[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:17

@Tine, leuke indianenfoto's van zoonlief met pony... helemaal super!
@Diddle, leuke dressuurfoto's van jou en Diddle en het ziet er niet verkeerd uit :D

Alle starters morgen heel veel succes +:)+ You go girls *\o/*

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 07:20

VHU hij moest wel huilen, maar kon hem vrij makkelijk troosten.
Toen ik thuis was, 5 min auto rijden, was hij wel wakker maar rustig. Heb hem er uit gepakt en hij heeft een halfuurtje bij mij op schoot geslapen. Toen heb ik hem weg gelegd en kwam hij op zijn normale tijden voor drinken. Hij is wel wat meer aan het krijsen als anders, maar verder geen last.

Lanouska tot vanmiddag
Bettepet tot vanmiddag en succes
Royaltjuh tot vanmiddag en succes ;-)
Tine tot vanmiddag en succes

Happytime succes
Jenkins succes

ben ik nog iemand vergeten????

Ik ga even douchen en dan naar stal manen trekken, vlechten, wassen. Vaardigheid verkennen. Naar huis om Daan en moeders op te halen en dan rijden.

Het is heerlijk weer dus wordt een mooie dag

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:02

@VHU; ik heb gemend met dids :D O:)
hopelijk heb je water in je waterbak!! :D

Mensen die bloedfanatiek worden van kwallende paarden. Ik moet dan juist ontzettend, en onwijs kalm worden, en alles steeds erg subtiel blijven vragen
Anders blokkeert Diddle, en dan komen we nergens meer :') Ik mag hem wel een brul geven oid als hij een beetje verveelt. Maar als hij écht zijn ''ik doe 't lekker nieeee!'' heeft, dan helpt alleen herhaaldelijk heel kalm vragen.. Duurde even voordat hij me dát geleerd had ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:37

Goedemorgen

@ Naaltje: inderdaad moet je sommige paarden dan juist heel voorzichtig aanpakken. Helaas krijg je er geen gebruiksaanwijzing bij, dus kan even duren voor je het door hebt welke methode je moet hebben. Super dat je weer gemend hebt.
@ Tallechie: jij ook heel veel succes. Ben heel benieuwd hoe Veale alles vandaag doet.
@ Bettepet, Royaltjuh, Happytime en Jenkins: veel succes
@ VHU: ben ook heel benieuwd hoe dat met snuit zal gaan. Heel veel plezier in ieder geval.
@ Lanouska: jij neemt droge kleren mee? :D Ik hoop dat ik het ook kan zien (weet niet of het vlakbij is)

Zoon gaat zo helpen met wassen en vlechten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:41

Veel succes iedereen die vandaag wedstrijd heeft !!
Vaardigheid gisterenavond is geweldig goed gegaan, 1e ronde foutloos en mooie tijd en 2e ronde over 20 poorten 2 balletjes, maar ook een mooie tijd.
Ze liep superontspannen en erg braaf, alsof ze het dagelijks doet !!
Ben erg trots, ga nu zoeken wat voor leuks we vandaag gaan doen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:42

@ tine droge kleren waar heb ik die voor nodig was van plan hoog en droog te blijven. waterbak is wel op het terrein van nienoord maar vanaf het parkeerterrein toch een aardig stukje lopen
@ bianca jullie kunnen het wel als je er zelf maar het vertrouwen in hebt en dat moet groeien maar dat gaat helemaal goed komen zo te lezen. ik kreeg gister een mail dat op 24 jullie in grolloo een kleine oefenmarathon wordt gehouden en dat je per onderdeel kunt inschrijven dus je hoeft niet persee alle onderdelen te rijden je kunt ook allen bv de dressuur en vaardigheid rijden of alleen de mararthon is misschien leuk om te doen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:45

