[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:29

Baudy: dat zijn mooie pilonnen. En lekker met de galop bezig.
Ava: dat zijn leuke vooruitzichten. Gaat het al wat beter met je?
Bianca: Rembrand is al weer lekker in training. Gaat heel erg goed, ben ook alweer met zijn kur op muziek bezig. Die moet wat aangepast worden. Maar hij gaat zo fijn, dat ik daar ook alweer mee bezig kan zijn. Vanmorgen ook weer heerlijk gemend met hem. Elke dag is een feestje zo.

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:20

Wilde ik net gaan rijden, liggen de dames heerlijk in het zonnetje te dutten. Ik wacht dus nog wel even!
Hier bezig met de examenonderdelen te trainen. In galop aanspringen bij E is nog best lastig. Maar goed we hebben nog een ruime maand :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:22

Ips, tipje: neem vanuit de hoek al heel licht stelling naar binnen mee. Stel Det niet helemaal recht op de rechte lijn, dan is het aanspringen in de goede galop makkelijker, zonder dat ze naar binnen vallen.

janouk onder het zadel getraind en Image even laten bejaardengymen aan de longe: maf als een deur met haar 25 jaar: alle hens aan dek om haar te houden: snuiven, staart op haar rug en gaan *\%/*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:28

Zulke dingen zijn we nu inderdaad aan het oefenen en kijken wat haar het beste past. Sommige dingen zijn ook wat lastig omdat ik 20x40 train en het examen is 30x60 dus word makkelijker :D Bij K in draf E afwenden en verzamelde stap.
Wordt zaterdag ook goed opletten bij districtkampioenschap is ook in 30x60 (niet dat ik de illusie heb dat ik een prijs binnen sleep maar gewoon voor mezelf)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:53

baudyh:mooie pionnen, leuk een paar op een volte zetten(onder x ofzo) kan je mooi spelenderwijs tussen de pionnen leren te galoperen _/-\o_
tine is al aan de sleep met pony
ips aan het trainen voor zaterdag,ik mag op zondag
(vroeg op hoop dat mijn lijf mee wil doen na 2 dagen werken)
ava kan niet wachten op romeo *\o/*
biancacoo nog aan het zusteren thuis...
hier vanmorgen de ponytandarts gehad,julia voor de eerste keer, meteen een voortandje gescoord... maar ze kon weinig doen ivm wisselen
sun haar tandsteen weg en klein haakje en jane....dat gebit knapt al langzaam op,een paar scherpe randen en een haakje(vorig jaar was het een en al haak)
vanavond maar eens puntjes op de i zetten met dressuurles voor zondag *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:57

Lees mooie samenvattingen, mooie vorderingen en mooi weer {:} *\o/*

Hier voor het eerst sinds 10 jaar (jaja) 40 km achter elkaar gereden met mijn top poown Ollie <3
Afbeelding
Was naar de Veluwe gegaan vanochtend. Zo heerlijk rijden daar. Kan je gewoon doorrijden dat is zo fijn. Nog reeen gezien en een vos die het pad overstak en die een heel stuk soort van meerende zo grappig.

Ze ging zo lekker. Ben erg trots op haar. We deden elke keer tot plm 9 km draven, dan stuk stappen (ik ook, eraf en wandelen, goed voor mijn benen en rug) en dan weer draf en verder. Ging heel goed. Laatste blokje ben ik er eerder / vaker afgegaan, vond dat ze dat wel verdiend had en voelde mijn rug / benen ook wel enigszins :7
Ze stond er nog goed fris bij aan het eind van de rit.
Is toch ongelofelijk hoe je dan toch met langzaam opbouwen weer tot een 40 komt, zo gaaf!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:40

Super VHU. Ben stiekem wel beetje jaloers op je dat je daarheen kunt om te rijden. Ik heb jaren in Ede gewoond en mis het buitenrijden daar nog steeds heel erg. Je kon uren zwerven zonder verkeer te zien.

Ik moet zo eerst allerlei klusjes doen voor ik met paardenspul aan de slag kan. Hoop dat ik dan nog puf heb. Sinds de behandeling bij osteopaat gaat het niet zo goed. Ik slaap amper, heb al dagen vreselijke koppijn. Ben er helemaal klaar mee -O- .

