[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:04

hihi :o ik lees bij en zie hier blije berichtjes om mij :o
Ben nog niet trots, ik durf nog niet ofzo.. Lijkt wel alsof het niet doordringt.. :=
Ben ook nog niet helemaal klaar, moet het assessment nog

:(:) voor janouk, :(:) voor tine
fijn dat het met jou wat beter gaat avaluna!

Ik heb vandaag 't begin gemaakt met werken fulltime. Best even wennen :) Dus ik denk dat ik hier wel wat minder ga zijn :)
Máár! Ik heb daarmee uitzicht op mijn digitale spiegelreflex camera. Want die gaat er komen als beloning voor 't school-bikkelen! :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:36

Mooi Aks *\o/* _/-\o_

Net eindelijk, eindelijk een Hit Air besteld. Voel me wel oud.... maar misschien komt het verstand wel met de jaren :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:49

Niks oud vhu! Verstandig!

Nu alleen niet vergeten los en vast te klikken ;)

Heb er toen ook aan gedacht. Maar van de 2 grote crashes had ik er maar bij 1 wat aan gehad.. De andere gingen we samen.. Toen dus een schildje ;)

Zo, morgen nog even langs school. Beoordeling ondertekenen. Afspraak met opdrachtgever. Maar eerst ochtendje werken :)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:43

A vandaag Njah alsnog gefeliciteerd al goed begin nu op naar de assessment en succes met je job
VHU klinkt super :D vele succes *\o/*
janouk moeilijk, maar jullie zijn al zo hard op we gje gaat het wel vinden geduld
tine niet te druk doen ;) en fijn dat beter gaat met Thabor zo leuk jullie vooruit gang te lezen
bianco succes met opruimen ik heb hier ook troep dat mee verhuisd is gelijk op zolder en al 3 jr niet af... zal ook duren tot we daar plek nodig hebben haha *D
wat een {:} he heerlijk jmmr alleen dat ik veel moet werken en veel in de auto (zonder airco) :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:12

Goedemorgen

Zometeen menles, daarna Thabor voor mezelf rijden en nog even samen met zoonlief bezig voor hij weer weggaat. Ik zie er altijd een beetje tegenop als hij naar mijn schoonmoeder gaat. Het is echt een schat van een mens hoor, maar autorijden is niet haar sterkste kant en haar gezondheid is nogal slecht. Ben zo bang dat ze hartproblemen krijgt als zoon bij haar is. Vanmiddag nog met Rembrand aan de slag en nog wat losse klusjes. Zal me niet vervelen vandaag :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:29

Hier op dakterras bezig, heerlijk in de zon {:} nog wat nakijkwerk van school en gedoetjes. Maar vakantiestemming begint langzamerhand te komen :D

Vanochtend trailer weggebracht die komt compleet op nieuwe banden, had zoiets van is dat ook gewoon goed (1 band was slecht, 3 redelijk). Ollie was erg blij dat ze weer de wei op kon, dan kijkt ze zo vrolijk (ze knettert niet weg hoor, gras is erg belangrijk :Y) ).

Zie nu al wel op tegen de winter.... kan maar zo zijn dat ik voor die echte wintermaanden toch naar andere stalling ga. Ze kunnen er naar mijn zin echt te weinig goed uit hier (natte paddocks, Ollie heeft haar erg mok-gevoelige-beentjes, en moet alles zelf doen of met groepje regelen) en zal met mijn nieuwe baan minder flexibel om kunnen gaan met mijn werktijden.... in de zomer is het echt een super fijne stal, dicht bij huis en aan fijn uitrij gebied plus volop weidegang.
Nou ja, we zien wel.

Nu eerst aardbeitjes met slagroom en koffie :9k

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:35

Zou je dat portret niet............. }:)
Vandaag zadel hoofdstel mee naar de menles om met de instructeur uit te testen wat er nu gebeurt en wanneer.
Eerst mennen; niet knikken met hoofd.
Maar toen........................gingen de sproeiers aan. En dat was voor Janouk het teken om op te stijgen.
Meestal komen wij impuls te kort, maar nu hadden wij echt veel te veel.