@ Lanouska: o da's jammer dat het ver weg is. Nou ja, dan moet ik maar uitgebreide verhalen lezen/horen ;)
@ Biancacoo: wat super dat het gister zo goed ging. Wat is het leuk he? Dit ga je vast vaker doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:51

nou iedereen die vandaag gaat knallen op wedstrijd; have fun, good luck. Mooi weer in elk geval! :)

Heb net de afwas gedaan, zo de keuken even poetsen en dan ontbijten en studie

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:59

VHU; zondag in hoofddorp,lekker dichtbij op onze vereniging, dus heerlijk lopend erheen
dus nog ff paar dagen de tijd om te trainen,paar dagen ziek geweest,dus niet veel gedaan

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:09

Naaltje heeft weer gemend *\o/* , Daan was dapper bij de prikjes, Tine heeft een geweldige Indianenzoon met superpoown, maar ik wilde iedereen vooral even heel veel succes wensen!
Hopelijk krijgt Veale de smaak van de waterbak te pakken!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:21

Lieve luitjes, over een half uurtje vertrekken we naar Epe gaan jullie niet teveel kletsen hihi.. (is wel gezellig hoor)

Happytime heel veel succes met je wedstrijd, valt helaas net in onze vakantie.
Naaltje weer gemend :D :D leuk!

Sorry even geen echte tijd om bij te lezen moet nu de auto gaan inladen, gelukkig gaan we met 2 auto's, man wat kan een mens toch veel troep meenemen :P.. Tot over 1,5 week :evaw:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:40

ff een vraagje: maakte net een copy van de proeven om te oefenen,zag in het nieuwe boekje proef 55/54 te rijden in de B dressuur.
ik dacht dat de proeven niet veranderd waren?
deze proeven zijn bijna het zelfde,de 2de proef die ik altijd moest rijden in het oude boekje lijkt meer op proef 57 in het boekje.
of zit ik nu verkeerd?
kan iemand het me vertellen?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:45

Veel plezier Laura!
En alle wedstrijdruiters natuurlijk ook heel veel plezier en succes!
Lanouska gaat de kunst van het paardrijden in de praktijk brengen vandaag... je weet het he, houd dat paard tussen jou en de grond, dan komt het goed ;)
Leuke foto's van zoonlief van tine gezien
Naaltje weer aan de men! Toch geïnspireerd geraakt door mn schoonmaak-acties? ;)
Biancacoo heeft een hele goede vaardigheid gereden. Sorry, ben het vergeten, maar was dit je eerste keer?

Verder iedereen die ik ben vergeten, sorry!
Ik ga me een lang weekend terugtrekken. Mn vent is ook vrij, en we gaan lekker samen genieten!

Groetjes, Lacuna

EDIT @ Happytime: voor zover ik begrepen had zijn de menproeven an sich niet veranderd, alleen de nummers.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:51

Goedemorgen,

@Rivaldo, heel veel plezier in Epe .... heerlijk genieten!
@Happytime, er staan wat fouten in het proevenboekje. Proef 55 is een indoorproef en je moet rijden proef 54 en 56. Dit kun je ook terugvinden op www.knhs.nl

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:59

Tine, leuke foto's
en iedereen nog veel plezier en succes vandaag

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:16

kwallende paarden? ligt eraan wat voor bui ik heb.
soms word ik er fanatiek van en wil ik er alles aan doen om het paard/pony normaal te laten doen/lopen.
en soms heb ik een bui dat ik het dier maar beter terug kan zetten in de wei of op stal.
omdat het anders alleen maar erger word.

Ik was vanochtend Rafiki aan het borstelen.
en heel stiekem vind ik hem nu toch wel best mooi mooi worden (al ben ik natuurlijk bevooroordeeld omdat ik eigenaar/fokker ben)
Zijn haar is echt al een stuk dunner en hij is ook al minder overbouwd.
even snel wat foto's met mijn mobiel gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

het zilver op zijn hals komt weer terug :+:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:27

Hij is zeker knap hoor!

