[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:34

Nou, stucwerk komt niet klaar voor de pasen. Maar goed, ze komen wel een heel eind (mag ik hopen.....)

happytime

Berichten: 1251
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:16

Biancacoo goed bezig met je lopen,respect _/-\o_
Tine,vergeet ook zijn leeftijd niet, bij sommige komt bijna geen vetlaag meer op.
Moestuin....ik kijk er 3x per dag naar ....maar helaas doen de kabouters hun werk niet,tijd dat ik aan de gang ga,wel met makkelijke groente hoor! :j
Vhu is inderdaad handig datje zelf al veel kuntmet ehbo maar wel schrikken als gast iets mankeert.
Van hieruit wat rustig,lees wel braaf mee,ben drukmet zolderkamer aan het opknappen(schilderen,nieuwe meubeltjes erin enz)en ondertussen sun weer wat dressuurmatig richting het z aan het trainen.

VanHuisUit

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:48

Geen idee mbt stucwerk want weet niet wat voor ruimte het is maar hebben jullie een uurprijs of all in prijs afgesproken? Wij doen altijd all in met dat soort klussen en dan maakt het mij niet uit hoe lang ze erover doen als het maar netjes is. Soms is het als niet-klusser lastig in te schatten hoe lastig iets is :) Maar begrijp dat je het graag voor de Pasen af had hoor :(:)

Nou ik was vandaag wel vreselijk moe toen ik thuis kwam, ben eerst uurtje gaan slapen. Ben nu weer een beetje bijgetrokken. Was allemaal toch wel behoorlijk intensief.

Zo naar zoonlief kijken, die heeft een optreden met de band waar hij in speelt. Kleine kinderen worden groot :+ maar het blijft leuk ook al is het repertoire onderhand aardig anders dan in de beginjaren bij de muziekschool :))

Fijne avond allemaal.

baudyh

Berichten: 4300
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:33

Ipsilonka schreef:
Welk merk lucerne krijgt hijTine? Die van de welkoop wordt hier slecht gegeten, maar vitalbix gaat bij alle paarden op.


@ Tine. Ips heeft hier wel een goed punt. Als ik je mag aanraden probeer de luzerne van Vitalbix. Zit minder suiker in dan in de havens mix en meer eiwitten. En ze vinden het vaak lekkerder.

In de meeste slobbers zitten veel suikers. Maar de Vitalbix nutrimash is dan een aanrader.

Een halve emmer ( geweekt) Speedibeet met seniores is voor amerigo zat. Maar als hij de seniores liever heeft dan de Speedibeet mag die er best af. In seniores zit bietenpulp dus het is dubbel. Maar het zou mooier zijn als hij meer luzerne zou eten.

Vitalbix breed & grow is ook nog een optie. Ipv pavo natures best. Is ook voor de oudjes om dikker te worden.

Vitalbix kan je gewoon via de site bestellen als er geen verkooppunt bij je in de buurt zit. Het dichtste bij is gieten.
Maar stel je neemt 1 zak nutrimash en 1 luzerne en een breed en grow dan heb je al geen verzendkosten meer.

VanHuisUit

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:33

Nou de meneer die zo gevallen is gaat gelukkig vandaag weer naar huis... had de kamer nog wel een nachtje vrij maar vanaf morgen zijn beide kamers allemaal komende 2 weken weer helemaal bezet dus hopen dat hij straks in de auto kan komen....

Gisteren heeft zoonlief een spetterend optreden gegeven met de band waarin hij speelt. Zo geweldig om te zien hoe die jongens en meiden op het podium staan. Het was een avond van de rockschool waar hij bij zit.

VanHuisUit

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:09

Zo ik heb weer heerlijk gereden :D {:} :7

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:21

Superknap van je zoon !!
En goed bezig met Fred, genieten samen. _/-\o_

Belker

Berichten: 15376
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:08

Wat leuk VHU, knap van je zoon.
Genoten van Fred, fijn.

Tine adviezen voor Amerigo. Hopelijk trekt hij wat bij. Hoeveel werkt hij nog?

Baudyh, hoe gaat het met je veulen?

Gem hoe is het daar?

Vandaag met onze oude rode jeweetwel kater naar de DA geweest. Hij is 12 en had plasproblemen. Die onderweg naar de DA opgelost waren. Nu eerst aan de metacam. Mocht het blijven urine verzamelen en verder onderzoek.

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:11

VHU geniet van Fred is nu ook lekker weer voor. En heeft een spetterde zoon.