Instructeur wilde eerst zien hoe ze aan de lange lijnen liep, zonder zadel. Thuis knikt ze meteen, maar nu natuurlijk weer niet 1 keer. Maar niet langs de sproeiers te sturen. ~~}> in paradepas zijwaarts links en rechts, maar niet rechtdoor.

Ga er maar op! hoe zo ga er maar op? :o
Maar toch maar opgezadeld, want ik wil zo graag dat de puzzel opgelost wordt.
Nou ik heb alle kanten van de bak gezien, zijwaarts in passage, maar niet knikken met het hoofd natuurlijk.

Kortom ik weet nu alleen dat ze geen last heeft, als ze zich druk maakt.

Maar de instructie heeft haar niet 1 x zien knikken.

Mafbeest. Paul is wel super blij met zoveel impuls. Want ze liep super. Maar ik had liever gehad dat ze dat knikken liet zien.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:37

@Aks: wat goed gedaan *\o/* *\o/* .

@Janouk: lastig, hoor :(:) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:08

jeetje janouk..dat maakt ze jullie niet makkelijk....maar ja..zal toch een reden hebben...wisten wij alleen maar welke reden..

verder rustig hier..menles met thabor goed gegaan tine ?
en zoontje naar schoonmoeder..ik kan me voorstellen dat je je dan toch wel wat druk maakt, als mensen ouder worden, komen de gebreken..maar dat is niet fijn als je kindje daar logeert.....moeilijk...
vhu..aardbeitjes met slagroom.. :9

hier niet veel bijzonders..zoontje had zwemles..manlief..overwerkt en ingestort..zijn lichaam zei duidelijk stop..dus die ligt al een nacht en een hele dag te slapen..en is niet van plan om op te staan..te veel maagklachten..en pijn......blij dat wc vlakbij slaapkamer is ! :Y)

hondjes vanmorgen vroeg op de weide laten rennen 5 minuutjes..kunnen ze even energie kwijt..ze vinden dat geweldig..dit keer was zoontje mee met zijn quadje..haha..wie kon er het snelste ??

ik hoop dat ieder een fijne dag gehad heeft..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:22

Bianca: vervelend van je man zeg. Hopelijk knapt hij toch snel weer een beetje op. Tja, schoonmoeder heeft bijna haar hele leven al slechte gezondheid. Ze is dol op zoontje en wil haar ook niet haar tijd met hem ontnemen, dus wel lastig.
Janouk: wat is dat een pestkop zeg. Je zou ze toch.... Aan de andere kant, als ze echt ergens last van had, dan zou ze het dan toch ook moeten doen? Zeker als het komt door druk. Lastig...
VHU: gefeliciteerd met nieuwe baan, die gelijk ook weer wat probleempjes met zich meebrengt. Maar even rustig over nadenken.

Vandaag menles gehad met Amerigo. Ging echt super goed. Zelfs instructrice vond het heel erg goed. Hij heeft een nieuw bitje, omdat de andere versleten was. Nu heeft hij een dubbelgebroken trensje ipv enkel. Was wel benieuwd of dat wel zou kunnen, maar het antwoord is duidelijk: ja dat kan. Daarna Thabor voor mezelf gereden en vanmiddag nog met Rembrand gemend.

Net de tuin gemaaid, struiken water gegeven, bakken gesleept, beesten gevoerd, uitgemest. Moet eigenlijk nog stukje huishouden doen en onkruid wieden, maar heb echt geen zin meer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:08

Mooi zeg dat Amerigo op een dubbel gebroken trensje zo lekker loopt, gevoelig mondje (en jij dus hele zachte hand).
Stalling komen we wel uit hoor. Het liefst hou ik Ol zo lang mogelijk gewoon hier in de buurt, geniet ook erg van het verzorgen & gerommel eromheen, denk dat ik daar met andere baan ook wel behoefte aan zal hebben := . Maar als ik merk dat ze te weinig naar buiten komt voor wat ze nodig heeft, gaat ze of naar Brabant of naar andere stal die ik in mijn hoofd heb (ook men accommodatie).