Ik ben benieuwd hoe het de wedstrijdgangers vergaat..

En ik heb de zenuwen.. ik kan elk moment een mailtje krijgen met daarin het verlossende woord of het hondje dat ik op het oog had, vandaag vergeven is of niet, en of ik dus kan gaan kijken of toch echt te laat was en pech heb... ik vrees ervoor.. ze is zooo leuk!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:56

eef, zal voor je duimen dat die niet vergeven is..
ollie: bedankt, snapte er al niets van.
zoooo wat word die kleine rafiki mooi zeg,hoe oud is hij nu?
net naar de manege gereden om proefje te oefenen,moest ik niet niesten van de verkoudheid....zijn het pluisjes van de bomen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:03

zag weer leuke foto's voorbij komen!

iedereen veel succes met de wedstrijden en een fijne zonnige dag toegewenst!!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:00

Zoo net een heerlijke buitenrit gemaakt met de kar in onze nieuwe omgeving! Vriendin kwam langs met haar ponys en die kent ook de weg hieren als hun mee gaan dan durft sil ook alles haha. Nou morgen weer menles met sil :D

Eef hopelijk is t hondje er nog!
Laura fijne vakantie!
En succes voor de wedstrijdgangers!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:01

Hoi, hoi,
ben benieuwd hoe het met iedereen is gegaan met wedstrijd en Rivaldo gaat ongelovelijk genieten op de Veluwe +:)+
Wow, die Rafiki, wat een lekker mannetje *D
@Biancocoo zie je wel, ze vindt het leuk, is dus net als bij Snuit, zijn ze gewoon voor 'gemaakt' dat soort pony's.

Met Rizanta gelesd eerst gedressuurd en daarna vaardigheid echt geoefend met scherpe bochtjes, slalom en stukken voorwaarts en weer terug, was erg leuk :):) Rizanta werd er ook helemaal vrolijk van. Leidsels in 1e sleuf gezet want ik had nogal een lange remweg anders :x En ik moet dus mijn hand regelmatig leren ontspannen (maar vind het zelf nog zo spannend }:0 ) want anders gaat ze er dus tegenaan sjouwen en dan heb ik een soort mega bulldozer voor de wagen <<)

Daarna Freddy een flinke poets en daarna wasbeurt gegeven. Hij ziet er weer mooi uit vind ik, niet te mager en bijna door zijn haar heen.

Toen met Snuit aan de slag. Peter had de waterbak even flink vol gedaan Snuit vindt dat dus ge-wel-dig. Han heeft het een paar keer zelf gedaan, in stap, en samen paar keer in volle draf :)) . Tussendoor alle pionnetjes paar keer langsgeweest veld over etc. En ikzelf ook nog gestuurd in galop, nou die pony kan het spelletje echt zeg :j ging echt super. Heel goed te sturen en heel goed vooruit of terug te rijden, had ik dus ook echt niet gedacht. Daarna nog klein rondje naar buiten, even lekker draven op het zandpad plus stukje zeer relaxed gegaloppeerd. Helemaal tegen hoe ik er altijd over dacht , maar Han vindt het erg leuk dat gehobbel op de tweewieler, pony geniet er blijkbaar ook van, dus why not := ).

Daarna nog rondje gewandeld met Alwyn die de waterbak dus echt doodeng vond maar er wel doorheen is gewandel (tja, alle begin is moeilijk ^) ).