Belker heeft jou kater soms blaasgruis? kan je met nat voer (blik) en speciale brokken een beetje voorkomen/ondersteunen.
Heb er ooit ook een gehad, toen hebben ze zijn blaas, gespoeld beest is nog 18 geworden en is zelfs 3 x bij tandarts geweest, gat in hoektand gevuld, afgebroken weer gevuld, en op laatst uitgebeiteld met wortel en al. Ik kreeg elke keer als ik bij de tandarts kwam de vraag leeft hij nog? ja hoor en vangt nog steeds muizen. :D (nu niet meer)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:18

Goedemorgen allemaal,
Gisteren even een zonnige dag gehad, nu helaas weer regen. Nou ja, zo meteen werken, dus dan merk ik daar toch weinig van.

VHU zoon Solo en lekker genoten van en met Fred, en volle B&B, super dat het zo goed loopt!
Marga zat met kat bij de tandarts.Pff 3 keer, arme beest.
Belker, Amerigo loopt nog ca 5x per week met beginnende ruiters rond. Sterkte met je kat


We hadden gisteravond op onze school Fancy Fair, zoonlief was mee. Het was een groot succes, maar ik was wel compleet gesloopt. Eerst een lange werkdag en dan nog hele avond op school. Ik vond het heel vervelend maar ben wel na het opruimen van ons eigen onderdeel weggegaan, zoonlief moet vandaag naar school.

Fijne dag allemaal

Belker

Berichten: 15376
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:41

Marga, het kan een blaasontsteking of blaasgruis zijn. Doordat hij geplast had was dat laatste niet te testen. Nu eerst 5 dagen metacam, is het over dan was het een ontsteking. Zo niet, dan moeten we urine inleveren en wordt er op blaasgruis getest. Gewoon alles stap voor stap uitsluiten.

Voor een oudje die niet opgewicht komt vind ik dat best veel Tine.
Het klinkt vooral als erg druk.

Ik heb weer een klusje afgewerkt. Zo naar de Gamma.

VanHuisUit

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:34

Had van alles op programma staan maar zit te wachten op gasten.... die zitten met OV problemen (komen met de trein uit Duitsland) dus ... :7 :+

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:11

Belker schreef:
Marga, het kan een blaasontsteking of blaasgruis zijn. Doordat hij geplast had was dat laatste niet te testen. Nu eerst 5 dagen metacam, is het over dan was het een ontsteking. Zo niet, dan moeten we urine inleveren en wordt er op blaasgruis getest. Gewoon alles stap voor stap uitsluiten.

Voor een oudje die niet opgewicht komt vind ik dat best veel Tine.
Het klinkt vooral als erg druk.

Ik heb weer een klusje afgewerkt. Zo naar de Gamma.


Het is max 5x een half uurtje een beetje stap en draf. Ik denk dat dat beter is dan hem niets laten doen. Maar goed, ik kan het mis hebben.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:21

Pfff net gesprek gehad met bijrijdster. Had eigenlijk voor mezelf besloten om ze toch nog maar een kans te geven omdat ik het voor het kind heel sneu vind. Maar ze werd boos, ze zou haar mening niet durven geven en altijd op haar tenen moeten lopen hier, want ze deed het nooit goed. Ze zou maar 2 keer hebben afgezegd (maar de instructrice heeft ze ook heel vaak afgezegd, dus ik ben niet gek!!) en ze mest altijd uit. Tja, dan zien we dat dus anders. Jammer voor het kind, maar zo heb ik er geen zin in.

VanHuisUit

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:27

He wat een gedoe Tine groot gelijk hoor dat je ermee stopt.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:40

Ik vind het zo verwarrend dat mensen dus dingen kunnen ervaren die ikzelf en de andere bijrijders/instructrice (gelukkig maar voor mij) heel anders ervaren. Ik ga dan zo twijfelen aan mezelf als iemand roept dat ze altijd uitmest en nooit afzegt. En ik denk dat ze het zelden doet en heel vaak afzegt

VanHuisUit

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:45

Zolang jij het zo ervaart is het zo Tine. Dan klopt het gewoon niet. Je ziet toch zelf wel of iets is gedaan of niet en je weet toch wanneer ze afzegt :\ :(:)
Laat je niet op je kop zitten hoor! Het zijn jouw paarden en jouw regels klaar :list: :j +:)+

Fred is weer even helemaal los gegaan in de grote paddock met zijn tinkervriendje *\%/* is toch zo grappig met loswerken is hij ook wel eens jolig maar met rijden dus vrijwel nooit alleen als hij met dat maatje los staat lijkt hij wel een woeste hengst :))

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:12

Ik sluit me bij VHU aan Tine.

