[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:16

Hoi! :wave:
Mag ik mij ook melden in dit topic?

Ik zat eind 2010 al even kort in dit topic (heb het even opgezocht en mijn berichten teruggelezen :P ), toen 'was ik aan het sparen voor mijn tuigje',
ondertussen heb ik tuig & koets en genieten mijn shet & ik van het recreatieve mennen op de weg :)

Nog even voorstellen : Mijn naam is Lotte, bijna 16 jaar. Ik rijd al te paard van toen ik acht jaar was, maar raak steeds meer geïnteresseerder in het mennen :D
Ik heb een shetlandmerrie Luna (4 jaar) en sinds een week een veulentje Lieze er bij :)

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:25

Hoi Lotte, welkom! Wat leuk, zo'n jonge menster

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:26

moet alles nog dringend gaan bijlezen...
las wel snel over goede resultaten, petje af bij deze warmte...
goed gedaan allemaal !!

ga bijlezen :o ...tot morgen.. /3

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:28

tot morgen biancacoo, gaat 't met de rug?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:12

Ik ga straks bijlezen, maar eerst een update.

Gem heeft slecht gereden, Ster trok de hitte echt niet, en ik eigenlijk ook niet %) . Ze liep de eerste minuten fijn, maar de motor kookte over. Daarna alleen maar gestapt gestapt, 1 minuut voor aanvang proef weer opgepakt, ze liep weer fijn, maar de energie vloog eruit. In de proef werd het rondje na rondje minder en ik kreeg haar niet meer aan het lopen.
Tussen de proeven door pony laten drinken, afgesponst, maar het mocht allemaal niet baten.Tweede proef ging het kaarsje net zo snel uit, en verder zat er weinig verschil tussen de proeven.
Jury was bij beide proeven zeer verdeeld :D . Vier juryleden, elke proef 2. Bij proef 1 kreeg ik 200 punt (= heel goed) en 180 punten (= net aan) en bij proef 2 was het verschil nog extremer: 194 bij de één, en 166 bij het andere jurylid :)) . Gemiddeld heb ik dan toch 2 wp's gehaald, dus het doel is alsnog bereikt! *\o/*
Ik weet niet als hoeveelste ik van de L geeindigd was, maar ik denk onderaan of ergens in de achterhoede :P . Maar qua weersomstandigheden heb ik echt een grens van het toelaatbare bereikt (lees: overschreden) :o .

Er is van alles gebeurd daar :oo , ik vertel later verder. Ben dus nog bezig met koken :( . Hubby zou vroeg in de avond op de terugweg van het schip eten meenemen, maar heeft de lampen van de auto aan laten staan.... accu leeg. Dom dom dom, moest hij teruglopen naar het schip om daar een accu op te halen. Ik verwacht hem niet voor middernacht thuis.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:23

Hi there 8-) zo dat was me het dagje wel zeg pffff wat een hitte.
Die Ollie gaat er weer op en dan begint het dressuurbloed weer te kriebelen, zo grappig om te lezen +:)+
Aks ga je morgen weg? Heel veel plezier in ieder geval en tja, gedeeltelijk aanwezige bikini's eueueue bekend verschijnsel (net zoiets als sokken waarvan je er een mist :P )
PrinsjeH %) zwaar balen zeg op zo'n dag als vandaag.... :(:)
Hoe is het met Eagle Biancocoo?
En Lottex welkom terug!

Vanmiddag/avond lekker nog naar stal gegaan want kan morgen en overmorgen niet en anders word ik zoooo chagarijnig := dus toen het wat begon af te koelen (na ja het was nog 30 graden maar goed) Bente ingespannen, meisje liep superlekker totdat ze maar naar haar buik bleef slaan en enorm zwiepen met staart (kreeg leidsel er nog onder oei dat was spannend) dus gestopt en naar binnen gegaan, peuterde ik dus maar liefst 4 van die rotbeesten bij haar uiers vandaan, nou daar zou ik ook niet goed van worden :=
Daarna Rattan gemend, grapjas is het . Er staat parcourtje met pionnetjes klaar, hij snapte er niets van dat we er niet tussendoor gingen (maar er steeds wat omheen reden)wilde echt perse tussen die poortjes door. Dat die pony's dat zo leuk vinden he. Dus maar de men-weide opgegaan e ndaar deed hij het best goed. Ik heb hem nu zowaar steeds vaker recht en zowel links als rechts stelling (beetje links, keurig rechts :+ ).

