[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:14

@ bianca doe inderdaad nog steeds rustig aan met me schouder. heb vandaag ook alleen maar paarden gereden en ik heb geen stallen gemest in coevorden.
@vhu uzma is een het hij is nog voor de hengstenkeuring geweest. zou het wel leuk vinden natuurlijk om hem te blijven rijden maar dat zal hem denk ik toch niet worden maar de amazone mag er pas 1 jan als het goed is weer op dus ik heb nog even

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:50

happytime schreef:
ff een vraagje: maakte net een copy van de proeven om te oefenen,zag in het nieuwe boekje proef 55/54 te rijden in de B dressuur.
ik dacht dat de proeven niet veranderd waren?
deze proeven zijn bijna het zelfde,de 2de proef die ik altijd moest rijden in het oude boekje lijkt meer op proef 57 in het boekje.
of zit ik nu verkeerd?
kan iemand het me vertellen?

weet niet of je al reactie hebt gehad (lees zo verder), maar je moet de proefnummers van internet halen. In het proevenboekje staan verkeerde nummers!!!!!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:03

Nou, ben helemaal af. Zo'n dagje wedstrijd is goed slopend. Maarrrrrr, het resultaat mag er zijn. Oke, het moet nog veel beter, maar ik ben super tevreden met hoe pony heeft gelopen.
In de dressuur moet hij echt nog netter, meer aanleuning, maar we hebben totaal geen paniekreacties gehad. Ook niet in de vaardigheid bij een flinke kuil. Heb zelfs hele stukken in galop afgelegd (moest wel, wilde ik binnen de tijd blijven ;) )

Mijn punten: 1e ring 185; 2e ring 205 :)) Ik geloofde mijn ogen niet, heb het eerst 2x staan natellen :D . Maar het klopte echt. Heel veel 8-en en zelfs een 9 voor halsstrekken. Was dus wel supertrots op mijn mannetje *\o/* <3 . Bij de vaardigheid was hij ook heel gehoorzaam, helaas 2 ballen.

Wel te gek voor woorden die organisatie. Ik was als allerlaatste in de dressuur. Wil mijn man me aanmelden voor de vaardigheid, was de ring al gesloten. Van het secretariaat hadden ze gezegd dat ik geen vaardigheid wilde starten. Ben dus later wel even heel boos naar secretariaat gegaan. Ze hadden trouwens hindernisbreedte ook te smal gezet. Ze hadden geen afrondingstabel gebruikt. Grrr, dat gaat toch wel heel vaak mis. Heb het wel gemeld aan de jury, maar heb het verder maar zo gelaten, anders moesten ze alles weer 1 cm verzetten. Bovendien hebben ze die fout dan bij iedereen gemaakt, is dus wel eerlijker.

Maar goed, terrein is erg netjes en de prijsuitreiking liet nu ook minder op zich wachten (nu was ik wel laatste, dus dan hoef je natuurlij ook minder te wachten.

Ik vond trouwens die 205 punten wel echt veel te veel hoor, maar goed, mag ook wel eens een keer. En dat bij een heel strenge jury. *\o/*

Bij thuiskomst moest die arme pony nog gezadeld, want zoon wilde toch wel even (20 minuten) aan papa laten zien, hoe goed hij al kan rijden. Hij heeft nu ook echt zelf gestuurd. Ik heb pony nog wel aan halstertouw vast, maar loop op flinke afstand zodat pony mij niet volgt, maar echt luistert naar aanwijzingen zoon.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:07

Uzma mannetje sorry Uz :o

@Tine, wow _/-\o_ nou kijk aan en jij dacht eraan niet meer met die kabouter te gaan starten +:)+
Zul je zien dat je er straks niet meer mee mag mennen, die zoon van jullie, geweldig :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:13

Ja, hij wordt wel erg fanatiek he? Maar kan zo maar weer omslaan, dus ik geniet er maar van zolang het duurt. Vond het voor pony wel een beetje zielig eigenlijk.

