[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:33

GEM: ja ik mag wel oppassen dat ik geen BNer word.....echt een close-up van mij _O-
en die man op de andere foto....die keek echt tegen de billen aan,ene paard gaf een zwiep met zijn staart zo in zijn gezicht #)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 08:03

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:41

Goedemorgen ... hier beetje brak, hoop geen griep maar doe maar ff rustig aan. Zou naar universiteit, dus maar uitgesteld. Ik word wijzer :+

Zijn dat niet gewoon flinke paarden en een gewone kar met 23 inch wielen? Als Rizanta achteruit liep met mijn normale wagen (23 inch wielen) en ze gaf een zwiep met haar staart lag de staart ook in de wagen ... als je dan net vooruit buigt, kan #) dat gebeuren.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:01

Dat is echt een te kleine kar voor de grote paarden. Geen gezicht. Maar ja soms kan je er niks aan doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:30

Soms is het idd niet anders :7

Ff uitgewaaid met Ber aan het lijntje en Ollie. Zo de dames waren zeer vrolijk =:) waren natuurlijk poosje niet met elkaar op stap geweest en het was van dat lekkere frisse weer. Plus van alles aan de hand langs het ruiterpad ivm boswerkzaamheden. Ber helemaal in de showstand incl flink snuiven en staart erop :wow: ze is dan zooooo mooi :)) Duszzzz. Adem in .. adem uit en gelukkig was Ollie eigenlijk het braafste meisje sinds tijden O:) we hebben het weer gered :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:38

Goedemiddag

VHU: lekker met de dames op pad geweest
Kar is inderdaad te klein, maar ja, je weet niet waarom ze dit zo doen.

Ik ben bijna 2 weken geleden behandeld door osteopaat, en sindsdien ben ik steeds zo idioot moe. Lig vaak al rond 7 uur/half 8 op bed. Ik had een kaartje om vanavond naar het theater te gaan (we kopen in het voorjaar al kaartjes voor het hele seizoen, we zijn vrienden van het theater, dan heb je voorloting), maar heb de oppas maar afgezegd. Hoop dat ik nog iemand blij kan maken met het kaartje, is anders ook zo zonde. Maar ja, het is maar 1 kaartje....

Vanmorgen met zoonlief naar het zwembad geweest, wilde hij zooooo graag. Na een half uur had ik het zo vreselijk koud, dus vooral in bubbelbad gehangen. We zouden vanmiddag nog met Amerigo gaan mennen, maar ponys krijgen vandaag maar een vrije dag. Zometeen eten zien te koken en dan maar weer vroeg op bed. Heb osteopaat al geprobeerd te bellen, maar kan alleen tussen de middag, dus morgen maar proberen. Want dit is niet leuk meer. 's Morgens gaat het nog wel, maar daarna.....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:20

Ppffff nieuwe mennen regelement staat online. Ik hoorde dat voor de marathon het dragen van een broek verplicht werd. Dus ik dacht dat ik nog wel tijd had omdat ik eind mei pas de eerste opdracht agenda heb staan. Nu lees ik dat het per 1 april voor alle disciplines geld. @€€&$¥¥%##|#>£*ggrrrr dat is wel erg snel. Dus nog niet over naar de M eerst maar met de broek bezig. Lijkt makkelijk maar is het niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:49

Je moet nu ook minimaal 10 wp in de B hebben. En bij vh moet je bij 20 wp over ipv eerst 30.
Moet me maar weer eens goed gaan verdiepen in alles.

Ik moet met Sam in L dressuur starten en M vaardigheid. Vind ik naar groene pony toe niet zo eerlijk eigenlijk, dus maar proberen of ik dispensatie kan krijgen. Anders hoef ik voorlopig nog geen startpas aan te vragen, want dan duurt het nog wel even voor we kunnen gaan starten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:10

In de marathon snap ik die broek wel maar in de dressuur als je een rem hebt..., niet. Maar niks aan te doen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:12

Juist wel in de dressuur voor het achterwaarts gaan, vind ik een broek wel belangrijk. Ook voor de overgangen naar de verzameling en de eenvoudige galopwissels helpt een broek ook om het rijtuig niet teveel te laten duwen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:15

Ach ja. Kan er ook wel over zeuren helpt niks. Ben benieuwd of ze dan ook wat gaan zeggen tegen die menners die hun broek op half 7 hebben hangen. Ha ha

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:17

zolang de menners hun broek maar aanhouden, hoor je mij niet klagen :D :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:30

_O- _O-
janouk schreef:
zolang de menners hun broek maar aanhouden, hoor je mij niet klagen :D :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:32

De voorlezer langs de zijkant van de ring is vrij in de
kledingkeuze

Deze laat ik maar niet lezen aan manlief. Doet hij zijn kostuum en vooral hoed niet meer aan/op.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:03

Waar vinden jullie dat allemaal?

