[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:33

Nou, van kindjes vast in een autostoeltje of Maxi-Cosi krijg ik de kriebels, die krijg je er nooit meer uit in geval van calamiteiten...
Connor was al 1 toen ik begon met koetsen, dus eerder heb ik geen ervaring, zou het wel durven, maar heb ook altijd gezegd dat als er iets is, man gewoon moet zorgen dat kind van de koets af is en de rest, qua span, is aan mij.
Vanaf 1 ging ze hier dus mee, toen nog meestal korte ritjes.
Denk zelf dat het wel fijn is als kindje al goed zelf kan zitten en er zelf ook al wat aan heeft/het leuk vindt om mee te gaan.
Maar goed, vast wel mensen hier, die met jongere kinderen ervaring hebben, op de koets.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:05

Smick: hier op stal een echtpaar die al vanaf enkele maanden hun baby mee nam in de maxi cosi. Man nam het bakkie op schoot, vrouw ment. Het is wel een superbrave fjord, en man is er dus zo met kind vanaf. Voordeel is hier wel dat we in principe niet de openbare weg op hoeven om een ritje te kunnen maken.
Ik ga vanaf september ook mijn oppaskindje van 2,5 jaar meenemen op de koets. De verzorgster van de Friezen wil vaker tweespan gaan rijden, en groomen met oppaskindje erbij durf ik wel aan.

Avaluna, geef maar een gil als je hulp nodig hebt :) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:29

Onze uk ging mee achterop zittend naast mijn man, bij calamiteiten kon hij er zo met kindje snel af.
We hebben hem nooit in stoeltje of maxicosi gedaan ivm snel in veiligheid kunnen brengen.

Ava, mooi vooruitzicht !

Wij zijn even naar bosmeertje geweest !
Met 2 van de hondjes, even spetteren. Heerlijk.
Man is nog thuis....2 nachten en 1 dag achter elkaar geslapen, en ligt nu weer in slaap,
Nog lang niet bijgetankt ! Maar weer eten en drinken gaat al wel.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:58

@Biancao: fijn dat het iets beter gaat, laat hem maar de tijd voor herstel nemen!
Meertje klinkt heerlijk en zo achterop deden wij het ook, wel altijd even opletten dat ze zich ook niet kunnen stoten, dat had ik wel eens en ja, toen was ze zeker al 5 := , zat ze zelf te veel tegen een stang aan en toen we dus een hobbel mee namen... :=

@Gem: dankjewel! Hoop snel weer eens een avondje te kunnen inspannen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:01

Bianca: honden lekker laten zwemmen. Heb ik hier gister ook gedaan, alleen daarna wel hond aan de sjees, natuurlijk binnen :r . Dus laat ze maar even niet meer zwemmen. Sterkte voor je man. Zo te lezen heeft hij wat slaap in te halen :(:)
Smick: nog van harte en hier ging zoonlief vanaf een jaar of 2 mee (weet het niet meer eigenlijk haha, te lang geleden) Hij kon in ieder geval zelfstandig zitten, dat vond ik wel een voorwaarde. En duidelijke afspraken met de groom. Als er iets gebeurt, zorgen voor het kind.
Ava: lekker dat je weer gaan inspannen!

Net boodschappen gehaald en 2 nieuwe binnen en buitenbanden voor mijn atb. Die gebruik ik om het voer naar de paarden te brengen, of sowieso om naar de zomerwei te gaan. Maar zondag was de achterband leeg, totaal vergaan. Tja, zitten er ook al 20 jaar om, dus mag niet klagen haha. Ik vind banden wisselen alleen zo'n K klus.

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 19:17

O, wat fijn al die berichtjes over toch al best jong je kindje mee op de wagen! Ik denk dat onze uk ook best snel keertje mee zal gaan eigenlijk en dan idd achterop zittend, denk dan op schoot, want onze kar is niet zo groot om naast elkaar achterop te kunnen zitten. Onze Mick is ook superbraverd, maar je weet 't toch maar nooit he, denk dat ik de eerste keer toch wel ff peentjes zweet. Eerst maar 's uk veilig op de wereld zetten hoor, ben altijd beetje benauwd om zo voorbarig over dit soort dingen te praten, net alsof dat nog niet mag voor mijn gevoel :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:59

Herkenbaar Smick...

