[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:26

ik heb n uur te paard gezeten zonder druppie regen.. Verbazingwekkend! Lees thuis bij,haha. Moest dit even kwijt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:29

@Tine: dat is dan idd wel even fijn, even lekker voor jezelf.

@Naaltje: dat is super! Had ik hier gelukkig ook.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:53

Ben even het dorp in geweest, had oppas geregeld, is het de hele tijd droog, maar goed boodschappen zijn weer binnen.

Nu staat er alleen water voor de wasmachine, was zaterdag ook al het geval, maar dacht het gerepareerd te hebben, maar helaas. Weet alleen niet als het van de droger komt of van de wasmachine

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:30

Afbeelding
foto daarstraks gemaakt toen ik op dids z'n rug zat.
:9 lekker luchtje he :D

@tallechie; water weghalen, en dan de wasmachine aanzetten. Geen water? dan de droger aanzetten, wel water, dan is het de droger :))
(is dat iets van jullie noorderlingen trouwens? ''ik weet niet als dat zo is''? ipv ''ik weet niet of dat zo is? :P valt me op :D )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:31

@Naaltje: hier was het net ook ontzettend donker en een flinke bui met soort van sneeuw.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:12

Die donkere lucht was net ook hier, zag er echt eng uit.

Tine; Gwin is denk ik nog onvoldoende bevestigd voor de wagen waardoor ze nu ohz ook wat moeilijkheden heeft. Maar volgens instructrice komt dat weer helemaal goed. :) Daarna zal de afwisseling vast ons ook in het voordeel werken.

Net met moeders naar ziekenhuis geweest en was inderdaad niks ergs, gelukkig maar.
Manlief komt pas laat thuis, dus zo alvast koken en eten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:20

[quote="Naaltje(is dat iets van jullie noorderlingen trouwens? ''ik weet niet als dat zo is''? ipv ''ik weet niet of dat zo is? :P valt me op :D )[/quote]

haha, vroeg ik me ook al af. Denk dat het iets noordelijks is, ik hoor het hier wel vaker.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:40

Ik ga alvast mee met een of andere samenvatting die er hopelijk geweest is :+

Citaat:
Tine; Gwin is denk ik nog onvoldoende bevestigd voor de wagen waardoor ze nu ohz ook wat moeilijkheden heeft. Maar volgens instructrice komt dat weer helemaal goed. Daarna zal de afwisseling vast ons ook in het voordeel werken.

Bente is eerst beleerd voor de wagen, later onder het zadel, in beiden is ze nog niet bevestigd :+ . Ik merk net als Tine dat het juist heel goed met elkaar samenwerkt. Ik denk niet dat ze ohz moeilijkheden krijgen als ze voor de wagen nog niet genoeg bevestigd zijn, want dan ging het bij ons echt niet goed }:0 Het kan natuurlijk zo zijn, maar het is geen wet van meden en perzen zeg maar.
Net zoals het ook niet zo is dat als je paard 100% voor elkaar is onder het zadel (en wanneer is dat zo :+ ) dat 100% doorwerkt voor de wagen. Het zijn toch ook enkele andere spiergroepen die ze meer of minder moeten gebruiken, trekken ipv dragen en de hulpen die je anders geeft die ze moeten accepteren / moeten leren verwerken.
Wat ik vind dat heel goed werkt is als je ook regelmatig longeert aan de dubbele lijnen, dat werkt bij beide disciplines bevorderend (soort verbindende factor).
Daarbij denk ik wel dat het kan zijn dat de wagen waarmee je ment bij OdK een behoorlijk zware wagen is, als ik zie wat voor zware wagen we toen hadden gehuurd bij OdK voor de mendurance pffff die was echt loodzwaar.
Maar van hooguit een uurtje mennen per week merk je volgens mij echt geen nadeel onder het zadel hoor, lijkt me erg stug!