Ben nu redelijk afgedraaid :+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:32

zo ik ben er ook weer na ruim 220 km gereden te hebben vandaag

vanochtend eerst in coevorden 2 paarden gedaan er moest een paard bijgeschoold worden die morgen wedstrijd heeft. paard is net een elastiekje en doet alles als je het hem maar duidelijk verteld daar zit dus ook het probleem van de amazone dat doet ze dus niet.
daarna uzma gereden die liep echt heerlijk en was hard aan het werk beide paarden waren na 15 min zeiknat van het zweet. toen H nog even geholpen met de achteruitrij camera op de vrachtwagen te monteren en het te laten werken. nog even getankt en doorgereden naar leek
daar aangekomen moest betsie net dressuur rijden die dus in de dressuur en vaardigheid gezien daarna was tallechie aan de beurt die had helaas een iets mindere vaardigheid maar dat zal ze jullie zelf wel vertellen vervolgens veale afgetuigd en opgezadeld ik had een opstapkrukje meegenomen eenmaal bij de waterbak aangekomen nam hij het gewone smalle slootje waar net nog wat water instond wel maar de grote bak vertikte die zodra die over de rand moest heen stappen konden we heel goed achter uit lopen dus geen water gezien vandaag

nu ga ik me eten ophalen ik eet chinees

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:37

220 km op een dag dat lijkt wel vakantie :+
Wat leuk trouwens dat Uzma het steeds beter gaat doen wil je haar niet gewoon blijven rijden? Het gaat zo lekker!
Die Veale laat zich niet foppen, jammer dat het niet is gelukt, achteruit erin was dus ook geen optie begrijp ik }>

Oja, eten, eten, wat moeten we nu weer verzinnen }:0

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:40

Zoooo, het is een goed weekeinde voor de meeste van ons, geloof ik, nou ja het is nog geen weekeinde maar ik ben lekker 4 dagen vrij !! *\o/*
VHU klinkt super zoals Snuit en alwyn het gedaan hebben, daar kun je lekker trots op zijn, en op han ook dat hij zelf gestuurd heeft, geweldig !!
Bulldozer voor de wagen klinkt bekend als ik melody geen lucht geen van voor, krijg ik dat ook. :+
maar dan ik kleinere vorm midibulldozer dus.

Lanouska druk geweest !! doe je nog rustig aan met je arm :+ :Y)

Bettepet en tallechie in leek geweest, hoe was het ?? :#
Ben erg benieuwd maar niet nieuwsgierig hoor.
En hoe is het met de rest gegaan ??

IT Rafiki is echt leuk !! :~ wat een knapperd !

Voor wie het vroeg, het was met melody mijn eerste vaardigheids oefen proefje, gewoon bij de club, maar wel voor het eerst met haar, dus ben ontzettend tevreden.
Zelf ga ik voorlopig geen wedstrijden rijden, ik wil er eerst echt voor mijn gezin zijn !! over een paar jaar kan ik ook nog wel wedstrijden rijden, de spanning is mij al te veel van een clubkampioenschap, dan slaap ik hele nachten niet..... :o dus .........eerst lekker mama en vrouw van.... zijn en later misschien nog wel eens wedstrijden rijden.
Maar neemt niet weg dat ik lekker door oefen.
De galop voor het eerst zelf gevraagd gisteren, en zelfs dat ging erg goed, heel relaxed dus ben erg blij..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:06

Citaat:
De galop voor het eerst zelf gevraagd gisteren, en zelfs dat ging erg goed, heel relaxed dus ben erg blij..
*\o/* super! Leuk is dat dan he, dat je denkt dat ze als een bezetene er vandoor zullen gaan maar dat ze dan zo mooi bij je blijven <3

Ik heb vanaf 2007 (toen nog drie endurance wedstrijden gereden) geen wedstrijden meer gereden / gedaan, en daarvoor was het ook al een aantal jaren op een lager pitje dan voorheen. Na geboorte zoon (2002) ging het rijden helemaal niet goed (met mij dan) ben toen nog maar paar keer dressuur gestart en later endurance. Dus wij hebben ook een flinke stop gehad hoor. Dacht ook dat ik het niet meer wilde. Maar nu vind ik het toch weer heel leuk := Maar ons gezin staat ook echt op nummer een hoor, dat is wel anders dan voorheen. Toen waren het echt de paarden nr 1 en daarna / daarvoor niets anders :+