Naaltje: ik ben een import-Groninger hoor. Kom uit Sliedrecht, heb jaren in Dordrecht gewoond en daarna jaren in Ede (Gelderland).
Tallechie: balen van je wasmachine als dat het is, maar ja, is ook wel fijn te weten wat het veroorzaakt anders zit je straks met hele plenzen water.
Ingrid: wat leuk dat het zo goed gaat. Ik heb het in het verleden ook wel gedaan, met paard wat toen verder even niets mocht, maar ik heb er geloof ik het geduld niet voor of niet het juiste type paard.
VHU: hier ook altijd volkoren brood en kaas of vleeswaren. Heel af en toe chocopasta (ben ik verslaafd aan, maar ja, ik moet het goede voorbeeld geven, dus eet het eigenlijk nooit meer

Dekens: Amerigo (vorige week weer helemaal kaal geschoren) staat onder ca 300 gr (deken van 200 gram en een oude deken eronder), met halsstuk
Rembrand (vorige week weer helemaal kaal geschoren) staat onder 350 gram met halsstuk
Thabor (nog niet geschoren, hopelijk dit weekend, dan komt er een dekentje bij, is oude denk ca 100 gr) onder denk ik 200 gr (staat er niet in)
Ze staan hier in principe dag en nacht mee buiten. Helaas is de wei nu zo vreselijk nat, dat ik ze de afgelopen 4 dagen wel binnen heb gehad. Maar zit nu toch te twijfelen of ik ze niet buiten moet laten staan. Helemaal achterin de wei zijn nog wat droge stukken. Pony staat wel veel in de schuiltent, maar goed, wordt dat ding ook eens gebruikt

Als het vriest, komt er een laagje bij. Ik voel iedere dag hoe ze onder de dekens aanvoelen, of ze warm genoeg zijn of juist te warm. Daar stem ik het vooral op af. Ze krijgen onbeperkt hooi bijgevoerd, zodat ze zelf kacheltje ook op gang kunnen houden.
En na het werk staan ze onder een zweetdeken, zijn niet superdik. eerst deed ik dan 2 deken over elkaar, maar ze drogen dan heel slecht. Dus doe nu toch weer 1 deken en na 30 minuten vervangen (als dat nog nodig is natuurlijk, ze zijn weer snel droog nu ze geschoren zijn)
Ik ga nog even bankhangen en dan naar bed.
Groeten