Wij eten wel vaak van buiten de deur, maar dat wil dus ook niet zeggen dat dat niet vers is of zoiets hoor. We hebben hier echt hele goede eettentjes die leven van mensen die alleen wonen of maar met z'n tweetjes en allebei werken of te druk zijn om te koken. Moet eerlijk zeggen, als we geen kind hadden, zou ik nog minder koken. Vind nu dat ik nog een beetje goede voorbeeld moet proberen te geven :o

Nou we gaan aan de prak :Y)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-12-11 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:52

Zooo even extra terug gelezen,...lees nog een oud kippie ?? die arme..
Tine mooie foto's van sint naar school brengen, super hoor, een toppaard ! en wat een griezelige bruggetjes....brrrrrr.
Naaltje lekker een uur droog gehad...lekkerrrrr zonnetje met donkere luchten op de foto zeg !
VHU spannende nacht met bente gehad..
Voor wie het vroeg, de hoefsmid vind dat ik melody binnenkort in moet laten slapen, en hij is echt wel een goede smid...DA is nog in overleg....geeft ons de keuze....nog wachten, al foto's maken, waar waarschijnlijk niets afwijkends behalve de spat op te zien is, of.....tja...einde verhaal....maar dat kan ik nog niet, Melody die verdient nog tijd, en ze staat niet in de weg, maar pijn heeft ze er wel aan, pijnstilling beginnen we niet aan, ivm onnodige overbelasting.
Dus...duimen maar weer..want het kan ook gewoon zijn dat er nog een klein haakje in het gewricht vast moet groeien...artrose en spat zijn vreemde dingen...

Tallechie 24 uur wakker....ik hoop voor je dat je deze nacht een betere nachtrust krijgt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:04

O, nee die arme Melody |(

Tallechie Daan 24 uur wakker dat is drama zeg.... wat een leuke foto's trouwens zowel van Daan als van Alwyn, hij ziet er zeker goed uit! Zie dat hij toch wat lichter wordt. Zijn mams was met 7 jaar spierwit.

@Frensie sorry, was beetje stellig in mijn bewering moet je niet te serieus opvatten hoor, ik zeg ook maar wat ik merk & zie. Kan maar zo dat het bij Gwin anders werkt natuurlijk :j

En vanavond dus vlaamse frieten uit de oven, spercieboontjes, chipolata worstjes en biefstukje :9 met kersenkwark van Optimel toe. En die kersenkwark vind ik zoooooo lekker (net als de kers/aardbei drink van optimel).

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:14

Tja, mijn instructrice kwam met deze theorie.
Ze is ohz nu veel meer zoekende naar balans dan voorheen.

Zelf denk ik dat het ook eventueel kan komen door de osteopathie behandeling, maar dat is alweer 5-6 weken geleden. En ik heb nu een ander bitje. Op een enkelgebroken bitje pakt ze graag vast en ik hield dan zelf ook weer teveel vast, waardoor ze makkelijk op mijn hand kon hangen. Nu heb ik dus dat dangerbitje en die pakt ze niet vast, maar ze zoekt wel heel erg naar mijn hand want ze wil graag op mijn hand lopen en dat lukt haar nu niet. Daardoor is ze ook balans kwijt, nu moet ze het echt op haar eigen benen doen. (Dit bedenk ik me nu al typend en dit klinkt nog wel het meest logisch)

Longeren gaat nu met dit weer lastiger. De buitenbak op stal is erg nat nu en dat vind ik te zwaar worden. In de binnenbak van de vereniging mag ik niet longeren.

Nou, de piepers met bruine bonen, appelmoes en een stukkie vlees waren lekker :Y) :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:31

Frensie: dat bitverhaal klinkt me eigenlijk wel heel logisch, dat dat de oorzaak is. Ze is gewoon niet gewend om op eigen benen te lopen. Dat leert ze snel genoeg hoor.

VHU: ik bedoelde ook niet dat je ongezond eet hoor, maar vaak is gekocht toch met meer toevoegingen (al is het alleen maar suiker en zout). Ik probeer zoveel mogelijk puur te koken, zodat zoon zoveel mogelijk smaken leert kennen. En tot nu toe werkt het goed, hij eet eigenlijk alles.

Biancacoo: dit vind ik geen griezelige bruggetjes hoor, heb veel engere gehad. :j Wat een ellendig nieuws van je smid. Ik hoop voor je dat de da nog iets weet. Maar als ze veel pijn heeft en geen zicht op verbetering, tja..... dan wordt het wel heel moeilijk. Heel veel sterkte in ieder geval.

Ik ga zoon in bad "gooien"

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:36

Tine ik vind het ook heel logisch, ik zat net terug te denken aan de les vanochtend en opeens *klik* in mijn koppie.
Niet te hard gooien he ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:38

@Frensie Instructrice ment zeker niet :)

Loopt ze voor de wagen ook op de voorhand trouwens?