Zo het begint hier lekker te onweren, heerlijk. En toen ik thuis kwam had manlief de BBQ aan en hadden ze heerlijke satehtjes gemaakt :9

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:16

@Lottex, welcome back :D
@Biancacoo, mijn excuses :o , ik lees nu pas dat Eagle gewond is geraakt toen hij 'even werd teruggezet'... ik was zo druk met de districtskampioenschappen dat ik er in de vluchtigheid over heen gelezen heb Y;(
@VHU, volgens mij begint mijn dressuurbloed niet nu te kriebelen maar heb het met het mennen ook en ben het nooit kwijt geraakt := , lekker gereden vandaag +:)+ vervelend die steekbeesten.. gelukkig hebben we hier in Rockanje er niet erg veel last van _/-\o_
@Aks, fijne vakantie toegewenst :j
@Gem, waardeloos dat de hitte jullie parten heeft gespeeld.. maar ik ben toch wel benieuwd hoe je geeïndigd bent want bij ons in het L pony's mochten er bijv. 6 door naar de Hippiade dus het zou heel goed kunnen dat je toch nog naar de Hippiade afgevaardigd wordt :j , waardeloos van de accu :(:)

Nou vanmiddag onverwachts nogmaals gereden... echter op een grote eigenwijze d-pony dame die het nodig vond om van ieder hekje op buitenrit te schrikken of in haar achteruit te gaan als mevrouw er even niet langs wilde... laat ze nu net aan mij een verkeerde hebben ~~}> als je er niet voorwaarts langs wil dan maar in zijn achteruit... na een 5-tal pogingen van haar kant gaf ze het op en als ze op de vervolgroute nog wat eng vond dan week ze een klein beetje uit maar bleef wel in de voorwaartse versnelling.. kwartje was gevallen dat het geen zin had om te blijven proberen :)*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:51

@Gem sorry we postten tegelijk. Wat een verschil in punten da's toch echt niet normaal, was dat bij iedereen zo? Hoop dat er geen vervelende dingen zijn gebeurd...
Wat een toestand met de accu... -O-
@Ollie bedoelde eigenlijk dat ik het zo grappig vond dat je het weer leuk lijkt dressuurwedstrijden te gaan doen onder het zadel. Geweldig je achteruit-rij -actie :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 00:34

VHU: Geen idee of dat bij iedereen was, maar ik zou met de laagste punten (180 en 166) al vrede gehad hebben. Het was gewoon echt onvoldoende en ik had gewoon niet moeten starten met deze hitte :o

Nu de rest van het verhaal. Allemaal narigheid.

Eerste gevalletje: we stonden uiteraard in de brandende zon met de auto's en trailers op het parkeerveld. Wat zal het daar geweest zijn? Zeker 40 graden. Achter ons was een weilandje, ook zonder schaduw, waarin 6 pony's liepen. Een groot vat met water, maar 2 zwarte pony's liepen aan een ketting. Zij hadden beiden een emmer water, waarin om 13.30 uur nog een vingerlengte water zat. Vervolgens liep eentje zijn emmer omver, en had hij dus niets meer. Landelijk nummer gebeld (144), doorverbonden met locale politie, die vervolgens gewoon de verantwoordelijkheid teruggeven! "Ach, jullie zijn daar toch met paardenliefhebbers? Dan geven jullie die beesten toch water?" :( . Snap ik helemaal niks van, wij zijn er toch morgen ook niet? Is overigens al de tweede keer dat ik zo'n reactie hoor! Uiteindelijk is Loes samen met een vrijwilliger van de wedstrijdorganisatie de pony's water gaan geven.

Tweede gevalletje: er is een koets uit de bocht gevlogen bij de vaardigheid :oo . Koets heeft nog ca 5 meter op volle snelheid, op 2 wielen gebalanceerd voor hij omviel! Paard viel daardoor ook om en ze hebben met 10 man paard en koets moeten bevrijden, want het dier was erg in paniek.

