[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:52

Wij zijn ook eerder weg gegaan. Nou ja na dat ik de uitslagen had gezien en weer bijna van mn stokje ging in mn
veel te warme outfit.

Ben er wel achter dat ik niet kan presteren in deze hitte. Kwam na de vaardigheid helemaal trillend van de kar en wist
niet hoe snel ik alles uit moest trekken en water over mn hoofd moest gooien. Ik ben met de dressuur 8e van de 10
geworden zonder winst. Vaardigheid had ik helaas 2 ballen en een halve strafpunt voor tijd. Het zat dus niet mee vandaag.

Ben blij dat ik weer lekker thuis ben en de pony op de wei staat.

@ dennis gefeliciteerd !!! Je hebt echt een gave shet !! Deden trouwens veel shetten mee en die hebben nog best goed
gescoord ook leuk is dat.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 21:58

goedeavond

wij zijn ook weer terug. hippiade here we come *\o/*

met arjan zijn we 5de geworden en mogen we naar de hippiade in de L dressuur
met arjan en uzma zijn we 2de geworden en mogen naar de hippiade in de L dressuur
met xander en okkie zijn we 3de geworden en mogen we naar de hippiade in de L dressuur
en met xander en okkie zijn we 1ste geworden inde vaardigheid en mogen we door naar de hippiade

omdat je maar met 1 span in 1 rubriek mag uitkomen gaan we met arjan en uzma in de dressuur starten en xander en okkie alleen vaardigheid

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:39

Hier ook een teken van leven ;) , ik ben écht gesloopt... laat thuis... net alle spullen uitgepakt en Bruutje nog even lekker in de wei gegooid.... we zijn niet voor niets geweest en daar er maar 2 startplekken te vergeven waren in het ZZ met een heel sterk deelnemersveld zijn we reservekampioen dressuur geworden en hebben dus een ticket voor Ermelo *\o/* . VWb de vaardigheid 1 bal en paar seconden tijdsoverschrijding (5 strafpunten totaal) en daardoor 2de reserve voor Ermelo..

Ondanks het feit dat Brutus 9 dagen vakantie heeft gehad en het best wel warm was vandaag ben ik weer super trots op hem :j <3 , hij doet het toch maar weer....
Ook een kleine boktmeeting gehad.. vanochtend heb ik al om 6.30 uur verse appelflappen staan bakken want dat is écht een traditie geworden op een kampioenschap (door Janouk met partner en ondergetekende in het leven geroepen...

Eerst de innerlijke mens en dier verzorgen hier aan de appelflap met Dennis en Janouk met partner Paul :9
Afbeelding

Uiteraard hebben we ook de kunstjes van Janouk mogen bewonderen met golden shoes +:)+
Afbeelding

Janouk en Bruutje vonden elkaar best lief alhoewel Janouk meer geïnteresseerd was in Brutus zijn voerbak _O-

Afbeelding

En Janouk is niet een beetje verwend en heeft een heuse 'pitpoes' met paraplu op wedstrijd _O-
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 18-08-12 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:43

leuke foto's!

en gefeliciteerd, iedereen die door is!
en dat met dit hitte, petje af hoor!

ik had vanmiddag voor ferro bijna zilveren springschoenen gekocht... :=

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:45

leuke foto's :))
ziet er heel gezellig uit :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:51

Gefeliciteerd Ollie en Lanouska! Jammer voor Maisie :(:) , maar de omstandigheden zijn dan ook wel heel zwaar :\ . Ben nu nog benieuwd naar de resultaten van Janouk :) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:59

Hier ook weer terug van de wedstrijd. Wat was het slopend om met dit weer erop uit te moeten.
Om 7 uur smorgens vertrokken en om half 8 s avonds pas weer thuis.

's Morgens eerst vaardigheid verkend. Daarna Amerigo ingespannen. Het veld was helaas niet gemaaid en het stond al best hoog, waardoor Amerigo het erg zwaar had. Hij deed super zijn best hoor en als ik er wat meer voor me had gehad om de boel plat te rijden, was het ook wel beter gegaan, maar ik moest als 4e starten, tja, dan is het nog niet plat. Helaas net geen winstpunt. Daarna door naar de vaardigheid. Daar was het al best druk, dus een poosje moeten wachten. Ik reed foutloos, wat nog best knap was. Op weg naar hindernis 9 moest ik vlak langs de rand van het veld, waar een reclamevlag hing. Doodeng vond Amerigo, want hij sprong bijna door hindernis 15. Gelukkig nog net erlangs kunnen sturen aan de andere kant en toen maar via korte bocht naar hindernis 9. We waren ook binnen de tijd, dus we mochten barrage rijden. Ik was bijna gestart voordat de bel klonk, was iets te enthousiast geloof ik :o Deze ging foutloos *\o/*

