[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:17

Yup, maar ga er geen vrij voor nemen van mijn werk, dat zou elke les een halve dag vrij worden. En als de eerste les in het weekend dan pas over een maand zou zijn :n buiten dat ik die datum niet kan.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:30

@VHU meevallers zijn altijd fijn!
de paarden van hanemaayer mogen dus weer lekker aan het werk :)

@ evelli jammer zeg dat het niet doorgaat, meninstructie is lastig te vinden.

ik heb net al lekker paardgereden, zo ook nog even lekker met de pony's spelen, ik denk dat moby weer even enkelspan aan het werk mag :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:57

Evelli lastig een goede instructeur vinden, weet er alles van. En voornamelijk dat je beide op hetzelfde tijdstip en dang kan.

Marrianne: goed bezig.

Ben al even naar stal geweest. Veale was lekker buiten aan het spelen dus heb hem laten staan. Vlechten zater er nog goed genoeg ik voor vanavond.
Vanavond weer menles

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:15

20 km met hartslagmeter gereden op wedstrijdtempo en de hartslag is goed. Weinig conditie ingeleverd dus.

Het Drents friese wold is momenteel slecht rijbaar: veel bomen over de paden. Ik heb een paar keer afgestapt om een stronk opzij te duwen en 5 keer om moeten draaien (altijd leuk met een span op een pad van 1,50 m breed) omdat er een omgewaaide boom over het pad lag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:24

Citaat:
20 km met hartslagmeter gereden op wedstrijdtempo en de hartslag is goed. Weinig conditie ingeleverd dus.
Vond het met onder het zadel ook altijd ongelovelijk hoe snel je een goed getraind paard weer op kon pakken. Je hebt ze dus goed de winter doorgekregen +:)+ Wel soort survival bij jullie :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:28

Heb vanavond weer verenigingles met Rembrand gehad. Hij liep weer super. We zitten duidelijk de laatste week in een piek. :D

Amerigo vanmorgen gelongeerd in een heel natte bak. BAH. Ik had willen mennen, maar durfde het het arme beestje niet aan te doen. Veel te zwaar.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:10

Evelli; wat jammer dat het niet wat geworden is met haar voor lessen.

VHU: Ik ben heel trots op je dat je je angst hebt overwonnen vandaag

Vandaag had ik mijn eerste menles bij de cursus het ging erg goed, maar die welshjes wat een pit, wilde de hele tijd draven en gingen zijwaarts lopen. Bij mij viel dit gelukkig allemaal erg mee :).. Ook had ik alle stuuropdrachten gedaan, dit vond ze erg knap omdat de meeste dit niet gelijk allemaal doen :D..

Daarna ging ik naar rivaldo en ook hij moest er aan geloven, had nog snel een groom kunnen regelen en ik reed naar haar stal met hem (300 meter). Hij was erg braaf, maar ik blijf toch maar met een groom rijden ;) Veel gestapt en af en toe gedraaft. Voor morgen en donderdag heb ik al een groom weten te regelen :D

Ook deed een stalgenootje een uitspraak dat ik maar is op haar paardje moet gaan rijden. Ik was gelijk enthousiast. Het is een quarter hengst, hij is zo leuk! Vrijdag mag ik hem gaan uitproberen of het wat is en om haar zo af en toe te helpen zodat zij een dagje niet hoeft. Erg Spannend :D :D

Vandaag gaf k rivaldo een wormenspuit, maar perongeluk gaf ik de hele spuit (700 kg) en ik wilde maar 300 geven. Dat ding schoot door, kan dit heel veel kwaad?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:16

Net bijna overhoop gereden door 1 of andere idioot die dacht in te halen met de auto.
Kan niet zoveel kwaad als je te veel geeft maar zou het wel in de gaten houden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:20

Auto's mmm ken ze hier ook op de dijk, vooral geen geduld hebben!

Oke, ja daarvoor hadden we het nog over resistentie en we wilde hem niet teveel geven, en ja hoor geef ik zo die hele spuit. Wil nu de volgende keer meedoen met een mestonderzoek en dan weer 2 maanden later pas weer ontwormen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:24

Dit is hem :)
Afbeelding

Afbeelding

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:50

Leuk paardje zeg!!! :D Nou hopen dat het vrijdag lekker klikt!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:54

Vind het wel erg spannend hoor, want heb toch aardig lang niet super serieus gereden :P.. Hij is ook niet super klein en hengst, maar het is een lief dier, eerst gaat de eigenaresse erop, want hij heeft een winterstop gehad.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:03

Hehehe helemaal spannend!!! Wel een uitgebreid verslag geven van hoe het ging heh ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:05

doe ik, ik belde mijn moeder net op om het te vertellen ze had hem zien lopen aan de hand.. hij was toen erg druk.. hihi.. mijn moeder had gelijk angsten, dat pittige ding, vind je dat niet eng? :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:29

Citaat:
Vandaag gaf k rivaldo een wormenspuit, maar perongeluk gaf ik de hele spuit (700 kg) en ik wilde maar 300 geven. Dat ding schoot door, kan dit heel veel kwaad?
Weet niet wat je hem hebt gegeven maar op de bijsluiter van Eqvalan staat dat je tot 3x de maximale dosis kunt geven zonder bijwerkingen...ik heb ook een keer een pony per ongeluk een hele spuit gegeven :o Bij veulens kan het dodelijk zijn, stond van de zomer een heel vreselijk verhaal op bokt van een meisje bij wie die spuitring was doorgedraaid en uiteindelijk is het veulentje er dus aan overleden.

