze wegblijven
frensie, siesta houden, heel belangrijk

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:40

GEm...jeee balen zeg...flinke schade nog...goed opletten hoor, dat je wagen niet bij de achteras helemaal scheef is geworden, heeft zo te zien toch een flinke tik gehad.....balen !!!!!!
ik hoop dat je wagen weer helemaal gemaakt kan worden !
Vind Ster wel zooo gaaf om te zien !!
Ik vond een foto van onze 3-jarige belgische dame....die hebben we zelf voor de wagen beleerd,...voor mij veul te sterk, ik heb nooit met haar kunnen mennen, ze is naar een liefhebber toegegaan, maar t'is zo'n keigave merrie..
Afbeelding

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:09

knapperd :j

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:10

getuigschrift is binnen *\o/*
Afbeelding

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:12

@biancacooCoole foto met zo'n zware dame voor de koets.

@biancailona gefeliciteerd met je mooie getuigschrift.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:00

Net 45 minuten gemend met Luna (was niet meer zo warm hier...).
Haar conditie verbetert echt goed! Tijdje geleden deden we bijna de hele rit in stap, nu zijn de drafstukken al langer dan de stapstukken & ook de galop nemen we even mee :)
Heb ook het gevoel dat ze steeds meer kilometers kan afleggen :D

biancailona : vandaag al weer school? wij hebben nog 2 weken :)
& gefeliciteerd met je getuigschrift!
Frensie : heerlijk zo'n menrit door het bos! zou ik ook graag eens doen...maar niet fijn van die dazenbeten!
VHU : hopelijk ben je weer gerustgesteld na de les van woensdag :(:)
Gem : zonde van je kar... hopelijk kan hij goed hersteld worden! wel mooi, die eerste foto :))
Biancacoo : gaaf beest voor de kar! lijkt me idd moeilijk om daar mee te mennen, ik vind het voor mezelf idaal met mijn shetlander :')

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:27

lotte, floris zijn tweede week inmiddels

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:38

Even vlug gelezen. Hug voor hem

Zitten in de dordogne. Prachtig, maar heet!! zo rondje wandelen, omgeving is schitterend

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:40

Akshay : wat leuk! waar ergens? mijn oma woont daar :D
ik ga daar elk jaar paardrijden, prachtige omgeving :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:42

biancailona schreef:
getuigschrift is binnen *\o/*
[ Afbeelding ]

keivet!!!

super goed gedaan!!

laat de opdrchten nu maar komen :))

(na de bevalling dan etc)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:03

@Gem, zo je wagen is behoorlijk toegetakkeld :oo
@Biancailona, lekker verkoeling gezocht afgelopen weekend samen met zoonlief in verschillende baden ;) en +:)+ getuigschrift is binnen :):)
@Aks, ook langs deze weg fijne vakantie en laat vooral je rug goed uitrusten:j
@Lottex_ , ook lekker gemend vandaag :D
@Biancailona, wat een leukerd voor de wagen :j ... en ik vind niet alle trekpaarden even leuk :o
@Frensie, stoute dazen die jouw rug als paardenrug aanzagen ~~}>

Vanochtend lekker een rondje buiten gemend met Brutus en hondje.. veel gestapt en was heerlijk :):) , vanavond nog even 'gewoon' rijden en dan is mijn vakantie écht voorbij en mogen we morgen weer gaan werken :')

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:12

Pff nu ik aan het werk ben, heb ik plots weinig tot geen tijd om op Bokt te komen! Werk is gelukkig wel leuk!

Gisteren is Zhora bewusteloos gevallen, we dachten eerst dat ze dood was.
Mijn ouders zaten buiten te kaarten met een ander koppel, toen de man van dat koppel plots opmerkte dat Zhora met een slag op de grond viel. Er volgden een paar stuiptrekkingen en daarna was er geen enkele beweging meer. Toen ze dichterbij gingen, zagen ze dat haar ogen volledig weggedraaid waren, dus het was hoog tijd om alarm te slaan.

De vrouw van het ander koppel beval mijn ouders (die totaal in paniek waren) om een emmer koud water te halen en een grote handdoek, waarna ze aan een hartmassage begon (ze voelde geen hartslag). Daarna hebben ze onmiddellijk een natte handdoek over Zhora gelegd en even later kwam ze stilletjes weer bij. Ondertussen had mijn vader me al gebeld om te zeggen dat ik onmiddellijk moest komen en dat ik ondertussen naar de dierenarts moest bellen. De dierenarts zei dat het goed was wat ze al hadden gedaan, we mochten ook met de tuinslang haar helemaal nat maken zodat de temperatuur sneller zou dalen.

Ik ben er nog niet goed van, ik was zo erg geschrokken! Ik was gisteren niet naar de hondenschool gegaan omdat ik weet dat ze last heeft van de warmte. Zhora heeft de hele dag rustig in de schaduw gelegen en ik heb haar ieder uur vers water gegeven. Haar nat maken had ik niet gedaan, omdat ze dat echt haat. Ik dacht dat schaduw, rust en continu vers water voldoende zouden zijn, maar helaas is het niet zo |(
Omdat ik vandaag moest werken, heeft mijn moeder (die niets van honden moet weten) zich over Zhora ontfermd: voortdurend vers water voorzien en regelmatig een natte handdoek over haar gelegd. Het gaat gelukkig redelijk goed met haar, maar ze is wel nog heel erg stil.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:17

oef schrikken meis, duimt dat het helemaal goed komt, was ook extreem warm gisteren :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
ollie, denk je biancaoo foto bedoelt.
aks, genieten meis
ngtje, ja na bevalling weer wat meer doen, nu rustig doen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:42

Gem: tjeetje wat een dag,schrik je je toch rot met een paard die aangespannen je trailer op komt en daarna de boel nog afbreekt.
SL: arme hond....gaat het nu al wat beter ?
aks op vakantie,geniet er maar van...
zag dat er super gereden is van het weekend met mooie foto's,top gedaan allemaal
frencie die door dazen aangevallen is
bianacoilona: wat een leuke belg..zal zeker een power geven en gefeliciteerd met je getuigenschrift
en verder alles kwijt...

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:03

Foto is van biancooo :')

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:04

lottex schreef:
Frensie : heerlijk zo'n menrit door het bos! zou ik ook graag eens doen...maar niet fijn van die dazenbeten!

Ik heb onder het zadel buiten gereden, ik men niet veel.
Fijn dat Luna een betere conditie krijgt!

BI gefeliciteerd met je getuigschrift!

SL wat zul je geschrokken zijn!!! Hopelijk komt het weer goed met Zhora. Hoe bevalt je werk?

Biancacoo gaaf paard!

Aks zelfs eerste dag vakantie al aan het bokken... ;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:09

biancailona.....foutje bedankt, jullie ook met de bijna-dezelfde-namen :j

biancaaatje

heeft iemand mij hier van topic op facebook gevonden, zit te puzzelen wie het is, maaike :o? :o?

biancaaatje

happytime schreef:
biancailona.....foutje bedankt, jullie ook met de bijna-dezelfde-namen :j

handig ej. Je was niet de enige