Ik had heel even tijd om een flesje water op te drinken en te zitten (denk zo'n 10 minuten ofzo), nadat we Amerigo verzorgd hadden. Toen konden we met Rembrand aan de slag. Hij liep heel fijn bij het losrijden. Helaas was ik inmiddels al redelijk gaar (om 6 uur opgestaan, het was de tijd van mijn middagslaap, en het was WARM), dus verloor mijn concentratie, waardoor domme, onnodige fouten en een paard dat beter kan lopen dan hij deed. Maar ja, jurysport blijft het en ik ben 3e geworden met deze proeven (punten 218,218,214 en 208). En mag door naar de hippiade *\o/* *\o/* *\o/*

Daarna de vaardigheid. Ineens hadden ze de pauze verplaatst, zonder dat ergens te melden, dus heb ik bijna een uur gestapt voor ik aan de beurt was. Bij Rembrand was ik het na poortje 11 even kwijt zeg. Dus flink omgereden naar 12. Daarna tempo nog maar 2 tandjes hoger gezet, want ik zou vast en zeker over de tijd heengaan. Na het afgroeten bleek ik gewoon weer foutloos en binnen de tijd. Ongelooflijk. Dus weer barrage. Daar kwam ik bij 1 hindernis nogal verkeerd uit, maar heb hele ding maar omvergereden, kostte te veel tijd om te herstellen en ik had mijn winstpunten toch al binnen. :D

Manlief is na het verzorgen van Rembrand met de paarden naar huis gegaan. Zoonlief zou eigenlijk ook gaan, om te slapen, maar hij wilde op de wedstrijd blijven. Tja, en dan is het wachten.... heeeeeeeel lang wachten. Want om half 7 was de prijsuitreiking pas klaar. Oef.

Maar... tromgeroffel.... het was het wachten wel waard, want ik ben 2 keer kampioen geworden, 1x vaardigheid klasse M enkelspan pony's, en 1x vaardigheid klasse M enkelspan paarden. Ik mag dus straks 3x op de hippiade starten.

Van manlief mag ik nu echt niet meer zeuren, dat ik niet kan mennen :oo

Helaas bij thuiskomst ook nog veel verdriet, want zoonlief vond een van onze katten dood in de paardenstal. Was al een wat oudere kat en is in haar slaap dood gegaan. Dit was echt een knuffelkat, waar zoonlief (en een van onze honden) erg veel mee speelde, dus groot verdriet. En dus ook nog een kat begraven vanavond op een plekje door zoon uitgezocht.

Nou, morgen eerst uitslapen en dan naar de bixiewedstrijd van zoon.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:02

@Tine, van harte gefeliciteerd met deze mooie prestaties *\o/* *\o/* , dat wordt een Bokt-meeting in Ermelo ;) en wat zielig dat je zoontje nu net de dode kat moet vinden in stal :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:04

Ollie1 schreef:
@Tine, van harte gefeliciteerd met deze mooie prestaties *\o/* *\o/* , dat wordt een Bokt-meeting in Ermelo ;) en wat zielig dat je zoontje nu net de dode kat moet vinden in stal :(:)

Doen we!!!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:06

wel een dompertje zo'n dode poes,
maar wat ee prestatie!!
keigoed!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:11

Ff tussendoor....
Maisie jammer, het zat er even niet in vandaag, volgende week ga je knallen in Gilze *\o/*
Ollie wat vind ik dat ongelovelijk knap dat je nu al 3x (? of meer?) naar de Hippiade mag achter elkaar echt _/-\o_
Tine ... nou zeg ... dat is schrikken! Vorig jaar niet en nu dus 3x voor jou ook een diepe _/-\o_
Wat sneu voor de poes en je zoon, naar ;(
En Lanouska, dat is gewoon prijsschieten :+ met zoveel combi's meedoen moet het wel lukken, nee hoor geintje, vind het superknap +:)+

Ben ook wel erg benieuwd naar Janouks prestaties! Schoentjes zaten in ieder geval goed.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:29

"Diggi-loo diggi-ley everybody's looking at me, when I'm walking in my golden shoes" :)ddd :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:34

happy-gemmy, hahahahahahahahahahaha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:38

Gem schreef:
"Diggi-loo diggi-ley everybody's looking at me, when I'm walking in my golden shoes" :)ddd :D

Haha, the Herries of zoiets. Heb er nog een lp van liggen. Deden ooit mee aan songfestival. Oei, ik word oud..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:46

Moet daar altijd aan denken bij gouden schoenen :D *ook oud*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:48

:o? oud & ooit blond :+ geen ideeeee

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:55

Zo zalig nu buiten..... kunnen ze die D+V niet gewoon vannacht doen? Ben nu toch nog op :):)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 06:03

Oké, hier is dan Janouk.
Jemig wat was ik gaar geworden van die hitte. Gelukkig draaide aan het eind van de dag tijdens de prijsuitreiking de wind naar zee. Dat scheelde een paar graden.