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:22

Tja en mijn verhaal. Ik baal gewoon, hij liep veel beter als twee weken terug, maar ging veel te hard.
Daar bij stond er een parasol dus kon alle oefeningen bij de a niet doen.

Eerste proef ging redelijk netjes, halthouden was scheef en 2 e middendraf galop maar niet verkeerd.
Tweede proef, ging wat minder maar ook netjes.

Met inrijden was hij weer ontzettend druk. Ik ga dan te veel met mijn handen werken en dan gaat het alleen maar verkeerd. Daar moet ik echt aan werken. Maar over het algemeen was ik tevreden.

Vaardigheid was hij goed controleerbaar, heeft bit niet vast gepakt en kon mooi sturen. HIj sprong zelf aan in galop. Ik heb alleen de slalom verkloot. daar had ik 4 balletjes en 2 in de rest van het parcour.
Waren stuurfouten, dit keer was veale braaf.

Daarna Lanouska er op. Hij gaat tot aan het randje en verder niet. Ze heeft hem eigenlijk constant in de achteruit gezet, maar het was te stijl om er in de achteruit in te gaan. Zelfs toen mijn vader meeliep ging hij er niet in. Er is dus echt wat in die waterbak gebeurd. Sloot liep hij keurig.

Nu maar een andere waterbak zien te vinden waar we een keer kunnen oefenen, kijken als dat wil maar heb er een hard hoofd in.

Tine wat leuk dat P nog wilde rijden. En super van je punten
Bianca ook goed gereden
Bettepet had ook hoge punten

Ik baal wel flink, ik moet te vrede zijn hoe het gegaan is, maar ik wou dat het een keer wat makkelijker ging. Dit is zo demotiverend.
Het is dat ik al wedstrijden heb opgegeven

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:50

tine heeft netjes gereden.
dank je wel,zelf kon ik het niet vinden op de knhs site,hele regelement door gespit..pfff
dus als iemand me kan vertellen onder welke kop ik het moet zoeken????

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:07

Staat me zo bij dat het 54 en 56 zou moeten zijn, zoek het even voor je op :list:
Dus 54 en 56, 55 en 57 zijn voor indoor. Is steeds verwarring over want het staat fout in het boekje.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:23

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:27

http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=158& ... pCatID=201

dan kijken bij indeling te rijden proeven.

B
jan 54-56
febr 56-54
maart 54-56
april 56-54
mei 54-56
juni 56-54
juli 54-56
aug 56-54
sept 54-56
okt 56-54
nov 54-56
dec 56-54

edit: haha, meerdere links. MOet goedkomen zo.

Ik ga naar bed. Tot morgen

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:47

Zo tine netjes gereden!

Iehl zag net dat mijn appelslakken eitjes hadden gelegd! Mn vriend maar even gevraagd ze te verwijderen :P

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:53

@ tine: leuk dat je zoon weer zin krijgt in het rijden! Hopelijk blijft het duren!
Slaapwel!

Ik heb gisteren een rotdag gehad. Drie mensen van dezelfde kant van de familie zijn gisteren op de spoedgevallen binnen gegaan.
Het begon met mijn opa. Hij was van zijn bed gevallen van de pijn, hij had enorm fel buikpijn. Hij kon amper lopen van de buikpijn. Naar spoed dan maar. Blijkt dat we net op tijd waren, zijn gal stond op springen. Nu moet hij 2 weken in het ziekenhuis blijven voor antibiotica die rechtstreeks in het bloed moet. Als de ontsteking van zijn gal volledig genezen is, moet hij geopereerd worden en wordt de gal verwijderd.