Voor Fred is tinkervriendje diegene waar je gek mee mag doen, super toch dat hij voorzichtig met jou is.

Hier zelf weer in de ziekenboeg, keelontsteking met koorts. Gelukkig kan de koorts met paracetamol wat laag gehouden worden (kippen(vel) terug in het hok). Baal wel, zou morgen eindelijk weer eens clubles zijn, de vorige 2 waren afgelast.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:21

Tine..vervelend...altijd moeilijk om dat door te spreken.
Vhu..fijn dat fred lekker een speelmaatje heeft.
Marga..beterschap !

Straks doen we mee bij een cross..zoon hardlopen, man ook hardlopen, en ik doe mee met de stepklasse :D het weer is mooi...dus word vast gezellig en leuk .

Fijne dag allemaal

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:52

Heel veel plezier Bianca.

Ik ga moed verzamelen om het oerwoud dat moestuin heet aan te pakken ;-)

VanHuisUit

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:19

Fijne dag zo Biancacoo heerlijk zo sportief bezig buiten *\o/*
Bedoeling is hier ook de tuin aan te pakken, is wel geen moestuin maar stadstuin en daar moet ook veel in gebeuren (opruimen, grond erbij, snippers, plantenbakken oude eruit, nieuwe planten erin en last but not least de tegels ontgroenen) pffff.

Maar eerst zo even honden uitlaten en naar stal :D
:evaw:

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:34

Heyhoihaaai!

Ben ik weer, zo te lezen word ik niet vergeten :)) .

Voorjaarrrrr!
Moestuin, stadstuin, oerwoud .... hier is het nog niks meer dan een tuin in winterslaap waar het stukje gras heel voorzichtig iets groener lijkt te worden.

Bianca en fam gaan hardlopen en steplopen tijdens de cross, leuk!
Marga ziekjes :(:) , ik neusverkouden (weet niet hoe anders te noemen).
Tine bijrijdster-problemen, blijft altijd gedoe. Ik verwacht eigenlijk niets meer, behalve rijden en zorgen dat het paard met normale hartslag en droog weer op stal komt. En als dat niet wordt nagekomen, dan blijft er dus ook niets meer over. Klaar. Heb ik ook weinig om teleurgesteld over te zijn.
W.b. Amerigo, ik denk dat rust roest, dus dat een beetje beweging nooit verkeerd is.
VHU is gelukkig met Fredje, fijn hoor :) .
Belker met JJ&dK - kater naar de DA geweest, hopelijk blijft de urine nu goed!
Happytime heeft voorjaars-nesteldrang :))
Zidema ... account gemist? Zal eens verder teruglezen.

Veel drukte gehad hier. Van crematie (vrouw op respectabele leeftijd), heerlijk weekend Veluwe bij H&H met het mengroepje, en nu aan boord voor Pasen. Ik ben Inova momenteel voornamelijk onder de man aan het rijden omdat het 1. met mijzelf wel lekker gaat, 2. "makkelijker" is en minder tijd kost, 3. ze er op dit moment meer uithaalt. En omdat ik sowieso niet voor mei aan wedstrijden toekom (althans, niet in Zuid) vanwege familieverplichtingen, wedstrijden met Team L, vakantie en dansvoorstellingen van dochter.
Dus ... rijden in de bak en geregeld alleen of met een ander naar buiten. Heb echt het fijnste paard van de wereld getroffen. Heeft eeeeeeeeven geduurd en veeeeeeel investering qua tijd en geld en energie, maar dan héb je ook wat :* .

janouk
Blogger

Berichten: 17923
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:40

Zo blij voor je, Gem, dat je een lot uit de loterij hebt. Het is je gegund. <3

VanHuisUit

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:45

Helemaal super Gem, je klinkt ook helemaal vrolijk top!

Hier ook lekker gereden met Fred. Ook zo blij dat ik eindelijk weer iets fatsoenlijks onder mijn kont heb waar ik zonder allerlei toeters en bellen iets mee kan doen :7

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:18

Gem superfijn !! _/-\o_
Vhu geweldig met Fred _/-\o_
Tine..hoop dat je tuin goed lukt.

Zoon is 4e geworden bij de cross 2,5 km voor kids _/-\o_ hij won een mooie medaille ! Super leuk.
Met Dakota en Aiya in stepjöring werden we 2e *\o/* onverwacht maar wel erg leuk !