De broek tja ik rijd eigenlijk altijd zonder. Snap het ook niet helemaal voor in de marathon.
Maken ze de wagens steeds beter zodat de paarden er beter in kunnen draaien moeten ze weer een
broek aan die ze beperkt in hun beweging.

haha tine ik denk idd dat mijn man zijn pak ook thuis laat.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:06

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:09

gewoon op knhssite. Wel jammer dat ze niet gelijk op gaan met ohz, mbt bijvoorbeeld het verkennen van de ringen. Zou handig zijn als alles zoveel mogelijk hetzelfde zou zijn. Staat trouwens ook een fout in. In de tabel staat dat ik nog wel L vh mag starten in de tekst in artikel 408 geloof ik, staat dat dat absoluut niet meer mag. Paar interessante wijzigingen. Zoonlief mag volgend jaar al officieel starten ipv over 3 jaar. Zal hij wel leuk vinden (als Amerigo het dan nog doet natuurlijk)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:18

Net zo als met 2x ZZ VH zijn. Staat in de ene tabel dat ik nog wel L mag en in de andere dat het niet mag. Nu ben ik met Robin wel weer M maar als ik een nieuwe pony heb ????

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:44

Geweldig Tine vind dat echt iets voor jou dat jij precies kunt zien waar de reglementen weer eens niet kloppen :') het is natuurlijk weer erg dommig van de KNHS maar jij pikt het er altijd precies uit B-)

Ik wil ook erg graag dat de menners de broek aanhouden :)) :+
Maar sommige paarden reageren nogal heftig op broek dus vind dat wel apart dat dat nu opeens verplicht is, zeker met de huidige technieken met wagens, lamoenen etc.

Vanochtend geprobeerd op Ber te gaan zitten. Is nog niet gelukt maar wel gehangen en wat laten lopen. Denk dat ik er van een opstapje op moet gaan stappen en misschien zelfs eerste paar keer zonder zadel. Dat opstapje heb ik wel nu ook mee geoefend, ze blijft dan netjes staan (met druk op beugel gaat ze rondjes draaien en kijkt ze wat ongelukkig) maar om dan erover te zwaaien met je been zonder dat je in de stijgbeugel zit vind ik altijd zo moeilijk ben dan toch geen 20 meer :P
Maar we gaan de komende tijd regelmatig oefenen :D

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:02

mag ik hier weer meekletsen? heb het een beetje verwaarloosd door drukte.
maar nu zit ik in ziektewet wegens zwangerschap. dus tijd genoeg om jullie bij te houden!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:33

@Magicmist: welkom terug! Ben je al bijna uitgeteld?

Hier heeft dochter Romeo gisteren, voor het eerst thuis, gereden.
Ging hartstikke goed <3 *\o/* .

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:36

nee hoor, nog 12 weken. ben nu 27+ 6 dagen.
dus nog even er tegenaan!

mooi dat dat goed ging avaluna!

ik ben helaas gestopt met tweespan rijden. verloor het plezier erin, daar het span niet bij elkaar pastte.
Ondanks 6 jaar van training en oefenen. Nu 1 verkocht en 1 nieuwe gekocht, maar deze heer is pas 2, dus nog even geduld moet ik er mee hebben.
tot die tijd lekker enkelspan rijden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:49

Magicmist: welkom terug. Jammer dat je in de ziektewet zit
Ava: wat fijn dat het met Romeo zo goed ging
VHU: weer een kleine stap gemaakt met Ber. Tja, die broek bij het mennen. Toen ik koetsiersbewijs haalde, heb ik geleerd dat het beter is met broek te mennen, dus ook altijd gedaan. Ook al vond Amerigo dat in het begin niet zo geweldig. Gewoon rustig blijven oefenen tot het wel ging. Maar ik kan me voorstellen dat het voor paarden die al heel lang mennen zonder, nu wel lastig kan zijn.

Vanmorgen weer heerlijke buitenrit gemaakt met zoonlief.
Afbeelding

Er werd druk gewerkt in het bos, dus af en toe aparte routes ;-). Helaas mijn gps vergeten, dus geen idee hoeveel kilometers we hebben gemaakt, we hebben 1 uur en drie kwartier gereden.

Daarna eindelijk weer eens geslapen tussen de middag, dus ik heb hoop dat ik vanavond weer eens normaal kan slapen ipv tot halverwege de nacht wakker.

Zometeen met Sam naar les. Gelukkig was het vanmorgen droog, nu regent het weer. BAH

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:01

@Tine: oh, wat gaaf en stoer <3 . Pfff, heb dat hier echt gemist; zeker de ritten in de herfst -O-, maar goed komt ook wel weer! Fijn dat je vanmiddag hebt kunnen slapen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:08

Ja, is echt genieten in het bos nu. Wel nat, maar nog weinig mensen. Dit bos is wel beter dan waar ik eerst altijd heen ging, is maar 10 minuten verder met de auto. Dit is in Schoonloo, ging eerder altijd naar Gasselte. Hebben vandaag heel ander stuk gedaan dan maandag en dus geen pad hetzelfde gehad.