Wat een wannahave die hengst :9 Hengsten zijn voor zover ik er ervaring mee heb eigenlijk heel eerlijk hoor. Maar je moet wel duidelijk zijn. Is bij alle paarden zo maar bij hengsten helemaal. 't Zijn meestal geen mietjes :+

Morgen worden de pony's geent en dan maak ik een afspraak voor in ieder geval een van onze hengstjes, Freddy. Hoop dat hij snel hengst-af is ;)

@Rivaldo, bedankt voor 't compliment.
@Jouke...grrr je zult ze af en toe... ik rij altijd erg tegen de middenstreep aan, kan ik altijd naar rechts op het laatste moment mocht het nodig zijn...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:03

laura wat leuk dat je misschien dat knapje paardje mag rijden!

tine heeft een fijne vereniginsles gereden (y)

ikzelf heb perongeluk een shet ook de hele spuit gegeven, maar die heeft er niets aan over gehouden, toen schoot de doseringsring ook door...

zo moby is weer voor de wagen geweest enkelspan. ze is zo braaf, in feite loopt ze al helemaal los. maar durf nog net niet de stap te nemen om de longeerlijn eraf te halen, ik moet wel heel erg wennen aan een pony die zo rustig is!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:31

bij mij schiet de spuit ook regelmatig door,en altijd de wormengel,pasta zelden.
veulen heeft al dubbele dosis gehad :( (alleen de paarden niet....maar die krijgen ook een hele spuit ;) )
voor de liefhebbers: zondag as koetsenbeurs (tweedehands) in hoofddorp

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:42

VHU wat leuk dat Jareva en Uniek de wagen van de olympiers mogen trekken. Ik heb met Jareva mijn examen voor het koetsiersbewijs gereden. Wat een fijn paard!
Kareltje is idd enorm groot en een beetje lomp. Maar wat een fijn paard voor de wagen. Was echt mijn lieveling! Heb bijna alle lessen gereden met hem maar helaas gebruiken ze hem niet voor de examens. ( hij is iets te sterk :D )
De 23e heb jij zeker examen? Ik heb dan mijn in en uitspan les voor het 2 span koetsiersbewijs.
Misschien kom ik dan nog wel tegen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:36

Bedankt,, was vandaag op de cursus en daar zeiden ze dat het wel degelijk gevaarlijk kon zijn, heb daarom maar gelijk de DA gebelt om te vragen hoe en wat. Omdat hij 9 jaar is kan hij er opzich tegen, maar moet hem wel in de gaten houden of hij koliekerig wordt.

Vandaag een hele fijne les gehad, pony liep lekker ontspannen en alles heel gelaten :D

VHU: het is inderdaad die wormenspuit, ik denk dat ik tussendoor even een keertje oversla met ontwormen en bijv een mestonderzoek laat doen.

Happytime: ja ik ben aanwezig jij ook?

Zo maar even een ritje maken met rivaldo, het is zo mooi weer :).. ook heb ik nog iemand voor zaterdag via marktplaats kunnen regelen :D

Een meisje op mijn cursus is iets kleiner dan mij en veel lichter en die rijd L2 en ze zocht nog een rijpony. Het lijkt mij erg leuk als ze rivaldo wat dressuurmatig wil trainen en misschien wel wil uitbrengen :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:41

@Laura wat leuk dat iemand lekker op rivaldo dressuurmatig kan gaan rijden, daar ga je echt baat bij krijgen met het mennen!

ik ga lekker naar de pony's fietsen en ff lekker spelen met ze, wat een heerlijk weer!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:43

Daarom, ze vond het zelf er leuk toen ik het aanbood, leuk en aardig meisje waar ik het goed mee kan vinden en is helemaal gek van pony's.
Scheelt mij uiteindelijk misschien ook is een dagje in de week als ze is alleen gaat ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:50

Heb me net aangemeld voor de wedstrijd,, en zie in de dressuurproef (onervaren) dat ik enkele stappen achterwaarts moet doen, hoe doe je dit? Volte met een hand moet denk ik wel lukken,, nu doe ik denk ik ook mee met de marathon kan ik denk ik wel afhaken, maar snap helemaal niets van die letters :S

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:03

L_Rivaldo schreef:
Heb me net aangemeld voor de wedstrijd,, en zie in de dressuurproef (onervaren) dat ik enkele stappen achterwaarts moet doen, hoe doe je dit? Volte met een hand moet denk ik wel lukken,, nu doe ik denk ik ook mee met de marathon kan ik denk ik wel afhaken, maar snap helemaal niets van die letters :S

welke letters bedoel je ? die in de marathon of die van de dressuurbaan?

in de marathon heb je vaak hindernissen met poorten die staan aangegeven van A tm F
die worden gekenmerkt door een rode en een witte kant. Rood houd je altijd rechts en wit links. Op deze manier krijg je dus eenrochtingsverkeer.
Je moet wel de vaste volgorde rijden dus niet van A door C naar B.
Wanner je een poort heb gereden is deze geneutraliseerd en mag je deze doorgang vrij gebruiken.

de dressuurletters:
Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:08

De bak zoals hierboven is met rode letters wordt gebruikt voor
de samengestelde proeven en volgens mij de Z.

Enkele passen achteruit wordt pas gevraagd vanaf de L. Of ga je een klasse 1 proef rijden ?? Je moet gewoon een paar passen achteruit. Proberen op stem achterwaarts te laten gaan.

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:12

ow ja ezelsbruggetje...

alle Friese paarden met centen hebben een koe.
en de rode letters: Piet rijdt snel en veel... of zoals een meisje mij ooit vertelde: paardrijden super vet :P