Derde gevalletje: na de proeven had ik Ster teruggezet op de trailer met alles open, klep, raampjes, deurtje, en het was daar koeler dan buiten! Koets stond schuin naast de trailer.
Een andere combinatie was net klaar met de proef, kwam het parkeerveld op, vrouw stapt af, loopt met leidsels in haar hand naar het hoofd van de pony, hij schuurt met zijn hoofd tegen zijn been.... het hoofdstel eraf :oo .
Hij schrikt en slaat aan de kletter met het hoofdstel op zijn borst en de koets achter hem aan. Recht op de openstaande klep van mijn trailer af! Rent de klep op, Ster doodsbang, vliegt er aan de zijkant met koets en al weer af en springt boven op mijn koets. Spatborden en achterbeugel van mijn koets kapot! Vervolgens rent hij door en rijdt de rechtervoorkant van een auto aan gort: bumper eraf en de verlichting kapot! Pas toen konden ze hem vangen :oo . Vrouw en afgevaardigde van de KNHS hebben gelukkig netjes iedereens gegevens uitgewisseld, zodat de verzekering contact op kan nemen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 06:04

pfffff gem toch,
fijne vakantie afsluiter.....NOT!!

ben je inmiddels alweer een beetje van de schrik bekomen?

ik ga nu de taxi weer op..
tot latexxxx

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 06:30

@Gem: sjonge, wat een schrik zeg (het laatste dan voor jou en Ster vooral)! Die pony's zonder water ook erg en gekantelde koets ook natuurlijk (hoe was het met de menners en paard na bevrijding?) Maar je kar beschadigd, en dan dat iemand op zo'n druk terrein bij wedstrijdveld überhaupt de kar afgaat en er naast gaat lopen (was er geen groom bij om eerst uit te spannen?)... :x
Hopelijk beetje van de schrik bekomen en vandaag verzekering regelen. Was Ster daarna wel rustig op de trailer nog? :(:)

@Bic: werkse

@VHU: bleef Bente rustig met leidsel onder staart? Wij hadden dat op menkamp ook toen Mick zo nijdig werd, was ff schrikken :j En heerlijk gebbqt

@Ollie: haha, nu heb je de smaak echt te pakken en ga je ook de probleempaardjes opvoeden, was je een goeie geweest voor mij met Har waar ik nooit op naar buiten kon alleen, gelukkig wel met groepje paarden, dan was er niks aan de hand ;-) Nu met Mick gelukkig geen problemen, daar kun je heerlijk mee naar buiten *\o/*

Ik moet zo terug naar de arts -O-

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 06:54

@gem, jemig wat zul je geschrokken zijn. Ik hoop dat alles snel gerepareerd kan worden. En hoe is het met Ster, die zal wel erg geschrokken zijn van al dat lawaai bij de trailer.

@prinsjeh sterkt bij de dokter

@bic werk ze; het belooft koeler weer te worden

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 06:58

Hahaha Janouk ik moet zo lachen om jouw onderschrift!

Gem wat een toestand op die wedstrijd en schandalige reactie van 144!

Bicci werkze!

PrinsjeH succes/sterkte bij de dokter.

Ollie wordt paardentrainer! :)

Hier gister een dagdienst en aansluitend avonddienst gehad en het was STIL :D Helemaal niet erg met dit weer. Vanavond ook weer dienst.

Fijne dag allemaal

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:11

haha Frensie, ik zag de uitspraak vorige week op Facebook en ik moest zo lachen. Ik denk dat is een mooi onderschrift voor Bokt. :D

Werk ze

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:02

Goeiemorgen!

Dank voor de bezorgdheid :) . Loes en ik waren zelf nog op het wedstrijdterrein, liepen net terug naar de trailer, toen we een veel trailerlawaai hoorden. We keken door de begroeide omheining heen en zagen dat het uit onze hoek kwam, en zagen iemand met een EHBO-kit naar onze trailer rennen.
Moesten eerst omlopen; we hebben het hele geval dus zelf niet gezien, maar alle mensen die daar ter plekke waren hebben precies verteld wat er gebeurde, want ik snapte er in het begin niks van.
Ster stond natuurlijk aardig te trillen, maar kwam gelukkig toch snel tot rust. Heeft al vrij vlot weer wat gegeten en gedronken; doet ze niet als ze nog ontdaan is. Terugweg was geen enkel probleem.

Menners en paard na de vaardigheid waren erg geschrokken, maar wisten kalm te blijven, gelukkig maar. Paard werd wel snel in het uur daarna, dus zal wel wat kneuzingen en flink spierpijn hebben.

