[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:03

Kijk, daar heb ik wat aan :j
Met de les hadden ze gezegd dat ze zoveel mogelijk met wagens reden die onderdoor konden draaien en ik moet zeggen als we op een nauw straatje staan en ik moet draaien dan denk ik ook dat dat zo makkelijk gaat omdat ze dus onderdoor kunnen draaien. Maar als er dan weer wordt gezegd dat dat juist niet moet word ik wel een beetje onzeker.
Mij valt op dat de wagens die wel onderdoor kunnen draaien dus duurder zijn dan die die het niet kunnen :+
En wat Evelli zegt, mij staat ook bij dat Kool goede wagens levert.
Nou.... even kijken of we dit weekend toch af kunnen reizen om die wagen live te bekijken :):)

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:05

Ik rij ook met een Kool wagen. De nieuwe komt er ook weer vandaan. Zijn goede wagens en je krijgt er goede service.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:55

Ik vond ze aan de telefoon ook heel behulpzaam. Heb je misschien foto's van je oude & nieuwe wagen? Oftwel: wat voor wagen heb je? Kon 't in je profiel niet vinden :o

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:11

kool, zijn goede wagens!
dat ze helemaal kunnen draaien is juist positief in mijn ogen.
kantelen kan natuurlijk altijd gebeuren zoals napie al uitlegde.

zo moby heeft weer enkelspan gelopen, de bak was wat zwaar, maar ze deed het echt heel braaf, volgende keer gaat ze echt los heb ik besloten, nog wel even een halstertouw van het halster naar het schoftje voor de zekerheid, al weet ik eigenlijk dat ze toch niets doet :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:26

Balen Marrianne, dat je niet lekker bent. Er zijn veel zieken op het moment, ook ik had weer keelpijn en wat snotterig.

VHU; graag gedaan he :-)

Napie wat roep jij nou. Ivm het welzijn ??? wat een onzin zeg........dus bij een pony van 1.09 zou het niet goed zijn en bij een van 1.11 wel ? vreemde regels.....

Is spoorbreedte van wiel tot wiel ?

VHU: misschien handig om te kijken naar een wagentje met een bankje achterop voor de grooms ?
Zeg ik niet voor mezelf haha maar als je je gezinnetje mee wilt nemen wordt een bosritje wel vermoeiend als ze dat staand moeten doen....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:57

Zo ik kom hier ook weer eens langs waaien...

jullie kletsen wat af zeg! :D

Ingrid, gaaf dat je misschien zelf een pony ter beschikking krijgt om te mennen!!
succes met de verhuizing!

verder sterkte voor alle zieken... :(:)

spoorbreedte is inderdaad van wiel tot wiel, de breedte van de wagen...

vreemde regel inderdaad met de hoogte van de pony's, maar ze zullen toch ergens een grens moeten trekken misschien, wel vervelend als het precies jou aangaat...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:04

Citaat:
VHU: misschien handig om te kijken naar een wagentje met een bankje achterop voor de grooms ?
Zeg ik niet voor mezelf haha maar als je je gezinnetje mee wilt nemen wordt een bosritje wel vermoeiend als ze dat staand moeten doen....
Manlief mee???? En dan ook nog in de wagen???? Nee dus :+ Han kan lekker naast me zitten ;) En de grooms ook als Alwyn wat meer / beter beleerd is (hoop ik dan maar).

Tja, die spoorbreedte / grootte van de ponydiscussie daar is al veel over gezegd... :x
Grootte van de pony's geldt overigens inderdaad alleen in marathon... denk dat dat ook wat met de waterbak te maken heeft, staat zo slordig als er een groepje mini's niet meer boven water komt :(:)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:05

De grens voor pony;s is bij de FEI vastgesteld op 1.08, alles eronder , helaas pindakaas, alles erboven is oke.
Die grens sluit vrijwel alle officiele shetten uit, een shet hoort via het stamboek niet groter te zijn als 1.08, dus in de samengestelde sport blijven er weinig kleintjes over, jammer is dat.

Soms zag je weleens dingen die niet konden, zwaargewicht mannen met kleine opdondertjes, maar je merkt het vanzelf als ze het wel of niet aankunnen,alleen is er nu dus die richtlijn.
Onze(vorige) shetten hebben we vorig jaar laten meten, en zijn gelukkig behouden voor de samengestelde sport, ik heb nog niet gehoord of de KNHS het dit jaar al volgt, of pas volgend jaar.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:08

VanHuisUit schreef:
Manlief mee???? En dan ook nog in de wagen???? Nee dus :+

niet ??? mannen........ :n :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:04

Heb de nieuwe regelementen toevallig een beetje zitten doorlezen. Voor zover ik weet geld de spoorbreedte ook voor
D&V. Mijn kar is 170 kg en 1,26 breed.