Janouk heeft echt super gelopen in die hitte. Boven verwachting. Ze bleef mooi aantrekken, kwam wel te diep op sommige momenten. Slopen wat foutjes in hier en daar. tussen de 56 en 57% gereden.
Het was haar 3e start in het ZZ en we wisten dat wij het moeilijk zouden krijgen tegen al die cracks (1 x wereldkampioen dressuur, diverse Nederlands kampioenen dressuur, 4 x klasse 4 rijders) :D elitair gezelschap. Janouk was uiteindelijk 5e.

Daarna de vaardigheid met de gouden geluks springschoenen :D Ze trokken veel bekijks. En brachten weer geluk. Want van de 80 starts wisten maar 15 combinaties foutloos binnen de tijd te rijden.
En laat Janouk daar nou net 1 van zijn.

door deze 2 winstpunten is ze nu
Z vaardigheid startgerechtigd.

Maar dat betekende barrage; dus niet weg gaan, maar blijven. Klein minpuntje de hitte, maar het was reuzegezellig met de mensen en dieren uit het topic. Vooral Janouk vermaakte zich opperbest met het pikken van appelflappen (die hEEEEEEEEEEEEEEEL lekker waren :Y) ) broodjes, het eten van Roos en Brutus, water van de hond Laika, en het gras natuurlijk.

In de barrage hadden Janouk en Paul 1 balletje en zijn ze uiteindelijk 3e geworden en daarmee eerste reserve naar de hippiade in de M pony vaardigheid.

Kortom we hadden een topdag *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 06:12

Goed gedaan Janouk!! Jullie hebben een geweldige dag gehad lees ik al.

Ik ga me mentaal voorbereiden op de hitte, The Hell of Heesch :+ . Wish me luck := .

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 06:20

@tine en lanouska
Super prestatie!! Gefeliciteerd.
@tine wat ongelooflijk sneu voor je zoon dat poes er niet meer is. :(:)
@maisie :(:) het was ook ongelooflijk heet op het veld in Maasdijk.
@ gem bedankt. And good luck :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 07:46

@Gem heel veel succes! Volgens mijn telefoon wordt het vandaag 'maar' 30 graden ipv de 33 gister dus ach joh waar hebben we het over :P
@Janouk dus prima gereden in het dressuurgeweld & in de vaardigheids hitte *\o/*

Geen idee hoe we de dag door gaan komen. Manlief staat nu al op de golf course, zoonlief ligt nog in bed en ik heb net de 1e :9k binnen plus heerlijk gewandeld met de honden. Liefst ging ik naar het strand maar daar denken er te veel zo over vrees ik vandaag :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 08:22

haha, op het strand zal wel gezellig zijn indd VHU :+
Gisteren ook hele files met strandverkeer bij m'n werk voor de deur :wave: sukkels... 3u filerijden, en dan lekker hutjemutje op het strand, lekkahh! >;)

@janouk: :):) :):) :):) geweldig!
@gem; succes, hopelijk overleef je de hitte, drink genoeg!

Nou net wakker geschrokken en nu als een idioot lijstjes maken en proberen in te pakken
ik háát dit :')

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 08:38

-O-

migraine...
geen rit, geen strand... donker en koel huis en... m'n bed

Maar even snel een *\o/* voor de resultaten van de wedstrijdrijders, jeejjjj Hippiade, here ons topic komt :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 08:38

@ VHU ik rijd niet in Gilze volgende week. Hebben marathon wedstrijd hier in de buurt daar ga ik naar toe.

Tine gefeliciteerd en je mag idd niet meer zeggen dat je niet kunt rijden !!!!
Ollie en janouk ook gefeliciteerd !!

Ik ga zo eerst maar eens een lekker rondje doen met ferro. Denk dat robijn maar vrij krijgt. Even gisteren vergeten.

O ja heb me voorgenomen om volgend jaar alle 3 mn pony's mee te nemen naar Maasdijk. Als ik dan nog niet door ga
dan kan ik er beter mee stoppen :Y)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 08:45

Mogge,

@Gem, zal het niet meer lezen... maar nogmaals 'You go girl'... *\o/* :):)
@PrinsjeH, waardeloos migraine... heel veel sterkte :(:)
@Maisie, wees niet zo streng voor jezelf :(:) , het is gewoon jammer en maar een momentopname waar het net allemaal in moet lukken... ze kunnen beter 3 selectiewedstrijden houden..en heb je een beter algemeen beeld naar mijn inziens :j en gewoon lekker rijden vandaag...er zijn belangrijkere dingen dan een Hippiade :j