Frensie: ja... 144 heeft voor mij echt afgedaan. Ik heb een jaar of 3 geleden precies zo'n melding gedaan (ca 10 shetlanders op zo'n zelfde dag om 10 uur al zonder water, eigenaar kwam alleen 'savonds) en kreeg te horen: kunt u de mensen die er aan de overkant wonen niet vragen om een tuinslang over de weg uit te rollen?

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:48

Goedenmorgen :D

Wat heeft iedereen veel meegemaakt van het weekend.
Ook mooie prestaties neergezet van het weekend in Maasdijk ondanks de hitte *\o/*
Het wordt denk ik wel een soort boktmeeting. Ben ook op de Hippiade te vinden, "helaas" nog niet als deelnemer, maar ik ga mee als schrijfster bij de Jury :D Dus wie weet zie ik één van julie wel in de ring verschijnen waar of wij bij staan!

Van het weekend lekker rustig aan gedaan, beetje op het strand gehangen. Pown gelongeerd en de Fries lekker gereden. Gister weinig gedaan, paardjes ook maar lekker met rust gelaten.....het is er geen weer voor met 34 graden!
Veder nog voorbereidingen gedaan voor volgende week zondag de Oefenmarathon. Beloofd een mooie dag te gaan worden, met erg leuk prijzen *\o/* Heb er zin in, maar wel spannend. Het is de eerste Oefenmarathon die we organiseren voor onze menvereniging....wel met behulp van mensen die hierin al wat ervaring hebben.

Vandaag mag de Pown een prikje gaan halen bij de dokkie......gaan we mooi naar het spreekuur (bespaart me mooi weer voorrij kosten) Ben en blijf een zeeuw O:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:15

Zooo goedemorgen..
Rug gaat steeds beter, vandaag voor het eerst tot nu toe nog geen pijnstiller genomen....
jullie hebben knap gereden met die hitte..
Gem...wat een avontuur, en wat een vreselijk geluk dat je paardje niet gewond is geraakt bij die actie van die pony zonder hoofdstel...je schrikt je het apezuur met zo'n ongeluk....vreselijk...wat een narigheid, dat is geen fijne afsluiting van je wedstrijd of de vakantie...man met lege accu...
dingetje..succes met pownie prik halen
Wat super dat jullie naar de hippiade gaan, super gedaan, respect voor jullie met die hitte gereden..

Ollie, Eagle gaat goed, hij is inmiddels weer meteen terug in de roedel gezet, we waren er zelf ter controle bij en hebben hem wel een paar keer moeten corrigeren dat we dominant gedrag van hem absoluut niet tollereren.., we moeten hem kort houden en duidelijk aangeven dat hij de pup is en niets mag ! de leider van de roedel krijgt al onze aandacht, en word geprezen als hij Eagle iets duidelijk maakt, een voor ons nieuwe situatie die eigenlijk heel logisch is, en het werkt prima, Eagle houd zich koest en heeft weer respect voor de roedelleider.. *\o/* _/-\o_
De vechtsituatie is ontstaan omdat we zelf de honden als 3 gelijke behandelden....dat kan dus echt niet..ook wij moeten duidelijk aangeven wie de leider is...: eerst ik, dan de oude reu, dan de jonge teef, en dan de jonge reu... ! dat is de volgorde en niet anders !
even wennen... *D

Vhu spannend moment met Bente..oei...leidsels onder staart...brrr. gelukkig is alles goed gegaan..wat leuk dat Rattan het zo goed doet !
Ollie weer back in the saddle...wat een fijn gevoel zal je dat geven.......en die achteruit rij actie..hahaha..heel herkenbaar !
Bicci..werkze !! heb je airco ??? ikke niet in mijn nieuwe bakkie dus ramen open....en zoeffff.
Prinsjeh....hoe gaat het ???