Het motto "We zullen doorgaan" wordt zo langzaamaan niet meer haalbaar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:31

:(:) Tine... dat motto heeft mij rechtstreeks naar mijn burn out gekregen vorig jaar... :(:)

Het is weer een prachtige dag, pony's zo op de wei en alles maar even een goede poetsbeurt geven, de haren vliegen werkelijk in het rond bij 't spul.
Maar eerst wil ik nog werken aan een stuk voor de universiteit :list: ben nu uitstelgedrag aan het vertonen ** ^) :)) **

Ava, wanneer kwam Romeo'tje weer thuis?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:15

Zie dat de ta geweest is bij HT, Baudyh aan de slag kan met de pionnen en Tine er even doorheen zit :(:) .

Wat is Ollie toch een leukerd <3 .
Romeootje komt nu gauw; ben benieuwd hoe het gaat met dochter ohz en na lange tijd weer eens inspannen; met wat hulp d'r op en d'r af en eenmaal d'r op lekker aan de slag *\o/* .
Heerlijk verheug me d'r op!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:53

Och Tine toch. Wat naar dat je je zo voelt.

Vhu heerlijk klinkt het!
En ava ook knappe romeo weer naar huis halen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:55

goedemorgen.
Zo..even koffie....
tine..kalm aan hoor....wat vhu zegt...burn out is niet iets wat je zomaar te boven bent..en je hoeft niet bij een baas te werken om het te krijgen....
HT heeft paarden met gepoetste gebitjes *D
mooie olliefoto ! knap ding is ze toch ! wat fijn een lange rit in Ede.

hier dingen die stom zijn.. ^) }:0 en dingen die erg leuk zijn... *\%/* dus.....beetje dubbel, maar komt vast goed, met beetje hulp van slimmerik zal dat stomme hopelijk ook te overzien zijn ! :\

Ga nu maar honden uitlaten....en moet nog van alles doen..
gisteren gang geschilderd..ene helft weer beetje netjes.

Geniet van de zonnige dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:39

Rustig hier.....

Gisteravond zo gelachen. Omdat het zulk mooi droog weer was, mochten de paarden naar de zomerwei. Die gingen totaal uit hun plaat. Zelfs Rembrand was allemaal gek aan het doen en aan het bokken.

Vanmorgen vroeg met zoonlief het zooitje weer naar huis gehaald. Wilde gaan mennen met Rembrand, maar de bodem was bevroren. Toen maar besloten dat ik na het huishouden een vrije dag zou hebben, dus heb heerlijk relaxed wat tv zitten kijken en boek gelezen. GENIETEN!!!! Als zoonlief straks thuis komt, mag hij beide ponys nog even gaan rijden.

Heb ons gisteren ook voor een enjoy the ride opgegeven. Mag zoonlief van de knhs niet meedoen, hij is te jong. Dus heb nu met knhs overleg. Ik snap best dat ze willen voorkomen dat jonge kinderen zich opgeven zonder toestemming van ouders (dat blijkt in verleden gebeurd te zijn), maar als ik als ouder hem opgeef en ook nog zelf meedoe, dan zou dat toch wel gewoon mogelijk moeten zijn lijkt me. Gelukkig mag ik van de organiserende vereniging in ieder geval wel gewoon meedoen. Maar het is wel weer omslachtig allemaal ;-).

En hier nog steeds in grote spanning. Manlief is bezig om een opdracht binnen te halen, inmiddels zit hij nog bij de laatste 3 mogelijke kandidaten, dus de kansen stijgen met de dag. Pffff, het vreet energie. Laten we hopen dat het gaat lukken!

Nou, ik ga verder met luieren (ik doe dat heel zelden. Ben namelijk erg bang dat ik dan helemaal niets meer doe en een lui varken wordt :o )

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:13

Tine, wij waarschuwen je wel op tijd hoor als je in een knorretje veranderd.... Maar tot die tijd lijkt het mij voor jou en jouw lijf (en de mensen om je heen) toch wel fijn als je die geniet momenten voor jezelf neemt. En dit bedoel ik uitermate positief, want ik vind dat jij voor iemand die zeg maar niet werkt een bizar druk leven hebt hihi. Det loopt ook in de winter hooguit 4 x per week. Daar word ze echt niet slechter van.