Onze zoon was al 6 / 7 toen we gingen mennen. Hij ging dus direct mee. Wist ik veel :o , als groom bij Simba, Alwyn en Snuitje, gelukkig had ik erg brave pony's hahaha. Hij vond het altijd leuk voor TomTom te spelen en op te letten of er iets spannends in de buurt was. Maar hij heeft zich ook wel eens heel flink gestoten hoor als we door een kuil gingen of zoiets :oo Bij Rizanta ging hij mee als passagier, hij kon toen nog nauwelijks bij haar hoofd, peerd was nogal groot natuurlijk. Bij Bente zelden als passagier, alleen met een paar ritten en nooit als groom, was altijd bang dat Bente uit haar panty zou gaan.

Hij vindt het nog steeds leuk, binnenkort mag hij Ollie ook groomen als we naar de Veluwe gaan en volgend jaar is hij 12 dan mag hij ook groomen bij D/V <<) Gelukkig wordt zoonlief steeds groter (en blijkbaar bij mij de paarden weer kleiner :') ).
En altijd cap op natuurlijk en altijd minstens een hand aan de wagen.

Vandaag Ollebol even gelongeerd en daarna flink stuk gewandeld, vond het knap warm {:}

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:29

Smick: inderdaad altijd cap en bodyprotector aan. Toen hij die nog niet paste een fietshelm.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:25

Grootste val die Han tot nu toe heeft gemaakt was overigens met tweewieler zonder pony ervoor, wagen kiepte naar achteren toen hij erop aan het spelen was, kind tuimelde er achterover af :)) hij zei toen direct: nu snap ik waarom ik altijd een cap op moet als ik op de wagen zit (hij had toen dus ook zijn cap op _O- )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:12

Zoooooo rustig hier! Iedereen genieten van het mooie weer {:} of druk aan het werk, kan ook nog natuurlijk.

Vanochtend van 10.00 - 12.00 uur super fijne buitenrit gemaakt met mijn topgroom en toppoown. Route gedaan die ik van het weekend heb gedaan onder het zadel. Voor de verandering was het heerlijk rustig overal, heerlijke zon, windje, stukken bos, stukken weggetjes met bomen en open land. Vrijwel allemaal fiets- en ruiterpad dus geen gedoe met verkeer.

Had Ol de vliegendeken opgedaan omdat we die ook meenemen volgende week, dat boeide, zoals ik al had verwacht, totaal niet. Nog wel kijken of ik het handiger kan verzinnen want je bent wel lang bezig met losmaken van de kar, met en broek (zit altijd met paar slagen vast) en vliegendeken. Wil wel met broek ivm flinke en lange heuvels, anders drukken burries zo lang zo tegen het schoftje en dus indirect tegen rug, lijkt me niet prettig voor Ol. Voor een keertje dijkje op/af of minder grote / lange heuvel maakt het niet zo uit maar ze zijn daar toch van 'n ander formaat :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:55

Vanmorgen is de hoefsmid geweest, paardjes staan er weer netjes bij en vanmiddag is de fysio geweest voor Rembrand. Hij had een rare plek op de linkerkant van zijn hals. Lijkt op soort bijtwond, maar dan zonder schade, of flinke kopstoot van collega Thabor. Flinke bloeduitstorting, dat verklaart waarom hij niet rechts wilde inbuigen. Althans, ik hoop dat dat de oorzaak was.
Daarna gewinkeld, heb ik bloedhekel aan, maar moet af en toe toch iets nieuws hebben.

zometeen nog weer een stukje van het huishouden doen, bleh.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:39

@VHU: lekker ritje gemaakt.

@Tine: hopelijk snel weer opgelost met Rembrand :(:)

Hier vanmorgen mijn paard ohz gereden *\o/* en daarna lekker gewassen, vanmiddag even met dochter weg geweest, maar was erg warm, kind raakte helemaal verhit op de mini-golfbaan :') .

Ze heeft om 19:30 les met een gedeelte zitles := , hoop dat het dan wat minder warm is...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 18:06

Ava: weer met paarden bezig geweest. Goed zo! Voel je je nu weer slechter of valt het mee?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 18:52

Dus toch blessure voor Rembrandt. Het zou mooi zijn als dat de klachten kan verklaren.

Met Janouk naar fysio.osteo geweest om de spieren banden etc los te maken. Wel wat kleine dingen gevonden in de hals, nu hopen dat het hoofd knikken verdwenen is van de week.
Nu ben ik er klaar mee, dus het moet gewoon nu klaar zijn :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 18:59

Ik hoop het voor je Janouk. Heeft lang genoeg geduurd zo.

Gem: hoe gaat het met Moos? Nog steeds goed?