@Tine ik dacht ik moet het even uitleggen want ik voel me er best wel eens schuldig over :o ben zo opgevoed dat je zelf moet koken enzo maar ja... doe het maar eens. Vind dat hele huishouden maar een crime. Het moet, anders is het een zootje en heb je niet te eten :+
En omdat manlief ook beslist niet van de kokerige is maar wel van de eterige, doen we het maar zo :+
We ontbijten en lunchen wel altijd heel goed & gezond, dat wel weer :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:46

Voor de wagen neigt ze ook op de voorhand te gaan lopen. Maar ze hangt niet heel erg in mijn hand. En de motor van achter doet het altijd ;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:47

Ben wel benieuwd wat je dan altijd ontbijt en luncht VHU.
Ik eet altijd gewoon donkere boterhammetjes. 's Ochtends met hagelslag en 's middags met kipfilet of hagel of wat salade en ook met hagelslag. I loooooove hagelslag. Ging bij ons vroeger altijd heel veel hageslag mee op vakantie ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:23

tine10 schreef:
VHU: ik bedoelde ook niet dat je ongezond eet hoor, maar vaak is gekocht toch met meer toevoegingen (al is het alleen maar suiker en zout). Ik probeer zoveel mogelijk puur te koken, zodat zoon zoveel mogelijk smaken leert kennen. En tot nu toe werkt het goed, hij eet eigenlijk alles.

Bij mij hebben ze dat ook altijd geprobeerd
en ik luste niets!

Nu zit ik op mezelf, en lust ik echt al héél veel meer! :))

Net boodschappen gedaan.. Nu gauw wat eten (geitenkaas met walnoten maaltijdsalade)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:28

over koken: houden we redelijk goed bij... vind het ook wel leuk om nieuwe recepten te proberen enzo... afhaaleten doen we echt nooit, alleen met de verhuizing wel eens Chinees gehaald (bluh... niks voor mij). We gaan wel elke week keertje hap eten, soms een frietje en soms naar leuk restaurantje en soms naar een goed restaurant, door heel Nederland eigenlijk... maar sinds we paardenbezitter zijn is het wel vaker dicht bij huis omdat ik altijd nog een langs wil :D

Verder heerlijk gewerkt, de dagen vliegen voorbij zo... over anderhalve week lekker een week vakantie (voor de Kerst)... zo nu eens kijken of Mick zin heeft in de longeerlijn :+

Oja, en avatar even bijgewerkt, nu minder snel :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:36

Onze ontbijtjes:
(allemaal verantwoord biologisch zoveel mogelijk) muesli met yoghurt, bruin brood, boerenkaas, soms in tosti vorm :P , zelfgeperst sinaasappelsap, uberherliche koffie verkeerd, fruitmix e.d. we snoepen hier nooit bij het brood, ik heb niet eens hagelslag of pindakaas in huis, ook maar zelden chips/zoutjes of zoiets.
Vind gewoon zonnatura brood met boerenkaas vreselijk lekker :9

Ga je wintersporten PrinsjeH? Hoe ging je rijles trouwens (was toch afgelopen week ook ergens, of heb ik het mis?)? Mooie avatar, iemand had iets voor me gemaakt maar dat was 'te zwaar' in bytes of zoiets . Ik weet niet hoe ik iets wisselends moet maken.... hoe doe je dat :o?
Gwin altijd motortje aan, knap meisje :j

Morgen gaan we weer tweespan doen als het goed is *\o/* En ik wil Bente eigenlijk ook mennen. Maar als het tegen zit vliegen we door de bak heb ik begrepen, hoorde iets van windkracht 9 :7

Oja, vraagje, wat hebben jullie nu aan dekens :brr: op je paard als je er iets op hebt liggen dan? Bente staat nu onder 1x 150 en 1x 100 grs. Snuit nog onder niets. Bente is vanaf borst vanaf die voorbeen/schouderspier zeg maar/hals geschoren, Snuitje dekenmodel. Snuitje heeft het totaal niet koud zo zonder deken. Valt ook niet af ofzo ziet er gewoon prima uit. Die van mij staan elke dag paar uur buiten.
Als ze hebben gewerkt krijgen ze zweetdeken op (Bente een dikke met hals, 100% wol, Snuit een dunne fleece met hals).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:45

oeh das wel heel verantwoord ontbijten inderdaad VHU!
ik verslijt stiekem wel heel wat chocopasta. Lust geen kaas (tenzij gesmolten) en houd niet van vleeswaren :o

Heb wel net weer smoothie-voer gehaald! Diepvriesfruit, bananen en magere yoghurt! :9

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:48

Tine heeft het toch nog droog gehouden tijdens het rijden, evenals Frensie en Naaltje :-)

Frensie, goed gegaan met je moeder in het ziekenhuis ? Edit: al gelezen, fijn !