Dan het ergste geval. :\ Mijn nicht, die vorige week naar een andere provincie is verhuisd, is in Leuven op de spoedgevallen binnen gegaan, ook omdat ze ernstige buikpijn had. Ze heeft al epilepsie en de ziekte van Crohn, maar deze buikpijn was anders dan die van Crohn.
Nu blijkt dat ze een gezwel heeft van 5 cm op haar eierstok. De dokters vertellen dit leuk en zeggen: "Volgende week donderdag mag je terugkomen en dan weet je meer." Mijn nicht raakte niet eens van de parking af, zo overstuur was ze. Ik vind het een beetje onverantwoord, tegen een meisje van 24 zeggen "Je hebt hoogstwaarschijnlijk kanker, maar kom volgende week donderdag nog maar eens terug". Ik ben er echt niet goed van! Mijn tante (moeder van mijn nicht) ligt de ganse dag te huilen als een klein kind. Twee maanden geleden heeft mijn nicht een spiraaltje laten plaatsen, toen heeft ze ook nog onderzoeken moeten doen om te kijken of alles in orde was, en toen was er nog NIETS te zien. Nu is er plots een gezwel van 5 cm...

Daarnaast is een neef van me ook binnengebracht in het ziekenhuis omdat hij waarschijnlijk een bloedvergiftiging heeft. Hij had een insectenbeet die echt gigantisch was geworden. Verder weet ik er niets van.

Ik had stage toen ik dit allemaal te horen kreeg, ik heb daar echt lang bevend gezeten vol ongeloof. Met mijn opa gaat het nu wel goed (weet ik sinds pas deze middag, gisteren hebben ze van 9 uur tot 6 uur op de spoedgevallen gezeten, de ganse dag zonder nieuws), maar mijn nicht... dat is bang afwachten.. ;(

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:06

jeetje dat is niet niks SL

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:16

sl, sterkte...

tallechie, jammer dat 'ie wat snel ging en van de waterbak...

tine, netjes gereden!

jenkins, wil je geen babyslakjes? <3

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:18

Ik ben ook weer terug.
Heel tevreden over mijn dressuur 189 en 2e en 193.
Dus erg tevreden.
In de vaardigheid 4 ballen. Het veld was erg hobbelig en daardoor een paar stuurfoutjes.
Al met al erg tevreden

Nouvel

gefeliciteerd met je mooie punten!

Maisie

Pfff S_L wat een verhaal zeg hopelijk gaat het snel weer beter met je opa en je neef en weet je
nicht snel meer.

Tine gefeliciteerd 205 dat zijn nog eens punten zeg !! Ga je nu L rijden of nog niet?
Jammer van de vaardigheid maar is ook moeilijk hoor.

Tallechie balen van de parasol en de waterbak.

VHU lekker dagje paard gehad zo te lezen. Het was er ook weer voor.

Nog leuke foto's van dids voor de wagen gezien dat vind ie echt leuk he !!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:22

@Sander_Lotte :(:) dat is allemaal niet niks meis.. heel veel sterkte voor jou en je familieleden...
@Tine, wat een super punten met de super pownie van zoonlief +:)+ Van harte gefeliciteerd
@Tallechie, wat jammer dat het niet helemaal verliep zoals jij gewild/gehoopt had. Wat waren je punten in de dressuur ?
@IT wat een knapperd is Rafiki <3
@VHU. jij hebt een lekker paardendagje gehad met zoonlief +:)+
@Jenkins, ook lekker bezig geweest met kar en pony +:)+

Nou hier 1 met migraine opgestaan vanochtend. Kind-en manlief hebben op het voetbalveld in een tentje geslapen met nog allemaal kinderen en vandaag ouder-kind toernooi met BBQ. Ik heb vandaag écht rustig thuis aan het rommelen geweest en de voorbereidingen voor de marathon van as zaterdag al getroffen. Morgen mag ik helaas gaan werken en morgenavond parcours gaan lopen. Ik weet nog niet wanneer ik stiftgaten en Bruutje moet schoonmaken want zaterdag om 7.15 uur vertrekken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:30

Ik had 171 en 172 punten.

SL wat een nare berichten. Sterkte

Ollie moet je perse met stiften rijden? Ik heb vandaag niet gedaan en geen probleem gehad.