Ik ben aan het werk. Geen zin. Vanmiddag Det nog even rijden, morgen longeren zaterdag wedstrijd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:29

Dank je Ips. Juist omdat ik niet werk, voel ik me schuldig als ik niets doe. Er is hier genoeg werk te doen en ik vind ook dat ik de paarden dagelijks moet trainen/beweging geven. Anders voel ik me naar hun toe ook schuldig (soort van dat ik ze dan "verwaarloos") Ik heb ook het gevoel dat het hier een rommelige bende is en dat ik niet genoeg doe ik het huishouden om alles netjes te houden. Ja, ik weet het, ik ben hopeloos ;-). Ook een beetje erfelijk belast vrees ik, mijn moeder is ook een pietje precies.

Nu met Rembrand ook, ik weet dat hij heel graag wil werken en als ik hem dan nu al voor de 2e dag vrij geef, vind ik dat zo lui van mezelf. Het maakt qua opbouw voor zijn training echt niet uit als hij even 2 dagen niets doet, maar toch vind ik dat dan moeilijk.

Manlief is normaal gesproken altijd heel druk met werk en als ik dan thuis maar lui op de bank zou hangen en ook al geen inkomen inbreng, dan werkt dat voor mij als een soort stok achter de deur zeg maar om dan in ieder geval hier thuis zo veel mogelijk te doen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:34

Je zou het ook kunnen zoeken in de dingen weg van huis. Je gaat echt vaak dagen lang op wedstrijd, daar ben je dan de dag erna etc ook nog kapot van. Als je dat al iets minderen kan, hou je weer meer energie over voor een mooi erf/schoon huis. Of kijken of de dingen voor de vereniging die jij allemaal doet, misschien door iemand anders gedaan kan worden of dat iemand je helpt? Ik bedenk gewoon dingen die in mij opkomen hoor. En een van de paarden wat minder trainen, of een schema uit het hoofd dat er max 2 paarden op een dag lopen. Vooral omdat jullie paarden altijd buiten lopen, is het dagelijkse echte werken niet altijd nodig.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:20

Vanmorgen opperde er iemand op fb om een menles te nemen van een dressuur (ohz) instructrice. Leek mij leuk. Maar zij wilde liever privéles bij haar en mij leek het juist leuk om ook andere menners deze kans te geven en voor ik er erg in had zit ik weer een lesavond te organiseren. Ha ha.
Maar wel leuk. Eerst een goede bak zoeken en dan datum prikken en zoveel mogelijk menners enthousiast maken.

Ga zaterdag mijn spullen op een tweedehands paardenbeurs staan in Emmen. Dus druk met dekens wassen en drogen en leer in het vet zetten. De boel bij elkaar zoeken. Nu maar hopen dat er veel mensen op af komen. Ga er met 2 vriendinnen staan en daarna met z'n 3en sushi eten. Lekker en gezellig.
Ik train niet zoveel, gewoon te druk enzo. Op dit moment loopt db 1a2 keer per week voor de wagen en dan longeren ik nog 1 a 2 keer. Maar als het beter weer word en langer licht dan doen we meer

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:53

Leuk bezig Baudy. Ik heb al jaren les van instructrices ohz. Ik denk al wel 6 jaar. Bevalt me prima. De mening van de instructeur die we destijds bij de vereniging hadden, kon ik me niet in vinden, dus verder gezocht.

Zoonlief heeft net met beide ponys gesprongen, ging heel fijn. Daarna beide bakken even gesleept, hopelijk blijven ze goed met de enorme regen die wordt verwacht. Nu eten koken en beentjes omhoog.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:00

Duim met je mee Tine voor de opdracht. Wijze woorden van Ips ... en Baudyh staat in de organisatie-modus +:)+ Biancacoo als de winterschilder *D en stomme en leuke dingen :+

Hier vanochtend tekenles, vanmiddag de pony's beweging gegeven. Hero en Ber over balkjes en caveletti's aan de longe. Ber is dan braafste meisje van de klas, heel netjes en voorzichtig overal overheen, heel goed opletten op commando's <3 Hero was slomig met af en toe een uitspatting :roll: Ollie had nog dagje rust. Vond ze zelf stom want ze keerde in de paddock haar kont naar me toe en was pas weer aardig toen ik toch maar even stukje met haar wandelde. Stelt niets voor, maar paar honderd meter, maar 't gaat haar blijkbaar om het idee. Karaktertje he <<)

Verder superblij want paar hele mooi opdrachten gekregen waar ik weer mee vooruit kan. Nu de balans zien te bewaren tussen werk - paardjes - gezin - rust - etc. En goed goed genoeg vinden. Jaja.