Avaluna helemaal blij met Romeo, foto's hoor volgende keer ! :-)

Biancacoo, daar schrik ik een beetje van, wat heftig zeg...........sterkte meis ! :(:)

Leuke avatar Prinsje !

Gewoon lekker gaan mennen morgen VHU, ga je extra hard :P

Ik heb vanmiddag weer VD gedaan met shet Diddle en dat pikt hij zo onwijs snel op ! Echt super leuk en op het blok doet hij vanzelf, vindt hij geweldig, blijft zo 5 minuten staan hahaha.
Ja, goede kandidaat hiervoor !

Ollie, weet niet waar je die chocoladeletter had gekocht maar die is nu op en was mjammie :Y) :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:56

Komt uit het noorden inderdaad Naaltje

Vriendlief heeft alles van de kant af en het lijkt bij de wasmachine weg te komen, deze heeft hij nu uit elkaar liggen dus ben benieuwd. De wasmachine is sowieso 10 jaar oud dus misschien ook wel toe aan vervanging. We hebben hem nu aangezet, dus even afwachten

Leuke foto naalt

Ik vind de combi ohz en wagen ook ideaal, problemen kan je ohz ook oplossen als het met de wagen niet werkt en andersom.

bianca jeetje wat een naar bericht van melody. Maar ik ben het met je eens over pijnstilling ook al blijft de keuze moeilijk

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:58

ik vond het interessant omdat tine het niet deed :))
achja, ik word op school regelmatig uitgelachen om een ''zullie zeeje da ze da ginge doen'' (klasgenootje van me komt uit dezelfde omgeving, dus dan verzand je nogal gauw in dialect onderling :') )

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:15

Ik ga weer even mee met de samenvattingen met name die van IngridM:

Tallechie: Ben je toen nog naar een KA geweest? Want jeetje 24 uur achter elkaar wakker breekt iedereen toch op.. :oo

Biancacoo.. Jeetje wat heftig.. ik schrik er ook een beetje van zeg..

VHU: Ik snap heel goed dat je in de zenuwen zat! Zou ook in elk klein ding een olifant zien!

IngridM: Lekker aan het vd-en. Dat is ook super leuk! Gaaf dat mini diddle het zo leuk oppakt!

Vandaag is Aimée de Rooij www.dierenchiropractor.nl voor Eef geweest. Eef zat toch wel op verschillende plekken vast. Met name haar linkerkant van het SI gewricht. Daar zat de schade van de compensatie van haar spatbeen. Dit is dus al oud zeer zeg maar. Door de problemen aan de linker kant van dr SI is de rechterkant nu ook gaan rommelen en dit heeft hoogstwaarschijnlijk haar klachten van afgelopen tijd veroorzaakt. De rest van haar spieren bij het ruggebied zat ook goed vast en ze heeft acupunktuur daarvoor gehad. Rest nog haar eerste halswervel die net even niet lekker zat. Waarschijnlijk door vastrollen of een glijer.. Kortom, een hele hoop werk gedaan aan dr.. ;)

Ik ben zeer benieuwd hoe het nu zal gaan met Eef. Nu 48 uur even lekker niets en buiten staan. Daarna eerst wat stapwerk en lange teugel werk en dan met name de zijgangen zodat ze de nu weer losse banden pezen en spieren lekker kan rekken en strekken. en dan volgende week rustig aan weer wat beginnen... Vind het nu al een heerlijk gevoel! Sorry wilde het even delen.. :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:28

maar tine komt officieel niet uit het noorden (als ik het me goed herinner).....

eefielover ben inderdaad bij de ka geweest. Ik heb toen andere medicijenen gekregen en dat gaat gewoon goed. Maar waarom hij zoveel wakker is weet ik niet. Hij krijgt ook weer tandjes dus misschien is dat het wel. Ik moet de 13e weer naar de ka en dan wil ik dit probleem voorleggen