Morgen heb ik mijn intest voor mijn E rijbewijs. Ben erg benieuwd,

Gisteren nog lekker gelest met ferro en op het laatst nog even met het paard van mijn zusje gereden
hij neemt nog een beetje een loopje met haar en gaat ook als een plank door de bocht. Toch wel een
heel verschil een pony van 1,25 of een paard van 1,60.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:10

@maisie, succes morgen, je hebt wel een flink zware kar, of is die van mij gewoon zo licht? :o
fijn dat ferro het zo goed deed.

ik zou het denk heel raar vinden met een groot paard te mennen, heb nooit met iets groter gemend dat een d pony

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:14

nee volgens mij heb ik geen extreem zware kar. Is toch wel beetje een gangbaar gewicht tussen de 150 en 200 kg. Mijn 1e kar heb ik nooit officieel gewogen maar die zat toch wel tegen de 300.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:28

die van mij weegt nog geen 150 kilo :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:54

Maisie schreef:
Heb de nieuwe regelementen toevallig een beetje zitten doorlezen. Voor zover ik weet geld de spoorbreedte ook voor
D&V. Mijn kar is 170 kg en 1,26 breed.

Morgen heb ik mijn intest voor mijn E rijbewijs. Ben erg benieuwd,

Gisteren nog lekker gelest met ferro en op het laatst nog even met het paard van mijn zusje gereden
hij neemt nog een beetje een loopje met haar en gaat ook als een plank door de bocht. Toch wel een
heel verschil een pony van 1,25 of een paard van 1,60.

Jeetje, das wel flink balen. Heb mijn wagentje net een jaar, 125 kg, 1,15 breed. Perfect voor een pony van 1.14. Wat moet zo'n beestje met een heel brede wagen. Kan ik dus geen wedstrijden meer rijden. WAARDELOOS. Hij gaat net zo fijn. Zit steeds in de prijzen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:55

Even ego hoor. Heb vanavond wedstrijd onder het zadel gehad, 197 en 183 punten, teller staat nu al op 17. En eerste proef was goed voor 1e prijs. Ga nu snel naar bed. Morgen weer druk en 's avonds weer wedstrijd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:59

Mmm, dan moet ik mijn nieuwe wagen eens gaan opmeten (ik heb er nog niet mee gereden...) De marathon zal wel goed zijn, denk ik, maar de nieuwe wagen was speciaal om enkelspan te trainen en voor de wedstrijden dressuur en vaardigheid enkelspan...

Volgens mij moet een wagen onderdoor kunnen draaien voor wedstrijden, of?

@Tine: gefeliciteerd!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:43

Zo Tine10 dat zijn mooie punten !

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:55

Tine: Mooie punten

Marianne: Wat doet ze het toch goed he :D.. Snel foto's :D

VHU: Druk opzoek naar een karretje, merk met mijn sulky dat mijn pony het toch heel moeilijk vind om kort te draaien, Hij raakt dan een beetje opgefuckt.

Maisie: Succes vandaag!

Gisteren ben ik 2 uur lang weg geweest en hebben we 13 km af gelegt. Pony's (vriend ging op een fjordje mee) waren erg druk en er zat gewoon amper een rem op, als ik de rem gebruikte, ging hij gewoon zijn massa gebruiken om hem toch vooruit te krijgen. Wat was ik soms even boos op hem. Vandaag ga ik maar even weer goed het halt houden oefenen en luisteren op commando.

Om 11 uur heb ik weer les voor mijn koetsiersbewijs, gisteren had ik even een day off, dan gaat het altijd goed en heb je eventjes een dagje dat het opeens even niet zo lekker gaat.

Heb ook nog een mooi bruin leren halster gekocht die op de neus los kan zodat ik hem makkelijker kan vastzetten en optuigen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:12

Laura: zoon halster gebruikte ik ook op cursus, maar nu helemaal niet meer, mis het ook niet eigenlijk :n

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:15

@maisie, succes!

@tine gefeliciteerd met je punten, ik kan ook echt niet wachten tot ik weer onder het zadel ga starten!

goeiemorgen, ik was netjes optijd op school, voor niks bah! heb er de balen van!
heb een lange dag vandaag, als ik thuis kom ga ik lekker even dutten, want vanavond moet ik uit

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:28

Ik ben er erg blij mee, want ik tuig hem altijd zelf op niet veel mensen kunnen me helpen of zijn er niet altijd. En ik vind hem ook erg mooi :D

Marianne: He wat balen, daar kan ik ook zo boos over worden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:31

Er zijn idd mensen die die halsters super vinden, ik heb ze niet en mis ze ook niet.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:32

ik gebruik daar gewoon van die "koeienbanden" voo, werkt echt superhandig!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:35

ik heb gister voor het eerst alleen opgetuigd, had haar halster om haar nek vastgemaakt :) werkt prima.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:39

is ook een manier, maar nietbepaald veilig naar mijn idee,ponykan zo zich lostrekken als ze een beetje haar best doet.

heb het al meerdere malen verkeerd zien gaan op die manier.