Wat vervelend voor jouw man Biancocoo..... je staat als partner zo machteloos :(:) leuk he die vrolijke honden. Wis mag nu niet los in het park met andere honden omdat ze loops is, dus ik laat haar los op de wei rondlopen als ik poep aan het scheppen ben, gaat ze ook helemaal :#

Had Janouk dat toch ook niet met haar voeten/beweging dat ze bij de DA er gewoon dwars doorheen liep? 't Is in ieder geval een bijzondere poown B-) <<)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:02

Sorry geen tijd om te lezen/reageren want moet nu echt naar bed, maar wou dit bijzondere moment even met jullie delen:

Wou vanavond wat leuks doen met vriendlief, aangezien ik de rest van de week overdag werk en hij 's avonds. Veel ideetjes kwamen voorbij en uiteindelijk gekozen om maar gewoon eventjes naar de pier te gaan om uit te waaien en krabbetjes te zoeken.
Heel anders gelopen dan verwacht, na wat dode krabbetjes en dode garnaaltjes komt er ineens een klein zeehondje aangespoeld/gezwommen!
Arm dier erg verzwakt dus snel bellen naar 144 en dierenambulance, hij/zij bleef bij ons liggen en als er water kwam of we liepen weg probeerde hij/zij met alle kracht nog mee te komen, zo'n 30 minuten later kwamen ze hem/haar ophalen om meteen door te brengen naar Ecomare in Texel.

Ik ga lekker slapen, hier nog een paar foto's!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 00:07

wat een leuke hond.....en zeehond agossie
janouk die wat stout is....dus voortaan op de manege rijden met de sproeiers aan!
tine: mennen met dubbelgebrokentrensje gaat zeker goed, met sun kan ik niets anders,dus laten we het maar zo :j
vanavond menles gehad,het word steeds moeilijker voor ons en ik voel me dan steeds meer alsof ik het voor het eerst doe... ;) maar ik zie sun wel heel goed veranderen, nu nog zelf consequent blijven bij elke stap! dat is best moeilijk :o

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 07:52

Zo maar even in de trein bijlezen en reageren, valt niet mee op telefoon haha.

Aks gefeliciteerd!! Laatste loodjes nu? Komt goed!!

Vhu, wauw stoer hoor management functie!! En verstandig dat je zo'n vest hebt gekocht, zal een hoop schelen mocht het wel mis gaan.

Janouk, vervelend dat schudden met hoofd, maar nog vervelender is het malen wat het kan zijn.. hoop dat het snel over is. En niet handig dat ze niets laat zien bij instructeur hahaha. Sil kan ook inene heel snel als we langs of onder sproeiers door moeten haha

Biancacoo sterkte met je man!!

HT, fijn dat je Sun positief ziet veranderen, daar doe je het toch voor :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:53

Goedemorgen

Janouk: doet Janouk het alleen thuis of ook wel op de vereniging, maar dan alleen als instructeur er niet is? Anders instructeur vragen eens thuis te komen kijken? Ze houdt je zo wel lekker bezig.
HT: soms heb ik ook het gevoel dat ik het allemaal helemaal niet snap en een totale beginner ben. Vooral als ik met Thabor bezig ben. Ik moet hem zo anders mennen als de andere 2. Nu hebben de andere 2 natuurlijk al veel meer ervaring, waardoor er bij mij waarschijnlijk slordigheden zijn ingeslopen die dan opvallen als je met zo'n groentje bezig bent.
Jenkins: wat een bijzondere avond geworden. Hopelijk komt het goed met het zeehondje. Er zijn dit jaar al veel huilers aangespoeld heb ik begrepen. Zo sneu.