Fijne avond allemaal :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:24

Prins is echt een kadootje. Hij loopt nu een half jaartje voor de koets 1 x per week en ontwikkelt zich tot een fijn menpaard. Hij is bijna 4 jaar oud.
Vandaag voor de tweede keer onder het zadel. Stap, draf, galop, makkie. Hij heeft geen stap verkeerd gezet. Hij gaat nog een beetje hard, maar hij deed het echt super. 
Knappe kerel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:57

Wat een topper die Prins *\o/*
Hij liep / loopt toch ook in tweespan of iets dergelijks of was dat een ander paard?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:14

Af en toe loopt hij mee in het tweespan en vierspan, maar alleen nog korte ritten. Hij moet nog zoveel leren en kracht krijgen.
het is gaaf om te zien dat, hij het wel eng vindt, maar toch zoveel vertrouwen heeft.
hij kent natuurlijk al die riemen om hem heen, sturen en commando's, maar zo'n mens op je rug, is toch wel een dingetje.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:29

goedemorgen.
Janouk, wat fijn dat Prins het zo goed doet voor de kar..en nu ook met ruiter ! veelzijdig paard word het, erg leuk ! de foto's van de marathon binnen met hem zagen er ook mooi uit !
Tine, neemt tijd voor zichzelf, goed bezig.
vhu, tekenles en met de paardjes bezig geweest, goedzo ! en nieuwe opdracht !! +:)+ nu idd die balans tussen werk en thuis en alles weten te behouden..dat is het moeilijkste..
Baudyh, druk met plannen van een les, en met poetsen van spullen voor 2ehands markt, succes, ik hoop dat je alles verkoopt !
Ips, geeft goede tip's ! hoe ging Det gisteren ? succes met je wedstrijd zaterdag..

verder....beetje wazig hoofd.. :O moet niets vergeten...maar..dat lukt me vast om iets te vergeten..whaha.. :roll:

T'is weer vrijdag..
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:01

Vrijdag en vakantietijd hier volgende week :D lekker week lang geen gedoe in de ochtend.

Ik bedoelde meer Janouk, dat het werk in 2-4-span voordat Paul met hem aan de gang ging hem al veel heeft geleerd. Doet er niets aan af dat hij super braaf is maar hij heeft al meer meters gemaakt dan alleen enkelspan. Dat scheelt. Vwb onder het zadel super fijn dat hij het blijkbaar niet eng vindt dat er iemand op zijn rug zit en dat hij zonder kleppen loopt. Bente vond het vreselijk eng dat er opeens een twee benen te zien waren en al helemaal als die benen ook nog te voelen waren :')

Is het bij jullie ook zulk troosteloos weer? Het is nu droog maar het regent/miezert de hele ochtend al en het is ook best koud. Moet me echt uit de stoel slepen om naar de pony's te gaan.

Zou je man het vandaag horen Tine? Van de opdracht?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:08

VHU: in eerste instantie zou man gisteren op gesprek gaan, maar is 2 weken uitgesteld. Dus de spanning blijft voorlopig nog. -O- En dus ook nog weer extra tijd zonder inkomen. -O- Niet fijn zeg maar.

Vanmorgen Sam en Rembrand even gelongeerd. Had geen puf om te gaan mennen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:59

Niet fijn Tine. Die onzekerheid is op een gegeven moment erg vervelend.
Nou ik had zelfs geen zin om te longeren hoor, het regende zo enorm vies toen ik bij de pony's was. Ze stonden ook maar beetje te sippen in de paddock. Dus het spul met berg kuil in de box gezet. Vonden ze wel goed plan geloof ik :Y)

Ben voor het eerst sinds maaaaaanden weer bij de kapper geweest. Alle drie de kapsters om me heen met mijn haar in de weer, zagen ze bijna nooit, zulk mooi lang gezond grijs haar hahahaha