Ik weet nu ook even niet wat ik met veale aan moet. Ik wil graag wedstrijden rijden en dus ook marathons, maar dat gaat gewoon niet werken.
Thuis is hij gewoon super braaf en makkelijk, maar op wedstrijd niet. Ik merk wel als er routine in komt dat het makkelijker gaat in de dressuur en vaardigheidwedstrijden

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:35

@Tallechie, ik ga morgen parcours verkennen en ga even kijken hoe het terrein erbij ligt. Er zit ook een waterbak in dus ga even kijken voor de grip ;) Maar misschien kan Maisie me dat vertellen ?
En vwb je punten is jammer maar toch niet écht slecht ?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:43

Het is niet echt slecht, maar ik heb veel beter gereden als vorige week.
Een wp af en toe is wel leuk, ik rijd nu maar het lukt elke keer net niet.
Hij is thuis zo anders als op wedstrijd
nu waren het ook wel 2 strenge jury's, maar als ik kijk wat de concurrentie doet dan denk ik wat doe ik verkeerd.

Veale loopt thuis telkens zo goed en is zo goed te sturen en op wedstrijd komt het er niet uit.

We zijn er natuurlijk ook een lange tijd uit geweest, maar het is wel frusterend dat ik weer helemaal van onder moet beginnen.

Als het zo gaat kom ik niet eens aan mijn punten voor de kampioenschappen en daar heb ik dan ook niks te zoeken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:44

tallechie, is het geen optie om voorlopig even alleen D/V te starten voor het ritme en het vertrouwen en even geen marathons te rijden?
misschien kun je in de tussentijd met een ervaren iemand het water oefenen ofzo...

ik vind je punten ook niet slecht hoor!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:46

Hier is een of ander wild feest bij de over-overburen }> hoop toch niet dat dat de hele avond gaat duren wordt er een beetje zenuwachtig van.

@S_L ach wat naar allemaal zeg :(:)
@Ollie dat wordt nachtwerk :j Pony's van Peter hebben met marathon werk altijd stiften in.
@Tallechie na een paar wedstrijden kun je denk ik pas zeggen of het toch de goede kant opgaat of niet. Denk dat je even moet nagaan hoe vaak je hem nu weer voor de wagen hebt gehad sinds jullie verlof, dat is toch maar een paar keer? Dan kun je toch nog geen wonderen / winstpunten verwachten denk ik? Ik snap het wel hoor, maar het is denk ik niet eerlijk om het hem zo aan te rekenen. Je zegt dat hij met de vaardigheid zelfs braaf was, dat is al weer zo'n stuk beter dan de vorige keer dat hij zo sterk werd. En met dressuur is het zelf ook weer meer routine opdoen. Die waterbak dat is denk ik wel iets om over te piekeren, want daar heeft hij echt moeite mee. Maar voor dressuur en vaardigheid, dat gaat vast welke keer stukje beter :j :(:)

Heb vervelende pijn onder mijn schouderblad/rug als ik een beetje diep ademhaal. Ben nogal allergisch/cara achtig en dit voelt als long die niet lekker is >;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-06-11 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:46

@Tallechie, wel moed blijven houden hoor. Zoals je zelf al aangeeft ben je er een tijdje uitgeweest. Misschien een idee om de volgende keer je proefjes te filmen zodat je het terug kan kijken. Zelf weet ik dat ik op wedstrijd meer (hand) spanning (vnl rechterhand) heb waardoor ook dingen niet altijd even goed uit de verf komen.

En put je energie uit de positieve punten zoals dat hij veel lekkerder liep als de x daarvoor en ook in de vaardigheid braaf was.. die punten zijn dan ineens minder belangrijk....
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 02-06-11 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:48

nouvel ik heb dit jaar alleen nog maar d/v gestart. Dit jaar had ik 3 marathons gepland, in juli aug en sept. Daar denk ik sowieso over na.
Maar bij de d/v wedstrijden is hij momenteel ook zo heet en druk. Terwijl hij hier vorig jaar geen last van had.

Ik weet niet meer wie ik moet vragen voor de marathon. Onder het zadel wil hij er niet in, aan de hand wil hij er niet in.
Misschien een andere waterbak, dubbelspan dat zijn de enige opties nog maar is niet uitvoerbaar