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:21

@biancacoo. nope, geen airco...hier ook arko..

over dat ppardje die hoofdstel uittrekt..
vorige week nog "discussie" gehad met iemand...
knol schuurde lekker met zn kop..
ik zo, bij die van mij niet toelaten hoor...
...wrm niet?...vind ie lekker toch?
ik zo...wat die met halster doet, doet hij ook met hoofdstel aan,
en wil niet hebben dat die zo zn hoofdstel uit kan doen...
...achjoh, dat zal wel meevallen hoor.
ik zo, heb toch liever niet..
je kleren worden ook nog eens kei goor van.

wel heel erg toevallig, dat nu bij iemand anders precies dat gebeurt :-(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:22

Bah Gem wat een nare dingen allemaal.... :(:)
@Bicci bij de pony's doe ik de keelriem altijd achter langs de neusriem, zodat het hoofdstelletje altijd blijft zitten. Bij paard kan het er volgens mij niet af, krijg het er zelf nauwelijks af. Maar schuren is hier ook absoluut verboden.

Citaat:
@VHU: bleef Bente rustig met leidsel onder staart? Wij hadden dat op menkamp ook toen Mick zo nijdig werd, was ff schrikken

Niet dus :\ ik vond het een rotmoment en ik ben zat te trillen op de wagen. Nu nog als ik er weer aan denk. Het liefst zou ik de moed hebben (toen ik leidsel weer goed had) om haar dan gewoon heel flink naar voren te laten gaan want dan gaat die vlieg ook wel weg maar dan moet ik haar een oplawaai geven en dat durf ik dus niet ^) .
Toch moet en wil ik dat durven doen. Want ik denk eigenlijk dat ze het gewoon zal accepteren. Onder het zadel kan ze soms ook heel raar doen maar eigenlijk, als ik het goed bekijk, is er nog nooit echt iets heel raars gebeurd.... was ik maar een held -O-

En daarna men ik met Rattan, toch niet bepaald type sloom en bedaard, integendeel en dat interesseert me dan helemaal niets dan baal ik zo van mezelf.

Ik zit er zelfs aan te denken Gilze af te zeggen want als daar veel dazen zijn zie ik het echt niet zitten...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-08-12 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:23

heel flink sprayen vhu...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:47

Doe ik al. Helpt wel wat maar gisteren dus niet genoeg... als ik met de mendeken men heb ik een totaal rustig paard, niets mee aan de hand. Maar zonder mendeken heb ik er toch minstens 1x per keer dat ik men echt rotmomenten bijzitten met gisteren dus echt een dieptepunt. En bij een wedstrijd ben je toch gauw zo'n 2uur achter elkaar bezig, dan helpt sprayen volgens mij helemaal niets (zweet, water).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-08-12 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:47

kan me goed voorstellen dat je dat eng vind vhu..temp daalt komende dagen weer wat...dazen zullen vlug minder worden het is al eind augustus...komt vast wel goed !
een mendeken helpt natuurlijk goed voor de boven en zijkant, maar niets onder haar buik..
En een held ben je wel....want jij durft te mennen en te rijden !!! _/-\o_
Bicci...groot gelijk over dat schuren ! :j

Oh ja..Eagle is nog wel kreupel met zijn poot, maar ja dat is wel normaal met 15 nietjes erin denk ik zo.. -O-

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:55

@ VHU ik ook geen held, heb drie weken terug 3x leidsel onder de staart gehad van de Pown......werd die wel wat loperig, maar gelukkig kon vriendlief gauw de leidsel er vanonder halen.
Heb gelijk een verlengde culeron besteld zodat hij zijn staart niet zo hoog mee op kan gooien. Vin het wel zielig, kan die niet zo goed meer zwiepen met zijn staart, maar vind het altijd minder vervelend dan dan we straks met wagen en al in de sloot liggen omdat ik maar op 1 leidsel kan remmen als hij er vandoor gaat -O-

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:30

Goedemorgen!
Was van plan om vroeg op te staan & met Luna te mennen (als het nog niet zo warm is…), maar het lukte niet om mijn bed uit te geraken :D Dan maar vanavond laat.

VHU: stomme beesten :\ & grappig dat pony zo graag door de kegeltjes wou :Y) heb zelf nog nooit een vaardigheidsproef gereden, maar ga denk ik eens iets opstellen in de weide om het eens te proberen :)
Ollie : goed dat pony het opgaf & het je gelukt is!
Gem: wat een vervelende dag voor je :(:) Fijn dat Ster weer gekalmeerd is en hopelijk wordt de rest ook snel hersteld… Raar ook dat zo'n hulpdienst hun werk niet goed doet!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:31

morgen :wave: hier rond en gezond, even teruglezen.
zag een nieuwe, welkom lotte :j