@Rivaldo: mooie plannen! En wat ook al gezegd is: pittig beginnersproefje!
@FotF: ik heb 27 maart mijn koetsiersbewijs examen. Wat leuk dat jij voor 2-span gaat. Inderdaad, wie weet tot ziens.
Wat was het lekker weer vandaag! En dan had ik ook nog het geluk dat Tamara, 'mijn' groom, me kon helpen. Eerst hebben we Sim als trekpaard gebruikt voor het verwijderen van een enorme conifeer. Zie in mijn onderschrift, heb er even een topic van gemaakt. Hij vond het erg leuk om te doen, zo grappig zo'n kabouter voor zo'n enorme conifeer
Daarna Alwyn ingespannen voor de sulky. Afgesproken dat als het zou gaan ,Tamara langzaam wat meer aan de zijkant zou gaan lopen, zodat hij het 'zelf' moest doen. Opgetuigd incl menhoofdstel, dus met oogkleppen. En hij was zooooo braaaaaf !!!! Was helemaal trots op hem Tamara heeft eerst stukje verder voorop gelopen, dus dat hij wat meer 'los' liep (hij zit nog wel aan de longeerlijn), paar keer halthouden / voorwaarts, super goed. Toen langzamerhand meer naar achteren en hij liep zo lekker te marcheren. Op parkeerplaats keurig linksom / rechtsom / halthouden / voorwaarts, allemaal helemaal 'zelf'. En daarna weer teruggestapt. Hij is er nu 3x voor geweest en elke keer is het weer een enorme vooruitgang.
Citaat:
moby is weer voor de wagen geweest enkelspan. ze is zo braaf, in feite loopt ze al helemaal los. maar durf nog net niet de stap te nemen om de longeerlijn eraf te halen
Rij je in de bak Marianne of op de weg? Hoe veel keer is ze nu in enkelspan geweest? Denk trouwens dat je de longeerlijn eraf haalt als jij voelt dat het helemaal goed zit. En dan heb je denk ik nog wel eens dat je je groom vraagt om hem toch weer even aan te klikken (tenminste, zo schat ik het in hoor). Leuk dat het ook bij jou weer lekker ging! Denk dat het lange lijnen werken toch echt wel super goed is zeker voor die jonge pony's. Leren ze goed zelfstandig voorwaarts te gaan.
Nou ik ben dus weer helemaal blij, hoop dat iedereen hier net zo'n lekkere dag heeft gehad.