Nou, ik ga maar weer eens poepscheppen, struiken watergeven en onkruid wieden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:52

Zo leuk mijn beste vriendin (die in Arnhem woont dus ik zie haar niet zo vaak) is volgende week ook nog vrij dus komt met haar dochter (ook 11 net als Han) waarschijnlijk ook naar Boszicht *\o/* dochter is helemaal gek van pony's en kan goed rijden dus Ollie krijgt een intensief programma :=

Sterkte met al je werk Tine! Ik heb 's avonds alleen de honden uit te laten als manlief er niet is en dat vind ik vaak al heel gedoe :o

Kan me goed voorstellen dat je er ondertussen wel klaar mee bent Janouk, maar ja, wat niet gaat gaat niet... :(:)
En zit Gem ondertussen niet op het schip?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:40

Solly dat ik niet op iedereen reageer, ben ff druk met van alles tegelijk Y;( .
Gem is nog steeds niet aan boord... hubby vaart nu wel huiswaarts, maar ligt nu in een staking van sluiswachters -O- . Om gek van te worden, blijkbaar is gewoon je brood verdienen onmogelijk geworden.

Tine: Moos gaat goed, er is nog steeds progressie in het herstel. Ik maak elke maandag en donderdag een foto, en de DA bepaalt dan of ze vindt dat ze langs moet komen. Ze is nog steeds tevreden :) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:52

Zwaar balen Gem -O- fijn dat Moos nog steeds beter gaat.... wat is dat toch een rottig ongeintje geweest...

@Avaluna sorry had helemaal nog niet gereageerd op dat je had gereden, wat heerlijk! Heeft dochter de zitles in deze hitte overleefd?

En nu naar bed :z

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 06:57

Goedemorgen

Fijn dat de da zo op afstand kan kijken. Scheelt weer wat centjes, is toch al duur verhaal zo.
Ik hoef dan weer geen honden uit te laten :D

Zometeen paarden voeren en uitmesten en dan trailer weg brengen voor onderhoudsbeurt. Kan die er ook weer een jaar tegen aan.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:27

Iedereen aan het genieten {:}

Janouk snap dat je nu wel vooruitgang wilt hoop dat het probleem nu opgelost is.

Gem handig geregeld zo met de DA.

Tine druk druk. Wij brengen onze trailer nooit weg. Nu scheelt het dat mijn vader caravan
monteur is en het meeste onderhoud zelf doet.

Zo ik geniet ook al een hele week van de zon en de pony's. Gelest met robijn lekker buiten gereden
met ferro en gisteren nog met robijn en robin mee. Volgende week hoef ik ook maar 2 dagen te werken *\o/*
Volgend weekend is er hier een groot sprinconcour met super gezellige feestjes.

O ja en zondag mag ik zelf nog marathon starten. Gelukkig al om kwart over 9 als het nog niet zo warm is
hoop ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:21

Tja, als je pa caravanmonteur is hoef je je trailer natuurlijk ook niet weg te brengen. :+ .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:57

*valt weer even binnen*

hoop warmte zo de laatste dagen niet?
verder hier onwijs druk voor de trail,
die start volgende week woensdag gewoon alweer.

hier dus trainen, werken, regelwerk, intervieuws etc etc
druk druk druk

hier train-fotokes

AfbeeldingAfbeelding

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:13

@ tine maar wat doen ze dan aan de trailer? mn pa spuit wel eens iets in maar verder ook niet.
nu staat ie bij ons altijd binnen dat scheelt ook wel.

Bic leuke foto's ! Zal wel warm zijn volgende week !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:22

Als ik hem weer heb opgehaald, kan ik je dat precies vertellen, krijg er een heel rapport bij (kan rapport van vorig jaar even niet vinden).

In ieder geval worden de remmen, banden, verlichting, vering van klep nagekeken. En ik wil aan de buitenkant panieksluitingen, zodat je de stangen aan binnenkant snel los kan krijgen. Had ik bij vorige trailer standaard, zit hier niet op, maar wil ik dus wel.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:33

Ik heb het de laatste tijd veelste druk om fatsoenlijk mee te lezen en te antwoorden.
Maar kom toch ff spammen met onze Ikke.

Afbeelding

Gisteren is Ikke Kampioen hengstveulens geworden op de keuring in Warga en mag nu dus naar de CK. Ook onze Iantha G.W kreeg een 1e premie en mag door naar het CK in Norg op 2 augustus.
Super trots op beide veulens!!