Nou, ik ga snel aan de slag, nu is het nog niet zo warm.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:58

Wat een mooi zeehondje, wel duidelijk ondervoed. Hij zal in ecomare snel opknappen. Krijgt hij nu jouw naam?

Het is mij wel duidelijk dat janouk gaat knikken als ze haar hals strekt en ontspant. Morgen naar osteopaat, eens zien of ze wat kan vinden. Als ze haar hals erop zet, dan doet ze het niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:45

Ik word hier erg verdrietig van hoe Rembrand momenteel loopt. Het lijkt gewoon steeds slechter te gaan. Hij kon het allemaal zo ontzettend goed en fijn. Ik zit nu te twijfelen of ik nog wel naar de kampioenschappen moet gaan met hem. -O-

Nou, hopelijk kan Amerigo me weer een beetje opvrolijken als ik met hem ga mennen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:50

Tine; wat zegt de instructie over Rembrandt? Misschien een weekje even alleen naar buiten en geen dressuur. Zou dat helpen? Of heeft hij een blessure?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:00

Van instructie moet ik goed doorpakken op rechts, maar ik heb het idee dat hij daar steeds sterker wordt en minder loslaat. Weekje alleen naar buiten zou dan allemaal ohz moeten, wat ik niet goed kan volhouden. Blessure: tja... Als het goed is komt fysio deze week nog. Hopelijk kan zij het oplossen, dit is echt zooooo jammer. Maar goed, Amerigo ging gelukkig wel weer heel erg fijn, dus het ligt in ieder geval niet helemaal bij mij..... denk ik.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:52

:+ *\o/*
Smikkel was gisteren jarig..

Gefeliciteerd !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:56

Oeh, Smikkel; heb je een leuke dag gehad? *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* , laatste keer je verjaardag met z'n tweetjes :D .

@Jenkins: wat een avontuur, hopelijk gaat het goed met het zeehondje.

@Tine: :(:) .

@Biancao: gaat het nu weer wat met je man? :(:)

Hier hoop ik deze week ook eindelijk weer eens in te kunnen spannen, na maanden...
Kind dat vakantie heeft is iig erg fijn, slaap wel erg lang := , maar scheelt toch zo in de ochtend, ik sta netjes een uurtje voor manlief op en verzorg de beestjes en ga weer terug, gelukkig is dochterlief ook een slaapkop :D .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 12:57

:wave:

@Biancacoo: thnxxxx :*

Ik lees steeds wel mee hoor ladies, maar nu ik zo weinig paardennieuws heb, heb ik zo weinig te melden dan behalve steeds dingen over uk haha ;-)

Geniet allemaal van mooie zomerse vakantieweertje! Hier is vriendlief al vroeg vertrokken en lekker aan het mennen met Mick, ben zwaar jaloers... -O-

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 12:59

@Ava: heerlijk dat dochterlief ook wel van slapen houdt en je zo je rust kunt pakken! En eind van de week inspannen, leuk vooruitzicht!

Verjaardag was rustig maar gezellig, lekker buiten gezeten. Heb wel megaveel over, want met die warmte liepen de hapjes/snoeperijen niet zo hard ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:00

Ik hoor graag alles over Uk, hoor, wordt altijd helemaal blij van zulke berichtjes, vond het zelf ook zo'n bijzondere tijd (ondanks wat mankementjes :D ).
Wie weet zitten jullie volgende zomer met z'n drietjes op de wagen, lekker wat smikkelen (hahaha, die is leuk), onderweg <3 .
Connor sliep altijd heel erg goed op de wagen :j .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 13:03

@Ava: vanaf hoe oud zou jij een uk mee durven nemen? Had het hier van de week nog over, lijkt mij super om uk lekker mee te nemen, maar ik twijfel wel beetje of ik het verantwoord vind.